Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-03-2015, 00:34   #21
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Med Air France og et par andre selskap til Puerto Montt i Chile

Takk for fin rapport Kurt! Jeg er veldig glad i Patagonia og Argentina/Chile.

En anbefalt rute for Road Trip sør for Santiago er:

Start i Buenos Aires (EZE); flott by, stemning, kultur, dining og mennesker. Fly til Mendoza (MDZ)
Mendoza; home of Malbec, vingårder og mye god vin. Fint sted å leie bil.
Buss over til Santiago/Viña del Mar – Valparaíso. Dette er en vakker dagstur over Andesfjellene.

Om du har en kort stopover på SCL så er Holiday Inn rett utenfor Terminalen et bra flyplasshotell.

Fly til Temuco (ZCO). Besøk Pucón – et magisk område med urskog, vulkaner, som rett ut fra Jurassic Park.
Dra sør-østover til San Martín de los Andes og videre ned mot Bariloche.
Fra Bariloche er det en fantastisk dag med Cruce Andino (ferge/buss) tilbake til Chile og Puerto Varas.

Fra Puerto Montt kan du enten hoppe på et fly/Navimag til Punta Arenas (for Torres del Paine National Park eller Ushuaia),
eller du kan begi deg sørover på en av de råeste naturveiene i verden: Carretera Austral – som er helt wow.

Andre godbiter er Perito Moreno (El Calafate), Tierra del Fuego og El Chaltén.



Happy Travels.

Last edited by Edvard; 30-03-2015 at 00:38.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2015, 11:28   #22
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Med Air France og et par andre selskap til Puerto Montt i Chile

Helt klart er det interessante regioner sør for Puerto Montt og et myteomspunnet land på østsiden av Andesfjellene Edvard. Atacama og Antofagasta nord i Chile har også en viss dragning sammen med attraksjoner i Peru og også besøk av Rio de Janeiro hvor jeg har bekjente. Problemet er egentlig tid og fritiden har jeg til nå prioritert til familie og venner. Hvis det er noe til overs blir det i så fall bare korte reiser i Europa.

Den egentlige grunnen for at jeg skriver denne kommentaren er for å fortelle dere om Air France behandling av at jeg ikke fikk riktig middag mellom CDG og SCL. Jeg hadde regnet det som opp og avgjort med spesialbehandlingen med meny fra Business Class, men nei da. Fikk en hyggelig og personlig email fra AFs Customer Care med unnskyldning for hendelsen på AF406 og håp om at det purseren gjorde var et lite plaster på såret. Og så avsluttet mailen med at de 155 kr jeg hadde betalt inn ekstra for måltidet nå var tilbakebetalt kontoen jeg hadde benyttet.

Kan ikke si annet enn at jeg er imponert av kundebehandlingen i Air France og spesielt at det ikke var nødvendig for meg å henvende seg til dem for løse vårt mellomværende, men de tar kontakt. Jeg kan ikke annet enn med dette å anbefale Air France på det varmeste for å ha bestått den testen!
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2015, 13:32   #23
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: Med Air France og et par andre selskap til Puerto Montt i Chile

En meget flott Tripreport dette. Mye flott innhold, detaljert og absolutt flott lesning.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air France med 380 til Atlanta akira Flyforum 0 14-09-2018 02:26
Nytt Selskap i Air France (Joon) Tarzan Småprat 2 14-04-2018 01:09
Air France med nytt longhaul selskap - low(er) cost - Boost Someone Flyforum 6 16-05-2017 14:50
Finnair med sesongruter til Puerto Vallarta, Goa, Havanna og Puerto Plata Someone Flyforum 13 24-01-2017 18:33
Med LAN Airlines fra Frankfurt til Puerto Montt, Chile LN-KGL Bilder & foto 10 31-08-2013 16:10


All times are GMT +2. The time now is 01:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.