Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-05-2008, 02:37   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Boston?

Sitter og brainstormer litt, og prøver å komme med ideer til det som ser ut til å bli den fjerde årlige "Get-the-hell-away-from-home-on-my-birthday"-turen. (En slags tradisjon som begynte med TRD på min 22-årsdag, ARN da jeg fylte 23. Var i London da jeg fylte 24, og nå lurer jeg på hvor jeg skal være når jeg passer kvartveis til hundre..)

Anyway, klarte av en eller annen grunn å rote meg innom icelandair sine nettsider, og de hadde brukbare priser dit. Har ikke sagt jeg skal fly FI, men det var sånn jeg begynte å tenke på byen..

Noen som kan anbefale å reise til denne byen i slutten av September?

Er det en "trygg" by? Klarer man seg bra til fots om man skal oppholde seg i sentrum? Hva finner man på der?

Takker for tips!
Martin is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 19:40   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Boston?

Boston er helt trygt.. Som det alltid er i USA er det jo mye aa i finne paa utenfor sentrum, men for en langweekend er det nok aa finne paa i sentrum. Du har jo Cambridge paa andre siden av bukta i tillegg som har flere interessante ting aa kikke paa. Fenway er jo artig aa faa med seg, men du maa nok planlegge litt for aa faa tak i billetter.

Klimaet er som i NYC, prisene likesaa (bortsett fra hoteller som er mye rimeligere)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 20:19   #3
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,439
Default Re: Boston?

Dessuten er Boston en av de amerikanske byene med et velfungerende kollektivsystem, basert på trikk/bane/lokaltog. Det gjør en god del av aktivitetene litt utenfor sentrum tilgjengelig (slik som besøk på testbryggeriet til Samuel Adams http://www.bryggeri.net/viewtopic.php?t=1509&start=15 ) uten bil.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2008, 22:07   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Boston?

Tittet også litt på byens offisielle nettsider, og det virker som en trivelig by.

Obligatorisk for meg, er selvsagt også et besøk her (fan av tv-serien..). De ligger på to locations; En som ligger der man kan se baren utenfra, (men som ikke ligner i det hele tatt innvendig), samt en annen, som innvendig er innredet som baren i tv-serien..

Det eneste som irriterer meg, er flyprisene. Som jeg nevner over, er målet med turen å være borte på min 25-årsdag, som er på en onsdag (24. September..) Ideelt sett, kunne jeg tenkt meg to eller tre netter i byen, med avreise herfra enten mandag eler tirsdag, og retur "dagen derpå", på torsdagen.. Flybilletter finnes til helt nedi ca. 4500 NOK, om jeg reiser herfra på lørdag/søndag, eller tilbake søndagen etter... Reiser jeg på de dagene jeg helst vil, snakker vi fort minst det dobbelte (Gjelder omtrent alt av selskaper, til flere byer i USA..)

Tenkte også på å kombinere med en annen by, f.eks. DC.. Hva mener folket om den byen? SAS har greie priser tur-retur, Søndag-Søndag, også kunne man f.eks. kommet seg opp til Boston med.. ja, noen flyr vel sikkert mellom de byene? Eller man har Amtrak..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 11:32   #5
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,439
Default Re: Boston?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Tenkte også på å kombinere med en annen by, f.eks. DC.. Hva mener folket om den byen? SAS har greie priser tur-retur, Søndag-Søndag, også kunne man f.eks. kommet seg opp til Boston med.. ja, noen flyr vel sikkert mellom de byene? Eller man har Amtrak..
DC har Smithsonian (www.si.edu), som gjør at man kan bruke dagesvis på å gå i spennende og morsomme museer, og på dette forumet er vel Air and Space museum verdt å nevne spesielt. Dessuten kan man få sett det hvite hus. Bortsett fra det så er det ikke noen spesielt gode grunner til å ta turen til DC.

Midt i mellom (sånn omtrent) ligger jo New York

Boston-NY eller NY-DC er Amtrak et bra alternativ, mens hele strekningen Boston-DC er såpass lang at de fleste foretrekker fly.
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2008, 15:14   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Boston?

Vet godt om New York: Drar dit for andre gang nå i Juli! Hadde jo også lyst til å besøke noen nye byer, da..

Men: Et rykte sier at Bruce Springsteen skal spille en rekke konserter i Madison Square Garden den uka, inkludert en på selveste dagen min.. Gjør han det, kan jeg selvsagt ikke være i Boston eller DC.. So near, but not quite there..

Men det begynte selvsagt bare med en tanke som datt ned i hodet.. Om det blir noen tur, gjenstår å se
Martin is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 16:02   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: Boston?

Boston byr på det beste fra England og det beste fra USA mixet sammen... Go Boston - GO!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 17:04   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Boston?

Boston har et kulturtilbud som overgår de fleste byer i USA, blant annet mange gode museer. Ingen klassisk amerikansk by - men en intellektuell hovedstad bestående av verdens beste universiteter... Anbefales på det varmeste.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2008, 21:14   #9
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Boston?

Boston kan ikke sammenlignes med noe, reis - og nyt!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 15:47   #10
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Boston?

Hva man skal finne på i Boston? Ikke noe vanskelig det vel! http://www.patriots.com/homepage/
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 17:21   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Boston?

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Hva man skal finne på i Boston? Ikke noe vanskelig det vel! http://www.patriots.com/homepage/
Dersom han er villig til aa hoste opp noen tusenlapper og klarer aa faa tak i en billett er det kanskje verdt aa faa med seg at Patriots ikke spiller i Boston, men i en liten by 7 mil unna
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2008, 22:20   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Boston?

En tur til ærverdige Harvard er det verdt.

Første gang jeg var på Harvard, sommeren 1970, var jeg på utendørskonsert med et lively band som het, ja noe så rart som " Ike and Tina Turner and the Iketttes "
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2008, 14:24   #13
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Boston?

Jeg var i Boston for første gang i fjor.
Jeg er på ingen måte noen fan av amerikanske storbyer, men Boston er annerledes enn de fleste andre amerikanske storbyer. Mange fine bygninger i gammel stil. Vi bodde på Marriott's Custom House, et helt utrolig bra sted å bo. Denne bygningen er Boston's første "skyskraper". Kjempebra utsikt. Anbefales på det varmeste.
En tur til Cambridge er selvsagt et must. Mye å se, og mye å kjøpe. Mange bra og billige restauranter også. Dessuten har Boston den beste Chinatown jeg har vært i. Fantastisk mye god mat, til latterlig lave priser.
Likte Boston nesten like godt som San Francisco, som er og blir USAs fineste by.
Stian is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Amtrak NYC-Boston? Chriscross Reiseforum 11 30-01-2016 12:59
Boston vs Chicago vs Dallas AN0510 Reiseforum 5 28-08-2011 19:02
Bombeskremsel i Boston LN-MOW Flyforum 2 23-11-2010 23:17
Norge - Boston LN-FHU Flyforum 21 29-10-2006 01:12
OT: What to see in Boston.. OSL Inside Flyforum 2 20-08-2005 18:30


All times are GMT +2. The time now is 00:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.