Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2019, 15:03   #61
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Ja, Texas er veldig forskjellig fra Florida. Men foretrekker Texas. Ville lagt inn både San Antonio og Austin på turen. Både Alamo og River Walk er verdt et besøk. Austin er litt atypisk Texas, litt mer «europeisk». Liker også byen fordi jeg er litt musikkinteressert...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal vi få til..

Så også en by som het Fredericksburg rett utenfor Austin - den så virkelig herlig ut.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 17-05-2019, 01:47   #62
bhen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Posts: 144
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Bor i Texas (1h norr om Austin) og har vært rundt en del. Galveston er ikke badevennlig i påsken men blir ingen problem å få deg Blue Moon av hyggelige servitörer.
Det er ikke like pent som Florida, mer lokal-turism-plats.

Fredricksburg er koselig og kan anbefalles, finnes mange vingårdar i närheten og så har du enchanted Rock for en liten tur på en fjellknaus.

Nasa-museet i Houston er et must!
Jeg vill og slå et slag for President-library (museum) der spesielt George Bushs sitt i College Station er interessant men og LB Johnson i Austin.

San Antonio er fint men blir litt som å dra til Texas for å se Europa men klart the Alamo er grunnkurs for Enhver Texan.
bhen is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2019, 02:46   #63
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Texas

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
og så kan du sikkert svi av masse penger på the galleria.
Bodde ved the Galleria og må si at det og området rundt var en stor skuffelse. Det var et pregeløst shopping-senter som sikkert var bra da det åpnet på 70-tallet, men idag fremstår det som en kandidat for "dead mall series". Hele området er preget av store betong-klosser fra 70-tallet og det er ikke lagt opp til at man skal gå der. Utrolig kjedelig område.

Det eneste som er verdt å få med seg rundt Houston er egentlig Nasa-senteret selv om det ikke er like bra som det i Florida. Jeg skulle egentlig ikke dit, men utflukten til Galveston ble kansellert og istedefor ubrukelig tilgodelapp tok jeg turen til Nasa. Det var derfor tilfeldig at jeg hadde på meg en poloskjorte med SpaceX som veldig mange som jobbet hos på senteret lurte på hvor jeg hadde fått tak i. Jobbet jeg i SpacX? SpaceX og deres populære souvenirer fant man altså ikke i Houston, men på Cape Canaveral.

I San Antonio var det derimot litt å se og gjøre og mere folkeliv.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 17-05-2019 at 02:48.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2019, 03:04   #64
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Quote:
Originally Posted by bhen View Post
Galveston er ikke badevennlig i påsken
Kommer vel ann på hvor herig man er. Idag er det 25 grader i vannet i Galveston og midt i april hvor påsken faller neste år er forventet vanntemperatur 21,9 som er akkurat det samme som i Dubai i februar.

Joda, 22 grader i vannet er ikke for alle, men det er varmere enn hva man kan forvente i San Diego midt på sommeren.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2022, 11:06   #65
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
USA Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Vi gir oss ikke på Texas og ser for oss en tur dit i oktober. Da skal været være perfekt, men ser at flyprisene har tatt av.

Et alternativ som dukker opp er Lufthansa til Dallas. Dallas ser jo ut som en herlig by og det er MEGET billig for fete hoteller der. (Ser 4S skal ha 4k per natt for en hel familie osv)

Er Dallas en god base for å oppleve Texas? Hvor anbefales det å stykke opp ferien da ca 3 timer kjøring unna?

Fly/leiebil/hotell kommer på langt mindre enn samme oppholdet i Marbella.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 27-05-2022, 11:37   #66
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Spør du meg, så er Austin en langt bedre base for å oppleve Texas. Der skjer det en hel del i byen, og det er fortsatt innenfor innenfor noen få timer fra Mexicogulfen.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2022, 11:51   #67
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,428
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Hvis du vil et godt stykke utenfor komforsonen fra knausen deres, titt innom her:

http://www.texaswildhoghunting.com/mainpage.html

Ca midt mellom Dallas og Houston, par timer kjøring fra Dallas
Eieren var rektor på skolen jeg gikk for nesten 30 år siden...
learjet is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2022, 14:03   #68
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Skal du oppleve Texas, er det bare å søke på ‘dude ranch’, ellers kan dere like godt dra til hvilken som helst storby..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2022, 13:22   #69
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Skal du oppleve Texas, er det bare å søke på ‘dude ranch’, ellers kan dere like godt dra til hvilken som helst storby..
Har funnet et par ganske fete og tar noen dager på en av de.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 31-05-2022, 10:59   #70
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Texas-tråden (Houston m.m.)

Dersom dere ikke er spesielt godt kjent i noen av storbyene (Houston, Dallas, San Antonio, Austin), så anbefaler jeg Austin med god margin. Tilgjengeligheten og byfølelsen er mye bedre i Austin enn de andre etter min mening.

Dallas Uptown er bra, Houston må man være kjent i for å ha noen glede av slik jeg ser det.
jufix is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tidligere CHC Bell214 krasjet i Texas jameson82 Flyforum 3 10-08-2012 01:12
Texas + New Orleans i sommer - Tips!? LN-BLO Reiseforum 11 26-05-2011 18:30
Salget av F-5 er nå godkjent, Texas neste sail4fun Flyforum 4 13-01-2008 20:31
texas på Osl? MartinL Flyforum 6 10-05-2007 22:33
Troebbel i Texas! LN-MOW Flyforum 2 15-07-2006 20:45


All times are GMT +2. The time now is 15:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.