Flyprat


Go Back   Flyprat > Spotterforum > NSFF-forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-03-2012, 16:46   #1
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Exclamation Medlem av NSFF, er det noen vits??

Fikk et spørsmål av et av medlemmene om det i det heletatt var noen vits i å være medlem lenger.
Jo det er selvsagt det svarte jeg, men vedkommende mente det motsatte og han var ikke alene om det sa han.
Argumentet var krisen i styret og at alle styremedlemmene var på valg samtidig.
At styret ikke sitter lenger enn et år mente dem var tydelig nedleggelse av foreningen, og at det da ikke har noe for seg å støtte foreningen videre med et års medlemskap til etter som styret ikke sitter to år som reglementet tilsier.

Burde det kansje redegjøres for framtidsplaner i foreningen?
Bare til ettertanke.
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 16:55   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Jeg slenger på med ytterligere et spørsmål.

Er det noe vits for meg som sitter på vestlandet å være med i foreningen? Vil dere gjøre noe for oss?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 20:13   #3
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Jeg slenger på med ytterligere et spørsmål.

Er det noe vits for meg som sitter på vestlandet å være med i foreningen? Vil dere gjøre noe for oss?
Poenget med en forening er at man deltar og ikke sitter med henda i fanget og venter på at noen skal gjøre noe for seg

NSFF har lenge hatt dialog med Avinor om bygging av en spotterplattform på Flesland. Det har vært dialog med flyplassledelsen på Sola for å sikre at plattformen der forblir der.

Nå er ikke jeg med i styret i foreningen, snarere et støttemedlem fordi jeg mener det er et utmerket tiltak. Hadde jeg sittet i ledelsen ville jeg prioritert å fokusere på å bedre forholdene for medlemmene. De som ikke vil være med, vel, de har valgt å ikke delta og da kan de heller ikke forvente at en ideell forening der alt arbeid foregår på fritida til folk skal ta hensyn til dem. Det er totalt urimelig!
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 21:41   #4
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,429
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Jeg synes LN-KOG summerer dette ganske godt, en forening består ikke av bare styret.
Rent personlig så synes jeg det er veldig synd at det kun var undertegnede som ordinære medlemmer meldte seg til "tjeneste" i styret. Når det er sagt så er jeg veldig takknemmelig for at resten av styret valgte å fortsette.

Styret har så langt hatt et styremøte etter generalforsamlingen. Der fikk man konstituert styret og sett litt på hva man kan gjøre med de problemene som nevnes her.

Vi jobber nå bl.a med flere prosjekter som involverer både spotterplattformer rundt om kring samt forskjellige type samlinger som kan være av interesse for medlemmene.

Så snart vi har noe mer håndfast å komme med vil vi oppdatere hjemmesiden
www.flyspotter.net - samt også informere her på forumet.

Men vi er også veldig lydhøre og tar gjerne i mot ønsker, innspill og tanker om fremtiden.
Og jeg oppfordrer alle til å delta, det er kun slik vi kan bli bedre og da gjøre ennå mer for
medlemmene.

Så håper jeg at alle nåværende og fremtidige medlemmer vil se nytten av å være medlem i NSFF.

Mvh
Stefan
Nyvalgt styremedlem NSFF
learjet is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 22:07   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Forslag: Ikke bare arrangere samlinger på Gardermoen?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2012, 23:29   #6
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Medlemskveldene var et sammarbeid mellom Venneforeningen på flysamlingen, som er et lokallag og NSFF. Grunnet til at det ble lagt til Gardermoen var lokalene (flysamlingen)
Det er ingenting i veien for å få til et lingnende oppleg andre steder. Men medlemmene må selv møte opp og gjøre det mulig.
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2012, 09:51   #7
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Forslag: Ikke bare arrangere samlinger på Gardermoen?
Igjen: Det må være medlemmer der som stiller opp. Dere får sikkert lov til å arrangere møter i Stavanger i NSFFs navn. Hvis dere forventer at noen skal "ordne" det for dere er dere på ville veier.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2012, 11:02   #8
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,350
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Igjen: Det må være medlemmer der som stiller opp. Dere får sikkert lov til å arrangere møter i Stavanger i NSFFs navn. Hvis dere forventer at noen skal "ordne" det for dere er dere på ville veier.
Meget godt sagt LN-KOG.

NSFF har en representant ved Sola, og det er Sebastian Roxman.

