Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-04-2022, 13:05   #1
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
USA Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Jobbreisen til Oklahoma City i januar hjalp ikke mye på reiseabstinensen. Da den verste jetlagen hadde lagt seg etter hjemkomst begynte hjernen allerede å gruble på når og hvor det kunne være mulig med en ferietur. Jeg landet etterhvert på påska, mest fordi jeg ikke klarte å vente helt til sommeren. Så hadde jeg også lyst på en roadtrip med Ford Mustang i det vestlige USA, gjerne med start i Las Vegas og videre til Pacific Coast Highway i California opp til San Fransisco. I 2014 kjørte jeg fra Seattle sørover til samme sted, noe som var en finfin opplevelse.

Langtur på bakerste klasse fristet ikke så mye. Dessuten hadde jeg spart opp noen kroner pga lite eller ingen privatreising under Covid. Så jeg tok den helt ut og bestilte business-billetter hos KLM, via Amsterdam og Seattle. Retur fra San Fransisco via Salt Lake City og Amsterdam. Dette var rutingen med lavest pris på denne klassen, men hadde også single business-seter på begge de transatlantiske etappene (Deltas A330 og KLM's 787-9) for optimal komfort.


Reiseruta til Las Vegas.

Ikke så lenge etter at jeg hadde bestilt invaderte Russland Ukraina og jeg var lenge i tvil på om jeg burde eller til og med kunne dra av gårde. Men ettersom ukene gikk og denne situasjonen dessverre ble det normale, så ble jeg likevel motivert for å planlegge oppholdet før det nærmet seg avreise.

Ettersom det fortsatt var krav om gyldig covid-test for å få lov til å reise til USA, dro jeg dagen før avreise med toget til Gardermoen og sjekket inn på Radisson Red før jeg hutret tilbake til terminalen og tok en test hos Dr Dropin.


Jeg bestilte dette rommet på Park Inn. Men da jeg sjekket inn hadde hotellet skiftet navn til Radisson Red og gjort noen små endringer i interiøret. Ser bl.a. at senga ser ut som den er den samme som før bortsett fra at de har fjernet lyslista på sengegavlen.


Veldig rolig hos Dr Dropin denne kvelden. Jeg hadde på forhånd bestilt time for test ettersom de anbefalte det sterkt på nettsidene sine, men det hadde nok ikke vært nødvendig. I motsetning til forrige tur betalte jeg bare 895 kroner og ikke 2500 denne gangen, så takk til alle som gjorde meg oppmerksom på tabben.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 13:10   #2
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
KLM Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Torsdag 7. april 2022 06:30, OSL-AMS KL 1140, Embraer 190 PH-EZM sete 2F

På reisedagen våknet jeg av alarmen kl 0450 på Radisson Red. Trøtt men reisemotivert fikk jeg sjekket ut og tatt meg bort til terminalen der jeg etter kort venting sjekket inn hos KLM. Ombordstigningen begynte 20 minutter før avgang og uten munnbind tuslet jeg ombord mens jeg etterhvert la merke til at de fleste andre passasjerene hadde munnbind på. Men det var en del unntak, deriblant meg. Siden ingen sa noe på dette, lot jeg være å bruke det på hele denne flyvningen.


KLM's E90 på Gardermoen før avgang Amsterdam.

Omtrent på avgangstiden 0630 ble dørene lukket og det hele så ut til å gå fullstendig som smurt. Men så varte det og rakk før det skjedde noe som helst mer. Etter nær en halv time kom kapteinen på høyttaleren og fortalte at de hadde et teknisk problem med flyet og at han kom til å prøve en restart av systemene. Så ble det helt mørkt i flyet en stund, men dette virket tydeligvis for ikke lenge etterpå ble vi dyttet ut fra gaten. Nær halvannen time forsinket kom vi oss i luften, og jeg var ikke så bekymret for om jeg kom til å nå Seattle-flyet, men noe mer bekymret for om kofferten min kom til å nå det. Har nemlig opplevd forsinket bagasje fra AMS litt for mange ganger.


Deice før avgang både for oss og for Lufthansa til Frankfurt.


Frokosten ombord.


Amsterdam-Ijburg før landing.

