Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-02-2018, 03:54   #1
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Herlig lørdag i tralla-la-la land

Mornings fra rett vestenfor!
Idretten har nok en gang snudd livet mitt opp-ned. Grønn te og agurksmørbrød står i sterk kontrast til kebab og en tynn en. Den tynne har en tendens til å være mest tynn på blandevann og har kun en tidsbegrenset angstdempende effekt. Men altså ikke idag, da det faktisk skal jobbes litt overtid utpå dagen. Kanskje er det høstferien som hankes inn
Dette slalåmtullet har jeg ikke noen tro på, men gull på fem-mila er hevet over enhver tvil.
Speilblank helg ønskes!
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid

Last edited by Bergern; 24-02-2018 at 04:55. Reason: typo
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 04:18   #2
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,288
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God morgen fra Bangkok. Relativt tidlig hjemme i går, så formen er fin. Litt grått ute i dag, så kanskje det blir å labbe en tur ned på The Sportsman for å se femmila? Traff en hyggelig svensk expat der i går, han var relativt fornøyd med gårsdagens skiskytter-stafett Ha en finfin lørdag!

TriStar is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 05:56   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,584
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Glad lørdag fra Ris. Kaffe i kopp og kropp og snart er det klart for en treningsøkt. Ettermiddagen byr nok også på påfyll av nye skritt...selv om kursmålet allerede ble innfridd i går. Ha en bra lørdag der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 07:45   #4
FQTV
EBG
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,258
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God morgen fra Playa-Harry.

Her kan jeg ikke komme meg fort nok vekk i fra. 3 netter er og blir for mye. Været er elendig og de fleste har samme kleskoden som hjemme. Jeg holder stand med shortsen, og snart hypotermi.

Kjos er booket for direkte tilbake til BGO i ettermiddag. Gode Gud kor eg gleder meg. Amen.

Fortsatt God helg.




Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 08:20   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God dag fra Hilton Colombo... Kom en flokk kinesere i dag, blottet for folkeskikk etc... Som vanlig topp frokost.. Avlyste heldagsutflukt med taxi grunnet fruen ikke er helt i form. Mye denguefeber her om dagen, totalt 10.000 cases +
God helg alle sammen..
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 08:37   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,819
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God morgen fra Gaustablikk. Etter frokost blir det å ta frem skiene og komme oss ut. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 08:55   #7
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God morgen fra Lillestrøm. Her er det en vanlig lørdag som står for døren. Handling, indretjeneste og slike ting. En tur til Strømmen Storsenter blir det og. Må erstatte en ting som er ødelagt. Ganske trøtt etter mindre søvn enn vanlig, da naboen under holdt det gående med gjester til 5-6 tiden i dag. Ikke musikk, men høylytt skravling og skrål til og med ute på balkongen under mitt soverom. Grufff!!!
Mindre søvn enn vanlig er godt gjort da jeg pleier å stå opp 0430! Vel, i kveld blir det en tur til Scandic i Lillestrøm igjen. Hvorfor ikke? Fine rom og god frokost. Neste helg er det Ålesund.
Gratulerer så mye med dagen til en i vestsørøst!
Ha en fin en alle sammen!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 14:58   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God dag fra Lillestrøm. Her er siste lass med møbler kjørt på fyllingen nå før neste helgs visning. Det er digg å være ferdig med.

Øl er kjøpt inn også. Så mulig jeg skal snike i meg en slik en før jeg støvsuger.

Hmmmm

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 15:11   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

G'mooooorgen! Her startet dagen med en runde CoreMOW før man hoppet i boblebadet med morgenkaffen. Nå er hæljevakta i gang mens Stoke og Leicester herjer på CNBC.

På retrosektoren, så er det i dag 13 år siden jeg var på Værnes og bl.a. lekte med denne ...



En strålende lørdag ønskes alle. Her blir det cheesecake!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 15:12   #10
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God lørdag fra San Diego. Sluknet tidlig igår etter en lang dag og er for tidlig oppe til å starte turen til Tijuana.


Har skjønt at for å ikke skille meg ut fra resten når jeg skal tilbake over grensen så bør jeg kjøpe en diger sombrero og tequila, alkoholfri selvsagt.
https://www.youtube.com/watch?v=N81XZ9MN9i4


Ha en god en alle som skal krysse grenser idag.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	san.jpg
Views:	570
Size:	81.1 KB
ID:	44525  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 15:47   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,699
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

God lørdag fra Oslo. I motsetning til Robert så sluknet man sent. Omlag kl 04. Her har man ikke en gang stått opp. Men akkurat i dag var det deilig å ikke gjøre noe. Tar litt tid å snu døgnet igjen

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 17:11   #12
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,203
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

I motsetning til dere andre slukner jeg stadig vekk......
Influensaen herjer fortsatt i kroppen så rotasjonen er 1 time på sofaen og 2 timer i senga. Kjemper for å få i meg noe mat selv om jeg overhodet ikke har lyst på. Dette herket unner jeg ingen....

