Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-09-2017, 17:47   #1
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Er det så WOW å fly til Island?

Svaret er: nei.

Sånn. Nå kan du trykke deg ut herfra.

*kremt*

Neida. Tenkte jeg skulle skrive litt mer. Altså, kort bakgrunnshistorikk: Personlig har man vært svært opptatt av forskjell på low-cost vs. nettverksselskap. Ikke fordi jeg er halvsøstra til Jens Ingvald Olsen (kudos til de som tar spøken), men fordi jeg har hatt/stadig vekk har en del flyskrekk. Etter min mening skal man ikke ta snarveier når det kommer til sikkerhet, og for min hjerne er det derfor synonymt med å IKKE fly low-cost. Nuvel. Etter litt omrokkeringer på bakrommet har det ført til at jeg de siste 12 månedene ikke bare har flydd low-cost operatøren til Lufthansa; Eurowings, men også Norwegian, Ryanair og ikke bare WOW air, men også det laveste av det lave... Mer om det senere.

Så, nok om bakgrunnen. Føler det hører litt til, ifht betraktningene som kommer. En tur til Island stod for tur, og Icelandair kunne bare tilby elendige rutetider som ikke passet den begrensede tiden jeg hadde på øya (ville ankomme ca samtidig som mannen min ankom med sitt skip, og jeg ville ikke forlate før de hadde lagt fra kai). SAS var billigst av alle (!!), men jeg orka ikke å fly "feilvegen" via Oslo, med mellomlanding. WOW air hadde perfekte rutetider + direktefly. Beit i det sure eplet. Booka meg billett.

Generelt om WOW air bookinger:
1)Det første man må være OBS på, er at WOW air ikke har håndbaggasje inkludert. Kun en liten håndveske. Har du mer, må du betale. De er altså verre enn Ryanair.
2)Det andre man må være OBS på, er at WOW air lar deg booke sete når du kjøper en "litt mer avansert billett", men dette setet kan du ikke endre senere. Du betaler altså for ett "engangsvalg", og du kan absolutt aldri endre setet (ikke under innsjekk heller) eller se setekartet senere.
3)Det tredje man må være OBS på, er at WOW air har en hummer og kanari-flåte, men mer om det senere. Bare ikke forvent noe. Absolutt. Ikke. Noe.


Amsterdam-Reykjavik
TF-GAY // Airbus 330-300
12:25-13:25 (lokaltider)
Oppsatt rutetid: 03t20min, faktisk tid: 02t41min.
Sete 8K



The Silver Surfer fulltanka og klar for avgang, possible range: 1080km

Dagen begynte tidlig. Vi bor in the middle of nowhere, så det er et stykke å kjøre om man vil til en flyplass. Schipol er en av de nærmeste flyplassene, bare 2,5 timers kjøring. Godt hjulpet av mindre trafikk enn det som vanligvis er rundt Hamburg og Düsseldorf. God-Audien våres stod altså for starten av reisen. Siden mannen min er best i verden osvosvosv. hadde han booket meg parkeringsplass på "Schipol Excellence". Fy flate så bra dette var. Superinngjerda parkeringsplass med ekstra bred parkering, smancy loungemusikk i hele anlegget som var malt i hvitt, og dør som fører deg rett inn i avgangsområdet. Brukte 1 minutt fra parkering til innsjekken. Sykt bra. Det var sågar egen "lounge", med rene fine toaletter og frukt. NAIS. For å komme deg inn / ut må du scanne billetten, som du får spytta ut i automaten som leser bilskiltet ditt automatisk når du kjører inn. Med andre ord har ikke "bermen" tilgang uten å ha betalt for seg.


"Ååå jeg gleder meg til å fly A330 igjen" tenkte jeg. Famous last words osv...

Little did I know how much styr det skulle bli etterpå. Innsjekken var helt ok, hyggelige damer bak skranka - men de fulgte reglene med baggasje til punkt og prikke. Du måtte være innenfor både mtp. vekt og dimensjoner. Punktum. Gaten vår var selvsagt lengst borti det neste fylket av Nederland. Boarding var "sådär", kaos uten noe priority eller køopplegg. Siden det var et stort fly begynte den tidlig. Veldig tidlig. Jeg var ombord 11:45. Long story short, vi gikk ikke før 13:45. Dritt.