Da vi landet i Amsterdam var vi bare 1 time og 15 minutter forsinket. Nå hadde jeg forventet fjernparkering og bussing til terminalen ettersom vi kjørte liten Embraer, men gledelig nok parkerte vi ved B-gatene. Dermed sparte vi også noen kjærkomne minutter. Likevel hadde jeg ikke tid til noen avsporinger og gikk hurtig og bestemt mot passkontrollen der flighten min var listet over de som kunne bruke en fast-track, så der kom jeg gjennom kvikt. Nå la jeg også merke til at de fleste men ikke alle brukte munnbind, så i køen til passkontrollen tok jeg også det på meg. Så bar det i rask marsj til ytterste gaten på pir D som var tom utenom betjeningen som ventet på meg. Etter en ekstra sikkerhetssjekk i gaten bar det rett ombord der jeg ble hjertelig tatt i mot av besetningen og geleidet fram til 1J som sist ankomne passasjer i den kabinen. Før jeg hadde fått satt meg tok de bestilling på lunsj og velkomstdrink. En av vertinnene var norsk og hadde en sønn som het det samme som meg (nei, ikke WF-380), som de andre i besetningen humret litt over. Hun kom til og med bort til meg og snakket til meg gjennom munnbindet på et gebrokkent norsk som jeg egentlig forsto lite av. Det hele var faktisk litt småkleint, særlig da jeg automatisk svarte henne på engelsk, som jeg kanskje ikke burde gjort.


Da jeg bestilte turen var en 330-300 oppsatt til Seattle. Til min store glede ble den byttet med en 330-900 som jeg ikke har prøvd før.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 13:51   #3
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Delta Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Torsdag 7. april 2022 10:30, AMS-SEA DL143, Airbus A330-900 N405DX sete 1J

Så før jeg hadde fått summet meg skikkelig befant jeg meg i et komfortabelt vindussete i forreste kabin med et glass musserende vin i hånda, klar for nær 10 timer i lufta. Denne gangen var det ingen forsinkelser, pushback temmelig nøyaktig på avgangstiden. Avgang mot sørvest og vi fløy ut over Nordsjøen og satte kursen nordvestover.


Deltas 339 er utstyrt med disse suitene med dør i business-avdelingen. Partall-setene har stolen nærmest vinduet og er nok å foretrekke.


Velkomstdrinken er heldigvis kommet tilbake etter pandemien.


Kabinen er nydelig, men alle de rette linjene og den hvite fargen gjør at jeg automatisk tenker kontorlandskap når jeg ser dette. Men i hvilket kontorlandskap får man champagne og tre-retters servert?


Avgang mot sør.

Jeg hadde bestilt biffen til lunsj, men en av besetningen kom og satte vegetarretten på fatet mitt uten å si noe som helst, så jeg spiste den før det gikk opp for meg at jeg hadde blitt snytt for biffen. Men med vin i glasset smakte det godt uansett. Rakk å se et par filmer og ta en halvtimes blund før de serverte en burger før landing. I Seattle var det en nydelig vårdag med sol og 20 grader så det var bare å nyte synet av downtown og det praktfulle landskapet rundt før vi dreide nordover igjen øst for Tacoma og landet fra sør.


Suppe til forrett.


Første gang på A339 og første gang jeg har spist en vegetarrett til middag på en transatlantisk.


Kaffe og kaker til dessert.


Enda en første gang: Har aldri sett Shetland før.


Hadde valget mellom en kyllingsalat og en burger for det siste måltidet før landing. Vanligvis ville jeg valgt salaten her, men etter vegetarmiddagen forlangte kroppen proteiner.


Strålende utsikt over Bellevue nærmest, Seattle og Olympic Mountains før landing.

Det bygges for tiden nye fasiliteter for immigrasjon i Seattle, men det var ikke ferdig ennå så vi ble loset til de gode gamle lokalene i kjelleren på satellitt sør. Etter bare femten minutter i kø, ble det min tur til å gå fram til skranken der en hyggelig fyr sjekket passet mitt og det utfylte tollskjemaet som ble delt ut på flyet – visstnok en Seattle-ting. Det er noen år siden sist jeg måtte fylle ut et slikt. Vel gjennom skranken tok jeg rulletrappa ned til bagasjebåndene og før jeg var nede fikk jeg øye på kofferten min på nærmeste karusell. Jeg var i godt humør fra før, og enda bedre nå med vissheten om at jeg slapp å vente på bagasjen og shoppe etter klær i starten av ferien.

