Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-03-2011, 12:16   #21
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Det var deg som satt på andre siden av bordet for hun aviselskende dama ja..satt selv litt lengre mot skilleveggen i samme kupè og søren at jeg ikke hadde med meg PC på siste tur til Bergen eller så kunne det sikkert blitt sosialt.
Nei, jeg tror ikke hun leste noe avis som jeg kunne se, men hun satt og glodde på en iPad mesteparten av turen - dvs. fra hun kom på på Gol, til Oslo S. For the record satt jeg altså på det helt bakerste setet, venstre side. Du var altså på samme tog?


For å avslutte denne rapporten litt kjapt: Vi var i rute inn til Oslo S, og jeg kom meg av. Ble stående litt på perrongen før jeg gikk videre, og kunne observere en dsme som gikk toget, uvisst av hvilken grunn. Jeg gikk inn på Oslo S, tok et lite toalettstopp, innom Deli De Luca for litt nudler, og så fant jeg et flytog. Stod da på naboperrongen til Bergenstgoet, og jaggu satt ikke hu dama der enda

Flytogturen til OSL gikk kjapt, og jeg fant også igjen bilen min i parkeringshuset. Vil nok revurdere å stå der igjen, da parkeringen kostet nesten like mye som flybilletten min til fra OSL til BGO dagen før .
290 per døgn så ikke dyrt ut på nettet, men når man har stått der i halvannet døgn, og da betaler for to (siden timesprisen var 50-og-noe, passerer man døgnprisen relativt fort), så det plutselig mye dyrere ut.. Nuvel. Jeg kom meg uansett hjem, og hadde hatt en helt grei tur, tross litt ubehagelige seter på slutten, og varierende benplass.

Takker for titten
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 12:42   #22
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Det stememr at hun leste noe, gikk bakover etpar ganger for å friske opp øynene med det sorte gullet som lå rett bak deg.

Og..toget var da pokker ikke i rute, vi ankom hele ett minutt FØR ruta!
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 13:30   #23
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Det stememr at hun leste noe, gikk bakover etpar ganger for å friske opp øynene med det sorte gullet som lå rett bak deg.
Om du tenker på kaffen, så var ikke den rett bak meg, men på motsatt side av midtgangen. Når du gikk bakover satt jeg altså til høyre (eller venstre side i togets fartsretning). Hadde også en brun trillekoffert over hodet med Scanair-tag på, men den kan ha ligget inn mot veggen, så jeg vet ikke om den var synlig.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 13:40   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,853
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Vil nok revurdere å stå der igjen, da parkeringen kostet nesten like mye som flybilletten min til fra OSL til BGO dagen før . 290 per døgn så ikke dyrt ut på nettet, men når man har stått der i halvannet døgn, og da betaler for to (siden timesprisen var 50-og-noe, passerer man døgnprisen relativt fort), så det plutselig mye dyrere ut.
Jepp, blir fort dyrt, da man ikke skal stå der mye lenger enn 1 døgn, før man bli belastet for 2
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 13:57   #25
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Vil man stå i parkeringshus innbiller jeg meg P11 er et nokså greit alternativ til lavere pris uten å være spesielt mye lenger unna.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 14:07   #26
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Om du tenker på kaffen, så var ikke den rett bak meg, men på motsatt side av midtgangen. Når du gikk bakover satt jeg altså til høyre (eller venstre side i togets fartsretning). Hadde også en brun trillekoffert over hodet med Scanair-tag på, men den kan ha ligget inn mot veggen, så jeg vet ikke om den var synlig.
Oh, du satt der ja! Husker deg nå, husker du meg om jeg hinter til ørene da? ;-)
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 14:56   #27
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Oh, du satt der ja! Husker deg nå, husker du meg om jeg hinter til ørene da? ;-)
Kan ikke huske noen ører jeg la spesielt merke til, nei. Har sikkert sett deg om du var bak og hentet kaffe, men hvem av de du var, aner jeg ikke.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 18:30   #28
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 553
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Martin View Post

Ellers klarte jeg å booke den ene avgangen i uken som går med halvgammelt tog (i tillegg en som går med enda eldre tog), med en vogntype som heter B5, for de som er interresert i sånt.Egentlig ikke feil, for en som står og kikker ut av "tognerd"-skapet.

I følge Wikipedia er de bygget mellom 1977 og 1981, og de blir for øyeblikket pusset opp på et verksted i Ungarn, så de er tydeligvis ikke ferdig i NSB sin tjeneste enda.
Og for ikke å snakke om BC5-vognene. Virkelig behagelig vogner som ingen moderne vogn kan komme i nærheten av.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2011, 09:03   #29
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Og for ikke å snakke om BC5-vognene. Virkelig behagelig vogner som ingen moderne vogn kan komme i nærheten av.
Tragisk nok skal disse også bygges om til standarden..forøvrig, nå som vi er inne på tog; rett etter klokken 14.00 idag ruller NSBs første eksemplar av Tp. 74 / Flirt over grensebrua sørpå.
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2011, 02:34   #30
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 553
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Tragisk nok skal disse også bygges om til standarden..forøvrig, nå som vi er inne på tog; rett etter klokken 14.00 idag ruller NSBs første eksemplar av Tp. 74 / Flirt over grensebrua sørpå.
Har det ikke vært snakk om å ta BC5-vognene ut av trafikk de siste fem årene?
Er det satt en dato på når de skal ta dem ut?

Siden diesel-trikken kom, så har det bare gått nedover med nordlandsbanen og Ole Tobias.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2011, 19:16   #31
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Money, money money - en forholdsvis spontan tur...

Jo det stemmer, BC5 skal tragisk nok standardiseres slik som de ombyggede B5 ser ut nå.
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
"The mission of the F-35 is to spend money" KjetilK Småprat 0 18-06-2014 09:00
Southwest: Free bags makes money Someone Flyforum 1 04-05-2010 05:54


All times are GMT +2. The time now is 08:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.