Utsikt fra 8K som jeg hadde i 1,5 timer

Dritt? Hvorfor? Fordi: WOW air har skvisa inn så mange seter som det er mulig å skvise inn. Det er hårreisende elendig beinplass, setene er smale, og ikke minst ubehagelige. Jeg har flydd lite på eco på longhaul (snikskryt), men selv "dårlige" produkter som Air Canadas B787 (3+4+3) var bedre. Setene var steinharde. Så det var ekstra motiverende (ironi-alert) å være stuck på tarmac i 2 timer før de neste ~3 timene stod for tur til Island. Årsaken var at noen hadde sjekket inn baggasje uten å møte opp. Så da måtte jo alt ut.


Rævv-rævvere-rævvest beinplass + skittent

Generelt sett fikk jeg inntrykk av at WOW air ikke har rutinene inne for å håndtere en så stor maskin på en smidig og effektiv måte. Å få en 1,5 timers delay pga to bag... altså. Tja. Ville f.eks Air Canada hatt det samme? Crewet var hel-islandsk (inkl cockpit), men flyvertinnene bar preg av å ikke kjenne til maskinen. De åpnet overhead bins som selv en frequent traveler vet er "NO STOWAGE", og så overrasket ut når de ble møtt av oksygenflasker. En av dem skjønte ikke hva jeg snakket om når jeg spurte om Singapore Airlines (som hadde merker overalt i flyet, inkl "PROPERTY OF SIA" på redningsvestene), og en annen virket overrasket når jeg nevnte England under oss under en kort samtale om tidsbruk og hvor vi var om 1 time. Utrolig pene, unge damer i korte skjørt, høye heler og med eksotisk språk - men de var nok ikke valgt på bakgrunn av kompetanse eller kunnskap.


Ca like harde som plastikk

TRIVELIGE var de, crewet altså, for etter 1 time på tarmac skjønte jeg plutselig hvorfor personen i stolen foran meg hele tiden lå og sov. Damen spydde. Overalt. O V E R A L T. På seg selv. På stolen. På gulvet. Hun virka helt fjern, prøvde bare å skyve spyet over på gulvet, mens hun "vifta på håret og armene" så jeg fikk angst for at biter av spy skulle fly av. Røyste meg opp, gikk til crewet og sa "dere må flytte meg. Punktum". Heldigvis gjorde de det, og jeg ble flyttet til rad ?? - framste raden i 3. seksjon av flyet. Egentlig koster det ekstra å sitte der. Mye bedre beinplass. Ingen vindusplass, men det dreit jeg så sinnsykt langt i. Det var langt vekke fra spydamen. All that matters.


Noget bedre beinplass, det er vel ca rad 15

Jeg tenker med gru på stakkars personen som må sitte i det setet på neste flight. For flyet var så sinnsykt skittent. Det var garete i alt av hjørner, toalettene bar preg av å bli "hurtigvasket" siden det lå piles and piles of schmutz i alle hjørner og "hard to reach areas". Dørene holdt på å falle fra hverandre, de var teipet sammen. Det lå gamle linser og hår overalt på overflatene på toalettene. Det var matrester og .... kroppsvæsker (?) langst vindusradene. Mellom setene. Altså - én ting er at setene er ala Ryanair uten mulighet til å slå tilbake, og at man bare får et sete fra A=>B... Man kan ikke forvente seg mye. Men når det er så SKITTENT at det direkte er "garete" (for de som har slikt ordforråd ) , så får jeg helt vegring. På toalettene ble det raskt tomt for tørkepapir og dopapir, og det drøyde lenge før noe nytt kom. Og dette på en 2t 41mins flyvning Europa->Island... Se for dere å fly Reykjavik-Los Angeles? Ugh.


Måtte ta bilde av reg'en fordi det er litt morsomt. Mye WOW på Island. Tipper de passerer Icelandair snart i antall bevegelser...


