Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-02-2018, 23:14   #21
Norwing
ScanFlyer Blue
 
Norwing's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 157
Default Re: Philippine

Har vært på boracay i desember både 2015 og 2016 og skal dit i år også. Været har vært stort sett bra, noen få regnbyger og litt disig innimellom men det har ikke vært noe problem. Nydelige temperaturer. Har flydd til Kalibo og derfra er det ca 2 timer med bil/buss til caticlan hvor fergeterminalen ut til boracay er. Dit kan man fly direkte fra Singapore/Kuala Lumpur eller Hong Kong. Denne gangen vil vi unngå bussturen (som var spennende første gang, men ikke fullt så spennende 2.gang) og fly til Caticlan men da må man via Manilla eller Cebu. Har forstått at man må beregne goood tid i Manilla hvis man skal bytte terminal. Emirates og Singapore Airlines flyr til terminal 3 som er den samme som Cebu Pacific bruker. Nesten alle andre utenlandske selskaper flyr til terminal 1 og derfra går ingen innlandsfly. PAL flyr til/fra terminal 2. Kan anbefale blue waves beach house på boracay om man vil ha fantastisk beliggenhet på Station 1 til en brøkdel av prisen som de store resortene tar. Meget enkelt hotell med kun 5 rom, men verdens hyggeligste personale som gjør alt de kan for at du skal ha det bra, og ligger direkte på stranda ( uten vei dit, man må gå gjennom et smug noen hundre meter unna også langs stranda). Har ikke vært andre steder i fillipinene og det er mange steder som ser nydelige ut, men har funnet vårt paradis på boracay og stortrives der. Visst er det mye folk og turister, men likevel virker der aldri overbefolket på stranda og stemningen og atmosfæren er helt unik. Man kan oppsøke liv og røre om man vil kveldstid, men på Station 1 er det stort sett rolig etter kl 22. God tur!
Norwing is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 00:35   #22
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Vurderer Filipinene i desember. Er det full krise mtp være? Er none steder bedre vær enn andre? Bør en unngå Manila helt? Hvor lang reisetid er det fra Cebu til sol & strand? (Ser det snakkes om båt). Er det uroligheter rundt Cebu/Borecay?
Desember er en god periode værmessig.
Med mindre du liker en skitten og støyende storby, bør du unngå Manila
Ingen uroligheter på Boracay eller Cebu
I Cebu har du strandliv rett utenfor byen på Mactan halvøya. Der ligger mange lukseriøse resorter.
Sjekk eventuelt ut Palawan. Der finner du mange fine perler.

God tur!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 09:56   #23
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Desember er en god periode værmessig.
Med mindre du liker en skitten og støyende storby, bør du unngå Manila
Ingen uroligheter på Boracay eller Cebu
I Cebu har du strandliv rett utenfor byen på Mactan halvøya. Der ligger mange lukseriøse resorter.
Sjekk eventuelt ut Palawan. Der finner du mange fine perler.

God tur!
Takk for tips. Noen kjente kjeder på noen av disse stedene? Shangri-la på Boracay ble i dyreste laget med 4500kr/natt.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 10:43   #24
ln-bre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 247
Default Re: Philippine

Bodde selv på Shangri-La Mactan for et par-tre år siden med samboer og barn. Det ligger rett utenfor Cebu, fem-ti minutter med bil fra flyplassen. Fint hotell med fine snorkel- og dykkeområder. Det var ikke dyrt da vi var der. I tillegg ligger det mange andre resorthoteller i ulike prisklasser på rad og rekke i samme området.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 11:02   #25
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Takk for tips. Noen kjente kjeder på noen av disse stedene? Shangri-la på Boracay ble i dyreste laget med 4500kr/natt.
Nei, det er vel ikke andre kjeder representert. Noen år siden jeg var der sist nå, men det er mange hoteller i ulike prisklasser. Tør ikke anbefale noe nå siden det er så lenge siden jeg har vært der. Men hvis du vil ha litt liv og røre bør du finne et hotell i nærheten av boatstation 2/ The Mall.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2018, 01:29   #26
Nortacus
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Location: Melhus
Posts: 43
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Takk for tips. Noen kjente kjeder på noen av disse stedene? Shangri-la på Boracay ble i dyreste laget med 4500kr/natt.

