Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2018, 12:00   #41
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: USA-tråden

Ja, hvis det ikke er mulig å sette den fra seg ved inngangen. Det pleier ofte å være noen skap/bokser man kan sette bagasje i.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 12:05   #42
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: USA-tråden

Eventuelt kan bagasjen oppbevares i leiebilen
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 12:08   #43
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: USA-tråden

Trodde det var allment kjent her på forumet hvordan Hr. Aas' forhold er til leiebiler..?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 14:02   #44
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: USA-tråden

Noen anbefalinger til ting å gjøre/se i San Diego i en langhelg i påsken, utover det åpenbare (Zoo, SeaWorld, Coronado, Midway)? Hadde i utgangspunktet tenkt å prøve å klare meg uten bil.
sabergum is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 14:44   #45
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: USA-tråden

Vi hadde og bil er kjekt for de nevnte steder, men avhengig av tid dere har, en tur opp kysten og over fjellene til Palm Springs.
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 14:51   #46
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: USA-tråden

Du kan kjøre mye Uber for kostnadene av en leiebil. God tilgjengelighet i byområdene.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 15:17   #47
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Ja, hvis det ikke er mulig å sette den fra seg ved inngangen. Det pleier ofte å være noen skap/bokser man kan sette bagasje i.
Hadde sjekket feil museum... ser nå at det er bagasjeoppbevaring der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2018, 16:14   #48
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Noen anbefalinger til ting å gjøre/se i San Diego i en langhelg i påsken, utover det åpenbare (Zoo, SeaWorld, Coronado, Midway)? Hadde i utgangspunktet tenkt å prøve å klare meg uten bil.
Høres ut som du har fått med deg det meste. Kanskje en tur over grensen til Mexico, og event dra til LaJolla område for å bade?
Når jeg var i San Diego greide jeg meg fint uten bil. Uber er et fint altenativ for det meste, ellers er offentlig kommunikasjon i San Diego ganske bra
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2018, 16:00   #49
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Noen anbefalinger til ting å gjøre/se i San Diego i en langhelg i påsken, utover det åpenbare (Zoo, SeaWorld, Coronado, Midway)? Hadde i utgangspunktet tenkt å prøve å klare meg uten bil.
La Jolla Cove, Mission Bay Park (for bading, for kaldt andre steder), Cabrillo National Monument bør på lista. Når det er sagt oppleves San Diego best men en cabriolet.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2018, 20:41   #50
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Noen anbefalinger til ting å gjøre/se i San Diego i en langhelg i påsken, utover det åpenbare (Zoo, SeaWorld, Coronado, Midway)? Hadde i utgangspunktet tenkt å prøve å klare meg uten bil.
Var der for 2 uker siden og klarte meg godt uten bil.
-Trikk til grensen og besøk i Tijuana. Brukte nøyaktig 1 time på å komme tilbake over grensa, men det var på formiddagen så regn med litt tid om du er der senere.
-Coronado som du nevner. Likte stemingen der, det minnet meg faktisk litt om Key West, men uten alle barene.
-La Jolla for å se sjøløvene. Det var under 14 grader i vannet. Bading er i California noe man gjør med våtdrakt eller i basseng.
-Fikk ikke tid til å se det store grøntområdet Balboa Park hvor man finner zooen og en rekke andre severdigheter, inkludert et fly- og romfartsmuseum.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2018, 10:40   #51
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Noen anbefalinger til ting å gjøre/se i San Diego i en langhelg i påsken, utover det åpenbare (Zoo, SeaWorld, Coronado, Midway)? Hadde i utgangspunktet tenkt å prøve å klare meg uten bil.
Glemte å anbefale 'Aero Club' som er en av de beste whisk(e)y barene i USA. Et must om du har litt sansen for whisk(e)y
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2019, 09:29   #52
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: USA-tråden

Amnesty International har kommet med et reiseråd for USA. Dette kommer som følge av de seneste masseskytingene i landet.

https://www.amnestyusa.org/our-work/...es-of-america/

Quote:
The Amnesty International travel advisory for the country of the United States of America calls on people worldwide to exercise caution and have an emergency contingency plan when traveling throughout the USA. This Travel Advisory is being issued in light of ongoing high levels of gun violence in the country.
Dette er jo ikke noe offisielt reiseråd fra myndighetene, men det blir interessant å se om Norge eller andre land justerer sine reiseråd til USA. Kritikken fra Amnesty mot USA og politikerne der kommer uansett tydelig frem.

