Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-02-2017, 00:58   #121
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Lander på CPH kl 7 om morgenen men er 4 timer til flyet jeg skal med videre til Berlin. Jeg har Diners. Usikker på om jeg skal betale for loungetilgang (hvor det vel er inkludert frokost) eller kjøpe frokosten en plass på flyplassen. Men virker som Diners kun gir adgang til Aspire Lounge? Ser at den loungen har fått mye dårlig omtale. Skuffende. Hadde trodd at Diners var bra loungetilbud men her varierer det sikkert en del fra den enkelte flyplass. Er det så dårlig mattilbud som det ser ut til? Noen som har vært der og kan si litt? Gidder ikke å betale 125DKK om det bare er en brødskive med ost liksom.

Last edited by Apollon; 08-02-2017 at 01:29.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2017, 08:22   #122
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Noen som vet om man har tilgang til ANAs Suite/First Class lounge HND hvis man reiser med Asiana C, men skal videre med F fra Seoul? Jeg ser de gir adgang for *A passasjerer med første billett - men det plikter muligens at man har F ut fra flyplassen?

Takk.
Noen som kan klekke ut denne?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2017, 10:38   #123
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Lander på CPH kl 7 om morgenen men er 4 timer til flyet jeg skal med videre til Berlin. Jeg har Diners. Usikker på om jeg skal betale for loungetilgang (hvor det vel er inkludert frokost) eller kjøpe frokosten en plass på flyplassen. Men virker som Diners kun gir adgang til Aspire Lounge? Ser at den loungen har fått mye dårlig omtale. Skuffende. Hadde trodd at Diners var bra loungetilbud men her varierer det sikkert en del fra den enkelte flyplass. Er det så dårlig mattilbud som det ser ut til? Noen som har vært der og kan si litt? Gidder ikke å betale 125DKK om det bare er en brødskive med ost liksom.
Det pleier å være brød, av og til rundstykker på morgenen, forskjellig pålegg og litt bakverk eller kjeks. Vet ikke om de har suppe på morgenen. Se også hva som står om loungen på nettsiden deres: http://www.executivelounges.com/airp...airport-lounge

De har kaffe, jus, brus, øl, vin og sprit av drikkeutvalg. Jeg syns det er et fint sted å sitte, en no-brainer spør du meg når du har 4 timer transfer. Du skal i teorien belastes NOK 125 av Diners, men ofte dukker det aldri opp på fakturaen. Tar du med en gjest betaler du direkte i lounge og det er vel DKK 125.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2017, 11:19   #124
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Noen som kan klekke ut denne?
Jeg har vært i ANA F-loungen noen ganger, men det er tricky å få ting til siden japanere er veldig opptatt av å følge regler. Som eksempel fra den loungen spurte jeg i restauranten om å få samme kjøttrett x2 siden jeg hadde matallergi og ikke kunne spise noen av de andre rettene. Da måtte de ha staff-møte på det, men etter 10 min kom de tilbake og gav ok.

Det parodiske var at jeg kunne bestille hva som helst annet fra menyen, men de hang seg opp i en regel de hadde at en bare kunne få en porsjon av hver rett..

Så jeg tviler sterkt på at du har tilgang, men ville argumentert med staff når du kommer der og se om de godtar det.

Når det er sagt er det ikke noe spesielt bra utvalg der bortsett fra Champagne, og C-Loungen der har samme matutvalg. Så går ikke glipp av så mye
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2017, 23:12   #125
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Takker så mye for info om loungen Eriksan. Da slår jeg meg ned der.
Apollon is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2017, 14:06   #126
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Har jeg loungetilgang?

I dag var det en indier som voktet Senator-redet på FRA. Han var meget byråkratisk og vi ga opp (jeg ble litt hissig da han sverget på at vi aldri kunne ha vært fem stykker der på ett kort tidligere)

Tuslet bort til gaten og der var det en vanlig LH Business lounge. De sa greit, men mot penger. Da fyrte min drage seg opp og da ble det vederlagsfritt.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_5028.jpg
Views:	1453
Size:	132.6 KB
ID:	42401  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 18-03-2017 at 14:54.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 14:41   #127
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Hei - kjapt lite spørsmål fra meg om liunge igjen.