Jaja. Kom oss nå fram. Forresten følte jeg pilotene var veldig allrighte med masse informasjon hele vegen (også mens vi satt på bakken). Elsker at de var så presise at de sa vi kom til å bruke 2 timer og 41 minutter på reisen. FørtiEN. Jeg har aldri hørt det før. Det verste er at det var 100% korrekt, jeg tok tiden fra wheels off til wheels on med stoppeklokke. Annen funfact: please note the registration på flyet. Det er ikke tilfeldig. Men til å være et slags flaggskip for homofiles rettigheter (regner jeg med) - så var det dessverre ingen regnbueflagg eller andre "gimmicks" ombord. Tvert i mot var hele flyet nitrist på innsiden, men fint på utsiden. Ble hentet av taxi, og kjørt raka vegen til Reykjavik.


Uansett hvor mange gang man har vært på Island er det like artig å kjøre inn til Reykjavik. Landskapet er og blir unikt!
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 01-09-2017 at 18:11.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 17:48   #2
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Island

Island ble en fantastisk opplevelse (som nevnt i annen tråd), noe av det herligste var det å gå på butikkene og handle... Det var nesten som å være hjemme i Norge, med mye av det samme norske vareutvalget. Herregud som jeg savner norske produkter her i kontinentaleuropa!!! Jeg hamstra rifla sourcream & onion-chips slik bare vi norskies kan lage de. Vi var ute og spiste hver kveld, her er det bare å gjenta oppfordringen.... ta med dere to kredittkort. Minst. Det har blitt veldig, veldig, veldig dyrt på Island. Men sånn er det jo når oss turist-duster kommer, spiser, nikker, smiler og drar kortet uten å klage Takk for alle tips om spisesteder som ble gitt i en annen tråd her inne!


En rolig kveld i Reykjavik havn, med Harpa i bakgrunnen

Betraktning: Island har endret seg mye siden jeg var der første gang i 2009. Masseturismen tar mer og mer over. Synd for det vakre landet som hadde en veldig autentisk sjel for noen år siden. Tipper det blir som med Lofoten; jo mer turister jo mer mister vi mister sjela til stedet. Sjarmen med lokalbefolkninga, de dårlige vegene, de nedslitte husene og de rare lokale spisestedene - alt forsvinner - til fordel for hipstersjapper og betongklosser, og 2felts motorveg. Selv om naturen aldri kommer til å skuffe. Men hva kan man gjøre? Nix... Dra hjem, kan man jo.


Jeg og ei anna jente dro til det islandske pænis-museet, det var overraskende morro å titte rundt

Forøvrig er Reykjavik flyplass blitt mye større siden sist. Wowski. En hel ny avdeling og mer til, full byggeplass. Vet ikke, synes sjelen til flyplassen forsvant litt, men kanskje jeg bare var i veldig "ÆÆÆÆ SKAL FLY MED WOW AIR IGJEN"-modus og derfor var litt surkete.


Reykjavik-Amsterdam
TF-GMA // Airbus 321-200WL
14:45-20:00 (lokaltider)
Oppsatt rutetid: 03t35min, faktisk tid: 02t54min.
Sete 12F

Alt jeg ba om var å få en spy-fri flytur. Hadde vært smart og ordna meg luksus-sete, som overraskende nok ikke kostet noe "ekstra ekstra" (slik det faktisk gjør ombord på A330 for enkelte seter) for å velge de beste setene ombord. Eller, det vil si...Rad 1 kostet ekstra-ekstra, det var kun for "Eco+pax"... Jeg tror de får mat, for beinplassen kunne man ikke skryte av på rad 1. Der var det mer enn nok bulkhead å kose med knærne med. Vi ble forøvrig også her 30 minutter forsinket for avgang.


Not so WOW air


Bra sitteplass

Jeg ble litt motløs når hele verdens eksotiske mat-register passerte forbi nesen min mens jeg satt og ventet på boarding completed. Men heldigvis forsvant alle luktene når motorene ble satt igang. Cabin crew var islandske igjen. Hørte ingen ting fra cockpit. Så meg litt rundt, flyet var nytt, fresht, hadde faktisk andre farger på både seter og gulv.. Hmm... Sågar var setene veldig gode, med justerbar nakkestøtte. De hadde polster. De kunne vippes bak. Hva er dette, spansk tekst på nødutgangene? Hva er egentlig dette? Det var da jeg oppdaget sikkerhetskortene. "AVION EXPRESS".





