Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-09-2012, 11:52   #41
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by FT99 View Post
Bodde på InterContinental i mai (booket via Hotwire) og var halv-nöyd. Conrad lå ca rett over gata og virket mye triveligere - var på deres rooftop-bar ved flere anledninger for lunch + cocktails.
Bare husk at om du skal ha gratis frokost fordi du har gullkort er denne særdeles kontinental etter hva jeg har hørt (en muffin + en drikke).
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 13:02   #42
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Chicago-tråden

Det må nesten bli en samling i Chicago sommeren 2013 da :-)

Jeg og familien skal også benytte Chicago som HUB for en US roundtrip neste år. Da blir det også noen dager i Chicago i Juli eller august..
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 20:53   #43
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Sitter nå å ser på hoteller og ser endel 4,5-5 stjerners med fornuftige priser

The James Chicago
Sofitel Chicago Water Tower
Intercontinental Chicago Magnificent Mile
Conrad Chicago

Er vel de som peker seg ut såvidt jeg ser, da f.eks Ritz-Carlton og Four Seasons ser ut til å blåse budsjettet. Så hva er erfaringene fra disse her inne? Noen som har noen gode råd å komme med?

I tillegg til alt snakket om hoteller, så hadde jeg også satt pris på restaurantanbefalinger.
Har du sjekket Park Hyatt? Det er en flott eiendom som vanligvis har noen gode tilbud. Flott beliggenhet og utsikt til Water Tower.

Hvilken type restauranter er det du ser etter?

Paa biffronten kan jeg anbefaler:
Gibson http://www.gibsonssteakhouse.com/

Surf & Turf er Joe's uslaaelig
http://www.joes.net/chicago

Morosamt har man det alltid paa Chicagos # 1 hibachi, Ron of Japan. Eggsausen deres er en kolesterolbombe, men best i verden.
http://ron-of-japan.com/

Sushi: To innertiere:

Coast Sushi https://ssl5.secure-svr.com/coastsus...v2/default.asp

Tanoshii, Sushi Mike er et ikon og husker deg dersom du har vaert innom foer.

http://www.yelp.com/biz/tanoshii-chicago

Chicago Brauhaus: Det naermeste du kommer Bayern utenfor Tyskland.

http://www.chicagobrauhaus.com/

Rick Bayless er best south of the border, Xoco er hans beste restaurant:

http://www.rickbayless.com/restaurants/xoco.html

Mindre fancy, men minst like bra er Mixteco

http://mixtecogrill.com/

Der har du litt aa bryne deg paa, langt unna alt som har med kjedetull aa gjoere
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 21:18   #44
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by FT99 View Post
Bodde på InterContinental i mai (booket via Hotwire) og var halv-nöyd. Conrad lå ca rett over gata og virket mye triveligere - var på deres rooftop-bar ved flere anledninger for lunch + cocktails.
Hva var problemet med IC? Har ikke bodd der paa mange aar, var veldig fornoeyd da.
Mange av mine kolleger bor ofte der og jeg har moett flere av dem i restaurant/baromraadet i foerste etasje, flott atmosfaere, classy og god stemning. God mat og OK priser

Det at The Wit (eller Conrad for den del) har en happening rooftop bar, sier utrolig lite om hvordan hotellet er.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 00:10   #45
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Chicago-tråden

Har bodd på Conrad. Ok hotell. Ikke superfancy, men bra. Vi fikk oppgradering med hhonor gold. Ingen lounge.

The James likte jeg veldig godt. Bodde der i fjor sommer. Føles trangere og mindre enn Conrad, men topp service, fine rom og omtrent lik beliggenhet.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 03:55   #46
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Har bodd på Conrad. Ok hotell. Ikke superfancy, men bra. Vi fikk oppgradering med hhonor gold. Ingen lounge.

The James likte jeg veldig godt. Bodde der i fjor sommer. Føles trangere og mindre enn Conrad, men topp service, fine rom og omtrent lik beliggenhet.
Hva ble du oppgradert til ?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 14:29   #47
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Chicago-tråden

Mye bra info fra Tommy777 må jeg si, takk!

Er det noen som har erfaring med å bo i området ved Lincoln Park? Blir en fire dagers som turist i desember.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 18:25   #48
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Mye bra info fra Tommy777 må jeg si, takk!

Er det noen som har erfaring med å bo i området ved Lincoln Park? Blir en fire dagers som turist i desember.
Nabolaget er herlig. Restauranter, shopping og underholdning all the way. Du eliminerer turist dillet rundt Michigan Avenue

Er dog ingen hoteller av god kvalitet i området. I tillegg må du påregne litt tid for å komme deg til og fra severdighetene. Avhengig av hvor i Lincoln Park du er, tar det 15-30 minutter med tbanen ned til sentrum
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 21:37   #49
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hva ble du oppgradert til ?
Fra King Deluxe til King Excecutive Suite
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 22:04   #50
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Nabolaget er herlig. Restauranter, shopping og underholdning all the way. Du eliminerer turist dillet rundt Michigan Avenue

