Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-05-2008, 15:05   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

En kollega driver å skal bestille seg en billett down-under.. Han skal studere der nede, men vi snakker altså om en tur-retur-billett, siden han skal hjem til jul..

Foreslo A380 med SQ, og det kunne han absolutt tenke seg. Vi sjekket priser, og fra LHR var det ikke dyrt i det hele tatt (ca. 8-9000 NOK, tur/retur). I tillegg har jeg nå begynt å lure på om jeg kanskje skulle unne meg en tur med superjumboen selv, som en slags bursdagsgave..

Tråden gjelder forsåvidt for begge oss, men tar utgangspunkt i de datoene som jeg vurderer: LHR-SIN-SYD tur/retur, for en 8-9000 kroner, pluss OSL-LHR med SAS, for under 2000 NOK, en pris jeg anser som grei.. Problemet er at jeg finner ingen måte å evt. bestille alt under en PNR.. Har også søkt på wideroe.no, og ber siden søke på kun SK og SQ.. Alllikevel klarer den å gi meg en rute med SK, BA (operated by QF) og SQ på tur nedover, og da med en pris på over 50.000 NOK

Noen som har noen tips? Noen som vet om SGSOSL evt. lar deg sjekke inn hele veien om man har separate billetter med SK og SQ?

Og: Har det noe for seg å reise helt ned til SYD om man bare har en uke ferie til gode? Vil vel bli en fire-fem effektive dager der nede..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2008, 15:41   #2
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Gjorde det samme selv. La inn først en reservasjon til LHR hos SAS og videre med SQ. Widerøe ble betraktelig mye dyrere desverre.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2008, 15:59   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Et nogenlunde oppegaaende reisebyraa burde kunne sy dette sammen paa en anstendig maate ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 02:32   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Og: Har det noe for seg å reise helt ned til SYD om man bare har en uke ferie til gode? Vil vel bli en fire-fem effektive dager der nede..
Jeg har vært i Australia og synes det høres litt lite ut med fire-fem dager der nede, i hovedsak fordi Sydney er en by som fortjener flere dager - men også fordi jet lagen ofte slår relativt kraftig ut på en slik reise. For å gjøre reisen mer behagelig - og for å unngå den verste jet lagen - anbefaler jeg på det varmeste å ta en overnatting i Singapore på veien mellom kontinentene. Og når man først har reist så langt er det flere steder i Australia som kan anbefales, i tillegg til New Zealand. Ellers er prisen du har funnet bra
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 02:55   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg har vært i Australia og synes det høres litt lite ut med fire-fem dager der nede, i hovedsak fordi Sydney er en by som fortjener flere dager - men også fordi jet lagen ofte slår relativt kraftig ut på en slik reise. For å gjøre reisen mer behagelig - og for å unngå den verste jet lagen - anbefaler jeg på det varmeste å ta en overnatting i Singapore på veien mellom kontinentene. Og når man først har reist så langt er det flere steder i Australia som kan anbefales, i tillegg til New Zealand. Ellers er prisen du har funnet bra
Problemet er at jeg bare har en ferieuke igjen.. Med avreise lørdag ettermiddag (fra OSL), vil jeg ankomme SYD mandag morgen.. Kan drøye hjereisen til fredag, og komme hjem på lørdag, sånn at jeg hvertfall har en dag hjemme før jeg begynner på jobb igjen.. Da vil jeg forsåvidt få 4 hele dager, pluss hjemreisedagen.. Huff, nei.. Høres ut som jeg trenger bedre tid til en sånn tur, også med tanke på jet-lag..

(men spørsmålet over gjelder forsåvidt fortsatt kollegaen min..)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 09:25   #6
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Travelnet har flere interne priser på strekningen, samt at det er publiserte priser som feks QKSQ1M som er OSL-SYD via flere muligheter, med SQ. QKSQ1M er 10.500,- NOK pluss avgifter og evt hva mellomlegg de som selger billetten tar.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 09:41   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Hvor lenge skal kameraten din være der nede? Er det bare snakk om utveksling eller skal han studere full tid der nede? Isåfall ville jeg vurdert å drøye turen ned dit til du har fått spart opp en ferieuke til
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 11:27   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Orkide Expressen har gode priser med SQ. Sjekk dem www.orkide.no

Har brukt dem mange ganger og de er helt topp!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 12:50   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvor lenge skal kameraten din være der nede? Er det bare snakk om utveksling eller skal han studere full tid der nede? Isåfall ville jeg vurdert å drøye turen ned dit til du har fått spart opp en ferieuke til
Bestemte meg nok i forrige innlegg for at jeg ikke drar ned dit i år, nei. Vi får se til neste år, med 5 nye uker tilgode..

Min kommende eks-kollega blir der nede i tre år, så jeg skulle nok rekke å hilse på han også..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 12:58   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Høres fornuftig ut - det er uansett sikkert mer moro å besøke han når han har kommet litt mer på plass og kan vise deg rundt
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2008, 13:39   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Høres fornuftig ut - det er uansett sikkert mer moro å besøke han når han har kommet litt mer på plass og kan vise deg rundt
nåja.. Det blir ikke første gangen han skal bo der nede, så kjent er han nok..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 19:46   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Du kan jo reise "galveien" rundt jordkloden naar du alikevel har tenkt aa torturere deg i kjipklasse saa langt.