Hjertet dunket raskere. Herregud. Jeg satt ombord på en litausk jævla wetlease. Selvsagt. Derfor er flyet nytt. Derfor er pilotene stille. Derfor er det ikke noe WOW air inni, bare utenpå. Svetteperla rant litt ned hårkanten. Dette er selve the worst shit imaginable for ei med flyskrekk som har brukt 10 år av sitt liv på å forbanne hele wetlease-lavkost-lureri-balletten med øst-europeisk mainnskjit som kjøpes inn på billigsalg. Men det var ingen vei tilbake. Turbulensen kjentes ekstra mye, hele vegen ned. Takk og pris gud, allah, buddah, vishnu, brahman, julenissen, odin og strengteorien for at været var fint både på Island og i Nederland. Det gikk bra. Jeg kom meg hjem. Også med Avion Express. Tok meg en prat med pilotene etterpå, han ene var fra Serbia og han andre fra Romania. Nice. Nice nice nice. Og tvi vøri.


De små fine øyeblikkene som veier opp for spy

Jaja. What else to say? Vær OBS på at klientellet ombord bærer preg av at flybillettene er billig. Jeg vet det høres veldig ovenifra og ned ut, men... Det er noe annet ombord, enn når flybillettene koster litt mer. Selvsagt: ALLE flyselskap har sine rævhål ombord. Men det er egentlig ikke rævhål vi snakker om her. Det er den unike miksen av folk som vanligvis aldri hadde hatt råd til å fly langt. Vanskelig å sette ord på. Det er MYE transittpax mellom Amerika og Europa (begge veger). Når jeg ankom i Reykjavik var det kanskje 30-40 stk av 280 som hadde final destination Island... Vi var kanskje 15stk rundt baggasjebåndet. Det gjør noe med klientellet. Når jeg stod og sjekka inn i Reykjavik, var det samtidig avgang til Oslo med Norwegian. Lengtende så jeg på alle de herlige vanlige folka som jeg er vant med å reise med. Åh, som jeg savnet alle de. Islandreisende. Jeg ville ikke reise med alle "fuckyeah i'm gonna go to Amsterdam and get high"-new yorkerene.


#PASSENGERSHAMING
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 01-09-2017 at 17:54.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 20:06   #3
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Takk for informativ rapport! WOW skal definitivt ikke prøves. Beviser vel bare at alle fordommer man har stort sett bekreftes, men jeg ser helt klart at av og til koker det ned til ukedag, tidspunkt og "greiest løsning" selv om prisen som sådan egentlig ikke spiller så stor rolle.

Synd å høre at Island holder på å turistifisere seg ihjel, mange år siden jeg var utenfor flyplassen. På den andre siden må de vel få hanket inn noen kroner etter den økonomiske galematiasen de holdt på med.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 20:43   #4
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Tack för rapport. Tycker WOW verkar bra...

Quote:
Utrolig pene, unge damer i korte skjørt, høye heler
Förstår precis vad du menar om klientelet ombord. Jag har svårt nog för de som flyger Norwegian...
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 21:12   #5
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by Fredrik74 View Post
Förstår precis vad du menar om klientelet ombord. Jag har svårt nog för de som flyger Norwegian...
Måtte trekke litt på smilebåndet siden det kanskje virket som om du indikerte en slags sarkastisk dobbeltmoral, og at jeg var en mannssjåvinist som betraktet damene slik. I og med at jeg er dame selv så ble det litt ekstra morro i hodet. Men du mente kanskje noe annet?

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Synd å høre at Island holder på å turistifisere seg ihjel, mange år siden jeg var utenfor flyplassen. På den andre siden må de vel få hanket inn noen kroner etter den økonomiske galematiasen de holdt på med.
Enig, jeg unner Island turismen på den måten! Bare synd det er mye "grums" i løsningene på øya, og at mange turistbyråer klarer å lure seg unna skatter. En sjåfør vi møtte på byen fortalte at alt han fikk betalt i cash det tok han bare selv og varslet ikke til myndighetene. Kan hende han bare bullshitta oss, men jeg tviler egentlig ikke på mye skattesnusk.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 22:50   #6
Trdfly
ScanFlyer Rusty