Jeg hadde tre timers connection i Seattle så jeg ruslet litt rundt for å kikke på forholdene. I den store food-courten hadde de bolket av halvparten av hallen og et oppslag informerte om bygging av en mesanin og utvidete forhold. Anslag for ferdigstillelse var sommeren 2020! Her tar jeg sjansen på å spå en liten forsinkelse. Utvidelsen er sikkert nødvendig, det var mye folk og trangt med plass rundt omkring. Etter dette satte jeg kursen mot Deltas lounge, der det var litt bedre plass og lett å finne et sted å sitte. Jeg hadde ingen matlyst etter burgeren på flyet, så jeg nøyde meg med kaffe og etterhvert litt Cola mens jeg kikket ut på flyene og den høye brua som er bygd mellom satellitt S og A-gatene.


Fra Deltas innenriks-lounge på Seatac.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 14:15   #4
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Alarm 0450?! Hva skjedde?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 16:12   #5
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Alarm 0450?! Hva skjedde?
Sorry, mente vekkerklokka på telefonen.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 16:15   #6
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Delta Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Torsdag 7. april 2022 15:15, SEA-LAS DL1290 Boeing 737-800 N376DA sete 3A.


Deltas Boeing 738 før avgang til Las Vegas.

Endelig ble det tid for å spasere den korte veien fra loungen og bort til B-gatene der N376DA sto klar for avgang til Las Vegas. Vi ble dyttet ut fra gaten presis på avgangstiden og takset bort til nordenden og tok av mot sør i solskinnet. Etterhvert ble jeg oppmerksom på at kursen vår så ut til å ta oss forbi Mt Rainier, og ganske riktig kom det enorme fjellet til synet utenfor vinduet etter få minutter. Det var klarvær hele veien til Las Vegas, og jeg satt og nøt synet av det fantastiske landskapet som etterhvert gikk over fra grønn vegetasjon og snøkledde fjell til tørr ørken. Fra drink-menyen valgte jeg musserende, og den hyggelig vertinna kom tilbake med en rose-variant der halve glasset var fylt med is. Jeg fikk i meg noe av dette, men da hun kom tilbake senere ba jeg om et glass av det samme uten is, og det smakte mye bedre.


Mount Rainier, 4392 moh.


Landbruk i Nevada-ørkenen, Amarosa Valley.

Vi fløy inn mot byen på vestsiden og landet etterhvert fra sørvest parallelt med the Strip. Kapteinen hadde annonsert noe turbulens ved landing, men den merka jeg ikke noe til. Så bar det ut av flyet for å gå til bagasjebåndene der min koffert allerede var klar da jeg kom fram. Neste stopp var taksikøen der det også var null venting og en veldig nedslitt Dodge Charger kjørte meg til Linq-hotellet.


Avstiging i Las Vegas etter en fantastisk flott flytur og en lang reise. Men ikke noe jobb neste dag.


Bare i Las Vegas: Spilleautomater ved bagasjebåndene også.

Last edited by WF-380; 23-04-2022 at 22:35. Reason: Charger, ikke Challenger
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 16:49   #7
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
USA Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Las Vegas 7-9. april


Etter en del grubling på hvor jeg skulle bo i Las Vegas landet jeg til slutt på Linq Hotel. Det ligger sentralt på stripa til en ikke altfor dyr penge, samt at standarden visstnok skulle være grei. Den eneste ulempen jeg hadde hørt om var at rommene visstnok skulle være små. Så jeg ble positivt overrasket over det synet som møtte meg. Har selvfølgelig sett større hotellrom i USA, men dette skulle da være mer en stort nok.


Og sånn så badet ut. Slett ikke verst.


Bestilte «City View», og dette er utsikten fra rommet på 16. etasje.


Dette er fra lobbyen på Linq Hotel. Forrige gang i Las Vegas bodde jeg på Luxor, og i forhold til det mangler absolutt Linq den Wow-faktoren som Luxor og mange andre mega-hoteller i Las Vegas har. Som førstegangsbesøkende i byen ville jeg anbefalt å oppleve et av disse hotellene, men man må selvfølgelig betale mer for fornøyelsen.


