Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-01-2016, 17:48   #41
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Tja, jeg vet at fra f.eks. Lillestrøm går Flytoget 5 minutter før NSB (XX:30 og XX:35). De 5 minuttene er på ingen måte verdt 88 kroner for meg. Om arbeidsgiveren min hadde betalt? Tror jaggu jeg hadde valgt NSB da også (men nå har ikke jeg en arbeidsgiver som betaler sånt for meg, så...)

Men det er bare meg.
Du forstår nok at jeg skriver generelt her, ikke konkret eksempel fra Lillestrøm stasjon..

Så er det også en hel del jobber hvor ting ikke alltid er planlagt. Møter drar ut, ting tar tid, en sendes her og der. Aksepten for å drite i 90kr i forskjell på toget er ganske høy for å si det slik.
Går det 2 tog samtidig som skal til samme sted og tar nøyaktig like lang tid, da er det selvsagt noe annet. Men det er jo ikke tilfellet her.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 18:49   #42
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Eurobonus 3.0

Flytoget er ikke nødvendigvis raskere. Kommer jeg *:51 til Oslo S så går NSB *:54 mens flytoget går *:00. Så jeg vil da komme raskest frem med NSB. Og 120 kroner mindre i pris blir det også penger av i løpet av et år.

Utfordringen med NSB er at jeg må betale tilleggsbillett før jeg går på toget for å slippe å få 40 i gebyr. Og de klarer som oftest ikke ta bare tilleggsbilett til 60 kr, men full billett fra Lillestrøm på 70 kr så det blir 110 i alt. Så om jeg legger i tilleggsbillett på automat før jeg kommer til OSLO S bør jeg være ganske så sikker på at jeg når toget. Kommer jeg *:55 går neste tog *:24 og da kan det begynne å bli kritisk på tid.

Fra OSL er det mye enklere med automater rett før perrongen og ikkeno fly å rekke så jeg har en mye høyere andel NSB derifra.

Bruk av app? Virker ikke med årskort.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2016, 20:53   #43
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Bruk av app? Virker ikke med årskort.
Du skal da kunne bruke Ruter-appen til å kjøpe NSB-billetten. Den krever da vitterlig ingen bevis på at du har noen annen billett i det hele tatt. Men du må nødvendigvis kunne vise fram billett for begge deler av turen når konduktøren dukker opp (dersom konduktøren faktisk legger merke til at billetten ikke går helt fram.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 00:16   #44
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by espenlok View Post
Du skal da kunne bruke Ruter-appen til å kjøpe NSB-billetten. Den krever da vitterlig ingen bevis på at du har noen annen billett i det hele tatt. Men du må nødvendigvis kunne vise fram billett for begge deler av turen når konduktøren dukker opp (dersom konduktøren faktisk legger merke til at billetten ikke går helt fram.
Er du 100% sikker på at appen til Ruter lar en kjøpe tilleggsbillett uten at den har registrert noen annen billett? Har tidligere blitt fortalt av betjening på trafikanten at det ikke var mulig.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 00:20   #45
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er du 100% sikker på at appen til Ruter lar en kjøpe tilleggsbillett uten at den har registrert noen annen billett?
Fra https://ruter.no/kjop-billett/ruterb...leggsbillett/:

"Du kan kjøpe tilleggsbillett for ekstra soner med RuterBillett hvis du skal reise lenger enn du har gyldig billett for, enten du har billett i appen, på et reisekort, Impulskort eller på papir."
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 08:59   #46
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Fra https://ruter.no/kjop-billett/ruterb...leggsbillett/:

"Du kan kjøpe tilleggsbillett for ekstra soner med RuterBillett hvis du skal reise lenger enn du har gyldig billett for, enten du har billett i appen, på et reisekort, Impulskort eller på papir."
Jepp, dette var ikke mulig før, men ble innført for halvannet år siden (usikker på tidspunkt).
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 11:20   #47
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg har måndeskort i RuterBillett og kjøper tilleggsbillett i NSB-appen, ikke vært noe problem hittil.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 11:36   #48
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Etter tre turer med Flytoget har man 300 poeng.
Etter tre turer med NSB (mellom Oslo S og OSL) har man spart inn 264 kroner (88 per tur). For de pengene kan man kjøpe seg 1000 poeng hos Eurobonus.
Spot on! [tekst]
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 18:03   #49
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Det stemmer, det er en god stund siden. Man fikk det med Braathens Wings også. Usikker på hvor mange.



Hvor mange poeng får man på SAS flybussen?