Global Moderator
 
Trdfly's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 6,886
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Grunnen til at TF-GMA ikke har WOW Air-interiør er at flyet egentlig skulle til LAN/LATAM, derfor finner du deres interiør isteden for WOW Air sitt eget.
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 23:10   #7
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

De små fine øyeblikkene som veier opp for spy
Artig rapport og artig bilde - du ser nesten høylandsfeet i Noordhollands Duinreservaat Stranda rett under vingen heter Strand Bakkum Noord og strandpaviljongen over motoren er Bad Noord. Dere flyr vel innflyging til Polderbaan via Spijkerbor. Hadde du sittet på den andre sida hadde du tatt bildet av "hytta" vår.

Og vi blåser forbi Leer i 150 km/h noen ganger i året
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 23:11   #8
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Eyjafjoll SAS FTW! Bien sûr.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 23:17   #9
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Artig rapport og artig bilde - du ser nesten høylandsfeet i Noordhollands Duinreservaat Stranda rett under vingen heter Strand Bakkum Noord og strandpaviljongen over motoren er Bad Noord. Dere flyr vel innflyging til Polderbaan via Spijkerbor. Hadde du sittet på den andre sida hadde du tatt bildet av "hytta" vår.

Og vi blåser forbi Leer i 150 km/h noen ganger i året
Den strandlinja så helt OK ut fra flyet
Siden det virker som du har peil, er det normalt at det er kjempemye trafikk på en Torsdag mellom 22:00 og midnatt på A6 nordover? Det var noe voldsomt med biler mellom Almere og Groningen, og på 2 steder med innsnevring av vegen pga vegarbeid var det "stockender Verkehr" deluxe. 30 minutters tidstap. Greit at det er mye trafikk, men klokka 23:00 på en øde landeveg mellom Lelystadt og Groningen hadde jeg ikke trodd at jeg måtte stå i 5km kø.

Trives veldig godt med å kjøre til Amsterdam, gjør det ca. 5 gang pr. år. Fine veger, og nederlendere virker vaksinert mot å kjøre mye raskere enn 125

150km/t er jo litt lite i autobahn-nivå, men akkurat forbi Leer bør du holde 100/120 for å ikke bli tatt av blitzers. Er en strekke rævva autobahn i området etter Emstunellen
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 23:32   #10
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Fartsgrensa i Nederland er 130 og det slås hardt ned på overtredelser. Er A6 raskeste vei og ikke A9/A10? Jeg synes 150 på cruise control er behagelig og de ekstra km/h koster en del i ekstra konsentrasjon og pauser...

Husk at ferien har nettopp sluttet i deler av Nederland - jeg klarer aldri å følge med hvor og når, men da skal alle hjem. Øyeblikket det er veiarbeid så blir det stopp så det holder.

Denne siden gir en veldig god oversikt over veiarbeid neste gang du skal ut å kjøre.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2017, 10:10   #11
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Tusen takk for meget velskrevet og fornøyelig rapport!
Nok en grunn til å holde fast på stambolaget.
Island frister, men da skal tydeligvis ikke all tiden brukes i hovedstaden.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 12:57   #12
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by LN-KOG View Post
Fartsgrensa i Nederland er 130 og det slås hardt ned på overtredelser. Er A6 raskeste vei og ikke A9/A10? Jeg synes 150 på cruise control er behagelig og de ekstra km/h koster en del i ekstra konsentrasjon og pauser...

Husk at ferien har nettopp sluttet i deler av Nederland - jeg klarer aldri å følge med hvor og når, men da skal alle hjem. Øyeblikket det er veiarbeid så blir det stopp så det holder.

Denne siden gir en veldig god oversikt over veiarbeid neste gang du skal ut å kjøre.
Ja jeg har skjønt at Nederland virkelig er hardcore på det med fartsovertredelser? Ligger bestandig på 130-135, det er vel bare 5% som kjører forbi meg da. Vegene er virkelig gode i Nederland, både i forhold til at de er flate og rette (no wonder med tanke på landskapet ) men også høy kvalitet og godt vedlikeholdt. A6 er raskeste veg ja, A9/A10 er vel bare ringvegene ut fra Amsterdam? Eller? Forøvrig har jeg forstått det slik at man i stedet for å kjøre Groningen-Lelystadt-Almere-Amsterdam, også kan kjøre over IJsselmer (riktig skrevet?) og ned til Schipohl via A7. Men enn så lenge har det ikke skjedd, siden skiltingen alltid sier "Groningen folg A6".
Takk for linken, skal bokmerke! Forøvrig har du 100% rett. Det ble 5km kø av en enkelt klippemaskin som gikk langs vegkanten klokka 23:00.... Frustrerende...

