Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2017, 05:58   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Glad onsdag:-)

God morgen fra Ris. Bryggekontoret venter men enda hyggeligere er ettermiddagens Fly&vin treff på Rodins. Kom gjerne innom fra klokken 17:00.... Ha en knall onsdag du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 07:11   #2
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Glad onsdag:-)

..... frå Trondheim. Mini heldt det gåande i firetida, lite soving etter det. Og når ein i går innvilga seg oppetid til halv tolv også...

Rydde/orge-dag I dag, litt heime litt jobb. Mindre enn 48 timar til avreise Australia.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 07:37   #3
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Glad onsdag:-)

Quote:
Originally Posted by ForeverSAS View Post
God ettermiddag fra Snillfjord.

Kort sagt ypperlig høstvær, men kjenner godt at vinduer og dører ikke skal stå oppe så mye som for bare noen uker siden.

Her er middagen i havn, man fikk spottet DY7087 på vei til LAX. Midt oppi dette har Trump gått løs på en og annen statsleder fra talerstolen i FN, men hardest gikk det vel ut over( ikke uventet ) en herre ved navn Kim borti østen....

Nåvel, resten av dagen skal bare nytes. I morgen skal Orkanger raides for litt innkjøp av diverse nødvendigheter, før det blir en ettermiddag med planleggings-råd sammen med moderen og lillesøster.

Ha en fortreffelig en!
Tenkte faktisk på deg da jeg suste forbi Snillfjord i leiebil retning Hitra fra TRD i går. Skal gjøre det samme i dag, på vei hjemover - en glede i dette kanon fantastiske været! I tillegg flotte farger, stille insjøer og morsomme veier. Eneste ulempe er alle tunnelene, da folk i går virket redd(?) og kjørte utelukkende 10km/t under fartsgrensen. Hva gjør du på denne øyrike delen av landet?

Her skal man diskutere applikasjons arkitektur og se/klappe på laks . Plusness hjemover senere før dagstur med herlige 0610-avgangen på fredag igjen. Glad laks out


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 07:46   #4
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Glad onsdag:-)

God onsdag i dag går ferden til Amsterdam med Norwegian på kvelden. Jeg får forhåpentligvis kjøpt meg piano der nede etter 6 mnd søk
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 08:12   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra trikken. Jobben kaller. Arvingen og jeg styrer hjemme i kveld siden kona er ute med jobb. Så da blir det dessverre ikke noe fly&vin på meg. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 08:27   #6
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Furuset. På jobben alt og kaffe i koppen har man også. To dager til fredagen så det går riktig veien. Fikk faktisk dagens leserbilde i lokalavisa i dag! Ikke flyrelatert dessverre, men lokalmiljø. Kos dere på fly&vin i kveld og ha en flott onsdag alle sammen!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 08:43   #7
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Hotel Artis Centrum i Vilnius. Første gang jeg besøker denne byen og det er et hyggelig bekjentskap. Middagen ble inntatt på en meget bra italiensk restaurant, og det ble også en liten pubrunde etterpå. Nå er det leverandørmøte, hjemreise med Air Baltic via Riga. Dessverre blir det hverken Fly&vin eller semifinale på Valle... Tøffe prioriteringer, ha en finfin onsdag
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 08:44   #8
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Kristiansand. Tok en tidligere buss i dag for å være sikker på å rekke frem til forelesning 0815 i tide. Veiarbeid på E18 mellom Lillesand og Kristiansand, så da er det greit å beregne litt ekstra tid.
Et par timers forelesning venter før jeg skal jobbe med eksamensinnlevering i ettermiddag. Hei hvor det går!

Ha en fin onsdag
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 08:58   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Alfaset. Bare være her en 8 timers tid før en finner vegen ned mot sentrum og mitt første Fly&Vin på en vanlig arbeidsdag som ikke innebærer at jeg må søke om fri fra jobben. Blir nok mer Fly&Cola på meg, om det ikke kommer en elefant fra Lillestrøm og drikker opp all colaen.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 09:13   #10
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Oslo sentrum. Frokost unnagjort, kaffen er tatt med på rommet pga kaos i frokost restauranten. Godt jeg fikk oppgradert rom med egen sallonggruppe. Dagen starter med møte på Grev vedelsplass, siden går turen med T bane mot vest hvor det skal kontoreres litt. Dagens høydare blir fly og Aperol Spritz
Ha en fin en!
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 09:57   #11
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Kristiansund.

Skulle egentlig vært i området omkring BGO, men er bedt avvente litt her hjemme. Tipper det blir hjemmekontor ut uken jeg.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 10:14   #12
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Glad onsdag:-)

God morgen fra Forus. Skikkelig fuktig sykkeltur til kontoret i morges. Kan vel bare konstatere at høsten er kommet for å bli. Diverse gjøremål etter jobb tyder på at man ikke ramler inn døra hjemme før i åttetiden i kveld.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 10:28   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Glad onsdag:-)

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God morgen fra Alfaset. Bare være her en 8 timers tid før en finner vegen ned mot sentrum og mitt første Fly&Vin på en vanlig arbeidsdag som ikke innebærer at jeg må søke om fri fra jobben. Blir nok mer Fly&Cola på meg, om det ikke kommer en elefant fra Lillestrøm og drikker opp all colaen.

Ha en god en
Det er faktisk mye mulig at det gjør. Elefanten lader til og med opp med et skolebrød fra Bit. Han mener at raske kalorier er spesielt gunstig for Colaopptaket senere.

Søk på Bernt og Kakemonsteret på Jutjube så finner du ut sånn ca hvordan det kommer til å gå med deg og Colaforhåpningene dine.