Vi flyr inn til Hong Kong med Thai First og videre med Ana i Business.

Har vi da adgang til noen First lounge i Hong Kong? I så fall - hvilken burde vi velge?

Hvis ikke - Hilken er den beste C (eller Gold) longen?

Takker..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2017, 20:19   #128
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei - kjapt lite spørsmål fra meg om liunge igjen.
Vi flyr inn til Hong Kong med Thai First og videre med Ana i Business.
Har vi da adgang til noen First lounge i Hong Kong? I så fall - hvilken burde vi velge?
Hvis ikke - Hilken er den beste C (eller Gold) longen?
Takker..
Thai har kun et avskjermet område for first i Business-loungen. Så er i praksis det samme. Og samme mat.

United-Loungen har litt annet matutvalg, men mye samme standard. De ligger ikke langt fra hverandre, så greit å sjekke begge.

Singapore-loungen på andre siden av terminalen er det mange som fremhever. Jeg synes den er mørk og dyster, uten vinduer. Men er utvalget av drikke som er litt bedre. Maten er ikke noe særlig bedre. Men dusjene er finere enn de to andre.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 00:05   #129
Benair
Newcomer
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 29
United Lounge på ERW som EBG?

Hei,
jeg kommer fra Stockholm til EWR kl 1150 på fredag, og skal videre til Detroit med UA3543 kl 1530.

Er ikke så godt kjent på Newark. Hvilke muligheter for lounge har jeg med gull-status hos SAS? Regner med flyet går fra terminal C. Er det kun United som har lounge der? Finnes det noen kreative løsninger for å komme seg inn hos feks Lufthansa?

Alle gode tips mottas med takk.


Mvh

Ben
Benair is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 12:05   #130
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Fikk i et nyhetsbrev fra DY her om dagen, en epost om mulighet for å kjøpe loungetilgang igjennom Lounge Pass.

Jeg har ved flere anledninger kjøpt meg inn på OSL lounge.

Prisen der er i allefall den samme som om du kjøper i døra, men med flere ca$h points, så kan jo være greit å ha med seg.

DY Lounge Pass
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 17:20   #131
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Lounge på ERW som EBG?

Quote:
Originally Posted by Benair View Post
Regner med flyet går fra terminal C. Er det kun United som har lounge der? Finnes det noen kreative løsninger for å komme seg inn hos feks Lufthansa?

Alle gode tips mottas med takk.
Du kan bytte terminal til terminal B og gå i både Lufthansa og SAS loungen der. Dersom de stusser i security om hvorfor du går i terminal B så bare si at du skal til Lufthansa loungen.
For ordens skyld, United har lounge på C, men denne er ikke noe å skrive hjem om.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 10-05-2017 at 17:22.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 23:18   #132
Benair
Newcomer
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 29
Default Re: Lounge på ERW som EBG?

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Du kan bytte terminal til terminal B og gå i både Lufthansa og SAS loungen der. Dersom de stusser i security om hvorfor du går i terminal B så bare si at du skal til Lufthansa loungen.
For ordens skyld, United har lounge på C, men denne er ikke noe å skrive hjem om.
Takk, det var akkurat det jeg lurte på! Lufthansa frister mye mer. Men kan jeg da komme meg fra B til C uten å måtte "helt ut" og gjennom ny sikkerhetskontroll?

Mvh
Ben
Benair is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 23:39   #133
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Lounge på ERW som EBG?

Quote:
Originally Posted by Benair View Post
Takk, det var akkurat det jeg lurte på! Lufthansa frister mye mer. Men kan jeg da komme meg fra B til C uten å måtte "helt ut" og gjennom ny sikkerhetskontroll?

