Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-06-2012, 04:27   #21
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Chicago-tråden

Er det noe shopping i nærheten av O`Hare?
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 05:20   #22
Planebeach
ScanFlyer Blue
 
Planebeach's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Location: Mjøndalen, Norway
Posts: 139
Default Re: Chicago-tråden

Woodfield Mail er ikke langt unna O'Hare. Jeg pleier å bo på La Quinta rett ved siden av mallet første og siste natt når jeg drar på Oshkosh. Blir det samme om en månedstid.
__________________
Petter E. Jensen
Planebeach is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 12:03   #23
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Chicago-tråden

Skal en tur innom Chicago i sommer og skal bo på et hotell med adresse: 'One South Franklin'. Det er så vidt jeg forstår 2 kvartaler fra Sears Tower.

Letteste måte å komme seg dit på med familie og bagasje ?
Ser det finnes en shuttle service.
Men ikke noe tog eller lignende inn til sentrum ?

( Lander på ORD kl 2000 en mandag kveld i Juli. )

Takk for svar
apeks is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2012, 13:52   #24
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Skal en tur innom Chicago i sommer og skal bo på et hotell med adresse: 'One South Franklin'. Det er så vidt jeg forstår 2 kvartaler fra Sears Tower.

Letteste måte å komme seg dit på med familie og bagasje ?
Ser det finnes en shuttle service.
Men ikke noe tog eller lignende inn til sentrum ?

( Lander på ORD kl 2000 en mandag kveld i Juli. )

Takk for svar
Lander du 20.00 med barn ville jeg vel satset på å leie van med sjåfør, Tommy777 som bor i Chicago kan sikkert si noe om priser og selskaper. På ORD er det genialt med t-banen, men hadde ikke brukt den så sent med mye bagasje og slitne barn.
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 08:40   #25
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Danmark Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Skal en tur innom Chicago i sommer og skal bo på et hotell med adresse: 'One South Franklin'. Det er så vidt jeg forstår 2 kvartaler fra Sears Tower.

Letteste måte å komme seg dit på med familie og bagasje ?
Ser det finnes en shuttle service.
Men ikke noe tog eller lignende inn til sentrum ?

( Lander på ORD kl 2000 en mandag kveld i Juli. )

Takk for svar
Det koster ca. 35 dollar med taxi til sentrum, de er pålagt å ta kredittkort.

Merk at det er forholdsvis mye trafikk i rushtiden, men etter kl 2000 bør det vanligvis gå på rundt halvtimen

Rushtiden er fra 7-1030 UT av byen (med mildere trafikk innover også) og INNOVER til byen mellom 1430-1930.

Tbanesystemet er ganske greit, særlig i rushtiden, men litt upraktisk å komme seg fra den internasjonale terminalen T5 til Tbanestasjonen ved T2 (ta Monorailen til T2) Det er tilgang til stasjonen fra T3-2 og 1, men suverent kortest til stasjonen fra T2. Har du mye pikkpakk, blir det slitsomt.

Det er blue line som går til ORD, den koster 2.25 per person (du må kjøpe kort i maskin) fast pris i hele systemet (se kart)

Monroe blir din nærmeste stasjon, så blir ett stykke å gå til hotellet.
http://www.transitchicago.com/assets...nmap_apr09.pdf

Last edited by Tommy777; 19-06-2012 at 08:42.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 08:53   #26
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Planebeach View Post
Woodfield Mail er ikke langt unna O'Hare. Jeg pleier å bo på La Quinta rett ved siden av mallet første og siste natt når jeg drar på Oshkosh. Blir det samme om en månedstid.
Det er ca. 2,5 mil til Woodfield. Koster deg mellom 20-30 dollar i fastpris.

MERK!! Ta IKKE Chicago Taxi med taksameter uten for City of Chicago.

Det finnes to store taxi selskaper med faste priser som går til suburbs rundt Chicago.

http://www.americantaxi.com/

http://www.303taxi.com/index.aspx

Når du ankommer Ohare, ring dem via gratis telefon i ankomsthallen eller fra mobil. Du forteller da hvor du skal (feks Woodfield Mall, schaumburg), de gir deg da nr. På taxi og du venter utenfor.


Det finnes også masse towncar tjenester, noen matcher taxi, noen er mye dyrere.