Last edited by Cecilie; 08-08-2019 at 10:41.
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 14:04   #53
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: USA-tråden

Til tross for reiserådet til Amnesty, så prøver jeg meg på nok en USA-tur.

Neste uke skal vi innom både St. Augustine, Savannah og Charleston. Jeg har vært i St. Augustine før så vet sånn ca hva jeg kan forvente der. Savannah og Charleston er nye bekjentskaper. Har noen tips til serverdigheter og spisesteder?

I Savannah skal vi bo på The Marshall House, et bygg som tidligere var sykehus for Confederates under borgerkrigen. I Charleston har jeg booket rom på Shem Creek Inn, som har den sjarmerende gateadressen Shrimp Boat Lane For å si det sånn, det blir vel en del sjømat på turen...
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 14:28   #54
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: USA-tråden

Yorktown er et must


https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=30286
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 19:48   #55
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Aj aj aj. Finfint tips. Ser ut til at det ikke er så langt unna nevnte rekebåt-vei
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 21:21   #56
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: USA-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Fullstendig avsporing for tråden, men var vel et greit år å dynge ned bakruten i Stabæk effekter før sesongstart i?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 23:19   #57
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default USA-tråden

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Fullstendig avsporing for tråden, men var vel et greit år å dynge ned bakruten i Stabæk effekter før sesongstart i?


Det er alle år. Er man fan er det laget som teller, ikke resultatet. Alltid, uansett.


Men hvor kom den easyjet-kjerra fra?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2019, 07:49   #58
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: USA-tråden

Charleston... Ja, du reiser i alle fall ikke sulten derfra. Fint å spasere langt promenaden nede ved vannet, gå inn og ut av bergenske smau og bakgater. Finne hvilepulsen mens man går.
Hall’s Chophouse er en slags institusjon mht Sunday brunch. Bordbestilling anbefales. Eieren, Mr Hall, kunne vært en karakter fra en film der han febrilsk prøver å gi alle gjestene litt «southern hospitality». Kan fort bli litt mye for blyge nordmenn, men artig å følge med på. Bord ved inngangen / vindu er gull mht people watching.

Spisesteder...? Overalt. Mye bra. For Guds skyld ikke kast bort kalorier på Subway eller McDonalds.

En tur ut til stranden er også å anbefale. Folly Beach gjorde susen for meg. Enkel Uber-tur unna.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 15:37   #59
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: USA-tråden

VI sitter og booker USA for sommeren (juli) og en ting er satt i sten og det er sør florida i snaue tre uker. Men det spennende er hvilken by man ikke har vært i som man kan ta fire dager i først.. Noen tips?

Vi har Houston og Washington DC på listen. Kriteriene er;

* Lett adkomst med Star Alliance (Helst preimum monkey)
* Lett (rimelig) og komme til FLL/MIA helst med Star Alliance
* Tenperatur og luftfuktighet har INGEN relevanse (herdet familie)
* Selvf. litt å oppleve.
* "Rimelige" topphoteller.. (Ser DC kommer OK ut der)

Boston, Chicago og NY er ikke aktuelle på denne turen.

Takk
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 15:55   #60
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: USA-tråden

Atlanta er et besøk verdig. Skal det nerdes litt, er Delta-museeet absolutt verdt et besøk. Coca Cola, CNN, MLK .. og mye annet og.
Lufthansa flyr deg inn. Ikke så mye Star herfra til FLL/MIA men plenty alternativer ellers. Spirit er alltid et alternativ hvis dere har lyst til å slumme litt. Ellers kjører dere ned på en drøy dag. Legg inn en stopp med parkbesøk i Orlando og du har en sikker vinner. Den nye Harry Potter-parken skal være fabelaktig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
VC-10 tråden Stone Flyhistorisk forum 4 16-04-2017 00:51
Panama-tråden robertaas Reiseforum 12 23-09-2015 08:47
De nye USA- flygningene fra CPH til USA litt-amatør Flyforum 21 24-05-2006 11:50


All times are GMT +2. The time now is 11:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.