Det er bare å høre med han om å få til noe hos dere ved Sola, men vi satser på at det vil bli noe i sommer
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2012, 12:22   #9
SK917
ScanFlyer Blue
 
SK917's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 349
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Tja er det noen vits?

Tja, hva forventer en av en forening som baseres på frivillig innsats?

Hvor er medlemmene når det arrangeres medlemskvelder, arrangementer, grillkvelder, omvisninger, dugnad?

Det er en liten gjeng av de faste som møter, men der stopper det, og det er vel kanskje slik det er, at mange forventer mye og enda mer...

Men til spørsmålet Stein stiller i første post, de som er medlemmer, og stiller et slik spørsmål, har for det første ikke lest seg opp på hva formålet med NSFF er, i såfall ville ikke spørsmålet komme...

1) NSFF skal være en forening som fungerer som et bindeledd og kontakt mellom entusiaster/spottere og myndighetene, og bidra til at forhold ved norske flyplass kan legges til rette for at interessen for å se på og fotografere fly vil være til stede.

Dette betyr at hovedformålet ved at et medlem støtter NSFF med sitt medlemskap er at foreningen i møter med Avinor enten det er i Bergen, Stavanger, Oslo eller andre steder, og OSL kan vise til at vi er samlet og at mange står bak ønskene om å få gode steder å udøve vår felles hobby.

Enhver kan selvsagt velge å ikke støtte et slikt tiltak, og det er frivillig, men hvorfor i all verden gjøre det? når en samlet står sterkere enn at en alene skal spørre Avinor om å legge til rette for at en kan se på fly?

2) NSFF skal ved siden av dette nevnt i punkt 1 også forsøke å arrangere tiltak som er samlende og inkluderende for miljøet. Herunder medlemskvelder etc. Men NSFF er et styre bestående av personer bosatt på Østlandet så her trenger foreningen hjelp av lokale krefter som ønsker å være en forlenget arm til sitt eget lokalmiljø....Uten det fungerer det ikke...

Foreningen har også mulighet til å sette av økonomiske midler til tiltak i ditt nærmiljø, men du som bor andre steder enn ved Oslo Lufthavn og er medlem, må komme opp med forslag, og være aktiv inn mot foreningen, så kan det som ved Stavanger bli avsatt penger til f.eks utvidelse eller bygging av plattform etc...

Så er det vits å være medlem? NEI ikke hvis du ønsker å holde deg for deg selv og mener at det ikke er viktig å stå samlet for å beholde eller forbedre tilgangen ved norske flyplasser....

Det er ditt valg - du bestemmer !

PS: Når det gjelder styret etc, så er det nok riktig at det kanskje ikke var alle som ville fortsette i år, men det er forståelig og skjer i alle foreninger, det tar tid å holde på med slikt arbeide..vi er fortsatt still going strong og det kommer flere aktiviteter framover, men aller viktigst er det blir flere møter med OSL etc for å opprettholde våre synspunkter og bevare mulighetene for å kunne se fly ved flyplassene.

Hans O.
Leder NSFF
SK917 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2012, 21:12   #10
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norge Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by SK917 View Post

Hvor er medlemmene når det arrangeres medlemskvelder, arrangementer, grillkvelder, omvisninger, dugnad?
Mitt svar: når jeg tar turen fra Vestfold til Gardermoen, er det for å tilbringe flest mulig timer med fotografering og nyting av synet av fly som lander eller letter. Jeg klarer ikke å prioritere et arrangement på Flysamlingen.
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2012, 21:28   #11
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Jeg gjentar spørsmålet til SK917. Hvor var medlemmene da spotterplattformen på OSL ble bygget? Det er mange som klager over at det ikke bygges noe her og der, men hvor er de når det faktisk skal bygges noe?

Uten LN-KGL hadde det ikke blitt noe som helst der oppe. Han er det eneste medlemmet som stilte opp (foruten styret som var langt fra snekkerkyndige). Han beregnet alle dimesjoner, lagde plukkliste og dirigerte styret i arbeidet.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2012, 08:23   #12
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Det ville vært fantastisk om foreningen klarte å få oss medlemmer på nært hold da B787 kommer. ;-) Det er vel ved sånne anledninger man som en forening kan klare å få til fordeler almenheten ikke har.
__________________
Flights since 08/01.2010

