Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2022, 21:45   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
SAS Pluss og Minus til Stockholm

Med et rundt antall år som gift og en helg uten barn passet det seg ta en aldri så liten helgetur for å feire. Valget ble det en tur til Stockholm, hvilket var 5 år siden sist.

Turen over var booket på poeng, og med en sånn betalt for Go, fly Plus voucher var det jo en grei deal, for en fredagsflight. Hjem på vanlig betalt billett

Flytoget opp til OSL, som vel etterhvert ble mer eller mindre fullt. Bagasje ble levert på self bagdrop etter å ha printet ut bagtags. Hadde riktignok Fasttrack, men det var mer eller mindre bortkastet. Med mer eller mindre alle sluser åpne var det ikke noe kø å snakke om noe sted. På tross av bra med folk i terminalen.

Tross alt fredag, og helgen var i gang for vår del. Så passet da fint med litt for og forfriskning i SAS Business loungen




Etter en stund ble det boarding på SK486, som denne dagen skulle flys av SE-ROY. Levert desember 2019 og var vel blant de første i de nye fargene. Avgang fra E2 så var også kort å gå fra loungen



Vi fant setene våre 3E og F. Stappfullt fly med 7 rader Plus

Opp i luften og serveringen i Plus var av typen «plukk noe fra tralla», så ble en pose potetgull og en Mikkeler IPA på undertegnede




Landet sånn mer eller mindre på tid på ARN.

Priority funket på 1 av 2 kofferter, hvilket gjorde det egentlig ganske ubrukelig. Dog tok det ikke alt for lang tid, så vi ganske raskt kunne komme oss unna den nitriste «bagasjekjelleren» på ARN og hevet oss på en Arlanda Express inn til byen



Med rom booket på Nordic Light var det svært kort å gå fra toget og til hotellet. Visstnok et Choice hotell, men hvorfor det ikke kaller seg noe med Clarion eller Comfort aner jeg ikke. Men var hakket over Comfort syntes jeg og mindre av Stordalens dårlige interiørsmak som man gjerne finner hos Clarion.

Ellers ble det et klassisk storbyopphold i Stockholm, med god mat og drikke, og litt shopping. Inkludert et nytt besøk på SMAK, som vi har vært på alle de tre gangene vi har vært i Stockholm




Returen gikk også med Arlanda Express



Hadde vel beregnet litt for god tid på ARN, da det var null kø i sikkerhetskontrollen. Men planen var jo også et matbit før avgang

Billetter i Go på returen, dog var det ingen ledige seter ved siden av hverandre å velge da jeg sjekket inn dagen før. Så gikk for 17A og C. Dog som forventet var ikke hun i B så vanskelig å overtale til å flytte seg til C når vi kom ombord

SE-ROY som skulle ta turen som SK491 denne søndagen. Levert SAS desember 2019, og var vel blant de første A320neo’ene i de nye fargene



Også dette en stappfull maskin med 7 rader Plus



Et eller annet sted på rundturen maskinen hadde hatt opp til KKN tidligere på dagen hadde det blitt en forsinkelse. Så med sent ankommet fly ble det nesten en times forsinkelse før vi var ferdig boardet og kunne dra

Den vanlige te-koppen ble inntatt



Med innsjekket bagasje hadde jeg uansett god tid til å hente Klikk og Hent posen. Dog kom bagasjen heldigvis tidsnok så jeg rakk Flytoget jeg hadde håpet på.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 25-10-2022 at 21:53.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2022, 11:03   #2
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,501
Default Re: Pluss og Minus til Stockholm

Takk for fin rapport.
Det jeg missliker veldig med SAS Plus nå er at det er bare "junk" å få i den spisetralla. Det er chips, sjokolade, sjokoladeboller etc. Skulle ønske det var noe mer sunt å få servert. Er det ikke mulig å ha en enkel sallat eller en baguett med ost/skinke?
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2022, 12:48   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Pluss og Minus til Stockholm

Quote:
Originally Posted by RIBRO View Post
Takk for fin rapport.
Det jeg missliker veldig med SAS Plus nå er at det er bare "junk" å få i den spisetralla. Det er chips, sjokolade, sjokoladeboller etc. Skulle ønske det var noe mer sunt å få servert. Er det ikke mulig å ha en enkel sallat eller en baguett med ost/skinke?
Enig i det. Men pleier de ikke dele ut en sånn calzonebolle-lignende sak på kortere ruter (minus korte innlandsruter)? Og så serverer de jo frokost på morgenen, og den er jo bra. Fikk varme rundstykker opp til Tromsø nå på torsdag.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2022, 12:50   #4
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,501
Default Re: Pluss og Minus til Stockholm

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Enig i det. Men pleier de ikke dele ut en sånn calzonebolle-lignende sak på kortere ruter (minus korte innlandsruter)? Og så serverer de jo frokost på morgenen, og den er jo bra. Fikk varme rundstykker opp til Tromsø nå på torsdag.
Jo den har jeg fått, men går det an å gjøre det mer kjedelig enn det? Jeg trenger absolutt ikke 3 brus og 5 sjokolader, så heller 1 brus/drikke mot noe mer velsmakende enn dritt som chips og sjokolade.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air Finland pluss en til eb737 Bilder & foto 8 13-03-2012 10:16
Hvordan kan Rygge gå så mye i minus når Torp går veldig mye i pluss? NorwayDY Flyforum 23 16-08-2011 12:11
BA med ny rute til Tokyo Haneda, pluss nonstop til Sao Paulo og Buenos Aires Stian Flyforum 8 21-09-2010 15:18
Saudi B777 pluss pluss på OSL Søndag grindstein Bilder & foto 8 31-05-2010 20:00
Pluss i karmaboken i til forsvaret Polaris Flyforum 11 04-10-2009 01:41


All times are GMT +2. The time now is 12:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.