Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-04-2008, 16:39   #1
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Norwegian Åpner for prishopp

Torsdag morgen la Norwegian (NAS) frem blodrøde resultater for årets tre første måneder. I løpet av første kvartal tapte flyselskapet 293 millioner kroner. Det er det dårligste resultatet noen gang i selskapets historie.

Nå varslet Norwegian-sjef Bjørn Kjos at billettprisene vil øke dersom ikke oljeprisen legger seg på et lavere nivå.

Norwegian-sjefen tror ikke hans selskap vil være alene om å øke prisene.

- Jeg tror alle i hele Europa kommer til å gjøre det. Jeg tror ikke det bare blir et enkeltselskap.

LINK
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2008, 16:45   #2
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Åpner for prishopp

Det er tvingende nødvendig. Få om ingen flyselskap har en økonomi som er rigget for å kunne at unna en slik vekst i utgiftene uten å heve inntektsnivået.

Dessuten tror jeg få i Norge hadde begynt å grine om billetten kostet 100kr mer pr vei!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2008, 19:55   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Åpner for prishopp

Norwegian har kjørt sinnsykt med kampanjer for reiser i perioden desember 07-mars 08, og jeg tror ikke nødvendigvis det er så lurt å kjøre slike kampanjer så ofte... Da blir det en "vane" for folk å tro at billetter til 199 kr. er normalt... Og så gidder de ikke å bestille når de ser at de må betale 5-600 kr.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2008, 20:14   #4
henning
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2006
Location: Sandefjord
Posts: 104
Default Re: Åpner for prishopp

lykke til Norwegian. Med så mange nyåpnede direkteruter fra Gardermoen, Torp og Rygge de siste årene tror jeg ikke det er noen fare for at Norwegian greier å øke prisen så mye uten at mange ruter må legges ned pga lavt belegg. Men dersom de ikke tjener pengene på rutene er jo det beste å legge ned (gjelder både Norwegian, , SAS, Ryanair og Wizzair som jo er de selskapene som har økt mest de siste årene på Østlandet). Ville heller prøvd å få til mere ancillary revenues som Wizzair gjør ved å tilby forhåndsbestilling av mat og drikke til grupper. Vi bruker både Wizzair og Norwegian på mange gruppereiser i løpet av et år, og forhåndsbestiller alltid catering på Wizzair. utgjør jo i allefall 50-60 kroner per pers/vei.
henning is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 08:31   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Re: Åpner for prishopp

JA!!! Endelig - prisene må opp!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 08:39   #6
JetBlue
ScanFlyer Molded
 
JetBlue's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
Default Re: Åpner for prishopp

Rart prisene ikke er økt for lenge siden, spør du meg.....

FlightDeck, du har et poeng i at mange anser kr 199 for "normalprisen". Da er reisetilbøyeligheten langt lavere når vi snakker om en dobling eller mer.
JetBlue is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA åpner Seoul Someone Flyforum 3 03-05-2012 16:04
Voldsomt prishopp på SK sine enveis Business - priser 737-405 Reiseforum 6 11-11-2010 23:40
Åpner base i Oulu MD11 Flyforum 14 06-10-2010 19:26
BA åpner LHR-LAS Martin Reiseforum 11 19-05-2009 18:52
Åpner for gambling på fly Trety Flyforum 0 02-11-2005 23:42


All times are GMT +2. The time now is 13:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.