United fra London via SFO/LAX er ikke SAA mye lengre enn med SQ og melder du deg inn i UAs Mileage Plus er denne tur returen nok til soelvkort i Star Alliance. Pris: Fra 1800 dollar t/r. Oppgradering til Economy Plus faar du ved aa betale 299USD (Economy Plus access for et helt aar koster 299), da har du plutselig 36" plass til beina istedetfor 31 og 32. UA har gratis brennevin paa flighter over Stillehavet
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 18:10   #13
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Du kan jo reise "galveien" rundt jordkloden naar du alikevel har tenkt aa torturere deg i kjipklasse saa langt.

United fra London via SFO/LAX er ikke SAA mye lengre enn med SQ og melder du deg inn i UAs Mileage Plus er denne tur returen nok til soelvkort i Star Alliance. Pris: Fra 1800 dollar t/r. Oppgradering til Economy Plus faar du ved aa betale 299USD (Economy Plus access for et helt aar koster 299), da har du plutselig 36" plass til beina istedetfor 31 og 32. UA har gratis brennevin paa flighter over Stillehavet
Ca 10000 spenn tur-retur SYD er ikke noe dårlig pris..... og få sølvkort i samme slengen, jo da, kan ikke klage på det. Og "bare" 1500 for oppgradering til Y+ er ikke å forakte det heller. Fint ferie tips til neste vår/høst 09 det... hvis bare prisene holder seg da.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 16:52   #14
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Vi tillater gratis stopp i KUL samt at du kan få en gratis innenlandsbillett (du betaler kun skatter) i Malaysia dersom du kjøper overnatting på den innenlandsdestinasjon du velger gjennom oss, og her har vi en god del gode hotellpriser (vi betaler i USD, ekstra billig nå!). Vi har mange pax til Australia som gjør nettopp dette.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 18:11   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Ca 10000 spenn tur-retur SYD er ikke noe dårlig pris..... og få sølvkort i samme slengen, jo da, kan ikke klage på det. Og "bare" 1500 for oppgradering til Y+ er ikke å forakte det heller. Fint ferie tips til neste vår/høst 09 det... hvis bare prisene holder seg da.
Det som ogsaa er flott er at den oppgraderingen til Economy Plus gir deg tilgang til denne klassen paa alle UA flighter i et helt aar, ikke bare t/r Australia
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 21:07   #16
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det som ogsaa er flott er at den oppgraderingen til Economy Plus gir deg tilgang til denne klassen paa alle UA flighter i et helt aar, ikke bare t/r Australia
Er det et kalender år eller 12 måneder frem i tid? Altså man må ikke ut med nye 299USD fra 1 jan. året etter? Men så var det hvor mye jeg eventuelt kommer til å fly med UA, eller *A, det neste året da.....
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 21:24   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Men så var det hvor mye jeg eventuelt kommer til å fly med UA, eller *A, det neste året da.....
Om du kun skal fly UA/*A den ene turen resten av livet, så er vel ikke 1500 NOK ekstra så mye penger? Om jeg skulle flydd f.eks. LHR-LAX-SYD tur/retur, så skulle jeg vel klart å unne meg 1500 NOK ekstra..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 21:38   #18
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

For en så lang tur som dette er det definitivt verdt det. Det er helt jævlig å reise så langt i 31" - og en inverstering i Economy Plus er for så vidt en investering i et godt opphold da turen blir mye mer behagelig og mye mer overkommelig.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 21:38   #19
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

I løpet av resten av livet kommer jeg helt sikkert til å fly *A igjen, kanskje også UA, det er bare om jeg kommer til å gjøre det det neste året.... Uansett hadde jeg glatt betalt 1500 ekstra for å få noen ekstra tommer til bena bare på den turen der. Og får sikkert muligheten til layover i LA den ene veien uten tillegg i prisen (eller hva Tommy777?). Og spotting på disse 2 flyplassene hadde det sikkert også blitt.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2008, 21:43   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: OSL-LHR-SIN-SYD i en bestilling?

Economy Plus aksess får du i 12 mnd fra kjøpsdato. Men når du har returnert til Norge, har man oppnådd Premier status hos United og da er Econmy Plus gratis. Merk også at man med Economy Plus aksess både ved status og kjøp får ta med seg opp til 2 personer gratis inn i Economy Plus, så er man to er jo prisen plutselig 750 istedetfor 1500..

Stopover er selvsagt lov
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
LØP OG KJØP! Garuda Indonesia £1111 i C tur/retur LHR-MEL/SYD/SIN/CGK nime Reiseforum 1 28-11-2016 20:46
OSL-FRA-SIN-LHR-OSL med Singapore Airlines i C (Lufthansa, SAS) Rane Viking TripReports 23 30-03-2016 23:54
ARN-SYD 19.200 SEK / OSL-SYD 17700 NOK i C-klasse Discus Reiseforum 2 30-12-2009 12:11
OSL-LHR-SIN-SYD? LN-KRF Flyforum 4 21-01-2009 15:23
TRD-OSL-LHR-SIN (A380)-AKL 3tflyer TripReports 17 24-08-2008 16:50


All times are GMT +2. The time now is 09:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.