Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-11-2017, 07:35   #41
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Ja, du må det. Men nettet er bra. Jeg kunne greit streame video fra youtube på det underveis. Koster 16,99 USdollar for hele flighten.
Prisen var økt til US$ 21.95 for hele flighten. Var ikke imponert over hastigheten, men kan kun uttale meg fra nedlasting av web sider. Prøvde ikke å streame film. Prioriterer å sover på nattflightene.

Flighten forøvrig i business skilte seg på ingen måte ut fra tilsvarende med SAS eller Thai.
Det ble ikke utdelt amenity kit. Det lå sokker og tøfler i setet ved boarding. Ørepropper og øyeskygge måtte jeg be om da jeg skulle sove. Tannbørste, kremer og slikt lå i en skuff på toalettet.

Setene ser mer luksuriøse ut enn de hos SAS og det er mulig at sovekomforten er noe bedre enn. I SAS sin business class blir jeg aldri helt fortrolig med den tynne "madrassen", men sover likevel greit.

Maten var helt ordinær. Hadde kveite til hovedrett. Jeg har fått mye bedre mat på SAS noen ganger, spesielt torsk.
Eggeskall i eggeretten til frokost viser vel bare at Singapore Airlines er prisgitt de som skal levere "produktet", enten det er å tilberede eller servere maten.

Jeg satt i 12D som er aisle sete i den midterste raden i fremre kabin. Etter at det var mørkt i kabinen og det fleste lå og sov, våknet jeg av en samtale like bak setet mitt. En annen passasjer var kommet frem til personen i 14 A, raden bak min, of diskuterte et eller annet relativt høylydt (på svensk). Utrolig at ikke noen fra crewet, som var i galley like bak, ba de ta hensyn til andre passasjerer. Etter en stund tok jeg selv affære og ba de ta hensyn til at folk lå og sov.

Jeg skal være forsiktig med å dømme etter en enkelt flight, og i år har jeg hatt 1 IC flight med Thai, 1 med SQ og 15 med SAS.
SAS sitt IC produkt etter at de fikk de nye kabinene, er etter min mening fullt på høyde med de to andre. Og SAS har gratis WiFi som stort sett fungerer greit når det er dekning

Last edited by Rland; 30-11-2017 at 07:37.
Rland is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 10:32   #42
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Prisen var økt til US$ 21.95 for hele flighten. Var ikke imponert over hastigheten, men kan kun uttale meg fra nedlasting av web sider. Prøvde ikke å streame film. Prioriterer å sover på nattflightene.
Du har helt rett. 16,95 var for 3 timer ser jeg når jeg sjekker.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2018, 22:45   #43
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Hvordan er det med bagasje når jeg har lang tid mellom flyvningene i Frankfurt? Ankommer FRA i 18-tiden med LH fra Oslo, og skal videre med SQ på formiddagen dagen etter (gjennomgående billett).
Tagges bagasjen bare til FRA uansett eller må man be om det?
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2018, 23:32   #44
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Hvordan er det med bagasje når jeg har lang tid mellom flyvningene i Frankfurt? Ankommer FRA i 18-tiden med LH fra Oslo, og skal videre med SQ på formiddagen dagen etter (gjennomgående billett).
Tagges bagasjen bare til FRA uansett eller må man be om det?
Du må i utgangspunktet be om at bagasjen kun merkes til Frankfurt.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2018, 00:38   #45
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hvordan blir det med web check-in hos Singapore Airlines med SAS codeshare rutenr? (ennå ikke booket). Vil bare ikke risikere midtsete.
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 09:14   #46
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Dette er jo diskutert i denne tråden tidligere forsåvidt, men jeg hadde en dialog med SQ på Twitter, ang nettop det at man blir tvunget til å velge CPH ved utreise fra SVG, når man sjekker deres nettsider. Her er svaret jeg fikk;

Hi , our colleagues have advised that the routing between SVG and DPS depends on the fare rules that have been filled.
Based on the rules filled, a pax travelling between SVG and SIN would have to fly via CPH, FRA, LON, MUC or AMS on SK/SQ code share/KLM. We hope this clarifies.

