Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-05-2020, 06:26   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default God fredag fra Verdens Ende

God morgen. Nespresso i kropp og kropp. Ny og fersk banankake i kjøleskapet...så da kan jeg vel like så godt åpne hyttekontoret nå 05:30. Lunsjbesøk med fly- og bilprat sener i dag. Nyt fredagen du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 06:49   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God fredag fra oss i vest også, litt i den andre enden av dagen her med Date Night med den lille Italienerinnen på den svært lokale ute resturanten - hvit vin fra Walla Walla, reker fra Argentina og Scallops med en god Pasta - nå venter en Strawberry Rhubarb Crisp. Som for mange er det solid trykk i prosjektet - dagen gikk med som IT Kokk (Chef) som lot meg i løpet av snau halvtime sette opp 3 Server Miljøer henholdsvis i New York, Amsterdam og Singapore - for 12 år siden gjorde jeg noe tilsvarende for Gates Foundationen - det tok rett under en måned som var svært bra den gang.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 06:50   #3
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God morgen fra hybelen i Bergen. Sove lenge er ikke en idrett jeg Kunne behersket noe bedre.
Her sitter en å blomstrer, med nyheter og kaffe.
Utpå morran blir det jobb.
Ha en fin fin fredag
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 08:33   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God fredag fra enda nærmere verdens ende enn Tjøme. Ser endelig konturene av hjemreise (onsdag dukker opp på langtidsvarselet). Vi har til og med fått til et stykke arbeid i natt.

Også fikk jeg tilbake 8000kr for en ødelagt høytaler Komplett ikke klarte reparere, det var bonus. Så nå trenger jeg forslag til mest mulig lyd (aktiv høytaler) som passer inn på bredde x dybde x høyde. 44 Cm X 33,5 cm X 29 cm.

Nyt dagen, jeg skal sove.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 09:11   #5
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God morgen folkens, det er fredag og for mange av dere så blir det vell Taco i kveld. Ingen flyplaner før i september måned - innen den tid er kanskje Europa åpen igjen. Mange planer om flyfoto turer har blitt utelatt av mange årsaker, men mest er vel denne Korona viruset.

Ha en god helg.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 09:18   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God morgen fra skogkanten.. Tredje kopp nykvernet kaffe jobber seg inn å årene og hjemmekontoret er i gang. Med 40% på NAV og 100% jobbing føler jeg på en måte at jeg er på 140%

Nå er det straks ut til Asker på en svært etterlengtet kiropraktor/fysioterapeut-time - nesten så jeg har lyst til å ta med litt kokosolje og en CD med panfløytemusikk.

Hadde delvis hjemmelaget indisk middag i gåt, og igjen er jeg ikke særlig imponert over hva de profesjonelle i Oslo har servert oss før.

Snart helg..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 09:20   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God fredag fra jobben.

PER at dagen blir mer normal enn de to-tre forrige, og at jeg kan logge av og dra hjem klokka 16 uten at telefonen ringer noe mer etterpå.

I går satt man f.eks. to timer på overtid og ventet på en mail man bare skulle trykke videresend på, mens det ringte og maste fra både Sverige og Danmark. Tydeligvis løste ikke den mailen problemet, men det ser nå ut til at det ble løst i ettiden i natt (av noen andre enn meg som faktisk var på jobb på det tidspunktet).

Tror den ølen i kjøleskapet hjemme skal smake godt i kveld.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 09:31   #8
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Happy Friday fra hjemmekontoret. Skal bli deilig med helg.

Ja Martin, det er Fredag! Du har spurt om det er snart helg hele uka hver dag.

Når begynner SAS å fly til USA (Vestkysten)?
Jeg savner informasjon.

Og en fin helg når den tid kommer!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 09:51   #9
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Morn,

Helt om dagen med fysisk aktivitet tidligere i uken betyr MR røntgen i dag. Hvem sa at trening er sunt?
Fakta: Det er usunt og farlig.

God helg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 11:39   #10
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,047
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God fredag fra hjemmekontoret. Begynte dagen hos legen, og i dag var han fornøyd med blodtrykket igjen, så da betyr vel det at hjemmekontor er bra for noe.

Ha en god dag og helg, mulig det blir veldig tidligtur i morgen igjen for å sjekke en innflyging
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 11:51   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
Ja Martin, det er Fredag! Du har spurt om det er snart helg hele uka hver dag.
Takk for info
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 12:22   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

God dag fra Lierkroa. Litt pedaltrim i lunsjen, så da passet det fint med litt raske karbohydrater. Siste rest av ukens hjemmekontorering etterpå, så skal det lages pizza i kveld. Ha en fin dag

__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 12:32   #13
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Takk for info
Bare hyggelig. Og ha en fantastisk helg!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 13:40   #14
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Haugalandet leverer 8 grader og overskyet, forsåvidt ikke ukjent kombo det, selv i mai.
Kaffe og havregrøt, telefoner og ordnings gjennomført, så kanskje en liiten timeout nå før hagearbeid både her og der, kan bli en god stund til jeg er her igjen, så godt hva som er gjort.
40 min. telefonventing hos Lufthansa i dag er kanskje som forventet, skjønner at jeg er godt bortskjemt med EBG-prioritet hos Sas.
Ha en aldeles strålende fredag og 15. mai.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 13:48   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post

Når begynner SAS å fly til USA (Vestkysten)?
Jeg savner informasjon.