Det var noen forandringer i Las Vegas siden sist. Bl.a. luktet det hasj flere steder, og på stripa var det mange hjemløse personer å se. En tidlig morgen på tur til frokost før de fleste hadde stått opp var de mange hjemløse veldig synlige og da jeg skulle passere en av dem, gjorde han et utfall mot meg med hendene over hodet som om han skulle gå til angrep. Rimelig skremt løp jeg unna og mot disse politibilene som sto parkert like nede i gata. De hadde neppe sett noe hvis ikke de hadde kikket i speilet akkurat når det skjedde. På tur tilbake til hotellet var jeg nervøs for å treffe samme personen igjen, men nå sto han foran en restaurant og kavet vilt med armene. Tror ikke han egentlig prøvde å angripe meg, men heller at han var på en eller annen substans som gjorde at han ikke hadde helt kontroll over armer og ben.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 20:58   #8
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
USA Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Lørdag 9. april 2022: Las Vegas NV – Page AZ.



Etter to netter på Linq, var jeg veldig klar for å starte roadtripen. Utenfor hotellet sto det enda en sliten Dodge Charger og ventet på passasjerer, og jeg ble kjørt til leiebilsenteret på flyplassen. Der var det mye folk, og Avis som jeg skulle leie hos hadde den lengste køen. Men det var bare å stille seg der og smøre seg med tålmodighet. Etter ca 45 minutter kom jeg fram til skranken og skulle oppleve noe som ikke har skjedd meg før hos noe leiebilfirma. Leiebiler var dyre i Las Vegas akkurat nå og når jeg i tillegg hadde bestilt en Ford Mustang var jeg klar over hvor dyrt dette kom til å bli. Men agenten fikset uoppfordret en bedre pris enn den jeg fant på nettet – forskjellen var på hele 500 dollar! Så fikk jeg valget mellom Ford Mustang og Chevrolet Camaro, jeg valgte Mustangen, den har jeg drømt om å kjøre en stund. Etter dette spurte han også om hvilken farge jeg ønsket – kunne velge mellom hvit, svart, grå og rød. Så humøret var på topp da jeg gikk ned til parkeringen og fant min røde Mustang klar med nøklene i. Så var det bare å hive kofferten inn bak, og legge av gårde.


Bakerst i køen hos Avis.


Pga veiarbeid ble jeg sittende i saktegående kø på Interstate 15 bak BMW-en til Terje i over en time. Aner ikke hvem Terje er, men bilen hadde Nevada-skilt.


Til slutt løste køen seg opp og omgivelsene ble også mer spektakulære. Her er Mustangen fotografert ved Virgin River Gorge ikke så langt unna grensen til Utah. Bilen har altså en fire-sylindret bensinmotor på 310 hester og er rask, men ikke noe udyr.


Dette er fra Colorado City som selvfølgelig ligger i Arizona. Pga køene hos Avis og på motorveien ble det mørkt før jeg kom fram til Page.


Hotellene i Page var enten fulle eller veldig dyre denne helga, så tydeligvis et populært sted. Derfor valgt jeg å slumme ned og prøve Motel 6 for første gang. Turens billigste og enkleste hotellrom, men helt greit for ei natt. Rent og ordentlig overalt. Treg Wi-fi var det eneste jeg fant å sette fingeren på. Kanskje også det enkle og litt bråkete klimaanlegget kan kritiseres.


Badet på Motel 6 som jeg fant helt i orden.

Last edited by WF-380; 23-04-2022 at 22:36. Reason: Charger, ikke Challenger
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 21:13   #9
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Takk for fin rapport og fine bilder! Men Dodge Challenger taxi? Neppe…
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 21:20   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Herlig lesning - takker:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 21:23   #11
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Takk for fin rapport og fine bilder! Men Dodge Challenger taxi? Neppe…
Jeg tenker vi sier Charger. https://www.flickr.com/photos/southe...an/30645867913
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 22:37   #12
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dere har selvfølgelig rett, en Dodge Charger skulle det vært, retter det.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 22:44   #13
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Lurer på hvorfor slike landbruksplantasjer i ørkenlandskap er sirkelrunde. Slike ser man en del av når man flyr over nordlige Saudi Arabia. Store sirkelrunde plantasjer, lik de i denne rapporten.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 23:05   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Lurer på hvorfor slike landbruksplantasjer i ørkenlandskap er sirkelrunde. Slike ser man en del av når man flyr over nordlige Saudi Arabia. Store sirkelrunde plantasjer, lik de i denne rapporten.
Fordi greia som vanner de går rundt i sirkel

https://www.youtube.com/watch?v=thlTbwMxKtI
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 23:24   #15
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
USA Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Søndag 10. april 2022: Page AZ – Meteor Crater AZ - Flagstaff AZ




Sjekket ut fra Motel 6 tidlig denne kjølige morgenen, og dro for å spise en egg og bacon-frokost på Denny's.