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Tusen takk for meget velskrevet og fornøyelig rapport!
Nok en grunn til å holde fast på stambolaget.
Island frister, men da skal tydeligvis ikke all tiden brukes i hovedstaden.
Neste gang velger jeg Icelandair. Uten tvil. Hovedstaden har mye å by på, så legg gjerne 1 dag eller 2 der. Det er bare litt lite autentisk Islandsk igjen. Det er turistpriser og 80% engelsk/fransk/spansk/tysk du hører i gata En smeltedigel av kultur, farger, hipstersjapper med mat fra alle verdenshjørner osv.

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Eyjafjoll SAS FTW! Bien sûr.
Kjøpte meg denne gang en Islender som het Eyjafjallajökull SAS vet jeg ikke hvor du henta inn, men ja. Fransk hører man en del av i gata i Reykja

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Grunnen til at TF-GMA ikke har WOW Air-interiør er at flyet egentlig skulle til LAN/LATAM, derfor finner du deres interiør isteden for WOW Air sitt eget.
LAN/LATAM har en meget fin interiørløsning da! Høy kvalitet, fine farger og luftig. Absolutt et bra flyselskap å fly med, ut i fra min erfaring, endog hysterisk trangt mellom de vanlige setene.... Folk måtte regelrett bøye seg bakover for å komme seg ut av rada. Det er 220 seter skvisa inn på A321, 20 seter flere enn i de andre A321 de har (TF-MOM, TF-DAD) osv. 20 seter mer er ganske, ganske mye?! :O
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 03-09-2017 at 13:02.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 13:23   #13
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Takk for advarselen og fornøyelig rapport. Selv om man "samler" litt på flyselskaper har jeg ingen problemer med å stå over WOW


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 13:55   #14
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Kjøpte meg denne gang en Islender som het Eyjafjallajökull SAS vet jeg ikke hvor du henta inn, men ja. Fransk hører man en del av i gata i Reykja
Noterte meg parent company for X9: Eyjafjoll SAS

"In 2010 Avion Express was acquired by French investment company Eyjafjoll SAS, formed by Avion Capital Partners of Switzerland (www.acp.aero) along with strategic investors from industry. The new owners set up a long term plan to develop the airline as a wet lease specialist."

https://en.wikipedia.org/wiki/Avion_Express
http://acp.aero/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2017, 14:11   #15
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Noterte meg parent company for X9: Eyjafjoll SAS

"In 2010 Avion Express was acquired by French investment company Eyjafjoll SAS, formed by Avion Capital Partners of Switzerland (www.acp.aero) along with strategic investors from industry. The new owners set up a long term plan to develop the airline as a wet lease specialist."

https://en.wikipedia.org/wiki/Avion_Express
http://acp.aero/
WOW (pun intended), what... even... is that? Fransk-Islandsk-Sveitsisk-Litausk-smeltedigel?
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 12:05   #16
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Hjelpes meg. Så lite WOW ut det her altså. Takk for flott rapport.

Nå vet jeg ikke hvilke samfunnslag de du fløy med kommer fra, men generelt så synes jeg det er en tendens til mangel på oppdragelse i alle samfunnslag. Blitt dyttet til side av folk som kommer viftende med gull- eller diamantkort, sett folk i dress gå barbeint inn på dass og pent kledde folk skifte bleie på kidden i full offentlighet på Flesland når toalett med gode fasiliteter er ca 20m unna.

Dette herre 321-flyet på returen. Er det noe greier ala det rælet Norwegian drev med i fjor da de hadde Go2Sky inne på LN-NII? Er man ikke pliktig til å gi beskjed om slikt? Såvidt jeg husker stod det operated by Go2Sky hvis LN-NII skulle ha ruten ved bestilling for eksempel.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2017, 14:10   #17
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Takker for en herlig rapport, fra et selskap vi har hørt lite fra i TRene her.