Jeg benytter en town car service med kun to biler jeg anbefaler på det sterkeste. Drives av en kar jeg kjenner godt. Han tar akkurat samme pris som taxi Chicago og suburbs, men har nyere town car med vann etc. Har brukt Joe i årevis.

Skal poste hans kontaktinfo i morgen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 10:29   #27
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Chicago-tråden

Et spørsmål om flyplasshotell. Kommer inn med SAS fra ARN dagen før, og har et grytidlig AA fly kl 06 videre dagen etter i forbindelse med Bryllupsreisen vår i oktober. Er det da Hiltonhotellet "vegg-i-vegg" som gjelder eller er det andre i nærheten som også kan anbefales? Pga jet-lag så vil det neppe være problem å komme seg opp i tide.

Ellers er jeg fortsatt i villrede når det kommer til hotell på returen. Har da 3 netter i Chicago og lurer på hvilke hoteller som da anbefales som en avslutting på bryllupsreisen. Nå er riktignok ikke budsjettet bestemt ennå, men er ikke umulig at vi er villig til å fleske litt til her.


Avgang med AA 06:00 til MIA, når bør man være på ORD da? Er jo vant til OSL hvor man sjeldent trenger å dukke opp mer enn 1t før avgang. Har som kjent fått kastet et BA sølvkort etter meg
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 12:14   #28
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Et spørsmål om flyplasshotell. Kommer inn med SAS fra ARN dagen før, og har et grytidlig AA fly kl 06 videre dagen etter i forbindelse med Bryllupsreisen vår i oktober. Er det da Hiltonhotellet "vegg-i-vegg" som gjelder eller er det andre i nærheten som også kan anbefales? Pga jet-lag så vil det neppe være problem å komme seg opp i tide.

Ellers er jeg fortsatt i villrede når det kommer til hotell på returen. Har da 3 netter i Chicago og lurer på hvilke hoteller som da anbefales som en avslutting på bryllupsreisen. Nå er riktignok ikke budsjettet bestemt ennå, men er ikke umulig at vi er villig til å fleske litt til her.


Avgang med AA 06:00 til MIA, når bør man være på ORD da? Er jo vant til OSL hvor man sjeldent trenger å dukke opp mer enn 1t før avgang. Har som kjent fått kastet et BA sølvkort etter meg
Dersom du ikke jager status eller poeng er hotwire ofte praktisk nå en skal ha tak i billig flyplasshotell. Endte opp med Westin som var ok til formålet. Gratis shuttle fra terminalen (ikke langt) og gangavstand til t-banen så vi rakk en tur inn til sentrum. Ankom med samme fly som deg.

Dersom du ikke skal fleske veldig til virker Radisson Blu til å være ok. Nå i juli koster det fra 189 dollar pr natt. Vet ikke priser til høsten. dersom en ønsker ekstra luksus kan en jo gå for et finere rom. Finner du et spg-hotell du liker bør du prøve koden z3h om du skal bo tre netter.
Chriscross is online now   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 16:27   #29
apeks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 666
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det koster ca. 35 dollar med taxi til sentrum, de er pålagt å ta kredittkort.

Merk at det er forholdsvis mye trafikk i rushtiden, men etter kl 2000 bør det vanligvis gå på rundt halvtimen

Rushtiden er fra 7-1030 UT av byen (med mildere trafikk innover også) og INNOVER til byen mellom 1430-1930.

Tbanesystemet er ganske greit, særlig i rushtiden, men litt upraktisk å komme seg fra den internasjonale terminalen T5 til Tbanestasjonen ved T2 (ta Monorailen til T2) Det er tilgang til stasjonen fra T3-2 og 1, men suverent kortest til stasjonen fra T2. Har du mye pikkpakk, blir det slitsomt.

Det er blue line som går til ORD, den koster 2.25 per person (du må kjøpe kort i maskin) fast pris i hele systemet (se kart)

Monroe blir din nærmeste stasjon, så blir ett stykke å gå til hotellet.
http://www.transitchicago.com/assets...nmap_apr09.pdf

Takker så mye
apeks is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2012, 17:41   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Et spørsmål om flyplasshotell. Kommer inn med SAS fra ARN dagen før, og har et grytidlig AA fly kl 06 videre dagen etter i forbindelse med Bryllupsreisen vår i oktober. Er det da Hiltonhotellet "vegg-i-vegg" som gjelder eller er det andre i nærheten som også kan anbefales? Pga jet-lag så vil det neppe være problem å komme seg opp i tide.