100 poeng på normalpris, som snart har tatt igjen Flytoget... Men en periode i fjor høst dumpet det inn både 300 og 500 EB-poeng ved noen anledninger. Fra Norgesbuss Express eller noe lignende. Ikke sett noe til det i det siste.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2016, 18:46   #50
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er du 100% sikker på at appen til Ruter lar en kjøpe tilleggsbillett uten at den har registrert noen annen billett? Har tidligere blitt fortalt av betjening på trafikanten at det ikke var mulig.
Ruter sin app går utmerket an å kjøpe tilleggsbillett på. Ikke noe problem det. Jeg foretrekker fortsatt Flytoget som student uansett - jeg vet ikke helt hvorfor men jeg føler nok at Flytoget er mer "business" class enn det NSB er. Mer komfortabelt.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 10:01   #51
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Flytoget går 10min før NSB og i tillegg får jeg poeng? Done deal
Jobben betaler og jeg får ekstra poeng? Done deal

etc.
Når du mister Flytoget som går 10 min før NSB, da blir du stående og vente i 20 min på neste Flytog mens NSB-toget har kjørt i mellomtiden altså?
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 11:46   #52
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Eurobonus 3.0

Handler denne tråden om nsb vs flytoget og togtider, eller om Eurobonus?

Mer forvirrende enn valgmetodene i Iowa ...

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 12:35   #53
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Eurobonus 3.0

Står i Scanorama eller hva det nå heter at EB3.0 kommer "over sommeren" i følge Eivind. Så får vi se. Han svarte forøvrig flaut unnvikende på spørsmålet om fordeler til Gull og diamant som ble lovet i 2015.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 13:13   #54
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Står i Scanorama eller hva det nå heter at EB3.0 kommer "over sommeren" i følge Eivind. Så får vi se. Han svarte forøvrig flaut unnvikende på spørsmålet om fordeler til Gull og diamant som ble lovet i 2015.
Jeg holder ikke pusten I spenning, tror ikke det blir en revolusjon I Diamantgoder.
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 13:42   #55
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Står i Scanorama eller hva det nå heter at EB3.0 kommer "over sommeren" i følge Eivind. Så får vi se. Han svarte forøvrig flaut unnvikende på spørsmålet om fordeler til Gull og diamant som ble lovet i 2015.
Greit de sier det tydeligere på trykk, men hadde jo vært greit om det dukket opp på denne siden av sommeren. Blir spennende å se da ! hva som dukker opp av goder.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 17:27   #56
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Står i Scanorama eller hva det nå heter at EB3.0 kommer "over sommeren" i følge Eivind. Så får vi se. Han svarte forøvrig flaut unnvikende på spørsmålet om fordeler til Gull og diamant som ble lovet i 2015.
Men de har da forbedret Diamond ganske kraftig med complimentary upgrades. Jeg synes det er så stor fordel at jeg vurderer å skaffe meg et selv.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 18:09   #57
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Men de har da forbedret Diamond ganske kraftig med complimentary upgrades. Jeg synes det er så stor fordel at jeg vurderer å skaffe meg et selv.
Hææ. Når har de fått complimenary upgrades?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 18:46   #58
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Hææ. Når har de fått complimenary upgrades?
#BOOM
https://insideflyer.no/forums/thread...d-og-ebp.3359/

#BOOM
https://insideflyer.no/forums/thread...90/#post-61960

#BOOOOOOOOOM
https://insideflyer.no/forums/thread...-upgrade.4154/

Jeg tror det
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 18:48   #59
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Eurobonus 3.0

Hei Hickock!

Har vært omtalt før det, at Diamonds med ujevne mellomrom får tilbud om upgrade på IC-turer èn av veiene.. Har selv fått det både fra Shanghai, Hong Kong og San Fransisco.

Kommer vanligvis på mail et par dager før avgang, og kun om det er ledig plass. Man får sete i den nye klassen man blir oppgradert til, men beholder opprinnelig opptjening og billettregler.

Har du med famile eller andre på samme PNR-nummer får de også oppgradering tilsvarende den du får.

Skal til Tokyo med familien om et par uker her, spent på om det kommer noe da.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2016, 18:52   #60
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Eurobonus 3.0

Complimentary upgrade og courtesy upgrade er jo forskjellig da.
Ja, en courtesy upgrade er gratis, men det er ikke sånn at en gratis oppgradering nødvendigvis er en courtesy upgrade.

Oxford Dictionaries: [as modifier] (Especially of transport) supplied free of charge to people who are already paying for another service: a courtesy car

Mottar man f.eks en courtesy upgrade på en PNR, er neste PNR på langtur automatisk ekskludert.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 23:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.