Du skriver godt og jeg lever meg godt inn i panikken din. :-D

Dustespørsmål;
Er det virkelig slik at ingen av de "gode gamle" selskapene flyr til KEF på et folkelig tidspunkt fra AMS? (Forstår at du har gjort grundig reaserch) Eller er det bare det at det var de tidene WOW(!!) kunne hoste opp som passet best?
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2017, 01:01   #18
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Er det så WOW å fly til Island?

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Hjelpes meg. Så lite WOW ut det her altså. Takk for flott rapport.

Nå vet jeg ikke hvilke samfunnslag de du fløy med kommer fra, men generelt så synes jeg det er en tendens til mangel på oppdragelse i alle samfunnslag. Blitt dyttet til side av folk som kommer viftende med gull- eller diamantkort, sett folk i dress gå barbeint inn på dass og pent kledde folk skifte bleie på kidden i full offentlighet på Flesland når toalett med gode fasiliteter er ca 20m unna.

Dette herre 321-flyet på returen. Er det noe greier ala det rælet Norwegian drev med i fjor da de hadde Go2Sky inne på LN-NII? Er man ikke pliktig til å gi beskjed om slikt? Såvidt jeg husker stod det operated by Go2Sky hvis LN-NII skulle ha ruten ved bestilling for eksempel.

Takk sjæl Hva var det egentlig med disse folka... det var mye sånn type "rive opp en pose potetgull med sourcream and onion" mens vi taxa ut på rullebanen og spise det så det havna overalt, type kinesere med munnbind som ikke kunne prate engelsk, type folk som stinka svette - det er egentlig litt sånn "hva ville en komedie laget ifht worst passengers onboard?" også VAR det faktisk sånn. Ish? Jeg vet ikke om det jeg føler kommer helt fram. Det var mest sånne folk som gjorde livet mer ubehagelig ombord. Folk som førte til ulempe for oss andre.

Jeg er ikke helt sikker på om det var som Go2Sky, kan hende? Vet ikke om det er andre regler på Island. Fikk ingen beskjed og alt ble solgt som WOW-air. Men de kunne ikke lure meg når jeg var ombord

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Takker for en herlig rapport, fra et selskap vi har hørt lite fra i TRene her.

Du skriver godt og jeg lever meg godt inn i panikken din. :-D

Dustespørsmål;
Er det virkelig slik at ingen av de "gode gamle" selskapene flyr til KEF på et folkelig tidspunkt fra AMS? (Forstår at du har gjort grundig reaserch) Eller er det bare det at det var de tidene WOW(!!) kunne hoste opp som passet best?
Takk! Ja dessverre er det bare Icelandair og WOW som flyr AMS-KEF direkte...
EDIT: Og fra Hamburg flyr kun Icelandair, fra Düsseldorf kun Icelandair og Eurowings ca 2 gang i uka. Lufthansa flyr bare fra Frankfurt, og muliggens München. Jeg var ikke klar over det, men Germania flyr ca 1 gang i uka fra Bremen til Reykjavik, selv om det ville vært uaktuelt for meg å fly den siden den gikk på Tirsdag (midt i oppholdet mitt) så var jeg overrasket av det. Ikke at jeg egentlig tror Germania er noe annet kaliber enn WOW air... Men imponerende å fly Bremen-Reykjavik. Spurte vedkommende som brukte flyruta hva hun syntes, dyrt sa hun.
__________________
Spoiler mixer

Last edited by Polaris; 05-09-2017 at 11:08.
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fra WOW til WAB (We Are Back) ..... LN-MOW Flyforum 16 09-01-2020 14:34
WOW air ønsker å fly til Asia og Amerika Trdfly Flyforum 3 16-10-2014 20:03
Amulanse fly styrtet på Island 5aug13 krølle Småprat 0 07-01-2014 23:31
Vulkanutbrudd på Island (hovedtråd - fly og operative forhold) 2010 Twin Otter Flyforum 949 28-04-2011 21:10
CO starter å fly til Hilo, Big Island SQ 777 Flyforum 9 06-01-2011 09:15


All times are GMT +2. The time now is 03:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.