![]() |
|
![]() |
#1 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Vi var der for ni år siden og mitt spørsmål om noen har besøkt denne plattformen de siste årene ? Og om den har same utsikt og de flotte mulighetene for å se det som kommer å går av fly ?
Tenker på muligheten å bruke en lang dag der need I sommer. Takk for kommentarer. Jan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fine forhold. Og kan du komme deg litt rundt finnes det fine plasser rundt banen også.
https://www.zurich-airport.com/passe...t-the-airport/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]() Quote:
Takker så mye. Jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg springer alltid rett til gate eller lounge der. Er den lett tilgjengelig og verdt et besøk?
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Om man er interessert i fly, så ja absolutt. Dessverre ligger den på den sydligste piren, så litt avhengig av baner i bruk er det en del flybevegelser som er litt langt unna. Og du kan -i hvert fall sommerstid- få deg både en kaffekopp og/eller en kald øl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Ja, Observation Deck B er enkel å finne. Inngangen er ved Check-in område 2, så du må nok ut av sikkerhetskontrollert område hvis du er i transit. For en voksen koster det CHF 5 for et besøk og du har god oversikt over deler en av oppstillingsplattformene med tilhøredne områder. Det er også Observation Deck E som er ved satelittterminalen. Denne terassen er åpen om sommeren og kan nås med buss fra Deck B.
https://www.zurich-airport.com/passe...ervation-decks Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
5 CHF for å komme ut på en veranda?
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Det koster både å bygge og drifte et slikt sted. Så hvem mener du skal betale, hvis det ikke er brukerene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om de ønsker bygge store og dyre lekeland så får de heller ta betale for det.
![]() |
![]() |
#10 |
Speedbird Concorde
|
![]()
Zürich har faktisk brukt ganske mye penger på terrassen(e). De har satt opp drøssevis med infoskilt, de har sanntidsoppdateringer over hver oppstillingsplass som viser informasjon om den aktuelle flytypen og hvor flyet skal, de har div butikker, kaféer og utsalg -OG de har et lite lekeland for barna. Vel verdt 5 CHF, selv med dagens kurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det er for å sikre plass til dem som er interessert i fly. Så kan de som vil gå på lounge gå dit i stedet. Du kan jo snu på argumentet: Hvorfor slipper bare gullkortinnhavere inn i «gullstua»? Det er jo bare et lekerom...
![]() |
#12 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og lounger er jo en slags lekeområder og de som slipper inn der har jo allerede betalt ekstra for å kunne slippes inn.
![]() |
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Og slår ikke nettopp dette i hjel argumentet ditt mot å betale en femmer for å gå inn?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og vil man ikke betale en femmer (CHF riktignok) er det jo bare å droppe besøket....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flysitter
|
![]()
Det er også en liten sikkehetskontroll der. De tar ikke fra deg drikke osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Godt poeng, og også noe som koster å drive Flyplassen bør fortjene skryt for at de her har laget i stand et opplegg som dette. Så får enkelte sutre at de ikke kan få noe gratis, som har en kostnad å drive |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
|
![]()
I tillegg har de en shuttle som tar deg over til terassen ute på satelitten og i tillegg kjører tarmacturer, så man får litt for den femmer’n ...
Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Problemet er kanskje at det er mulig å kjøpe både kaffe og øl der oppe?
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Skal vi se: Avlukket område med sikkerhetssjekk og shuttle til en annet tilsvarende sted? Her ligger det ann til at folk ikke vil rekke frem til riktig gate i tide.
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM plasserer en Fokker 100 på Spotterterrassen på Schiphol | oddi | Småprat | 15 | 20-06-2011 10:31 |
Spotterterrassen ved OSL | Airbus 330 | NSFF-forum | 13 | 13-10-2010 22:17 |
Oslo-Zürich-München-Zürich-Oslo | FlightDeck | TripReports | 20 | 03-01-2010 08:36 |
Oslo-København-Hamburg-Zürich-Manchester-Zürich-Hamburg-Oslo | FlightDeck | TripReports | 12 | 10-02-2009 23:29 |
Zürich | BGO | Flyforum | 9 | 04-05-2007 16:25 |