Mvh
Ben
Jepp. Det går buss airside.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2017, 23:57   #134
MisteriX
Newcomer
 
Join Date: Jul 2015
Location: Oslo
Posts: 34
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Fikk i et nyhetsbrev fra DY her om dagen, en epost om mulighet for å kjøpe loungetilgang igjennom Lounge Pass.

Jeg har ved flere anledninger kjøpt meg inn på OSL lounge.

Prisen der er i allefall den samme som om du kjøper i døra, men med flere ca$h points, så kan jo være greit å ha med seg.

DY Lounge Pass
Har ikke en sånn side for kjøp av Fast Track også?
MisteriX is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2017, 00:03   #135
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by MisteriX View Post
Har ikke en sånn side for kjøp av Fast Track også?
I appen er det knyttet mot billetten, men man kan jo alltids kjøpe en fullprisbillett og så la være å bruke den.

Men for å svare på spørsmålet ditt, så kan jeg ikke komme på å ha sett det noe sted på DY sine nettsider.

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2017, 15:58   #136
Benair
Newcomer
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 29
United Re: Lounge på ERW som EBG?

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jepp. Det går buss airside.
Hei, takk for tips igjen. Det fungerte fint å komme seg inn i Lufthansa loungen. Og den var jo ekstremt mye bedre enn den overfylte og kaotiske United-loungen i terminal C. Der var det bare tørre kjeks og tappevann i plastkopper.

MEN, det er IKKE mulig å ta United-shuttelbussen som går airside fra terminal B til C. KUN motsatt. Spurte flere ansatte, og fikk samme svaret overalt.

Når det er sagt, det var ikke noe pes å gå ut av B igjen, ta Airtrain til C og så inn gjennom Security der. Tok ca 20 min.
Benair is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 12:42   #137
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Kan man fortsatt kjøpe seg inn i SAS lounge på OSL?
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2017, 13:28   #138
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
I dag var det en indier som voktet Senator-redet på FRA. Han var meget byråkratisk og vi ga opp (jeg ble litt hissig da han sverget på at vi aldri kunne ha vært fem stykker der på ett kort tidligere)
Familien på 4 foran meg i køen på vei inn i Senator lougen i FRA opplevde det samme for et par uker siden. Ingen unntak fra 1 gjest, og gikk slukøret derfra, dog etter et forsøk på om jeg kunne hjelpe dem. Det hjalp jo ikke så mye, da jeg også bare kunne ta med en, og det dermed fortsatt var en for mye. Litt vel strikse i FRA synes jeg
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2017, 18:33   #139
MisteriX
Newcomer
 
Join Date: Jul 2015
Location: Oslo
Posts: 34
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by C-klasse View Post
Kan man fortsatt kjøpe seg inn i SAS lounge på OSL?
Ja. Enten via nett eller når du sjekker inn. Skal være billigere via nett enn ved sjekkin!

Vår lounge har en innbydende buffet, ferskt brød, vin, øl, mineralvann, vann og kaffe. Naturligvis er det også gratis WiFi, aviser og ukeblader og en rekke TV-kanaler. Du kan ta med barn under 2 år til loungen helt gratis.

HVIS DU BESTILLER ET BESØK TIL VÅRE LOUNGER NÅR DU SJEKKER INN PÅ INTERNETT:
Du betaler kun DKK 189 / NOK 199 / SEK 219 / EUR 24 / USD 32 per person på internett.
Du får tilgang til lounge den samme dagen du reiser i SAS Go eller Widerøe.
Tilbudet er fremdeles gyldig i alle SAS Lounges.