Men uansett om man velger økonomi el business, så er det kun CPH som vises. I vårt tilfelle er det ofte slik at vi har et "vindu" vi kan reise i, og da er det veldig greit å kunne få alternativer til CPH på forskjellige dager, evt få info om det er ledig til greie priser via feks LHR/AMS osv.

Vet at man ved å bruke feks Expedia og få andre alternativer, men stusser på at SQ er så "vrange" at de ikke gir oss muligheten. Noen som aner bakgrunnen for at de kun setter opp CPH som alternativ ?

Har spurt om dette via mail og samme twitterdialog, men får bare til svar at jeg skal oppgi reisedatoer så kan de gi tilbud på reisen... Men ingen svar på selve sprøsmålet.
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 09:58   #47
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Dette er jo diskutert i denne tråden tidligere forsåvidt, men jeg hadde en dialog med SQ på Twitter, ang nettop det at man blir tvunget til å velge CPH ved utreise fra SVG, når man sjekker deres nettsider. Her er svaret jeg fikk;

Hi , our colleagues have advised that the routing between SVG and DPS depends on the fare rules that have been filled.
Based on the rules filled, a pax travelling between SVG and SIN would have to fly via CPH, FRA, LON, MUC or AMS on SK/SQ code share/KLM. We hope this clarifies.

Men uansett om man velger økonomi el business, så er det kun CPH som vises. I vårt tilfelle er det ofte slik at vi har et "vindu" vi kan reise i, og da er det veldig greit å kunne få alternativer til CPH på forskjellige dager, evt få info om det er ledig til greie priser via feks LHR/AMS osv.

Vet at man ved å bruke feks Expedia og få andre alternativer, men stusser på at SQ er så "vrange" at de ikke gir oss muligheten. Noen som aner bakgrunnen for at de kun setter opp CPH som alternativ ?

Har spurt om dette via mail og samme twitterdialog, men får bare til svar at jeg skal oppgi reisedatoer så kan de gi tilbud på reisen... Men ingen svar på selve sprøsmålet.
Er selv overrasket over hvor vanskelig ulike flyselskaper skal gjøre det å booke direkte med dem. Det gjelder både sq og andre. Kan det skyldes noen begrensninger for å hindre en eller snnen form for misbruk? Redusere mulighet for feilprising?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 11:25   #48
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Klarer ikke å finne inflight magasinet til SQ på nettsiden, noen som har triks i ludo for det?
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 11:58   #49
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Last ned SilverKris magazine via appen:

https://www.silverkris.com/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 12:16   #50
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Dette er jo diskutert i denne tråden tidligere forsåvidt, men jeg hadde en dialog med SQ på Twitter, ang nettop det at man blir tvunget til å velge CPH ved utreise fra SVG, når man sjekker deres nettsider. Her er svaret jeg fikk;

Hi , our colleagues have advised that the routing between SVG and DPS depends on the fare rules that have been filled.
Based on the rules filled, a pax travelling between SVG and SIN would have to fly via CPH, FRA, LON, MUC or AMS on SK/SQ code share/KLM. We hope this clarifies.

Men uansett om man velger økonomi el business, så er det kun CPH som vises. I vårt tilfelle er det ofte slik at vi har et "vindu" vi kan reise i, og da er det veldig greit å kunne få alternativer til CPH på forskjellige dager, evt få info om det er ledig til greie priser via feks LHR/AMS osv.

Vet at man ved å bruke feks Expedia og få andre alternativer, men stusser på at SQ er så "vrange" at de ikke gir oss muligheten. Noen som aner bakgrunnen for at de kun setter opp CPH som alternativ ?

