Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-08-2018, 19:43   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Thomas Cook O.B.C Granka og Thomas Cook

Nå skrev jo jcnorway en rapport om samme reisemål i fjor, så da er det vel min tur i år.

Siden vi ønsket oss en uke med minst mulig på programmet og det er uaktuelt å fly interkontinentalt med en fireåring med maur i rumpa og som lurer på om vi snart er fremme i det vi kjører ut av garasjen, så likte vi Ving sitt Ocean Beach Club konsept såpass godt at vi kjørte samme opplegg igjen. Eneste endringer fra i fjor var at Kreta ble byttet ut med Gran Canaria.

Thomas Cook og O.B.C Kreta
https://r.tapatalk.com/shareLink?sha...6&share_type=t

Litt lenger flytur, med kortere busstur gjorde at total tid ikke ble noe mer. Dessuten valgte vi også en suite med semi-private pool denne gangen. Da deler du basseng med 10ish andre suiter, men kan hoppe rett uti fra terrassen. Alt ble bestilt i januar, og full all inclusive, holiday meal og seter i fremre kabin ble booket samtidig

Etter nok av påminnelser fra Ving, ble det omsider tid for avreise. Avgang fra OSL 09:00 gjør at man unngår å måtte stå opp før klokken 06. Ble bil til OSL og fikk testet ut OSL og OnePark sitt park&go konsept. Så leverte fra oss bilen på avgang, og gikk ikke mange minuttene før vi hadde fått levert fra oss bagasjen og var gjennom en sikkerhetskontroll nærmest uten kø.

Litt små-shopping på taxfree og litt kaffe og gjærbakst fra Bit før det ble tid for boarding ytterst på D-piren. Her stod OY-VKH å ventet, en av 2 A330-300 som Thomas Cook om sommeren bruker, stort sett fra OSL og ARN med noen unntak, til Syden





Fullt fly, som vanlig, men boarding gikk relativt smidig, selv med bare en bro og nesten 400 passasjerer. Fant setene våre på rad sju. Og i år som i fjor hadde vi valgt en to seter og et midtgangssete rett ovenfor. Da har en av oss helt fri hele tiden. Arvingen og jeg begynte på toseteren, og så snart vi var høyt nok oppe til at setebeltslyset slukket kunne vi fyre opp vår medbrakte AVOD. Thomas Cook har skjermer med OK utvalg filmer og serier, men vi gadd ikke betale for tilgang her. Selv trenger jeg bare kartet, som er gratis, og en bok



Benplassen er også hakket bedre enn både SAS og Norwegian



Holiday meal var bestilt så ble kjøttboller for de under 12(?)



Mens en ganske OK kyllinggryte for oss eldre. Jeg må innrømme jeg ikke fulgte helt med, så trodde vi skulle få frokost. Derfor bestilling av appelsinjuice da drikketralla kom først


Routingen gikk over sør England, Bicayabukta og så den vestlige delen av den Iberiske Halvøy


Tross alt ferie, så litt må man jo kose seg ombord


Ankomst på rute, og litt venting på bagasjen før vi kunne finne bussen som skulle ta oss nonstop til O.B.C, som ligger på Playa del Cura, eller hva det nå her der.

En behagelig uke, med mye bading, avslapning, Lollo&Bernie, så mye is jeg ville ha, endel løpeturer for å holde kroppen ved like og ellers en solid ferieuke













Etter en behagelig uke var det tur for returen. Innsjekk ble foretatt på hotellet noen timer før henting og koffertene ble også levert. Så i mellomtiden ble det tid til litt bading, etterfulgt av tørking av badetøy med hårføneren før det ble puttet i håndbagasje. Siden innsjekk alt var gjennomført kunne vi gå rett til sikkerhetskontrollen på LPA. Under fem minutter kø, hvilket var mer en godkjent.

Også OY-VKH som skulle ta oss hjem, og akkurat da vi ankom så ble det bussgate. Med det gikk egentlig ganske smidig. For minst mulig venting ombord satt vi å drøyer det ved gaten, slik at vi ankom med siste bussen.

Pushback akkurat på rutetid og vi kunne sette kursen nordover.



Samme opplegg som på turen nedover, men kyllinggryta var blitt til en biffgryte. Men også denne var ganske bra. Arvingen fikk lasagne



En mer oseanisk rute hjem og fløy over Madeira, Cork, Glasgow og Aberdeen før vi kom inn over Norge omtrent rett vestfra ved Haugesund


En sving over Mjøsa, før vi landet på OSL litt før tiden


Litt venting på bagasjen, men det gjorde det jo ikke mer smidig at en full Thomas Cook A330-300 delte bånd 6 sammen med minst en annen 737. I tillegg var det noen som hadde trykket på feil knapp, slik at «last bag on belt» kom på i det båndet startet.

Ut gjennom tollen og heisen opp til avgang og park&go bua hvor nøklene ble hentet og beskjed om at bilen stod inne på «lukket område» på 5J, som jo er samme etasje som avgang.

I år som i fjor var vi fornøyd med turen og den leverte det vi ville ha. Vi kunne definitivt fått mer eksotiske reiser til samme prisen, med med både en fireåring og et stykk gravid kone, så ønsket vi rett og slett ikke dra så langt.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 19:50   #2
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: O.B.C Granka og Thomas Cook

Takk for fin rapport! Skjønner godt prioriteringen din. Vi orket ingen ferieflytur i sommer med en rabiat 2åring. Blir nok bedre til neste år

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2018, 19:54   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: O.B.C Granka og Thomas Cook

Takk for en flott rapport! Dette kunne jeg kjenne meg igjen i
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Thomas Cook 25/05 TheEirikK Register- og ATC-Forum 4 26-05-2013 14:31
2 x Thomas cook:):) LN-ALF Spotteralerts 2 07-09-2012 12:36
En Thomas Cook i morgen Jens W Register- og ATC-Forum 3 15-05-2012 18:21
KRS Thomas Cook TheEirikK Spotteralerts 1 29-02-2012 14:25
Thomas Cook imorgen Fry Register- og ATC-Forum 2 17-01-2009 01:02


All times are GMT +2. The time now is 09:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.