HVIS DU BESTILLER ET LOUNGE-BESØK PÅ FLYPLASSEN
Du bestiller og betaler i en SAS Self Service-automat eller direkte i vår lounge-resepsjon (mulig i Stockholm, Oslo, Göteborg, Helsinki og København).
Du betaler kun DKK 230 / NOK 250 / SEK 279 / EUR 30 ved SAS Self Service-automat (betaling kun med kort). New York / Chicago USD 46.
Du får tilgang til lounge samme dagen som du reiser internasjonalt i SAS Go eller Widerøe
Tilbudet er tilgjengelig ved følgende destinasjoner:
Stockholm – Arlanda terminal 5
Göteborg
København
Oslo
Helsinki

HVIS DU ER EUROBONUS-MEDLEM
Du betaler kun 2800 poeng hvis du bestiller besøket når du sjekker inn på Internett.
Hvis du bestiller og betaler i lounge-resepsjonen, er prisen 3000 poeng (mulig i Stockholm, Oslo og København).
Du får tilgang til lounge samme dagen du reiser i SAS Go eller med Widerøe.
Tilbudet er tilgjengelig ved følgende destinasjoner:
Stockholm – Arlanda terminal 5
Göteborg
Malmö
København
Oslo
Trondheim
Tromsø
Ålesund
Helsinki
Paris
New York
Chicago
Ålesund

Husk at lounge-tilbudet er avhengig av tilgjengelighet og når trafikkmønsteret tillater det.
MisteriX is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2017, 13:19   #140
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Default Re: Har jeg loungetilgang?

Quote:
Originally Posted by MisteriX View Post
Ja. Enten via nett eller når du sjekker inn. Skal være billigere via nett enn ved sjekkin!

Vår lounge har en innbydende buffet, ferskt brød, vin, øl, mineralvann, vann og kaffe. Naturligvis er det også gratis WiFi, aviser og ukeblader og en rekke TV-kanaler. Du kan ta med barn under 2 år til loungen helt gratis.

HVIS DU BESTILLER ET BESØK TIL VÅRE LOUNGER NÅR DU SJEKKER INN PÅ INTERNETT:
Du betaler kun DKK 189 / NOK 199 / SEK 219 / EUR 24 / USD 32 per person på internett.
Du får tilgang til lounge den samme dagen du reiser i SAS Go eller Widerøe.
Tilbudet er fremdeles gyldig i alle SAS Lounges.

HVIS DU BESTILLER ET LOUNGE-BESØK PÅ FLYPLASSEN
Du bestiller og betaler i en SAS Self Service-automat eller direkte i vår lounge-resepsjon (mulig i Stockholm, Oslo, Göteborg, Helsinki og København).
Du betaler kun DKK 230 / NOK 250 / SEK 279 / EUR 30 ved SAS Self Service-automat (betaling kun med kort). New York / Chicago USD 46.
Du får tilgang til lounge samme dagen som du reiser internasjonalt i SAS Go eller Widerøe
Tilbudet er tilgjengelig ved følgende destinasjoner:
Stockholm – Arlanda terminal 5
Göteborg
København
Oslo
Helsinki

HVIS DU ER EUROBONUS-MEDLEM
Du betaler kun 2800 poeng hvis du bestiller besøket når du sjekker inn på Internett.
Hvis du bestiller og betaler i lounge-resepsjonen, er prisen 3000 poeng (mulig i Stockholm, Oslo og København).
Du får tilgang til lounge samme dagen du reiser i SAS Go eller med Widerøe.
Tilbudet er tilgjengelig ved følgende destinasjoner:
Stockholm – Arlanda terminal 5
Göteborg
Malmö
København
Oslo
Trondheim
Tromsø
Ålesund
Helsinki
Paris
New York
Chicago
Ålesund

Husk at lounge-tilbudet er avhengig av tilgjengelighet og når trafikkmønsteret tillater det.
Tusen takk
C-klasse is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg har Air Britain sk931 Flyforum 0 01-05-2006 16:48
Jeg har .... sk931 Samlerhjørnet 9 26-11-2004 07:02
Har jeg feberfantasier? FBU Flyforum 6 16-10-2004 01:40


All times are GMT +2. The time now is 00:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.