Har spurt om dette via mail og samme twitterdialog, men får bare til svar at jeg skal oppgi reisedatoer så kan de gi tilbud på reisen... Men ingen svar på selve sprøsmålet.
Jeg har sjekket i Amadeus hvilken routing som er tillatt på utvalgte fare basis med SQ SVG-DPS. F.eks. til en pris i Q-klasse er følgende routing tillatt:

SVG-SK/SQ/KL-CPH/FRA/LON/MUC/AMS-SQ-SIN-SQ/MI-DPS


Siden det ikke går direktefly SVG-FRA/MUC så er det i praksis kun mulig å fly via CPH/LON/AMS. Det er heller ikke lov å fly via OSL eller CPH til de andre byene. Hva SQ faktisk selger på sin egen nettside er en annen sak, men bestiller man gjennom reisebyrå eller OTA (online travel agent) er det altså mulig å reise SVG-LON/AMS-SIN-DPS.

I tillegg på annen fare basis er følgende routing tillatt:
SVG-SK/SQ-STO-SQ-SIN-SQ/MI-DPS

Så det er lov å fly via STO også, men legg også merke til her at det ikke er lov å fly via OSL/CPH til STO som begrenser mulighetene.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 12:51   #51
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Stemmer det, og det er de 3 byene som er aktuelle for vår del også. For alt i verden intet galt med å bruke CPH heller, var bare det med at det liksom var eneste alternativ hos dem.

Heldigvis er ikke OSL et alternativ på nettsidene deres , hehe :-)

Nå har jo SQ så elskverdig sagt at det bare er å oppgi ønskene til dem, så skal de gi tilbud, så da blir det vel mail til dem med tre forskjellige utreisedatoer, tre forskjellige hjemreisedatoer, og via alle de tre aktuelle transferflyplassene og velge utifra det ;-)
__________________
Grab your tickets and your suitcase,

Last edited by staale; 13-04-2018 at 12:54. Reason: skriveleif
staale is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 17:57   #52
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Enig staale, snodige saker. Når du får svar på emailen, får du samme pris? SQ sine sider hadde vært enda mer fantastiske om man kunne valgt via AMS eller andre i tillegg til CPH


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2018, 18:34   #53
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Enig staale, snodige saker. Når du får svar på emailen, får du samme pris? SQ sine sider hadde vært enda mer fantastiske om man kunne valgt via AMS eller andre i tillegg til CPH


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Har ikke bedt om pris da det fremdeles er en stund til vi drar. Jeg prøvde å forklare dem at jeg egentlig ikke var på jakt etter pris, men på jakt etter muligheten til å drive litt research på egenhånd. Fikk til svar at de nå hadde kontaktet HQ, og vedkommende som var ansvarlige for dette, og at de skulle komme tilbake til meg.

Et annet spm, når vi fløy/flydde 777 fra CPH sist var det 200, og det var litt nedtur mtp gamle fly, gammel kabin, og man merket at det var litt slitt. (Economy) Hvis vi nå skulle velge CPH er det jo med -300, har noen testet det? Er det nyere fly, refitted kabin el noe ?
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2018, 19:36   #54
doof
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 105
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Har ikke bedt om pris da det fremdeles er en stund til vi drar. Jeg prøvde å forklare dem at jeg egentlig ikke var på jakt etter pris, men på jakt etter muligheten til å drive litt research på egenhånd. Fikk til svar at de nå hadde kontaktet HQ, og vedkommende som var ansvarlige for dette, og at de skulle komme tilbake til meg.

Et annet spm, når vi fløy/flydde 777 fra CPH sist var det 200, og det var litt nedtur mtp gamle fly, gammel kabin, og man merket at det var litt slitt. (Economy) Hvis vi nå skulle velge CPH er det jo med -300, har noen testet det? Er det nyere fly, refitted kabin el noe ?
Hei Ståle.
Jeg reiste med KRS-CPH-SIN(-PEN-SIN)-AMS-KRS i mars i Y.
Fra CPH var det 773 med oppgradert kabin, dette er vel det beste du får i Y i dag. Særlig IFE vil jeg fremheve som veldig bra. Støy trekker ned i 773. Hjem så var det A359, et helt annet støynivå i denne nye fuglen. Skulle jeg valgt igjen så hadde det blitt via AMS begge veier.

Ser forresten at det er Silk Air som foreslås videre til DPS. Der har man det like bra i Y som man har i SAS Plus.