Inntil det lempes på innreisebegrensningene, vil hverken SAS eller andre ta opp igjen disse rutene. Og det er foreløpig ikke et tema her borte.

G’morgen fra det dype sør. Her holder man fortsatt lav profil og lar de dumdristige få ha det offentlige rom for seg selv. Regner med at det blir flere folk og færre masker å se denne helgen. Ingen tegn til smitteeksplosjon etter ‘åpningen’ av Georgia, så dermed reagerer nok publikum tilsvarende. Folk legger lista høyere og så lenge tallene forblir lave, vil det bare regnes som ‘nok en influensa’.

Nok om det .. vi har det vi trenger i hus inntil videre. Snart åpnes hjemmekontoret for siste gang denne uken og så er det klart for langhelg.

Tuddelidu ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 14:20   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Også fikk jeg tilbake 8000kr for en ødelagt høytaler Komplett ikke klarte reparere, det var bonus. Så nå trenger jeg forslag til mest mulig lyd (aktiv høytaler) som passer inn på bredde x dybde x høyde. 44 Cm X 33,5 cm X 29 cm.
Easy… KEF LSX eller KEF LS50Wireless, avhengig av budsjett. (jeg jobber ikke for KEF)

Men det sagt så får du mye bedre lyd med passive høyttalere og en liten forsterker. I hvert fall om du er opp i LS50W prisleiet. Rundt 10k som LSX er bildet nødvendigvis annerledes.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 14:31   #17
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

For øvrig god dag fra Gaustad. Alle er litt møre etter sosial jobbsamling og vinsmakingen min i går.

Gjorde for øvrig noe veldig gøy i går. Jeg serverte litt ulike viner med ulik musikk til. Og så arrangerte jeg en blindtest. To serveringsrunder med rødvin. Hver vin ble servert med svært ulik musikk. Folk hadde allerede blitt servert vin med musikk-pairing før blindtesten så ingen var obs på at det var en årsak til nettopp dette.

1. Alle fikk et lite glass rødvin med "Helga Natt" på popanlegget

Skylle godt

2. Alle fikk et nytt glass vin med Heino sin perle "Schwarze Barbara"

Samtlige synes "den første vinen" var mer avansert, nyansert og dyp. De fleste synes nr 2 var mer kraftig og potent. Kanskje passende til biff.

Problemet var at vinen var den samme. Alle fikk til og med fra samme flaske. Kun musikken var ulik.

Dermed fikk jeg rett i teorien min om at veldig mye av oppfattelsen av kvalitet og førsteinntrykk er preget av sinnstemning og omgivelse. Det var veldig gøy altså.

Og så var det knallsuksess med Nicola Feuillatte Blanc de Noir Millisime 2010 som avslutning. Den er det skikkelig PANG i altså.

Ha en fin en, hilsen vin-Fnate
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 14:49   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Så nå trenger jeg forslag til mest mulig lyd (aktiv høytaler) som passer inn på bredde x dybde x høyde. 44 Cm X 33,5 cm X 29 cm.
Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Easy… KEF LSX eller KEF LS50Wireless, avhengig av budsjett. (jeg jobber ikke for KEF)

Men det sagt så får du mye bedre lyd med passive høyttalere og en liten forsterker. I hvert fall om du er opp i LS50W prisleiet. Rundt 10k som LSX er bildet nødvendigvis annerledes.
Muligens på et litt "lavere" nivå, men jeg har ikke vært misfornøyd med er par sånne Sonos-saker jeg kjøpte på IKEA. Ligger vel på en tusing per stykk.

(Men at jeg kjøper høytalere på IKEA diskvalifiserer meg sikkert fra å kunne mene noe)


EN eneste ting jeg har å utsette på de: Bruker de til vekking. Den på soverommet skur seg på på radio først, så følger den i stua etter etter et kvarter eller noe sånt. Da streamer de ikke helt synkront, så jeg blir ofte liggende i senga og høre radio på den ene, og et slags ubestemmlig "ekko" ute fra stua.

Men de låter greit, uten at jeg er spesielt nøye på det.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 14:56   #19
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
(Men at jeg kjøper høytalere på IKEA diskvalifiserer meg sikkert fra å kunne mene noe)
Det har du evig rett i


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2020, 15:22   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God fredag fra Verdens Ende

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Det har du evig rett i


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan mene det samme om alle som ikke har deaktivert Tapatalk-signaturen sin

Men hva er forskjellen om jeg kjøper en Sonos-høytaler hos IKEA enn om jeg kjøper den hos f.eks. Hifi-klubben? Annet enn at hos Hifi-klubben koster den billigste høytaleren nesten dobbelt så mye som den de har hos IKEA?
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra Verdens Ende EB Flyforum 9 05-08-2019 03:39
God ferieonsdag fra Verdens Ende EB Flyforum 12 26-06-2019 16:21
Glad tirsdag fra Verdens Ende EB Flyforum 17 25-06-2019 22:00
God morgen fra Verdens Ende EB Flyforum 10 11-06-2019 18:31
God lørdag fra Verdens Ende EB Flyforum 11 29-09-2018 22:09


All times are GMT +2. The time now is 03:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.