Ellers er jeg fortsatt i villrede når det kommer til hotell på returen. Har da 3 netter i Chicago og lurer på hvilke hoteller som da anbefales som en avslutting på bryllupsreisen. Nå er riktignok ikke budsjettet bestemt ennå, men er ikke umulig at vi er villig til å fleske litt til her.


Avgang med AA 06:00 til MIA, når bør man være på ORD da? Er jo vant til OSL hvor man sjeldent trenger å dukke opp mer enn 1t før avgang. Har som kjent fått kastet et BA sølvkort etter meg
Jeg ville tatt Hilton med en 0600 avgang. Jeg har en corp rate der under hundrelappen. (send meg PM) Som Gold får du oppgradert rom til 10. Etasje med utsikt over rullebanene, samt vann og en veldig kontinental frokost. Du vet aldri hvordan man sover første natta og jeg ville eliminer shuttle dersom jeg var deg. Det er ingen hoteller rund ORD bortsett fra Intercontinental som er verdt en shuttle ride.

Fra Hilton tasser du 5 minutt til AA innsjekk, lite kø på morran. Dersom du er i F, har de en dedikert security som aldri har kø, men priority access har maks 5 minutt venting.

Jeg er alltid på flyplassen 50 minutt før dersom jeg ikke har bagasje. Regn med 10 minutt ekstra dersom du skal sjekke inn noe.

Det er to Admirals Club, men de er ikke mens skrive hjem om. På morran serveres det muffins og bananer, samt kaffe.

Er du på bryllupsreise, skal man jo helst bo litt stas. Park Hyatt, Peninsula og Four Seasons er best i Chicago. Skal du hoppe ett hakk ned, er Intercontinental ett fint hotel. Trump Towers får også godt skussmål. Hilton bunchen ligger sør for elva, noe jeg synes er en dårlig plassering. Mye dårlig, er vel evt Conrad som er mest OK, men jeg hadde IKKE giddet det på bryllupsreise.

Jeg har gode rabatter på Hyatt og IC. Vi kan snakkes på PM
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 03:59   #31
Papz
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 23
Norge Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Naar det gjelder outlets, er det egentlig lite aa spare paa aa handle der. Kvaliteten og det som selges er ofte veldig annerledes fra det som selges paa de vanlige butikkene
F.eks Banana Republic har lavere kvalitet paa outlets enn det de har paa vanlige butikker. Boxerne jeg kjoeper paa Banana paa local mall er ti ganger bedre enn billigutgavene som selges via outlet malls. Saa jeg har besoekt den stoerste i Aurora en gang, men har ingen planer om aa returnere. Det er ogsaa laaaaangt

Jeg ville heller besoekt ett vanlig mall. Det er saa mange salg hos Macy's, Bloomingdales, Nordstrom og Saks, samt Carson Pierie, Kohls etc. Det loenners seg aa melde seg paa spamlistene deres online, det sendes ut heftige rabattkuponger ukentlig. Det samme gjelder Banana, Adidas etc.

Paa mall fronten i Chicago, finnes det 3 store og gode.

Woodfield: Ett av USAs stoerste. Langt unna sentrum, men har det meste.

Old Orchard: 3 minutter unna der jeg bor. Bra utvalg og bedre priser. Bakdel: utendoers.. Det ligger ogsaa en Carson 3 min unna, samt Best Buy med mer rett over gaten.

Northbrook Court: Min favoritt. Har Tommy Bahama, Lego store og en Apple store uten koe. (ja, de finnes )

Jeg hadde driti i outlet malls. Du kan lett leie en bil i sentrum av Chicago og levere den tilbake etter shoppingturen.

Da er familien på vei hjem etter å ha prøvd Lou Malnatis Pizza. Meget bra.
Vanskelig å få bord riktignok, men vel verd venting.
Litt (mere) shopping ble gjort på Northbrook Court. Meget bra mall, litt upscale kanskje.

Takk for tips.
Papz is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 04:12   #32
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Papz View Post
Da er familien på vei hjem etter å ha prøvd Lou Malnatis Pizza. Meget bra.
Vanskelig å få bord riktignok, men vel verd venting.
Litt (mere) shopping ble gjort på Northbrook Court. Meget bra mall, litt upscale kanskje.

