Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-05-2022, 20:55   #301
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
LH F åpnes for Eurobonus noen dager før avgang bare. Husker ikke om det er 7 eller 14 dager, men ikke langt i forveien som før.
Tilgjengeligheten er også ganske dårlig, men en del USA destinasjoner har hatt greit med billetter i perioder
Ja, tilgjengeligheten er mildt sagt dårlig for den som skal bruke Eurobonuspoeng iallefall. Men av det du skriver så skjønner jeg at det ikke er ser helt mørkt ut hvis man følger litt med....
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2022, 08:09   #302
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Spørsmålet er sikkert stilt og besvart flere ganger, men jeg finner ikke tilbake til dette - så derfor: Hvordan er ståa med tanke på booking av award-billetter i LH First nå for tiden? AwardFares gir "no flights" som svar med en gang jeg krysser av for at jeg ønsker å bruke Eurobonuspoeng. Air Canada eller United-poeng gir derimot en bråte med muligheter - men det hjelper jo ikke meg...

Noen som har noen tips?
Du får ihvertfall ikke opp F når du kun huker av for Eurobonus siden online-søket til SAS ikke får opp bonusseter i F.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2022, 08:33   #303
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Du får ihvertfall ikke opp F når du kun huker av for Eurobonus siden online-søket til SAS ikke får opp bonusseter i F.

Sier du her at søket i Awardfares aldri vil gi treff på First dersom jeg huker av for «Eurobonus only»? Det forklarer jo i så fall en del.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2022, 09:59   #304
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 487
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg tror han mener på SAS sin side. På Awardfares fungerer det med F tilgjengelighet. Om setene faktisk er tilgjengelig for Eurobonus er en annen sak…


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2022, 08:20   #305
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Jeg tror han mener på SAS sin side.
I så fall henger jeg med....
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2022, 12:47   #306
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by SpotOn View Post
Sier du her at søket i Awardfares aldri vil gi treff på First dersom jeg huker av for «Eurobonus only»? Det forklarer jo i så fall en del.
Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Jeg tror han mener på SAS sin side. På Awardfares fungerer det med F tilgjengelighet. Om setene faktisk er tilgjengelig for Eurobonus er en annen sak…
Jeg mente at å huke av for Eurobonus only under FFP på awardfares aldri vil gi First, siden kun søk fra SAS sin side vises
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2022, 13:53   #307
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Jeg mente at å huke av for Eurobonus only under FFP på awardfares aldri vil gi First, siden kun søk fra SAS sin side vises
Det var da som ..... Så da er spørsmålet hvilket av de andre alternativene som viser tilgjengelighet som er mest lik den reelle first-tilgjengeligheten for Eurobonus. Anyone?
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2022, 11:17   #308
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Blir billetter bestilt hos Star* med EB poeng verdiløse hvis SK går konk eller opprettes som et nytt selskap ?
SBT is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2022, 11:58   #309
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,830
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Blir billetter bestilt hos Star* med EB poeng verdiløse hvis SK går konk eller opprettes som et nytt selskap ?
Det er egentlig umulig å svare på den siste delen der

Går de konkurs og forvinner, så forsvinner alle bookete billetter også. Mens ved et "nytt" selskap så kommer det helt an på hva som endres. Mest sannsynlig vil primært endringene være i eierselskap og balanse etc, og da vil det trolig ha lite å si.

Uansett, jeg er i hvertfall ikke bekymret for mine bonuspoeng, men nå har jeg uansett ikke noen reiser med andre selskap booket på poeng
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 10-06-2022, 09:54   #310
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Heads up: Ved endringer/kanselleringer så nekter SAS nå å re-utstede bonusbilletter dersom de ikke er booket om i en bonusklasse.

Eks. om Lufthansa har en endring og booker deg om til en annen flight i bookingklasse Y så nekter SAS å utstede billetten på det. Unskyldningen er at "det andre selskapet har gjort noe som bryter med SAS sine regler."

Til tross for at de skriver på sine websider:
[B]Hvis et av våre partnerselskaper kansellerer en flygning, kan ikke SAS EuroBonus garantere at du blir ombooket til en annen flygning med mindre billetten din endres av flyselskapet som drifter denne flygningen. SAS EuroBonus kan kun endre billetten din til en annen Star Alliance-bonusbillett hvis disse fremdeles ligger ute for salg. For flygninger som driftes av andre flyselskaper i Star Alliance utenom SAS, gjelder reglene og vilkårene til det respektive flyselskapet.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2022, 13:04   #311
closebutnocigar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 73
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Beklager om spørsmål har blitt stilt før; jeg kan ikke minnes å noen gang ha fått opp business-billetter på sas sin *A søkemotor, men ofte masse muligheter i economy. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det rett og slett dårlig tilgjengelighet?

