Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-10-2014, 02:48   #21
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Ja, og til tross for at en del folk boikotter selskaper hvor arbeidsforholdene ikke er helt som i Norge, så er det nok folk til å fylle alle disse flyene ser det ut til.

Her ser man at konkurranse kommer kunden til gode. Med de prisene som annonseres her, frister det meg å ta en tur østover.
Så lenge man får tilstrekkelig med Champagne foran de fleste og uvaskede , så betyr det nok ikke så mye, ser det ut til.

Ellers enig, frister med halvparten av prisene til de områdene man egentlig har lyst til å besøke, Mellom-Amerika, Nord-Sydamerika og sørover

Last edited by AirbusTrond; 19-10-2014 at 03:10.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 09:32   #22
AN0510
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

QR kjører et weekend salg denne helgen.Siste frist i dag altså, med utrolig bra priser i biz (og eco også). Ser ut til at det er BKK, KUL og SIN som har de gunstigste prisene, fra 12 og noen til 15 og noe i J. Med den standarden QR kan tilby både ombord og ikke minst i AL Mourhjan loungen, er dette et kupp. Jeg selv er iallefall helfrelst. Jeg har prøvd EK også men synes ikke de engang kan sammenlignes.
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 11:13   #23
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Troede at nordmænd ALTID valgte Norwegian til Bangkok....De går jo for at være det billigste, men måske tager jeg fejl....
Eller er det fordi de ikke har nok Business eller F-class til jer ??( undskyld jeg er ironisk kunne ikke lad være ) hæ-hæ.
Hilsen Ole
Haha.
Du vet da like godt som oss at vi Nordmenn ikke liker økonomi klasse ?
Derfor velger vi ikke ALLTID Norwegian til Bangkok.
Men den dagen Norwegian kommer med skikkelig C og F, da kan alle andre selvsagt legge ned
apeks is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 12:19   #24
Cloudius
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ingen nevnt og ingen glemt, men enkelte flyselskap sjekker jeg ikke engang prisen eller tidtabell på ettersom det er helt uaktuelt å fly med dem.
Cloudius is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 17:59   #25
Rudisha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Er priser på rundt 4000 kroner tur/retur Bangkok kommet for å bli eller er dette bare i en periode?

NAS vil vel neppe slutte å fly med priser til 1299/1499 en vei og da kan vel ikke de andre som ikke flyr direkte ligge så veldig mye høyere enn 4000. Servicen er bedre med Emirates og Qatar. Men folk velger vel heller å fly direkte?

Tenker da en tur/retur billett direkte med mat med NAS til 4000 foretrekkes av folk flest fremfor en billett til 4000 kroner med Emirates og Qatar. Eller vil folk heller ha god service enn Direktefly?
Rudisha is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 20:49   #26
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by Rudisha View Post
Eller vil folk heller ha god service enn Direktefly?
Jeg vet ihvertfall hva jeg vil ha. Reiser dog ikke med sandkassegjengen, men betaler heller ikke bare 4000,- for billetten.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 21:23   #27
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Liten bemerkning... Noen venner , som er langt ifra bereiste, fortalte meg i går at de skal reise til DXB med EK istedenfor DY med plus plus etc.

Snakket med irere i CPT for vel uke siden som nå var strålende forbindelse med Afrika og resten av Asia etc ... Istedenfor å fly via andre steder i Europa...

Enten man liker det eller ei, dette er veien det går ( også Qatar ) ... Sandkassa er midt i blinken for å bytte fly for folk fra "provinsbyer"...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 21:35   #28
Rudisha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg vet ihvertfall hva jeg vil ha. Reiser dog ikke med sandkassegjengen, men betaler heller ikke bare 4000,- for billetten.
Hvorfor betale mer enn 4000 for billetten når det er haugevis av billetter til denne prisen?
Rudisha is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 21:37   #29
Rudisha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Liten bemerkning... Noen venner , som er langt ifra bereiste, fortalte meg i går at de skal reise til DXB med EK istedenfor DY med plus plus etc.

Snakket med irere i CPT for vel uke siden som nå var strålende forbindelse med Afrika og resten av Asia etc ... Istedenfor å fly via andre steder i Europa...

Enten man liker det eller ei, dette er veien det går ( også Qatar ) ... Sandkassa er midt i blinken for å bytte fly for folk fra "provinsbyer"...
Ja det er lite tvil om at siden det er så få direkterute ut i den store verden fra Oslo så er det perfekt å fly med sandkassegjengen:-)
Rudisha is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 22:31   #30
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ja du verden så perfekt.

Er ikke bare arbeidsforholdene i selskapene som bekymrer.
Som homse holder jeg meg langt unna sandkasseselskaper - har liten lyst til å bli stuck i de landene (eller Russland) hvis det oppstår problemer på min vei til eller fra Asia.

