Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2014, 21:05   #41
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by LN-RRA View Post
Konseptbilde av SAS Plus (Europe) ettermiddagsmat.

personlig ser jo det nye konseptet tiltalende ut...
og rykte om wrap klasse kanskje forsvinner også

skal en runde til LHR fra TRD slutten av neste måned så får jeg som det har blitt
noen forandring, spent ennda jeg reiser i go...
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 21:19   #42
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Hm, da har SAS i løpet av et drøyt år prøvd å fjerne 2 av 5 punkter som tilsynelatende utgjorde årsakene til å velge SAS framfor Norwegian innenriks.

__________________

148 tonn CO2

Last edited by vbirk; 28-02-2014 at 21:26.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 21:28   #43
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Hm, da har SAS i løpet av et drøyt år prøvd å fjerne 2 av 5 punkter som tilsynelatende utgjorde årsakene til å velge SAS framfor Norwegian innenriks.

Men på en flyvning OSL-TRD feks. kl 13 er alt samme gamle
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 21:33   #44
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Så lenge man styrker Plus som de her gjør vil jeg tro dette er riktig å gjøre
Hylekoret her på forumet er ikke akkurat representativt for verden

Selv har jeg fått såpass mye dårlig mat innen Europa med både BA, LX og LH at jeg mer og mer foretrekker en salgsvogn hvor man kan velge og heller betale
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 21:35   #45
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Hva med alle som har booket for flere måneder siden i tro på et annet servicekonsept enn de nå får, kan disse kreve kompensasjon?
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 21:56   #46
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Hva med alle som har booket for flere måneder siden i tro på et annet servicekonsept enn de nå får, kan disse kreve kompensasjon?
For hva da ?
Den lille rødvinsflasken på IC i Go, eller den tørre brødblingsen og juice fra konsentrat i frokostboksen ?
Hvor mye i kompensasjon ? 1000-lappen ?
Tror uansett disse neppe har booket pga. (mat)servicekonseptet i utgangspunktet.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 22:23   #47
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
For hva da ?
Den lille rødvinsflasken på IC i Go, eller den tørre brødblingsen og juice fra konsentrat i frokostboksen ?
Hvor mye i kompensasjon ? 1000-lappen ?
Tror uansett disse neppe har booket pga. (mat)servicekonseptet i utgangspunktet.
Jeg kommer for min del ikke til å bry meg, klarer meg godt med Cola.
Men på samme måte som et annets flyselskap fokus på flytype så har Sas' fokusert på hva man får inkludert. Så må man vurdere hvor stort de har slått opp at man får drikke på LH, sammenlignet med det enorme fokuset på en bestemt flytype.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 22:40   #48
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Med ny reisepolicy i jobben er det kun laveste pris som gjelder. Har en god del innenriks dagsturer, og syntes det er kjipt at frokosten forsvinner. Kan da likegodt begynne å fly Norwegian, da slipper man jo klasseskille også...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 22:56   #49
Staroe
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 16
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Frokosten er viktig for folk som reiser grytidlig. Som flere nevner; for stadig flere bedrifter er det laveste pris som gjelder. SAS ligger jevnt over 70-80 kroner over DY på lavprisbilletter innenlands (der jeg reiser mest). Frokosten har bidratt til at denne differansen kan forsvares til en viss grad. De 500-625 EB-poengene man får etter en enveis reise er heller ikke noe å slå i bordet med. Legger man til SAS sine ofte gamle fly og klasseskillet i kabinen, er det mye som trekker lavprisreisende i retning Norwegian.
Staroe is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:01   #50
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Hmm, jeg bare lurer om SAS med sitt (No-)GO konsept er forsatt konkurranse-dyktig mot en BA, AF pa europeiske ruter.

Jeg ogsa ser mörke skyer i sammenarbeid mellom LH og SK. LH likte dette meget darlig sist gang da SK degraderte LH sine Eco Pax til "buy on board" passengers...

Personlig har jeg mine tviler at dette blir en langvarig service-konsept...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:04   #51
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Så lenge man styrker Plus som de her gjør vil jeg tro dette er riktig å gjøre
Hylekoret her på forumet er ikke akkurat representativt for verden
Tror nok de er langt mer representative for "verden" enn heiagjengen her inne. Kan ikke se noe annet enn at et ganske kjipt produkt blir enda kjipere - men blir lagt fem som et "high end" produkt.

Den verden jeg kjenner utenom dette forumet er svært lite samstilt med de superlativene SAS får her inne, og jeg kjenner svært få som setter pris på hverken BOB konseptet til SAS eller kvaliteten på det de selger i trallene sine.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:11   #52
tango
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 74
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Hm, da har SAS i løpet av et drøyt år prøvd å fjerne 2 av 5 punkter som tilsynelatende utgjorde årsakene til å velge SAS framfor Norwegian innenriks.