Kjørte så sørover og like utenfor Page fant jeg parkeringsplassen for Horseshoe Bend. Etter en kort spasertur i solskinnet kom jeg til denne utsikten. Colorado-elva har laget denne formasjonen, og renner herfra videre inn i Grand Canyon.


Kusket så Mustangen sørover gjennom et storslått ørkenlandskap.


Forrige gang jeg besøkte Meteor Crater var det en del vind og de guidede turene på en sti rundt krateret ble kansellert. Derfor ville jeg tilbake en dag. Den guidede turen var interessant, men jeg kunne gjerne gått mye lenger. Meteor Crater er altså et 50 000 år gammelt nedslagskrater fra en meteor og er hele 1200 meter i diameter.


Fra Meteor Crater kjørte jeg tilbake til Flagstaff og tok inn på Best Western Pony Soldier Inn som var et helt greit hotell uten å utmerke seg på noen spesiell måte. Et steg opp fra Motel 6, ihvertfall.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 01:00   #16
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Knallbra! Takk for rapport!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 01:03   #17
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Kjempekjekk rapport! Gleder meg til fortsettelsen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 01:36   #18
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Flagstaff er en av mine favorittsteder her borte. Ser frem til resten
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 01:53   #19
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Som altid fra dig: flot rapport! Og en cool Mustang!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 12:39   #20
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
USA Re: Roadtrip fra Las Vegas til San Fransisco, KLM og Delta

Mandag 11. april 2022: Flagstaff AZ – Barstow CA


Da jeg våknet i Flagstaff var det bare tre plussgrader ute og kald klar morgenluft. Men værvarslet viste snøbyger for dagen etter så det var bare å sette kursen vestover mot kysten. Dette skulle bli dagen med den lengste kjøreetappen på 587 kilometer.


Fulgte stort sett Interstate 40 denne dagen med unntak av mellom Kingman og Needles der jeg spontant valgte å kjøre gamle Route 66 over et fjellpass.


Det var et lykkelig valg. Veien var smal og svingete og passet Mustangen godt. Utsikten til fjellene rundt var helt fantastisk.


Da jeg hadde stoppet på en bensinstasjon før Barstow, kom det et varsel om mulig sandstorm på telefonen. Det ble advart mot null sikt og anbefalingen var å kjøre til siden og stoppe hvis det skulle skje. Jeg kjørte uansett videre og håpet på det beste, men etter en stund så jeg dette synet gjennom frontruta.


Det viste seg at det verste av sandstormen passerte nord for Interstate 40. Likevel fikk jeg sand blåst inn i bilen da jeg stoppet på en rasteplass for å ta dette bildet i retning nord.


Vel framme i Barstow kunne jeg observere sandstormen fortsette nord for byen. Det var såpass mye vind at det var slitsomt å bevege seg utendørs og holdt du ikke fast på capsen, fløy den avgårde i vinden.


I Barstow valgte jeg Holiday Inn Express, og betalte med poeng. Fram til denne dagen hadde jeg improvisert overnattingen og bare bestilt dagen før, men nå var jeg lei av dette og brukte kvelden her til å bestille resten av hotellrommene for hele turen.

Last edited by WF-380; 24-04-2022 at 12:48.
WF-380 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
KLM med ny rute til Las Vegas Someone Flyforum 0 21-09-2018 12:51
Delta til Seattle, roadtrip til San Fransisco, KLM hjem WF-380 TripReports 18 29-08-2014 13:37
Miniroadtrip i April: San Francisco til Las Vegas via Yosemite+Carson mcduck Reiseforum 22 17-02-2014 21:13
Spring break og tur til Las Vegas og San Francisco lanorge TripReports 11 20-08-2013 04:38
Dagsbesøk: tips til San Fransisco/Vegas/LA joamykle Reiseforum 1 09-01-2012 19:59


All times are GMT +2. The time now is 15:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.