Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2022, 07:39   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,828
UK Good Tuesday from KT13 8BQ

God morgen her fra England. En løpetur langs Themsen ble gjort unna før frokost. En dag full med møter før SK810 etter planen tar meg hjem i kveld. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 08:02   #2
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

Morn fra Kolsås. Kjøligere vær betyr god nattesøvn for de mindre så er rimelig kvikk i dag. Skal tørke opp senere i dag er elsykkelen står i boden så blir å gjøre unna et par ærend på to hjul i dag. Skal nok ikke utelukke at man finner en kanelbolle eller is på veien heller.

Begynner forøvrig å kjenne litt på at det skal bli greit å dra på jobb igjen om en drøy måned også, hjelper nok på at man starter i ny jobb da også. På det tidspunktet vil det også være et halvt år siden sist jeg jobbet
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 08:02   #3
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

Bom dia!
Her i Portugal skinner sola også i dag. Så da blir det en tur et eller annet sted i området her i Matosinhos tenker jeg. Det er kjøligere enn i Lillestrøm når vi dro, en 17 grader på ettermiddagen, så egentlig perfekt til fotturer!
Gårsdagens tur gikk i Porto, opp og ned i den bakkete byen.

Ha en ekstra best tirsdag!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20220627_110917.jpg
Views:	494
Size:	92.4 KB
ID:	51507   Click image for larger version

Name:	20220627_111525.jpg
Views:	495
Size:	99.7 KB
ID:	51508   Click image for larger version

Name:	20220627_110019.jpg
Views:	497
Size:	88.2 KB
ID:	51509   Click image for larger version

Name:	20220627_112307.jpg
Views:	490
Size:	87.5 KB
ID:	51510   Click image for larger version

Name:	20220627_104619.jpg
Views:	493
Size:	81.2 KB
ID:	51511  

Click image for larger version

Name:	20220627_104852.jpg
Views:	254
Size:	104.7 KB
ID:	51512   Click image for larger version

Name:	20220627_111116.jpg
Views:	254
Size:	95.4 KB
ID:	51513  
__________________
Gi meg et vindussete i et fly og jeg har det helt allright. 😊
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 09:22   #4
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,223
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

God morgen fra Kongsberg sykehus. Jeg hadde heldigvis sovesalen helt for meg selv i natt, så jeg sov veldig godt. Dagens prøver er tatt så er det bare å vente på resultatet og Riksen sine vurderinger av hvordan de ser for seg videre oppfølging fremover. Fint å være pasient hos Riksen. De lokale legene på sykehuset konfererer alltid med Riksen før de setter i verk behandling. Det er betryggende siden det er der de sitter med spisskompetansen på dette. Kompetansen på levertransplantasjon er noe begrenset hos de lokale legene.

Jeg hadde en interessant episode i her i går. Jeg veier meg alltid om morningen og da før jeg spiser og drikker. Det er jo et poeng at vekten skal vise minst mulig. Riksen ønsker at jeg skal følge med på vekten. I går gikk jeg ut i gangen for å spørre sykepleieren om hun hadde en vekt jeg kunne låne. Hun viste meg et rom med to helt like vekter og spurte hvilken jeg pleiede å bruke. Jeg forklarte at det aner jeg ikke for de er jo helt like. Hun forklarte da at det var ganske stor forskjell på hva de viste og at de brukte den ene på ene siden av gangen og den andre på andre siden av gangen og at det ble bare rot når pasienter veide seg selv. Jeg testet begge for moro skyld og de viste over 2 kg i forskjell. Det hadde tydeligvis ikke falt dem inn at de burde kaste den som viste feil og heller kjøpe en ny som viser riktig vekt. En vekt koster jo ikke mer enn noen hundrelapper som blir en pølse i slaktetiden på budsjettet til avdelingen.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 10:08   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
SAS Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

Hmff fra hjemmekontor. Her var planen å kose seg med Teams og nydelig kaffe alene.. Dårlig tenkt. Dragen har hjemmekontor og sirkler rundt med airpods og roper handels-ord, to av barna er hjemme, to håndtverkere som fremdeles hogger løs på det som er, samt to vaskehjelper som spiller curling rundt bena mine. Selv om man har fire etasjer å boltre seg på så slipper man ikke helt unna. Regner med at det blir gåtur ned til sentrum for en skikkelig rygg-knekk.