Jeg fungerer alltid på dette med gratis setevalg. På hvilken måte er dette bedre hos SAS enn hos Norwegian?
tango is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:23   #53
BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 932
SAS Re: SAS justerer ombordproduktet

Meget skuffende og kan ikke forstå hvordan SAS tenker at dette kan være positivt for selskapet. Frokost til alle, kan umulig koste selskapet mye og utelatelsen av dette kan kun resultere i dårligere omdømme for selskapet.

Syns det er synd ... SAS var en gang et selskap som alle Scandinaver kunne være stolte av. En pioner på mange måter. Men de siste 20 åra så har de bare gått fra den ene fadesen til den andre etter min mening.
BraathensSafe1985 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:35   #54
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Hos min arbeidsgiver er pris avgjørende for hva som blir bestilt av reise. Reisebyrået finner billigste alternativ innenfor visse hensiktsmessige rammer når det gjelder reisetid og flytider generelt.

Var nettopp på tur til Riga og endte opp med DY som kom billigst ut av det med 2 kolli inkludert i prisen. Arbeidsgiver har ikke satt noe kriterie på om det er frokost inkludert eller ikke på flybilletten, så at SAS dropper dette tror jeg ikke vil ha så mye å si for veldig mange forretningsreisende hvor reiser blir bestilt på denne måten.

Har man tidlig avgang så blir det uansett ofte til at man kjøper seg noe mat og drikke på flyplassen før avgang og tar dette som frokost ombord/før avgang. Får uansett dette refundert fra arbeidsgiver hvis man gidder/husker å skrive reiseregning
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:51   #55
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Interessant å se hvor mye man henger seg opp i "frokosten". Ut fra mengde og kvalitet kan jeg verdsette det til 15kr, en femmer mindre en det flere europeiske selskaper serverer. Skal en voksen mann ha frokost spiser man i loungen, i terminalen eller hjemme. Det står vel også at frokosten skal forbedres i plus. Kanskje det betyr at det blir en ekte frokost, ikke et mini rundstykke?
Som vanlig er dommen knusende på forumet, vi får vente og se hvordan det blir i praksis. Plus var i alle fall et løft når det ble innført, selv om menyen trenger litt justeringer. For dårlig på lange ruter, og for sjelden endringer. Den burde minimum ha et nytt tema hvert kvartal.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 23:56   #56
peterfox
Peter Fox
 
peterfox's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Fighter town - Gardermoen
Posts: 409
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

It´s not the fart that kills, its the smell...

Det er ikke prisen på frokosten (råvarekost) som dreper, det er den grusomme høye handling kosten til selskapene som skal kjøre rundt med små kjølebiler å laste dette.....

http://www.proff.no/regnskap/select-...feer/Z0IB10DS/

Se lederlønn
__________________
Peter Fox
EBG & EBD since 1993 - Club Carlson Gold - HH Gold - Qatar Airways Privilege Club - Platinum. https://frequentflyer.no.
peterfox is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 00:26   #57
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

På I/C i GO skal i fremtiden én alkoholfri drikke inkluderes til måltiden. Er det ikke inntil 3 drikker man kan få med måpltidet idag eller husker jeg feil?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 01:36   #58
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Jeg er litt forvirret her: Hvilke endringer vil nøyaktig komme i SAS plus på reiser mellom skandinavia og resten av Europa?
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 08:20   #59
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Jeg er litt forvirret her: Hvilke endringer vil nøyaktig komme i SAS plus på reiser mellom skandinavia og resten av Europa?

Etter kl 16 så får man et tre-retters måltid om flyturen er 80 min eller mer.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2014, 09:02   #60
vstenhjem
ScanFlyer Blue
 
vstenhjem's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: MUC
Posts: 348
Default Re: SAS justerer ombordproduktet

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Hmm, jeg bare lurer om SAS med sitt (No-)GO konsept er forsatt konkurranse-dyktig mot en BA, AF pa europeiske ruter.

Jeg ogsa ser mörke skyer i sammenarbeid mellom LH og SK. LH likte dette meget darlig sist gang da SK degraderte LH sine Eco Pax til "buy on board" passengers...

Personlig har jeg mine tviler at dette blir en langvarig service-konsept...
Vel, med SAS har du i alle fall bagasje inkludert. Hos AF er den borte, og BA 'tester fortsatt' ut hand baggage only til stadig flere destinasjoner fra LHR.
vstenhjem is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? Chriscross Reiseforum 6 17-09-2012 16:03
BA forbedrer ombordproduktet sitt. Martin Reiseforum 6 02-11-2011 01:18
Cimber justerer inflight service Jan Flyforum 6 26-08-2009 11:23
informasjon om servering på SAS Braathens CK Flyforum 24 02-08-2005 04:31


All times are GMT +2. The time now is 00:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.