Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-11-2009, 15:40   #1
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
SAS Weekend tur til New York

Heisann, her kommer noen bilder fra helgen, hadde en liten langhelg i New York, bilder er tatt med et kompakt kamera slik at kvaliteten ikke er noe som jeg er direkte stolt av, men alikevel så velger jeg og vise iallefall noen av de

Dagen startet på Gardermoen, med SK1459 til CPH, avgang 10.05
Maskinen var vel så og si full på vei til CPH. Vi kom oss avgårde 10 min før rutetid, og landet vel rundt en 15 min før på Kastrup.

SK909 CPH-EWR A330
Videre var det en A330 som skulle ta oss til Newark, her og var det godt belegg på ruten, men boarding var fullført 10 min før rutetid, alikevel så ble det noen forsinkelser slik at vi først fikk pushet 15 min etter rutetid.
Kabin besetningen var veldig koselig og helt ok servering. Beinplassen var helt ok. Underholdningssystemet ombord var vel også helt ok vil jeg si. Mye interresant som fikk tiden til og fly.

Tekst vil befinne seg under bildene.

Maskinen var en Airbus A330 LN-RKH, litt delayed utifra Kastrup, uten at det skapte større problemer for oss.

Et lite wingview bilde, tatt etter eller annet sted mellom CPH-EWR.


Hotellet for helgen het Crowne Plaza, og lå fint plassert på Times Sqaure, her et lite bilde tatt delvis fra vinduet på rommet i 41.etg


På lørdag bestemte vi oss for og ta en nærmere titt på en liten byggning kalt Empire State building.


Her et lite bilde fra 86.etg tror jeg, ikke helt sikker.


Enda et bilde fra høyt der oppe.


Så var man kommet seg ned igjen, fortsatt Empire State så kan sees på dette bildet.



Selvfølgelig møtte jeg på en brannbil, og den måtte jo nødvendigvis bli tatt bilde av.

På søndag gikk turen først til Liberty Island, og Frihets gudinnen.




Så kommer et lite bilde jeg tok fra Ellis Island, inn mot Manhattan, tror jeg det var iallefall.




Mandagen startet vi en liten helikopter tur, dette er virkelig noe og anbefale, en skikkelig fin tur!


Så noen bilder fra et lite museum vi var innom, noen som vet hvilket fly jeg har knipset? (veldig enkelt spørsmål)


Her også et bilde av cockpiten på dette realtivt kjente flyet


EWR-CPH SK910 A343
På vei tilbake til CPH Hadde SAS satt på 340, noe som absolutt ikke var meg imot, selv om den innvending ikke er veldig ulik A330
Det ble matservering etter vel en time i luften, så slukket de lyset i kabinen, flesteparten sov helt det brått ble lyst igjen, da var det frokost servering på gang, og vi hadde ca 1.30 igjen til Kastrup

SK1462 CPH-OSL B736(tror jeg)Avgang 08.20
En veldig grei tur opp til oslo igjen, frokost kunne kjøpes, men siden frokosten allerede var inntatt på vei fra EWR sto jeg over dette tilbudet.
(mente egentlig at jeg leste i brosjyren til SAS i stol lommen foran meg at frokost var gratis, på avganger før kl 0900 med varighet på over 35 min, men sikkert bare jeg som misforsto)



Takk for meg!

Mvh Lars Petter Hassel

Last edited by Seacougar; 12-11-2009 at 16:12.
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2009, 15:51   #2
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Weekend tur til New York

Det er nok en Concorde du har tatt bilde av. (cockpitfotoet) Når du skriver en TP, så inkluder gjerne også litt info om selve flyturen. Ellers så ser det ut som om NYC bød på godt vær.

Last edited by LN-AØR; 12-11-2009 at 16:02.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2009, 19:48   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Weekend tur til New York

Takk for rapport med fine bilder fra New York! Det gjør seg med litt informasjon om flyturene og jeg ser at du har oppdatert rapporten så den ble litt mer fyldig!

Quote:
Originally Posted by Seacougar View Post
(mente egentlig at jeg leste i brosjyren til SAS i stol lommen foran meg at frokost var gratis, på avganger før kl 0900 med varighet på over 35 min, men sikkert bare jeg som misforsto)
SAS serverer gratis frokost på innenlandsreiser (en klasse om bord), men jeg blir ikke overrasket om SAS snart tilbyr dette i Economy Class på europeiske ruter også.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2009, 20:12   #4
svgspotter
ScanFlyer Gold
 
svgspotter's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
Default Re: Weekend tur til New York

Flot rapport!
svgspotter is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 01:51   #5
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Weekend tur til New York

Takk for kommentarene, og jeg la til litt mer informasjonen, er vel egentlig mitt første forsøk på en tripreport lignende greie!

Turen var iallefall en opplevelse for en kar som har vokst opp i skogen uttafor Sarpsborg;=)
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 12:02   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Weekend tur til New York

Det var en fin rapport
Hva fikk dere servert ombord og har du bilder av det?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 12:07   #7
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: Weekend tur til New York

kul rapport kan jeg spørre hva hotellet kom på pr natt? sikler på det når jeg skal dit neste gang
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 13:15   #8
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Weekend tur til New York

Flotte bilder, fikk lyst til å dra til New York igjen, snarest
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 17:08   #9
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Weekend tur til New York

Jeg har ingen bilder av maten vi fikk servert, men til EWR fikk vi fisk, som tatt i betrakning ble servert 36000 fot over atlanteren smakte helt greit.

