Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-01-2008, 17:21   #21
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Polakker med alt for mye bagasje og innhold. Finner aldri en liten bag under 15kilo. Jeg hadde ikke fått så mye oppi en liten bag om jeg hadde prøvd en gang.
Hehe ... poakkene er amatoerer i forhold til nigerianerene .. proev aa last en flight til Lagos .. DA skal du faa sett bagasje .....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 20:36   #22
Stoarn
ScanFlyer Silver
 
Stoarn's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Polakker med alt for mye bagasje og innhold. Finner aldri en liten bag under 15kilo. Jeg hadde ikke fått så mye oppi en liten bag om jeg hadde prøvd en gang.
Ihvertfall to ganger i uka er ikke sa mykkje Hos DY kan man ta til 15 kg handbagasje og 2 * 20 kg kolli for nesten ingenting, det er greit, men det er kun norske selskapets politik
Stoarn is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 20:57   #23
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 939
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Selv lurer jeg på nårtid Krakow vil gå av moten for norske langweekendturister. Allerede nå er byen pakket med turister på sommertid, også utagerende drankere fra England. Så Aftenposten nylig promoterte bydelen Kazimierz og utelivet der. Det har så langt vært en fredet plett for de som vil unngå mainstreamturister fra billigselskapene, men åpenbart ikke lenger...
DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 22:27   #24
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by Vede View Post
Stadig mer å gjøre på SVG. Ser ikke frem til Krakow. Kan tenke meg den blir lik WAW.
Jeg tror ikke den blir helt lik WAW da KRK er en turistdestinasjon, Polens foreløpig eneste skikkelige helgeby, og er veldig populær for norske turister og studenter. Tviler på at det vil komme samme mengde polsk arbeidskraft på denne ruten.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 22:46   #25
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Nja, min erfaring fra en t/r- reise i fjor sommer var at minst 75 % av passasjerene var polske arbeiderepå vei til eller fra jobb i Norge. Dog synes jeg ikke Krakow var så voldsomt preget av turistene heller. Men jeg så kanskje ikke godt nok...
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 22:50   #26
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Nja, min erfaring fra en t/r- reise i fjor sommer var at minst 75 % av passasjerene var polske arbeiderepå vei til eller fra jobb i Norge. Dog synes jeg ikke Krakow var så voldsomt preget av turistene heller. Men jeg så kanskje ikke godt nok...
Det er sikkert riktig - men min erfaring med DY-fly til KRK er at de har mange flere turister og nordmenn enn WAW-flyene. Dessuten virker det som om ruten i hovedsak er satt opp med den hensikt å fly turister, men regner med at polske arbeidere og familier vil spe på godt også
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2008, 23:37   #27
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Selvfølgelig er det ypperlig med en konkurrent, men hadde håpet og trodd på en litt mer offensiv satsing. Et for tynt rutetilbud var nok det som felte Norwegian sist de forsøkte mellom Midt- og Nord-Norge.

Dessuten er det for forretningsfolk meget stor forskjell på 1-2 daglige avganger TOS-BOO-TRD mot Norwegians start mellom TRD-OSL på 4-5 daglige.

Men selv om jeg ser ting jeg håpet skulle bli annerledes, er det fortsatt en lykke at man nå får enda større konkurranse innenriks i Norge.
Man kan ikke sammenligne den gang og nå. Da fløy DY tre ukentlige rundturer mellom TOS og TRD med avgang på formiddagen. Nå blir det i tillegg via BOO daglig slik at paxgrunnlaget blir enda større. Belegget var bra den gang også men årsaken til nedleggelsen var at man hadde få fly og man så bedre inntjeningsmuligheter på å utnytte flyet andre steder. Nå blir det spennende og se rutetabellen.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 00:10   #28
Stoarn
ScanFlyer Silver
 
Stoarn's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er sikkert riktig - men min erfaring med DY-fly til KRK er at de har mange flere turister og nordmenn enn WAW-flyene. Dessuten virker det som om ruten i hovedsak er satt opp med den hensikt å fly turister, men regner med at polske arbeidere og familier vil spe på godt også
Jo, mest av Polakker i Rogaland arbeider ved havet (havner, fiskerier, verfter, oljeplatform osv), og de kommer oftest fra Pomeranien (region med Szczecin, Gdańsk, også Bydgoszcz). I Sydpolen Skandinavia er ikke sa populaer som arbeidsplats.
Stoarn is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 02:23   #29
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Man kan ikke sammenligne den gang og nå. Da fløy DY tre ukentlige rundturer mellom TOS og TRD med avgang på formiddagen. Nå blir det i tillegg via BOO daglig slik at paxgrunnlaget blir enda større. Belegget var bra den gang også men årsaken til nedleggelsen var at man hadde få fly og man så bedre inntjeningsmuligheter på å utnytte flyet andre steder. Nå blir det spennende og se rutetabellen.
Jeg mener du har delvis rett. Nei, man kan ikke sammenligne Norwegian da og Norwegian nå. Men man kan sammenligne hvor attraktiv flytilbudet fremstår idag og den gang. I en slik sammenligning kan det være nyttig å dele mellom fritidsreisende og forretningsreisende.

