Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-11-2022, 07:42   #1621
Snorreth
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 138
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by hlorange View Post
Altså, nå kjenner jeg at SAS tøyer strikken her.

Skulle kansellere en outboard leg og beholde returen. Brukte webskjemaet og bare velstand, inntil jeg får beskjed i appen om at bookingen er endret, og det er return leg som er kansellert.

Ringer inn, får beskjed om at jeg har haket av feil. Nuvel. Det skal vi nå se på.

Går inn på en annen booking og gjør det samme, men denne gangen filmer jeg prosessen. Riktig nok, 2 timer etterpå plinger det, og samme er skjedd. Feil leg er kansellert. Ringer inn og påpeker dette. Konsulenten kunne igjen bekrefte at det på SAS' side står at hjemreisen skal kanselleres (noe jeg kan bevise er feil med filmen jeg tok).

Får beskjed om at det eneste som kan gjøres er å booke på nytt. Flott det, siden turen nå koster 3.800 i stedet for 1700 jeg opprinnelig betalte. Har sendt inn claim. Dette kommer de ikke unna med.

Vær advart: skal du kansellere en utreise, så er det å ringe inn som gjelder. Dette var en ny low selv for SAS

Har vært innom omtrentlig samme situasjon da jeg skulle kansellere retur for én person. Det var forferdelig rot, husker jeg.
Ved første øyekast virket det helt greit, men da jeg faktisk leste teksten på hva jeg skulle markere, så var det visuelle helt motsatt av hva jeg hadde tenkt.

Uansett ordnet det seg ved å lese teksten to ganger for min del.
Var veldig spent på om min billett faktisk ble kansellert, og ikke damas. Måtte følge henne på flyplassen, just in case.
Snorreth is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2023, 20:03   #1622
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

På min siste reise, men Swiss, har jeg fått basispoeng den ene veien og extrapoeng den andre.

Dog kjører jeg min vanlig taktikk her i livet og ser først om det løser seg selv, før jeg sender «klage»
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 00:19   #1623
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Oppdag våre nye destinasjoner til blant annet Bangkok via København, Tenefriffa og Larnaca. Bestill nå.

SI HEI TIL NOE NYTT
Nyhet! Nå flyr vi til Bangkok via København. Også Tenerife, Firenze, Antalya, Larnaca, Catania, Venedig fra Oslo.

Tenefriffa høres spennende ut og Venedig passer nok best for svensker
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 01:35   #1624
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

«Nå flyr vi til Bangkok via København»?! Ehhh… fra København?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 08:47   #1625
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,914
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
«Nå flyr vi til Bangkok via København»?! Ehhh… fra København?
Tja, hvis man reiser fra f.eks Stavanger til Bangkok med SAS reiser man vel via CPH?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 10:12   #1626
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Tja, hvis man reiser fra f.eks Stavanger til Bangkok med SAS reiser man vel via CPH?
SAS flyr både fra SVG til CPH og fra CPH til BKK, sånn at du som passasjer kan reise via CPH
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2023, 10:35   #1627
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ok, her spikkes det fliser.

Flyet til Bangkok går fra København. Det går direkte uten noen mellomlandinger. Det betyr at man må bytte fly på Kastrup. Uttrykket «via» forstås og oppfattes normalt som at et fly mellomlander på en flyplass underveis uten at man bytter fly. F.eks. København-Bangkok via Tashkent eller via Karachi. Å markedsføre en rute «via København» vil oppfattes som at flyet starter ruten et annet sted enn i København, mellomlander på Kastrup og fortsetter deretter videre til Bangkok.

Men nå får det holde, vi går ikke videre med denne debatten. Da ender vi fort opp med sylteagurker og foran/bak streken.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2023, 23:17   #1628
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,014
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Orker ikke at jeg har brukt kjempelang tid på å sammenlikne priser, oppdatere passordet til Eurobonus-kontoen min som jeg ikke har brukt på sånn 5 år, trykket inn navn og dato på hele familien også trykker man på "neste" også bare står det sånn (se bilde under). Går og går og går den lille blå prikken, uten å komme til døra ser det ut til.

17 jævla tusen norske kroner for å fly til Tromsø, men det virker som de ikke vil ha de? Hallo?

Vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre. Og i firefox påstår flysas.com at jeg er en bot, så der får jeg ingen ting opp.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Bildschirmfoto 2023-07-08 um 23.14.21.png
Views:	600
Size:	21.5 KB
ID:	53601  
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2023, 23:26   #1629
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hos meg liker ikke SAS Firefox, så jeg bruker Chrome akkurat der
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 08-07-2023, 23:33   #1630
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Anonym browsing er heller ingen favoritt hos capcha'en deres, mener jeg å ha lest ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2023, 00:12   #1631
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,014
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det ordna seg etter at jeg IKKE la inn eurobonus og miles+more-nummer... De nettsidene er helt uforståelig dårlige. Urk.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2023, 07:22   #1632
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ikke at det spiller noen rolle, men av en eller annen grunn til liker SAS sine elektroniske boardingkort å dele opp barnas mellomnavn, også stokke om på hvor de plasseres slik at det vises "Siste halvdel av mellomnavnet-fornavn-første halvdel av mellomnavnet-etternavn"

Kona som har samme ruskete mellomnavn vises korrekt derimot
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 06-08-2023, 12:56   #1633
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Sliter stadig vekk med SAS sidene, vil liksom aldri helt logge inn på min konto før jeg har prøvd noen forsøk. Og får opp feilmelding en feil har oppstått . KOmmer inn til slutt etter noen forsøk altså, men det er bare irriterende.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2023, 12:24   #1634
Solguden
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: Sun City
Posts: 265
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fungerer det ikke å sjekke inn i SAS-appen om dagen?
Solguden is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2023, 12:27   #1635
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Solguden View Post
Fungerer det ikke å sjekke inn i SAS-appen om dagen?

Jo, sjekket inn på morgendagens flight for 1 minutt siden
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-09-2023, 18:09   #1636
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Fiffig! SAS Plus flight med SQ-codeshare til/fra LHR, hadde forhåndsreservert sete til meg, hvor jeg ønsket endre et av dem. Det gikk ikke hos SAS, derimot lå det en leg og billett med Malaysia Airlines inne i bookingen, og på deres sider lot det seg gjøre. Og ble bekreftet i SAS appen med en gang, da setet vistes, jeg kunne bare ikke endre. SQ/SK flightene er på SQ ticketnummer, MH på MH sitt.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 22-09-2023 at 18:13.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 26-09-2023, 21:45   #1637
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,014
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ufiffig, ser at idiot-sas.no har lagt meg inn med mitt gamle etternavn (slik det en gang var registrert i Eurobonus). Jeg hadde lagt inn nytt etternavn, men pga bookingtrøbbelet måtte jeg prøve bookingen 3-4 ganger før det gikk. Tipper jeg glemte å endre navnet som antakeligvis hoppet til default name, selv om alle andre passasjerer ble stående. Passet mitt er utstedt med nytt etternavn. Er jeg fucked nå, eller vil det gå greit på en intraeuropeisk reise? Har til nøds papirer fra folkeregisteret om endret navn… Gah.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2023, 09:53   #1638
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,820
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Ufiffig, ser at idiot-sas.no har lagt meg inn med mitt gamle etternavn (slik det en gang var registrert i Eurobonus). Jeg hadde lagt inn nytt etternavn, men pga bookingtrøbbelet måtte jeg prøve bookingen 3-4 ganger før det gikk. Tipper jeg glemte å endre navnet som antakeligvis hoppet til default name, selv om alle andre passasjerer ble stående. Passet mitt er utstedt med nytt etternavn. Er jeg fucked nå, eller vil det gå greit på en intraeuropeisk reise? Har til nøds papirer fra folkeregisteret om endret navn… Gah.
Nå er det vel ikke ID kontroll til/fra Tyskland-Norge?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-09-2023, 10:23   #1639
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Men man kan alltids bli bedt om å vise ID, spesielt ved innsjekk i Tyskland som ofte innebærer personer og skranker.
__________________

Henshaw is online now   Reply With Quote
Old 28-09-2023, 14:26   #1640
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,014
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ble 60€ da det firkantete servicemennesket i innsjekk ikke kunne godta forskjell på pass og billettnavn, selv med internasjonalt bevis på navneendring fra folkeregisteret... Du må vise pass ved innsjekk hos DUS. SAS skal iallefall ha for å hatt en fantastisk svensk serviceansatt på telefon som fiksa alt for meg mens jeg gråt på telefonen (hadde en søvnløs natt bak meg + 1 time skrik fra minsten i bilen på tur til flypl, nervene var ikke klare for å stå på flypl og bli fortalt jeg ikke fikk være med flighten).

Reiser på SAS PLUS PRO, altså den dyreste bizbilletten SAS kan tilby - men navneendring er ikke inkludert allikevel :/ Learned the hard way.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! mortenb Samlerhjørnet 0 09-06-2018 11:32
Om sas.no og alle de bra tingene Dash Småprat 8 25-10-2013 12:54
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! LN-REF Samlerhjørnet 1 03-04-2011 08:38
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' hmm273 Samlerhjørnet 10 24-01-2008 12:45


All times are GMT +2. The time now is 09:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.