Tilbake så fikk vi en kyllingrett, som også var helt greit, smaken var absolutt god på begge rettene, og alt forsvant

Prisen på hotellet er jeg ikke helt sikker på, da det ikke var jeg som sto for bestillingen, men vet at det ble bestilt via hotels.com

Hotellet er absolutt og anbefale, det har svømmebasseng og eget treningsenter, badstu etc.
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 19:26   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: Weekend tur til New York

Flott rapport - som fikk meg til å legge inn NY i reiseplanene for 2010...
EB is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 19:37   #11
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Weekend tur til New York

Flott rapport.
Skal selv til NYC snart, med BA. Alltid en fornøyelse å komme dit, med alle tilbudene byen har, innen f.eks kultur, mat og shopping, skal det mye til for at en tur dit ikke blir vellykket.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2009, 20:08   #12
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Weekend tur til New York

Brandal: Jeg må bare få anbefale deg og gå på en musical som vi var på, Rock of Ages, den er virkelig og anbefale, en helt rå opplevelse!
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 05:25   #13
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Weekend tur til New York

Quote:
Originally Posted by Seacougar View Post
Brandal: Jeg må bare få anbefale deg og gå på en musical som vi var på, Rock of Ages, den er virkelig og anbefale, en helt rå opplevelse!
Jeg er dessverre ingen musical fan, foretrekker opera, og selvsagt skal jeg ha med meg en forestilling på the Met (Metropolitan opera) når jeg er der.
Men det er jo det fine med byer som New York, de har noe for enhver smak, enten man liker opera, country, jazz... you name it, så finner du det der.
Noe for enhver smak og ikke minst lommebok
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 03:21   #14
Flybird
ScanFlyer Blue
 
Flybird's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 118
Default Re: Weekend tur til New York

Flott rapport med bra bilder Vekker gode minner fra New York-turen min i sommer.

Seacougar: Var selv på Rock of Ages i sommer og er totalt enig; Helt fantastisk!
__________________
Flybird is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 11:36   #15
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Weekend tur til New York

Fin rapport, all ære for den.

Ikke for å helle kaldt vann nedover ryggen på noen, men for meg er New York et lite rottereir som jeg har et høyst ambivalent forhold til. Blir stort sett at jeg er innom når jeg må, og det er som regel godt den dagen jeg kan gå på et fly vekk fra byen.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 20:41   #16
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Weekend tur til New York

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Fin rapport, all ære for den.

Ikke for å helle kaldt vann nedover ryggen på noen, men for meg er New York et lite rottereir som jeg har et høyst ambivalent forhold til. Blir stort sett at jeg er innom når jeg må, og det er som regel godt den dagen jeg kan gå på et fly vekk fra byen.
Delvis enig. Jeg husker da jeg var ung (veldig lenge siden), da hadde NY en nesten magisk tiltrekningskraft på meg. Derfor var dette den første byen jeg besøkte da jeg ble gammel nok til å reise på egen hånd.
Jeg husker førsteinntrykket var gedigent, men når jeg kom inn i byen ble jeg faktisk litt skuffet. Den var full av tiggere og krasse, uvennlige og pretensiøse mennesker.
Jeg var i L.A på samme turen og til min egen overraskelse likte jeg meg mye bedre der, kanskje fordi jeg ikke hadde noen forventninger?
Nå for tiden er jeg i New York med jevne mellomrom, både privat og i jobbsammenheng, men det kommer nok aldri til å bli min favorittby.
Foretrekker London og Paris. Og i USA liker jeg meg bedre i San Francisco og Boston.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 22:21   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Weekend tur til New York

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Jeg husker førsteinntrykket var gedigent, men når jeg kom inn i byen ble jeg faktisk litt skuffet. Den var full av tiggere og krasse, uvennlige og pretensiøse mennesker.
Jeg var i L.A på samme turen og til min egen overraskelse likte jeg meg mye bedre der, kanskje fordi jeg ikke hadde noen forventninger?
Kunne ikke vært mer uenig! For meg er LA alt for upersonlig og sjelløst, og er ikke egentlig bare en eneste stor forstad, med noen strender. I California er både San Fran og San Diego så mye mye bedre

New York derimot står høyt oppå listen over mine favoritt byer og har en herlig atmosfære som bare NYC har.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 23:34   #18
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Weekend tur til New York

Feil tråd.....
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2009, 23:37   #19
Brandal
ScanFlyer Blue
 
Brandal's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
Default Re: Weekend tur til New York

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Kunne ikke vært mer uenig! For meg er LA alt for upersonlig og sjelløst, og er ikke egentlig bare en eneste stor forstad, med noen strender. I California er både San Fran og San Diego så mye mye bedre

New York derimot står høyt oppå listen over mine favoritt byer og har en herlig atmosfære som bare NYC har.
Enig. Synes NYC har en herlig atmosfære.
Men er ikke enig i at LA er sjelløs. Jeg finner byen svært facinerende, med sin blanding av småbyliv, strandliv, storbyliv og barnslig underholdning.
Brandal is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weekend-tur til Singapore SudCaravelle TripReports 33 06-12-2022 14:05
Weekend-tur til London OttoL TripReports 12 17-04-2019 17:22
Weekend-tur til Florida SudCaravelle TripReports 59 04-04-2019 10:11
Tur til New York exflyplassdame Flyforum 7 19-03-2007 14:19
General brukte 73 millioner på weekend-tur TG923 Flyforum 6 06-03-2007 00:24


All times are GMT +2. The time now is 01:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.