For en som liker tyske telle-kanter så er det rart å ikke har pakket en eneste sokk når fem stykker "kanskje" skal på en 27 dagers tur til Amerika på fredag. Jeg er ikke helt begeistret for flyselskapet vårt om dagen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 10:27   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

Heisann fra Sandnes. Startet dagen med å møte opp på treningssenteret tre timer før den avtalte PT-timen. Så da ble det hjem å sette på kaffetrakteren i stedet. Burde kanskje snudd om på de to. Vel vel. Nå bøttes det kaffe i stedet og så få vi stikke på gymmen igje om noen timer. Ha en fin dag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 11:00   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg sykehus. Jeg hadde heldigvis sovesalen helt for meg selv i natt, så jeg sov veldig godt. Dagens prøver er tatt så er det bare å vente på resultatet og Riksen sine vurderinger av hvordan de ser for seg videre oppfølging fremover. Fint å være pasient hos Riksen. De lokale legene på sykehuset konfererer alltid med Riksen før de setter i verk behandling. Det er betryggende siden det er der de sitter med spisskompetansen på dette. Kompetansen på levertransplantasjon er noe begrenset hos de lokale legene.

Jeg hadde en interessant episode i her i går. Jeg veier meg alltid om morningen og da før jeg spiser og drikker. Det er jo et poeng at vekten skal vise minst mulig. Riksen ønsker at jeg skal følge med på vekten. I går gikk jeg ut i gangen for å spørre sykepleieren om hun hadde en vekt jeg kunne låne. Hun viste meg et rom med to helt like vekter og spurte hvilken jeg pleiede å bruke. Jeg forklarte at det aner jeg ikke for de er jo helt like. Hun forklarte da at det var ganske stor forskjell på hva de viste og at de brukte den ene på ene siden av gangen og den andre på andre siden av gangen og at det ble bare rot når pasienter veide seg selv. Jeg testet begge for moro skyld og de viste over 2 kg i forskjell. Det hadde tydeligvis ikke falt dem inn at de burde kaste den som viste feil og heller kjøpe en ny som viser riktig vekt. En vekt koster jo ikke mer enn noen hundrelapper som blir en pølse i slaktetiden på budsjettet til avdelingen.
Velkommen til helsevesenet hvor ting ikke alltid gir mening. Du kan jo til og med få låne en vektstol om du ikke kan gå og om om ting virkelig er krise kan vi veie folk i senga og...

God formiddag fra Oslo, gårsdagens lille magesjau er forbi og jeg er klar for en kveldsvakt på Ahus. Satser på en rolig vakt hvor jeg forhåpentligvis slipper å passe på folk som ikke vet hvem eller hvor de er. Noen ganger er sengeposter som en skjermet avdeling på et sykehjem. Men forskjellen er at sengepostene på et sykehus ikke er konstrurert for det formålet, ei heller har personalet veldig mye kompetanse på langkomment demenssykdom så det skaper jo litt sine utfordringer. Men nei jeg får bare gjøre så godt jeg klarer som assisterende vikarassistent.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 13:02   #8
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,239
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

God ettermiddag fra Rivieraen ,
Ferie er herlig spesielt når den er over 3 uker sammenhengende. Vi spiser god mat og nyter den gode Provence vinen. Bader i Middelhavet ved Les Issambres hver dag.
For ikke å snakke om seilflyging fra Aerodrome de Fayence. Siesta nå og så blir det på ny å ble trukket opp av F-BOTI for ny tur oppe langs med Alpene. Saster på å få et par timer i luften før det eventuelt blir tordenvær som det er meldt utpå ettermiddagen.
Så en 747 på vei inn til NCE på siste tur i 10.30-tiden , men greide ikke å se hvem det var , den var ikke synlig på FR24 heller.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2022, 14:06   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Good Tuesday from KT13 8BQ

G'morgen fra 30040 .. som vanlig.
Ferdig med langhelg, og er klar for en ny uke.
Fylte tanken til $3.94 i går på Walmart. Det var til og med billigere enn Costco. Får håpe det fortsetter å falle ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Good morning & good night Fjordheim Flyforum 23 15-03-2014 11:05
Bright Tuesday SudCaravelle Flyforum 20 05-03-2013 23:07
Happy Tuesday folks! Solguden Flyforum 1 26-01-2010 01:57
"A tuesday på Kjeller!" Tændis Bilder & foto 11 10-08-2008 13:46
Still looking good EB Flyforum 3 13-05-2006 06:03


All times are GMT +2. The time now is 16:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.