Alf.
doof is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2018, 11:17   #55
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by doof View Post
Hei Ståle.
Jeg reiste med KRS-CPH-SIN(-PEN-SIN)-AMS-KRS i mars i Y.
Fra CPH var det 773 med oppgradert kabin, dette er vel det beste du får i Y i dag. Særlig IFE vil jeg fremheve som veldig bra. Støy trekker ned i 773. Hjem så var det A359, et helt annet støynivå i denne nye fuglen. Skulle jeg valgt igjen så hadde det blitt via AMS begge veier.

Ser forresten at det er Silk Air som foreslås videre til DPS. Der har man det like bra i Y som man har i SAS Plus.

Alf.
Hei Alf

Vi dro via AMS i fjor, med A359 begge veier, vanvittig god opplevelse. Så ikke umulig at vi velger det neste gang også, evt 380 via LHR. Litt derfor jeg maser på SQ om dette med å ha tilgang til annet enn CPH. Jeg liker best å deale direkte med de jeg flyr med, og ikke via tredjepart. Bl a pga setevalg ved booking, og ellers trygghet på alle vis.
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2018, 14:16   #56
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Singapore Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Hei Alf

Vi dro via AMS i fjor, med A359 begge veier, vanvittig god opplevelse. Så ikke umulig at vi velger det neste gang også, evt 380 via LHR. Litt derfor jeg maser på SQ om dette med å ha tilgang til annet enn CPH. Jeg liker best å deale direkte med de jeg flyr med, og ikke via tredjepart. Bl a pga setevalg ved booking, og ellers trygghet på alle vis.
Ble reisebyrå på denne karen og familien, håpløst den hjemmesiden med valgmuligheter...:
2 stykk SVG-AKL m/SQ i C
2 stykk BGO-AKL m/SQ i Y
2 stykk OSL-AKL m/SQ i Y. Misunnelig på denne gjengen som får 3x A380-flyvninger av 4 mulige (derav nicket mitt).
Totalt over 150 000 i topplinjen til SQ, håper dem ser dette og gir litt pæng til forumet :P
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2018, 14:37   #57
JELSC
ScanFlyer Silver
 
JELSC's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Enig staale, snodige saker. Når du får svar på emailen, får du samme pris? SQ sine sider hadde vært enda mer fantastiske om man kunne valgt via AMS eller andre i tillegg til CPH


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Da vi sidste år skulle fra BLL til USM kom SQ's hjemmeside op med alternativer fra BLL via CPH/ARN/FRA og AMS. Det blev booket ud via FRA og hjem via ARN - der dog måtte ændres da SK ændrede flytider fra ARN til BLL, så det endte med hjem via AMS.

SQ C var ok, men ikke imponerende, så i år blir det KL der får hele thailandturen (med code share på Bangkok AW og Malaysian på de to korte ture
__________________
Flights since 01-01-2015:



Plans for 2022: multiple times through AMS and CDG
JELSC is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 00:12   #58
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Hvor i Sør-øst Asia flyr egentlig SQ (ikke Sil Air). Kommer på Kul, bkk, hkg, dps og sikkert noe til India.. Er det flere muligheter for Star award?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 00:25   #59
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

https://en.wikipedia.org/wiki/Singap...s_destinations

https://www.singaporeair.com/en_UK/n.../destinations/

http://star-alliance.innosked.com/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2018, 15:32   #60
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Singapore Airlines - generelle spørsmål

Takker, wikipedialisten er god. SQ-sidene inkluderer masse silk-air ruter.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om Eurobonus oy-viv Reiseforum 361 17-03-2024 13:38
Alberta, Canada - generelle spørsmål Cecilie Reiseforum 24 06-07-2019 15:05
Fly Pegasus - generelle spørsmål kekker Reiseforum 9 14-11-2017 09:53
Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines Pan-American Reiseforum 15 26-10-2015 16:02
Spørsmål om Singapore Airlines akira Flyforum 8 15-05-2009 11:47


All times are GMT +2. The time now is 13:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.