Vi sees i kveld, skrotinger!

Hold på kakene og drinkene deres

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 10:46   #14
Elefanten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 105
Default Re: Glad onsdag:-)

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
God morgen fra Alfaset. Bare være her en 8 timers tid før en finner vegen ned mot sentrum og mitt første Fly&Vin på en vanlig arbeidsdag som ikke innebærer at jeg må søke om fri fra jobben. Blir nok mer Fly&Cola på meg, om det ikke kommer en elefant fra Lillestrøm og drikker opp all colaen.

Ha en god en
https://m.youtube.com/watch?v=cbJ1IT1epG8


Colaaaaaaaaaaa Colacolacolacola
Elefanten is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 11:03   #15
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Glad onsdag:-)

Morn fra IFI. Dårlig med fly og vin her også da man bruker ettermiddagen i en rar hvit pyjamas og kaster rundt på folk
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 13:37   #16
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Glad onsdag:-)

God midtuke fra Østerås!
Klesvask og forefallende, før det er obligatorisk oppmøte hos Den Gamle for middag.
To tilførsler til høstens og forvinterens reiseprogram er booket. Bucuresti blir en nyhet i hovedstadssamlingen og Amsterdam får en revisitt for et besøk i stamkafeen http://caferooienelis.com/.
Stilren onsdag ønskes
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid

Last edited by Bergern; 20-09-2017 at 13:40. Reason: typo
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 14:00   #17
eriwe737
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2014
Location: Råholt
Posts: 221
Default Re: Glad onsdag:-)

God dag fra Melhus, i skrivende stund nyter jeg utsikten mot Trondheims bakside mens jeg rydder litt på minnebrikken på kameraet. Ikke slettet bilder siden slutten av juni så fant ca 2600 fly og båt bilder. Flytur til Gardermoen for litt spotting og møte andre folk i spotter foreninga i morgen :-) Hjem på kvelden før jeg drar sørover igjen på søndag sammen med en buss full av lettere berusa trøndere på vei til fest på Åråsen, ha ei fin uke :-)
eriwe737 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 15:16   #18
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: Glad onsdag:-)

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Tenkte faktisk på deg da jeg suste forbi Snillfjord i leiebil retning Hitra fra TRD i går. Skal gjøre det samme i dag, på vei hjemover - en glede i dette kanon fantastiske været! I tillegg flotte farger, stille insjøer og morsomme veier. Eneste ulempe er alle tunnelene, da folk i går virket redd(?) og kjørte utelukkende 10km/t under fartsgrensen. Hva gjør du på denne øyrike delen av landet?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Så flott å høre at den flotte naturen og landskapet her i regionen blir tatt godt i mot. På slike dager er absolutt øy-regionen på sitt aller aller beste, uten tvil. Det gjelder både Snillfjord, Hitra og Frøya. Mye flott natur i hele regionen med gode muligheter for både vandring i fjell og fiske i både innsjø, små vann og hav ++.

På strekningen Trondheim-Hitra er det blitt mange tunneler med årene ja. Fra sør om Trondheim til Hitra regner jeg grovt ca 15 tunneler, legg på en til så er du på Frøya. Ytterligere 3 til skal bygges de neste årene. En tunnel på Krokstadøra, og en på hver side av Åstfjorden + bro over nevnte fjord, se: http://www.hitra-froya.no/trafikk/20...d-14919115.ece . De mange tunnelene skyldes jo i stor grad bygging av ny vei. Strekket Orkanger-Frøya kalles jo populært for lakseveien pga all laksetransporten. Du finner lett bilister her som ligger 10 km/t under fartsgrensa, like lett finner du de som ligger 20 over...og vel så det.

Fra Snillfjord ønskes det god dag i flott vær. Her har man vært i Orkdal for å raide ymse butikker, litt ymse må man jo alltids ha i hus.

Med flybilletter, hotell og showbilletter i boks så er mye på plass i forbindelse med Oslotur om snaut 3 uker. Gjenstår å planlegge transport OSL-Fornebu, men det skal vel løse seg. I ettermiddag bys det på litt myldring av ideer ifm ‘’bønder i byen-tur’’.

Ha en fortreffelig en!

Last edited by ForeverSAS; 20-09-2017 at 15:18.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 15:27   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Glad onsdag:-)

Hei fadderullan .. her skin sola som vanlig, og temperaturen er fortsatt av den behagelige t-skjorte-sorten. Straks ut med bikkjene en tur - så blir det et telefonmøte før arbeidsdagen sparkes ordentlig i gang.

Dere får ha det moro ere som skal på fly og aperol cola vin i kveld!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2017, 15:30   #20
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Glad onsdag:-)

Quote:
Originally Posted by ForeverSAS View Post
Gjenstår å planlegge transport OSL-Fornebu, men det skal vel løse seg.
Ha en fortreffelig en!
NSB fra OSL og buss fra Lysaker ordner biffen for 93,-. Med Flytoget og buss må du vel fort legge på et par hundre. Raskeste forbindelse er rundt 35 minutter, men jeg ville nok beregnet en snau time for litt knoting

Tilfeldig søk på ruter:
https://ruter.no/reiseplanlegger/Mel...st:0,sp:0,bp:0
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad onsdag EB Flyforum 9 13-06-2018 14:45
Glad onsdag:-) EB Flyforum 13 21-03-2018 21:25
Glad onsdag:-) EB Flyforum 22 02-08-2017 22:16
Glad onsdag:-) EB Flyforum 17 26-07-2017 19:26
Glad onsdag:-) EB Flyforum 9 31-05-2017 17:00


All times are GMT +2. The time now is 20:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.