Hennan som er en stor hotellkjede i Asia har 2 hoteller i Borcay. Har selv også bodd på Best Western Tropical Resort i Boracay. Grei beliggenhet og ca grei standard og ganske billig.

Anbefale forøvrig øyene rundt Cebu som Bohol, Mactan, Bantayan osv. De har faktisk startet sjøfly der nå så nå kan du nå øyene på bare 20min i vakre Cessna Caravan sjøfly enn å bruke 2-3 timer på hurtigbåt!

Air Juan sjøfly
http://www.airjuan.com/
Nortacus is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2018, 04:38   #27
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Philippine

Også en stund siden jeg har vært på Boracay, men Shangri-La er vel fortsatt der. En gammel klassiker er også Red Coconut Resort. Forøvrig er det også et hyggelig norskdrevet hotell der; Nirvana. De har både vanlige rom og bungalower. Ligger sentralt plassert men beliggenhet et par hundre meter fra stranda.

http://nirvana-resorts.com/


Sent from my iPhone using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2018, 13:26   #28
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Også en stund siden jeg har vært på Boracay, men Shangri-La er vel fortsatt der. En gammel klassiker er også Red Coconut Resort. Forøvrig er det også et hyggelig norskdrevet hotell der; Nirvana. De har både vanlige rom og bungalower. Ligger sentralt plassert men beliggenhet et par hundre meter fra stranda.

http://nirvana-resorts.com/


Sent from my iPhone using Tapatalk
Må også anbefale Nirvana. Litt kjip vei ned til stranden, (igjennom noen fattige områder) men definitivt verdt det.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2018, 16:01   #29
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Philippine

Ser ut som Boracay er åpnet igjen, men med grep for å begrense turismen til et mer forsvarlig nivå

https://www.vg.no/reise/i/9m1dK5/bor..._content=row-2

Quote:
Boracay stengte på grunn av overturisme. Nå gjenåpner øya med strenge restriksjoner
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2018, 23:20   #30
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Philippine

Vurderer å bruke en CT til Filippinene i romjulen. Har vært på Boracay før, så det er ikke aktuelt denne gangen. Har sett litt på El Nido, men trenger evt andre tips rundt i det nordvestlige område. Ønsker ikke å risikere noen av de ekstremistene som holder til i sør...

Noen som har noen erfaringer å dele?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2018, 00:08   #31
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Vurderer å bruke en CT til Filippinene i romjulen. Har vært på Boracay før, så det er ikke aktuelt denne gangen. Har sett litt på El Nido, men trenger evt andre tips rundt i det nordvestlige område. Ønsker ikke å risikere noen av de ekstremistene som holder til i sør...

Noen som har noen erfaringer å dele?
Legg gjerne inn en post på facebook på norsk filippinsk gruppe eller norsk fillipinsk nettverk. Der er det mange gode erfaringer å hente!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2018, 01:39   #32
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Noen som har noen erfaringer å dele?
Styr unna Manilla og flyplassen der. Den er et mareritt, og skal man videre innenriks så må man gjerne byte terminal som er et nytt mareritt. Bruk gjerne Cebu som entry point. Der er det også lett å få til en rundtur på Cebu.


Apo Island ved Dumaguete var en utrolig opplevelse og fortsatt ikke for mye turister da jeg var der. Veeeldig forskjellig fra Boracay.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2018, 12:02   #33
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Philippine

Hvis du aksepterer veldig enkel standard er det noen u-turistifiserte småøyer utenfor Puerto Princesa som kan være verdt å sjekke.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2018, 14:28   #34
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Legg gjerne inn en post på facebook på norsk filippinsk gruppe eller norsk fillipinsk nettverk. Der er det mange gode erfaringer å hente!
Takk. Skal vurdere det.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Styr unna Manilla og flyplassen der. Den er et mareritt, og skal man videre innenriks så må man gjerne byte terminal som er et nytt mareritt. Bruk gjerne Cebu som entry point. Der er det også lett å få til en rundtur på Cebu.