Tilleggsspørsmål: er det mulig/hensiktsmessig å booke award economy og så bruke poeng til å oppgradere med partnerselskaper?
__________________
_______________________________________
Recreational flyer, Upcoming:
22-27/12-23 OSL-KRS-OSL SK
14-17/2-24 OSL-CPH-BRU-CPH-OSL SK
22-31/3-24 OSL-ADD-CPT-ADD-OSL ET
closebutnocigar is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2022, 15:12   #312
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,173
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by closebutnocigar View Post
Beklager om spørsmål har blitt stilt før; jeg kan ikke minnes å noen gang ha fått opp business-billetter på sas sin *A søkemotor, men ofte masse muligheter i economy. Er det jeg som gjør noe feil, eller er det rett og slett dårlig tilgjengelighet?
Det er rett og slett bare dårlig tilgjengelighet. Alle vil ut og reise nå, samtidig som selskapene sliter med kapasitet.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 15:37   #313
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
SAS Business class med Eurobonus

Søker og søker, mailer og mailer uten hell.

Har 450 - 500.000 poeng med Eurobonus, og ønsker å reise med kona t/r Bangkok fra Kristiansand i slutten av Mars. Ikke så nøye med dagene, men kunne tenkt oss å være på reise i 2-3 uker.
Mitt spørsmål her HVOR I ALLVERDEN finner vi bonusbiletter på enklest mulig måte. SAS hjelper ikke - de kom opp med turistklasse, 3 flybytter via India med ett legg i buisniss....Ikke lett dette.
Er det noe reisevenner her inne som kunne tenkt oss å hjelpe ???
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 15:49   #314
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,173
Default Re: Buisniss class med Eurobonus

Her er vel det store problemet at det knapt finnes ledige bonusbilletter til Asia. Folk har spart opp masse bonuspoeng igjennom Covid og nå er de sjuke etter å reise til Asia. Koste hva det koste vil. Så det er få bonusbilletter tilgjengelig overhodet, og de som kommer blir booket brennkvikt. Så jeg tror det der blir en tung jobb å finne. Kanskje største sjansen er om man kan bestemme seg brennkvikt og dra om det kommer noe tilgjengelig 1-2 uker før avreise.

Ett tips kan være å ikke søke fra KRS, men fra ulike hub'er der det flyes direkte til BKK.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 04-12-2022 at 16:38.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 17:55   #315
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Business class med Eurobonus

takk for gode råd.
Hvor er det best å søke ut fra, og finns det noen som kan gjøre den jobben ? (reisebyrå)
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 19:13   #316
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,173
Default Re: Business class med Eurobonus

Nja, jeg vet ikke om andre som kan gjøre det. Stort sett må man sitte selv og prøve med datoer fra ulike steder der det flyes til BKK fra og som det ikke blir urimelig vanskelig å komme seg til selv fra KRS.

F.eks, om det er ledig på AMS-BKK, så kommer kanskje ikke det opp som alternativ når du søker KRS-BKK. Men søker du og finner AMS-BKK, så er det en smal sak å komme seg fra KRS til AMS med f.eks KLM.

Så jeg hadde søkt fra CPH, AMS, CDG, FRA, MUC, ZRH, VIE, ARN, HEL(?), WAW også videre.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 19:19   #317
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Business class med Eurobonus

Det finnes en tjeneste som tar på seg bookingoppdrag med bonuspoeng som heter Chatflights: https://www.chatflights.com/no
view is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 22:24   #318
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: Business class med Eurobonus

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
Søker og søker, mailer og mailer uten hell.

Har 450 - 500.000 poeng med Eurobonus, og ønsker å reise med kona t/r Bangkok fra Kristiansand i slutten av Mars. Ikke så nøye med dagene, men kunne tenkt oss å være på reise i 2-3 uker.
Mitt spørsmål her HVOR I ALLVERDEN finner vi bonusbiletter på enklest mulig måte. SAS hjelper ikke - de kom opp med turistklasse, 3 flybytter via India med ett legg i buisniss....Ikke lett dette.
Er det noe reisevenner her inne som kunne tenkt oss å hjelpe ???
Gutta på chatflights var gode til å finne alternativer. Koster litt, men kanskje verd det?
https://finalcall.travel/no/chatflig...nusreisen-din/
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2022, 17:09   #319
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Business class med Eurobonus

For mange herrens år siden brukte jeg ANA verktøyet for å finne bonusseter i *A. Men SAS ser kanskje ikke de samme setene ANA får opp?
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2022, 14:46   #320
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,288
Default Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Etter å ha kåla rundt på flere søkermotorer for å finne en tur i C på OSL-BKK i løpet av mars var jeg nær ved å gi opp hele prosjektet... Men for et par dager siden slengte jeg inn et ønske i chat'en på Chatflights, og etter ca en halvtime fikk jeg svar. Var visst særlig vrient med business på returen, men etter litt frem og tilbake hadde de fikset OSL-LHR-BKK med SAS/TG og en noe suspekt retur som innebærer BKK-DEL med TG, og DEL-LHR med Air India... Har vel hatt en av mine værste flyturer med Air India, men det var innenriks i økonomi og skyldes nok i stor grad klientellet om bord... Men overlever vel alltids en nattflight foran gardina i en 787.

Chatflights skulle ha 2.150,- for jobben, og det synes jeg absolutt det var verdt. Skattene kom på omlag det samme. Så om du har liten tid eller liten hjerne (som meg...) så anbefaler jeg absolutt disse gutta

Last edited by TriStar; 30-12-2022 at 15:34.
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 14:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 14:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 09:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 10:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 21:24


All times are GMT +2. The time now is 18:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.