Takk for tips.
No sweat. Jeg var faktisk paa Northbrook Court i gaar, det ligger 15 min nord for der jeg bor
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 18:02   #33
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Chicago-tråden

På todo-listen har jeg så langt kun Willis Tower og "den derre speilbønna" så jeg planlegger et hotell i sentrum. Har sett på de kjedene Hilton hadde og rommene lå på fra ca. 300 US$ per natt (+pluss ukjente beløp de alltid legger på i USA). Er det virkelig så dyrt i Chicago?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 18:11   #34
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Chicago-tråden

Radisson hotellet i Chicago er ganske så bra etter min mening. Ikke er det spesielt dyrt heller. Pool området med bar og snacks som brukes av de lokale også (deler av bygningen er leiligheter mener jeg å huske). Gode muligheter for å sosialisere litt Er vel relativt lett å få sølv eller gull i carlson også om du ønsker litt ekstra.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 18:26   #35
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
På todo-listen har jeg så langt kun Willis Tower og "den derre speilbønna" så jeg planlegger et hotell i sentrum. Har sett på de kjedene Hilton hadde og rommene lå på fra ca. 300 US$ per natt (+pluss ukjente beløp de alltid legger på i USA). Er det virkelig så dyrt i Chicago?
Nei, det er ikke normalt, men det kan hende under store kongresser. Forsoek andre datoer
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 19:29   #36
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Nei, det er ikke normalt, men det kan hende under store kongresser. Forsoek andre datoer
Ser jeg kommer under 200 om jeg prøver helgen før, men det er vanskelig å utnytte når man allerede har flybillett... Det er langt frem i tid, men skjønner det kan bli enda dyrere om jeg ikke booker i tide.

Edit: Ser forresten at jeg søkte på en dag for mye, skal kun være der fredag-søndag og ikke til mandag. Når jeg prøver å kun søke på fredag til søndag står det at de fleste hotellene ikke har rom tilgjengelig. Har ikke før hørt om en policy for byhoteller at de ikke godtar bookinger på kun 2 netter. USA er et merkelig land.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 14-09-2012 at 19:42.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 20:06   #37
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser jeg kommer under 200 om jeg prøver helgen før, men det er vanskelig å utnytte når man allerede har flybillett... Det er langt frem i tid, men skjønner det kan bli enda dyrere om jeg ikke booker i tide.

Edit: Ser forresten at jeg søkte på en dag for mye, skal kun være der fredag-søndag og ikke til mandag. Når jeg prøver å kun søke på fredag til søndag står det at de fleste hotellene ikke har rom tilgjengelig. Har ikke før hørt om en policy for byhoteller at de ikke godtar bookinger på kun 2 netter. USA er et merkelig land.
Send meg en PM med datoer, saa skal jeg se hva jeg kan fikse av tilbud til deg
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 14:13   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Chicago-tråden

Sitter nå å ser på hoteller og ser endel 4,5-5 stjerners med fornuftige priser

The James Chicago
Sofitel Chicago Water Tower
Intercontinental Chicago Magnificent Mile
Conrad Chicago

Er vel de som peker seg ut såvidt jeg ser, da f.eks Ritz-Carlton og Four Seasons ser ut til å blåse budsjettet. Så hva er erfaringene fra disse her inne? Noen som har noen gode råd å komme med?

I tillegg til alt snakket om hoteller, så hadde jeg også satt pris på restaurantanbefalinger.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 16-09-2012, 17:35   #39
FT99
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 84
Default Re: Chicago-tråden

Bodde på InterContinental i mai (booket via Hotwire) og var halv-nöyd. Conrad lå ca rett over gata og virket mye triveligere - var på deres rooftop-bar ved flere anledninger for lunch + cocktails.
FT99 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2012, 11:01   #40
Andrev
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 565
Default Re: Chicago-tråden

så ikke denne tråden før jeg postet min egen, så slenger inn mitt spørsmål her i stedet: trenger hotell i Chicago fra 8.-10. nov. Skal på en konferanse i AON center, jo nærmere jo bedre. Noen tips og gode priser?

(masse god info i denne tråden, takk!)
Andrev is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Chicago vs New York owj1310 Reiseforum 5 07-11-2012 21:36
Stavanger - København - Chicago - Omaha - Chicago - London Flybird TripReports 17 28-09-2010 22:14
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 30 26-12-2008 15:55
Chicago t/r i C-klasse Eriksan TripReports 19 15-06-2007 20:38
Chicago Christian Flyforum 2 20-12-2004 19:40


All times are GMT +2. The time now is 11:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.