Er dog ingen hoteller av god kvalitet i området. I tillegg må du påregne litt tid for å komme deg til og fra severdighetene. Avhengig av hvor i Lincoln Park du er, tar det 15-30 minutter med tbanen ned til sentrum
Høres jo midt i blinken ut! Blir litt budget denne gangen, fant noe billige saker ved W. Arlington. Skulle og trengt noen tips til ølbuler på sikt
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 22:11   #51
FT99
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 84
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hva var problemet med IC? Har ikke bodd der paa mange aar, var veldig fornoeyd da.
Mange av mine kolleger bor ofte der og jeg har moett flere av dem i restaurant/baromraadet i foerste etasje, flott atmosfaere, classy
Slitne rom som behöver oppussing. Förste rommet hadde en aircon som låt så höyt at vi fikk bytte til et annet rom. Rommene var også relativt små. Jeg er ikke super-kresen på hotell, og fikk en bra deal via Hotwire, men hadde forventet meg litt freshere rom. Kanskje var jeg uheldig med rommet.

Lobbyn er jeg enig i at er trivelig, og Jordans restaurant/bar var også bra.

Jeg så aldri noe rom på Conrad, men fikk bare et generellt intrykk av at hotellet var bedre.
FT99 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 00:04   #52
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Chicago-tråden

Hvis biff er tingen kan jeg varmt anbefale David Burke´s Primehouse, som ligger i The James. Fenomenal dry aged steaks. Rick Bayless sine er også glimrende texmex.
view is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 06:04   #53
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Høres jo midt i blinken ut! Blir litt budget denne gangen, fant noe billige saker ved W. Arlington. Skulle og trengt noen tips til ølbuler på sikt
Er jeg i byen, tar jeg deg gjerne med på tur. Har bodd i området en del år før jeg flyttet ut i burbsen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 18:13   #54
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Er jeg i byen, tar jeg deg gjerne med på tur. Har bodd i området en del år før jeg flyttet ut i burbsen
Har du anledning til det er det jo tipp topp! Er der 15-19.des

Quote:
Originally Posted by view View Post
Hvis biff er tingen kan jeg varmt anbefale David Burke´s Primehouse, som ligger i The James. Fenomenal dry aged steaks. Rick Bayless sine er også glimrende texmex.
Bring em on
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2012, 07:47   #55
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by GinTonic View Post
Har du anledning til det er det jo tipp topp! Er der 15-19.des
Reiser til California den 16. å førsjulsferie, den 15. er penslet inn i kalenderen .

Send en PM når det nærmer seg
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2012, 17:45   #56
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Chicago-tråden

Er Ritz-Carlton verdt en 500lapp mer per dag enn de andre hotellene jeg tidligere har nevnt?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2012, 19:17   #57
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Var paa en konferanse paa Sofitel i gaar, hotellet er flott med god beliggenhet. Spiste lunch i restauranten, god mat til meget fornuftige priser. Lunch kom paa 41 dollar for to foer tips.

Saa selvsagt ikke rommene, men hotellet virker meget fresh.

Conrad, IC og The James stiller i en helt annen klasse enn Ritz Carlton. Hadde jeg betalt 500 kroner ekstra per natt? Ja, RC i Chicago er en av de bedre.

Siden jeg har status med RC og faar internet og Club access gratis. RC gir vanligvis ikke gratis oppgraderinger overhodet, selv for folk med status bortsett for naar det er fullt, saa hadde ikke satset paa det.

Jeg hadde ikke valgt Conrad pga HHonors Gold status. Oliver brukte aa bo paa Conrad ofte i Chicago og fikk aldri noen oppgradering, saa jeg tror vaar venn lenger opp i traaden var veldig heldig.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2012, 21:48   #58
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Var paa en konferanse paa Sofitel i gaar, hotellet er flott med god beliggenhet. Spiste lunch i restauranten, god mat til meget fornuftige priser. Lunch kom paa 41 dollar for to foer tips.

Saa selvsagt ikke rommene, men hotellet virker meget fresh.
Endte opp med Sofitel, da jeg fikk en bra pris der. Tilbudet på RC var et jævla luretilbud, og gadd ikke betale det dobbelte av Sofitel. Uansett så det veldig fresht ut som du sa

4298kr for tre netter i de "øvre etasjer" synes jeg det ikke er noe å si på. Får bruke det vi sparte i forhold til RC på Champis, mat og shopping
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2012, 10:49   #59
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Chicago-tråden

Hva er greiste måten for transport fra ORD til sentrum? Hva koster taxi og er det noen bedre alternativer som ikke koster veldig mye mer?

Tommy: De restaurantene du nevner, er det steder som bør bestilles eller funker det med drop-in?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 23-09-2012 at 10:59.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2012, 18:37   #60
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Chicago-tråden

Har tatt t-bane et par ganger og synes det har funket greit, da slipper en lure på om det er trafikkaos. Vet ikke hvor Sofitel ligger da. Tommy nevnte vel en Towncartjeneste som kostet samme som taxi.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Chicago vs New York owj1310 Reiseforum 5 07-11-2012 21:36
Stavanger - København - Chicago - Omaha - Chicago - London Flybird TripReports 17 28-09-2010 22:14
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 30 26-12-2008 15:55
Chicago t/r i C-klasse Eriksan TripReports 19 15-06-2007 20:38
Chicago Christian Flyforum 2 20-12-2004 19:40


All times are GMT +2. The time now is 19:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.