Betaler heller mer for å reise med nettverkselskapene, opparbeider gullkort og slipper stressende milage run, men det er nå meg...
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 23:16   #31
Rudisha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 196
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Ja du verden så perfekt.

Er ikke bare arbeidsforholdene i selskapene som bekymrer.
Som homse holder jeg meg langt unna sandkasseselskaper - har liten lyst til å bli stuck i de landene (eller Russland) hvis det oppstår problemer på min vei til eller fra Asia.

Betaler heller mer for å reise med nettverkselskapene, opparbeider gullkort og slipper stressende milage run, men det er nå meg...
Skjønner:-) Men er det noe problem hvis man ikke viser utad at mann er homofil når man er i disse landene? Skjønner det er litt kjipt med en ukes ferie med kjæresten, men noen timers mellomlanding?
Rudisha is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 23:27   #32
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by Rudisha View Post
Hvorfor betale mer enn 4000 for billetten når det er haugevis av billetter til denne prisen?
Jeg personlig klarer ikke fly langt i økonomi, og da kan billettene koste 500,- uten at det påvirker meg.

Quote:
Originally Posted by Rudisha View Post
Er priser på rundt 4000 kroner tur/retur Bangkok kommet for å bli eller er dette bare i en periode?

NAS vil vel neppe slutte å fly med priser til 1299/1499 en vei og da kan vel ikke de andre som ikke flyr direkte ligge så veldig mye høyere enn 4000. Servicen er bedre med Emirates og Qatar. Men folk velger vel heller å fly direkte?

Tenker da en tur/retur billett direkte med mat med NAS til 4000 foretrekkes av folk flest fremfor en billett til 4000 kroner med Emirates og Qatar. Eller vil folk heller ha god service enn Direktefly?
Er man OK med å fly økonomi ville jeg valgt direktealternativet om prisen er den samme. Arrester meg gjerne, men hvor stor er egentlig forskjellen på EK og DY Eco (når DY får orden på regulariteten)?
Ser riktignok at det kan være et argument at det er bedre med to mellomlange enn en lang flight så man kan strekke litt på bena.

Last edited by KristianSk; 27-10-2014 at 23:47.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 23:42   #33
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Quote:
Originally Posted by Rudisha View Post
Hvorfor betale mer enn 4000 for billetten når det er haugevis av billetter til denne prisen?
Fordi når de billigste billettene koster 4000,- er reisen antageligvis ganske lang, som feks Bangkok - Europa. Ingen ting får meg til å sitte i økonomi på en så lang tur igjen. Det finnes rett og slett ikke nok brennevin i hele verden for å lure meg til det. Ble kurert i et midtsete på en 777 fra Singapore til Paris.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2014, 09:32   #34
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Exclamation Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Fikk Mail fra Emirates med gode tilbud fra Bangkok (bor der)
Så jo veldig bra ut. BKK OSL BKK i biz til 8800 norske var jo forlokkende.

For så å oppdage at det er priser uten avgifter. Svindel.
Det er første gangen jeg har opplevd at EK oppgir prisen uten skatter/avgifter.
De har tidligere alltid operert med faktisk pris på sine nyhetsbrev med outbound fra BKK.

God Jul liksom.
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2014, 23:20   #35
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Emirates - tilbud 2014-2015

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Jeg tror ogsaa Etihad er et stykke unna de hovedstadsflyplassene i Skandinavia. Konkurransen er allerede stor i disse smaa landene. GOT kan kanskje være interssant ja, det er vel ingen langdistanseruter derfra naa.
Burde ikke Stavanger være en tenklig destinasjon for Ethiad?
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2014, 23:26   #36
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Emirates - tilbud 2014-2015

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Burde ikke Stavanger være en tenklig destinasjon for Ethiad?

Det blir vel heller som codeshare på SAS SVG-LHR flight
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2019, 00:23   #37
EvakCPH
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
Default Re: Konkurransesituasjonen til Midt-Østen og Asia

Ledte efter en passende tråd til denne nyhed.. som egentlig ikke siger så meget, men man ved jo aldrig..

https://standby.dk/stort-flyselskab-...-skandinavien/
EvakCPH is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Med barn til Østen - Pappaperm 09 Molinari Reiseforum 40 08-10-2012 11:25
Aeroflot med A32S til østen? Mjolnir Småprat 3 18-04-2012 18:47
Tur til Østen MUFC Reiseforum 3 16-09-2011 08:11
Tur til Midt-Østen: OSL-FRA-BEY//ALP-DAM og DAM-VIE-OSL jb1 TripReports 5 17-06-2009 15:31
En vårtur til Østen ( og midtøsten) Farmer TripReports 19 01-05-2006 16:58


All times are GMT +2. The time now is 01:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.