Last edited by jameson82; 12-04-2012 at 08:42.
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2012, 09:46   #13
putzmeister
ScanFlyer Dusty
 
putzmeister's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Da Lufthansas A380 var her ble "tårnet" på SAS museet reservert for medlemmene ved annkomst....
__________________
MVH Stein Olsen

http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/

Det finnes alltid en god grunn til å se på fly
putzmeister is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2012, 10:12   #14
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by putzmeister View Post
Da Lufthansas A380 var her ble "tårnet" på SAS museet reservert for medlemmene ved annkomst....
Tenkte på at siden medier blir invitert å se flyet innvendig så kanskje det kunne vært mulig for NSFF å lagt inn en forespørsel om besøk i løpet av de 3 dagene?
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2012, 19:02   #15
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
OSL Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by putzmeister View Post
Da Lufthansas A380 var her ble "tårnet" på SAS museet reservert for medlemmene ved annkomst....
Jeg var en av de mange som IKKE ville til området ved SAS-museet (plattform/tårn) da LH's A380 besøkte OSL 15/9 2010. Jeg ville mye heller oppholde meg på vollen med forholdsvis god plass rundt meg sammen med hundrevis av mennesker - fremfor å være blant de heldige som fikk plass på tårnets få kvadratmeter.

En liten digresjon: Plattformens lokalisering er ikke veldig god for fotografering av fly da det fins utrolig mye teknisk utstyr som gjerne vil være med på bildene av fly som beveger seg på rullebanen. Men den er helt fin hvis man bare vil titte på flytrafikken en søndag ettermiddag
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2012, 15:45   #16
AggTouchdown
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2008
Location: Saltnes
Posts: 1,403
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Det ville vært fantastisk om foreningen klarte å få oss medlemmer på nært hold da B787 kommer. ;-) Det er vel ved sånne anledninger man som en forening kan klare å få til fordeler almenheten ikke har.
Enig med Jameson her, det er jo nettopp slike ting en forening burde ordne.
AggTouchdown is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2012, 08:10   #17
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Jeg etterlyser også programmet som NSFF har denne våren og høsten 2012 har til medlemmene.

Det er stille fra styret etter generalforsamlingen og blir det fellessamlinger denne våren og til høsten/vinteren ? og blir det noe fotokurs med noe gode tilbud fra FotoVideo - den kvelden dere hadde en slik møte - var det mange til stede også.

Hva blir aktiviteten fremover ???

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2012, 10:53   #18
LN-KRF
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,411
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Vi som er oppe i Tromsø, prøver så godt vi kan å være NSFFs ustrakte hånd i nord norge, vi prøver å jobbe for å få ordnet en plattform der oppe også nå da det meste er jevnet med jorden.

VI har mange forslag til hva som kan gjøres på TOS, men det er ikke mye hjelp å få fra NSFF i dette, er greit vi skal gjøre ting selv, men alikevel, det er alltids godt å ha de i bakryggen, da de er flinke på å argumentere osv..
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2012, 23:26   #19
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,350
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Quote:
Originally Posted by LN-KRF View Post
Vi som er oppe i Tromsø, prøver så godt vi kan å være NSFFs ustrakte hånd i nord norge, vi prøver å jobbe for å få ordnet en plattform der oppe også nå da det meste er jevnet med jorden.

VI har mange forslag til hva som kan gjøres på TOS, men det er ikke mye hjelp å få fra NSFF i dette, er greit vi skal gjøre ting selv, men alikevel, det er alltids godt å ha de i bakryggen, da de er flinke på å argumentere osv..
Send oss en mail på hva dere trenger hjelp til for å få opp en evnt plattform, så kan vi ta kontakt med Avinor eller andre for dere osv....
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2012, 09:41   #20
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Medlem av NSFF, er det noen vits??

Jeg forespurte om en oversikt over eventuelle møter/temakvelder/samlinger osv denne våren, slik at jeg kunne prøve å legge til rette for å være med på disse arr. Men svaret uteblir og nå nærmer vi oss 17.mai og da har vel de fleste av oss kanskje annet å gjøre fremover mot ferien. Med lange lyse kvelder og helger - så vil mange oss besøke OSL sine sanddyner ( forbeholdt vær ). Samholdet utenom disse aktivitetene på SAS Museet eller Flysamlingen er på sanddynene og spotterplattformen. Men savner mer informasjon. Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
hehe... Her er det noen som kan det med kampanjer flyKSU Flyforum 13 04-12-2007 09:39
En liten vits eller to Darth Vader Flyforum 1 13-07-2006 23:01
aviation vits!! :) Jan H Flyforum 4 17-11-2005 17:34


All times are GMT +2. The time now is 01:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.