Fra et forretningsståsted mener jeg verken Norwegians gamle TOS-TRD eller Norwegians nye TOS-BOO-TRD er noe særlig attraktiv, og ihvertfall bare den ene veien. En kveldsavgang er rett og slett ikke nok, ihvertfall ikke når SAS har en slik frekvens som de har.

For fritidsreisende derimot, er tilbudet ikke så værst. Man er jo da mindre opptatt av når flyet går og frekvensen. Jeg kommer f.eks til å være på denne kvelsavgangen flere ganger. Men det er ikke meg, den fritidsreisende, Norwegian virkelig tjener på.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 12:20   #30
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Hvor står det at det skal være en kveldsavgang? Det er et rykte som er satt ut her inne. Det vi har hørt internt er avgang fra TRD på morgenen. Så får vi se hva som skjer. Enig med deg at i utgangspunktet så er en rundtur for dårlig for forretningsfolket. Man trenger en morgen og ettermiddags/kvelds frekvens. På en morgenavgang vil en dog miste endel fritidsreisende vil jeg tro. Det er ikke så attraktivt med avgang kl 0630 eller kl 0700 på morgenen for de. Og kun en kveldsavgang er heller ikke særlig attraktivt for forretningsreisende.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:27   #31
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Hvor står det at det skal være en kveldsavgang? Det er et rykte som er satt ut her inne. Det vi har hørt internt er avgang fra TRD på morgenen. Så får vi se hva som skjer. Enig med deg at i utgangspunktet så er en rundtur for dårlig for forretningsfolket. Man trenger en morgen og ettermiddags/kvelds frekvens. På en morgenavgang vil en dog miste endel fritidsreisende vil jeg tro. Det er ikke så attraktivt med avgang kl 0630 eller kl 0700 på morgenen for de. Og kun en kveldsavgang er heller ikke særlig attraktivt for forretningsreisende.
Den eneste kveldsavgangen jeg har ment, er den som allerede er annonsert av Norwegian. Siden det foreløpig kun er et rykte at Norwegian forsterker ruten med ytterligere en avgang ved en senere anledning, så jeg bort fra en slik mulighet.

Ellers virker vi i hovedsak enig.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:40   #32
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Hvor står det at det skal være en kveldsavgang? Det er et rykte som er satt ut her inne. Det vi har hørt internt er avgang fra TRD på morgenen. Så får vi se hva som skjer. Enig med deg at i utgangspunktet så er en rundtur for dårlig for forretningsfolket. Man trenger en morgen og ettermiddags/kvelds frekvens. På en morgenavgang vil en dog miste endel fritidsreisende vil jeg tro. Det er ikke så attraktivt med avgang kl 0630 eller kl 0700 på morgenen for de. Og kun en kveldsavgang er heller ikke særlig attraktivt for forretningsreisende.
Se min post lengre oppe, og i tillegg står det på DY's hjemmesider.....:

http://www.norwegian.no/sw31603.asp

Edit , sukram beat me to it.....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 13:45   #33
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Flott, da håper vi at morgenavgangen kommer når sommeren er over Dette blir DY's første rute med transitstop. Håper også at transitstop kan innføres på TRD-BGO-SVG.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2008, 16:56   #34
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Norwegian åpner SVG-KRK og øker SVG-LGW

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Flott, da håper vi at morgenavgangen kommer når sommeren er over Dette blir DY's første rute med transitstop. Håper også at transitstop kan innføres på TRD-BGO-SVG.
Eller TRD-OSL-KRS. Husker jeg riktig da jeg som liten gutt resiende fra Trondheim til FBU med BU nesten alltid fikk høre at maskinen skulle videre til KRS?
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SVG-KRK-RDO og OSL-WAW-CPH krølle TripReports 3 05-08-2019 20:08
Norwegian åpner SVG-MAN EK 007 Flyforum 5 26-10-2012 21:34
Icelandair øker på SVG Kenneth Flyforum 3 20-01-2012 21:18
Eastern åpner GLA-SVG Someone Flyforum 14 26-08-2011 17:33
SVG-BGO-SVG med Norwegian andreas97sas TripReports 8 07-08-2011 23:12


All times are GMT +2. The time now is 10:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.