Apo Island ved Dumaguete var en utrolig opplevelse og fortsatt ikke for mye turister da jeg var der. Veeeldig forskjellig fra Boracay.
Da må vi velge Singapore Airlines eller Asiana om jeg har søkt korrekt. Ikke letteste å få billetter på førstnevnte..
Kan ikke huske at det var så mye stress å bytte fly på MNL sist jeg gjorde det altså, men kan være jeg husker feil. Var bare ned noen trapper og ut på taxi holdeplassen og opp i nabobygget.

Hvordan er Apo Island som et sted med barn? 1 år.

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Hvis du aksepterer veldig enkel standard er det noen u-turistifiserte småøyer utenfor Puerto Princesa som kan være verdt å sjekke.
Med barn så er enkel standard ganske utelukket dessverre... hehe
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 13:11   #35
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Philippine

Tar opp igjen denne tråden.
Hadde egentlig lagt fra oss CT i romjulen, men med dette været så kjenner jeg det kribler i bookingfingeren.
Har søkt litt på Cebu da jeg ikke finner noen gode (nok) alternativ i El Nido.
Hvor på Cebu skal man søke etter hotell? Har vært inne på hotels.com og det var ikke så mye å skryte av, og de fleste ligger i innlandet uten umiddelbar nærhet til strand.

Reiser med et lite barn, så kunne tenkt oss noe som barnevennlig og i nærheten av sjø.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 17:59   #36
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Philippine

Vi hadde bestilt Marco Polo i byen, det er endel av GHA sammen med Thon. De pusser opp rommene i toppetasjen. Vet ikke om de er ferdige, skulle vært klart i oktober. Det er også et Radisson Blu i byen.

Hadde booket Shangri-la på Mactan. Det er dyrt i ronjulen om det ikke allerede er fullt. Finnes et Møvenpick hotell også som er noe rimeligere.

Vi avbestilte fordi sas byttet rutetider til hkg. Skal for øvrig snart avbestille fire bonusbilletter i C med cx fra hkg-ceb. Mulig de frigis til bonus.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 21:01   #37
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Philippine

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Vi hadde bestilt Marco Polo i byen, det er endel av GHA sammen med Thon. De pusser opp rommene i toppetasjen. Vet ikke om de er ferdige, skulle vært klart i oktober. Det er også et Radisson Blu i byen.

Hadde booket Shangri-la på Mactan. Det er dyrt i ronjulen om det ikke allerede er fullt. Finnes et Møvenpick hotell også som er noe rimeligere.

Vi avbestilte fordi sas byttet rutetider til hkg. Skal for øvrig snart avbestille fire bonusbilletter i C med cx fra hkg-ceb. Mulig de frigis til bonus.
Takk for tips til hotell. Ringte og skulle bestille i dag, men så var selvsagt de billettene jeg fant i går borte....
Jeg har ikke OW bonus, så de billettene får ikke jeg benyttet dessverre, men kanskje andre her inne.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2018, 23:59   #38
ln-bre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 247
Default Re: Philippine

Shangri La Mactan er topp.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2018, 10:15   #39
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 379
Default Re: Philippine

Mövenpick Mactan er også bra. Begge hotellene har egen privat strand.
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2019, 14:47   #40
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Philippine

Hei - hva tror dere om Manila? Jeg jobber jo stort sett med shippingfolk og da er det fint lite superlativer om byen.

Jeg har ikke vært i Fillipinene og tenker å ta en CT tur dit, og da som en storbyferie. (De andre øyene med barna senere en gang)

Har den sine sjarmerende områder? Jeg er så naiv at jeg tror de fleste byer har en liten oase. Er det helt fjernt fra hva Bangkok er?

Hvordan er kriminalitetnivået? Innafor?

Hva er i såfall det feteste hotellet (og viktigst da pool-området)

Takker.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Philippine Airlines OSLflyer Reiseforum 0 05-02-2013 23:54
Philippine Airlines på storshopping hos Airbus Someone Flyforum 8 01-10-2012 12:17
Philippine Airlines still on EU ban list CebPac Flyforum 0 08-09-2010 14:32
Philippine airlines av rullebanen memphis_belle Flyforum 1 26-10-2007 15:01
Philippine Airlines-bestillingen i boks... Trety Flyforum 0 07-12-2005 14:32


All times are GMT +2. The time now is 18:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.