Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-11-2017, 21:03   #1
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
BA BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

”Det var en mørk og stormfuld aften..” starter the julekalender, og sånn har det også vært i Bergen i nesten hele år. Så da er man fristet til å slikke litt sol mer enn en gang, siden det eneste man får av solstikk i Bergen leveres av Nøisom (de som liker øl tar den). Fra Gatwick kommer man enkelt til sol og siden BA har kuttet ruten fra BGO og jeg hadde en haug med avios liggende skadet det ikke å dodde seg litt som man sier. Som sagt så gjort så hadde vi booket en tur til Paphos fra Gatwick. Turen ut i CE med BA og turen hjem med Easy.

BA har nylig flyttet alt av flights til terminal sør på Gatwick, samme terminal som Norwegian bruker. I bytte er alt fra Easy flyttet til terminal Nord. Loungen til BA på gatwick er nylig renovert. Tok ikke så mange bilder (den var ganske full), men den har også en hems som veldig få benyttet seg av





Trappen alle stod og stusset på hvor bar hen


Gatwick er rett og slett en utrolig kjip flyplass. Veldig lite estetisk og ingen interessante butikker så har ikke noen flere bilder. Har sittet her alt for mange ganger og ventet på DY opp til BGO så ble sittende til gate ble annonsert. Vel om bord fikk jeg også øye på en maskin jeg en gang ble sittende i 3 timer grunnet teknisk før avgang. G-DBCA. For vår del var registreringen G-GATP, et av en del fly som ble hentet inn for å erstatte de siste 737-400. Denne maskinen har tidligere flydd for TAM.



Meny på en europeisk flight!




Greit med benplass. Rad 2 sete F og E soleklar vinner. Reservert for gull men åpnes for sølv 2 dager avgang tror jeg.

Kort taxi og i luften på rute


Flater ut rimelig kjapt, drar til høyre og får ”Gatters” i bildet


Fikk servert en plate med forrett og dessert


Så byttet de ut forrett med hovedrett. Helt ok!


Kopp kaffi og litt vann og livet er godt!


Pen utsikt var det også!


Så kommer vi ned til REGN!!


Heldigvis kun kvelden vi ankom at det regnet. Resten av turen er oppsummert på følgende måte. Ha mine hårete føtter unnskyldt
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 21:03   #2
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

Turen hjem gikk med easyjet ettersom de korresponderer best med Norwegian siste strekket opp til BGO. Terminalen på PFO er typisk syden


Her blir man sendt ut på gåtur for å komme til flyet


Først fra terminalen til et skur


Og så siste runde med tassing til flyet






I luften et par minutter før rutetid.






Flytid på 4 timer og 30 min, men med følgende in-flight entertainment er det isje nåke pes!


Og plutselig var vi på Gatwick


BA CE til ”Syden” synes jeg er meget kurant om man har noen avios liggende. De har av og til en del gode priser til for eksempel Tenerife eller Lanzerote. Easyjet synes jeg det er synd at ikke fikk det til å gå rundt fra BGO. Et meget bra selskap i mine øyne. Tok ikke noen bilder av kabinen dessverre, men jeg synes at setet er noen hakk bedre enn hva Norwegian har iallfall. Paphos? MEH! Greit for litt sol og litt jogging langs havet men ikke mye mer. Greske kjøkken er jo heller ikke noe å juble over, men fant noe frossenpizza som smakte som grandis so all is god!

Det var det egentlig. Ikke noe veldig inngående analyse dessverre, men det var da noe iallfall.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2017, 21:50   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

Takk for sammenligningen.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2017, 11:18   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

Fin og konsis rapport. Kanskje Easy kommer tilbake til BGO etter at BA trakk seg, men slikt er jo ikke selvsagt. Easy snuser jo igjen paa Norge.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 12:16   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Fin og konsis rapport. Kanskje Easy kommer tilbake til BGO etter at BA trakk seg, men slikt er jo ikke selvsagt. Easy snuser jo igjen paa Norge.
EasyJet er i mine øyne et usedvanlig sterkt selskap. En kan jo håpe at de en gang kommer tilbake, og ikke bare det men også hoster opp mulighet for videreforbindelser.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 12:18   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

Takk for rapport

Er det ny King bok???
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 12:39   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: BA til Syden i Club Europe og litt Easyjet

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Takk for rapport

Er det ny King bok???
Relativt

https://www.tanum.no/_skjonnlitterat...-9781501142062
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA Club Europe Powell Småprat 18 02-09-2012 15:40
The Final Countdown - Europe (Club Europe...) jcnorway TripReports 62 03-07-2009 02:07
BA Club Europe + LHR T5 jcnorway TripReports 35 30-04-2009 14:36
BA endrer Club Europe-seating fra 2x3 til 2x2.. Martin Reiseforum 32 23-04-2009 15:37
BA Club Europe og FIRST kristian Flyforum 6 11-05-2008 23:51


All times are GMT +2. The time now is 14:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.