Dagens hyggelige overraskelse var at VG hadde laget sak på en post fra Facebook-gruppa mi; Frequent Traveler Norge, og det resulterte jo i at det har ramlet inn over 400 medlemsforespørsler i løpet av dagen.

Håper dere får en bedre kveld en meg....
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2018, 18:32   #13
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Dagens hyggelige overraskelse var at VG hadde laget sak på en post fra Facebook-gruppa mi; Frequent Traveler Norge, og det resulterte jo i at det har ramlet inn over 400 medlemsforespørsler i løpet av dagen.
Først gjøre et kjøp du ikke trenger for å få halve summen tilbake og så kjøpe Eurobonuspoeng for dette? Høres ut som 2 dårlige transaksjoner.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 10:01   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Først gjøre et kjøp du ikke trenger for å få halve summen tilbake og så kjøpe Eurobonuspoeng for dette? Høres ut som 2 dårlige transaksjoner.
Finner du en eller flere transaksjoner som er bedre enn den, eller er det bare en hypotese du har om at de er dårlige?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 12:45   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Først gjøre et kjøp du ikke trenger for å få halve summen tilbake og så kjøpe Eurobonuspoeng for dette? Høres ut som 2 dårlige transaksjoner.
Skulle han ha kjøpt rene poeng for pengene, hadde han fått 7000 poeng (7000 poeng for 1400 kroner)
For de 746,25 Trumf-poengene han fikk, får han over 10.000 poeng.

For å ikke glemme at 75 brød faktisk gikk til et godt formål.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 13:57   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Finner du en eller flere transaksjoner som er bedre enn den, eller er det bare en hypotese du har om at de er dårlige?
Null problem.
1) Å bare beholde pengene istedenfor å få gjøre et kjøp man ikke trenger og få 50% tilbake som bonus er selvsagt en mye bedre transaksjon. Jeg kan ikke skjønne at noen ønsker utfordre dette.
2) Å kjøpe flybillett direkte er som oftest billigere enn å bruke pengene på Eurobonuspoeng + gebyrer.

Ja, selvsagt er det greit å få Eurobonuspoeng for noe man likevel gjør, men at det skal være en transaksjon som lønner seg å gjøre bare fordi den gir poeng det har jeg fortsatt tilgode å se. Og, Martin, at det finnes transaksjoner som er enda dårligere er ikke noe argument for at en transaksjon er god.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 15:02   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Null problem.
1) Å bare beholde pengene istedenfor å få gjøre et kjøp man ikke trenger og få 50% tilbake som bonus er selvsagt en mye bedre transaksjon. Jeg kan ikke skjønne at noen ønsker utfordre dette.
2) Å kjøpe flybillett direkte er som oftest billigere enn å bruke pengene på Eurobonuspoeng + gebyrer.
Hypotesen din er at vedkommende ikke trenger poengene og at man alltid finner billigere billetter enn bonusbilletter. Den første er en antagelse, den siste er direkte feil. I tillegg har vi det Martin nevner, donasjon av gaver til et godt formål (så kan man diskutere om det er en dårlig idé).
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 15:21   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
2) Å kjøpe flybillett direkte er som oftest billigere enn å bruke pengene på Eurobonuspoeng + gebyrer.
Om man alltid er ute etter de billigste økonomibillettene hver helg, stemmer nok kanskje det, men ikke nødvendigvis om man er ute etter en til to F-turer i året.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 15:39   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Om man alltid er ute etter de billigste økonomibillettene hver helg, stemmer nok kanskje det, men ikke nødvendigvis om man er ute etter en til to F-turer i året.
Joda, jeg har selv via bonuspoeng fått til en rundtur i F som med alle gebyrer endte opp rett over 9k, men det er ikke noe en gjennomsnittlig brødkjøper vil klare å få til.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2018, 15:57   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Herlig lørdag i tralla-la-la land

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Joda, jeg har selv via bonuspoeng fått til en rundtur i F som med alle gebyrer endte opp rett over 9k, men det er ikke noe en gjennomsnittlig brødkjøper vil klare å få til.
Det gjelder å velge rett program. Jeg ville antagelig betalt $7.38 for samme turen ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Herlig lørdag:-) EB Flyforum 6 07-07-2018 19:50
Herlig lørdag:-) EB Flyforum 10 04-11-2017 12:10
Land som ikke liker stempel fra andre land i passet? robertaas Småprat 36 24-02-2016 07:54
Herlig, det er LØRDAG! Bergern Flyforum 18 10-10-2015 19:17
Herlig lørdag EB Flyforum 8 18-03-2006 21:07


All times are GMT +2. The time now is 08:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.