Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-02-2018, 03:53   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Thumbs up God morgen fra Colombo

Flott dag igjen..Strålende dag igjen... Lærte et uttrykk i går... «Dont worry, eat curry». Joda det er noe i det. Etter total avslapping i går, ut på tur i dag..God helg folkens.... Meget godt øl her, Tiger... Men ikke IPA...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 04:21   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God morgen fra Colombo

Her på Flyprat’s stam pub går det i IPA, en lokal variant Cask Conditioned, det er sne utenfor, peisen er varm. Det er ganske så bra. Må dere ha en flott fredag hvor enn dere er, her blir det mere sne....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 04:47   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: God morgen fra Colombo

God kveld fra SK936. Installert i Plus. Må si jeg er litt skuffet? Tok Plus sist i 2014 og da mener jeg det var varme kluter og ordentlige glass? Jaja SAS har jo hatt en vane for å forbedre bort ting. Litt surr med wifien men crewet klarte tilslutt å få mobilen min på nett. Innloggingen fant ikke meg eller PNR. Det selv om jeg flyr Plus og er EBG. SAS IT er jo noe for seg selv. Uansett nabosetet er ledig så jeg kan kose meg greit her i natt

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 05:15   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: God morgen fra Colombo

Sne i Seattle og varmerekorder her i Georgia. Litt opp-ned fra desember. Sitter ved utepeisen med katt på fanget og nipper til noe brunt. Behagelig sommertemperatur. Men nå er det bingen. Tjallileo.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 05:18   #5
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: God morgen fra Colombo

God morgen fra sofaen i Lier med kunstløp på TV-skjermen.

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
God kveld fra SK936. Installert i Plus. Må si jeg er litt skuffet? Tok Plus sist i 2014 og da mener jeg det var varme kluter og ordentlige glass? Jaja SAS har jo hatt en vane for å forbedre bort ting. Litt surr med wifien men crewet klarte tilslutt å få mobilen min på nett. Innloggingen fant ikke meg eller PNR. Det selv om jeg flyr Plus og er EBG. SAS IT er jo noe for seg selv. Uansett nabosetet er ledig så jeg kan kose meg greit her i natt

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Var både varme kluter og ordentlige glass i Plus både tur og retur mellom OSL og EWR i mai 2017. Wifi var det verre med på vei til EWR og det ble først i orden da en slektning som var crew ombord (i Business) kom bakover for å hilse på og hjalp meg å fikse det, over halvveis i flighten. På hjemturen sov jeg mest, så wifi var ikke så viktig for meg på den flighten, men mener jeg var på nett.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 06:22   #6
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: God morgen fra Colombo

Glad fredag fra Ris. På tide å åpne opp hjemmekontoret og gyve løs på dagens oppgaver. Blir også et par kundemøter i sentrum i løpet av dagen - kundene må bare våkne først. Ha en flott fredag der du er.
EB is online now   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 07:04   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: God morgen fra Colombo

Mornings fra Gaustablikk. Forsøket med å la arvingen være oppe litt lenger, resulterte bare i han våknet tidligere. Så da sitter vi alt her og spiser frokost. Blir vel ymse skiaktiviteter etterhvert. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 07:14   #8
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: God morgen fra Colombo

God formiddag fra Chiang Mai

Framme etter en lang tur med overnatting i Frankfurt på veien. Første gang med A380, så da har jeg det i alle fall loggført. Blir litt "turistklassepreg" over opplevelsen når det er så stor businessklasse og mange i crew.

26 grader her, jenta i resepsjonen sto klar med romnøkkelen min i hånden så "innsjekkingen" tok ikke tid i det hele tatt.
Skal nok gå greit de neste 3-4 ukene
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 07:55   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God morgen fra Colombo

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
Wifi var det verre med på vei til EWR og det ble først i orden da en slektning som var crew ombord (i Business) kom bakover for å hilse på og hjalp meg å fikse det, over halvveis i flighten.
Etter hva jeg har sett er standarden at samtlige som skal online får hjelp med spesialkode fra besetningen hos SAS.

God morgen fra loungeløs fra gate F21 på OSL. Etter enda mere surr klarte personen i skranken endelig sjekke meg inn for BA. Kaoset med bookingen min og at de med visum ikke trenger ESTA til USA ble bare for mye for damen: Hun ga meg boardingkordingkort til USA uten å spørre om jeg hadde pakket koffertene selv.

Så nå er det ut på nye eventyr, optimistisk med badebukse og solbriller for sesongen.

Ha en god en alle som har planlagt å sjekke badetemperaturen i løpet av dagen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 08:48   #10
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God morgen fra Colombo

God morgen fra Alfaset.

Tidlig på'n med ankomst jobb ca. en halvtime før jeg egentlig må møte opp. Satser på å ligge den halvtimen foran skjema resten av dagen. #jinx.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 08:56   #11
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: God morgen fra Colombo

God morgen fra verdens navle!
Får vel pirke ut litt lo og komme igang med forberedelsene til formiddagens idrettslige prestasjoner. Pilsnere må bringes i hus og pizza stekes. Skal si det er travelt med dette stevnet der borte. Går all in idag; To gull!
Ferskpresset fredag ønskes
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 09:24   #12
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: God morgen fra Colombo

God morgen fra Føllingstua Camping.

Hvor vi er innlosjert frem til søndagen. Ved Snåsavatnet er stikkordet snø og hvite tilstander, men oppe er man da uansett. Når alle i følget er våknet må frokost fikses, før turen går innover til Malm.

1 stk mormor skal hentes og kjøres til Steinkjer for litt shopping i dag, riktig nok etter eget ønske. Kjenner jeg henne rett blir det middag på vårt ''stamsted'' på Amfi Steinkjer. Foruten det har jeg påtatt meg oppgaven med å måke altanen hennes fri for snø i dag, så da er dagens treningsøkt i boks også.

Ha en fortreffelig en.
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 11:33   #13
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: God morgen fra Colombo

GOD morgen fra Sola
Her skinner sola men vi har små blå på gradestokken.
Ingen spesielle hendelser å melde om, bortsett fra at jeg lengter tilbake til varmere strøk.
Helgen står for tur, og i kveld skal jeg trøkke i meg en 500gr biff og en 1998 Faustino I, siste flaska av den årgangen.
Ha en glitrende flott helg, forumister :-)
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 11:33   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: God morgen fra Colombo

God morgen fra La Hulpe. Heftig middag på Brasserie de Lac i går. Slow lunch med masse juging og ymse businessprat venter.

Hjem i kveld. Gleder meg til å sove skikkelig i helgen

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 11:51   #15
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: God morgen fra Colombo

God morgen fra Arendal. Hjemmeeksamen + OL er en fin kombinasjon. Nå skal de snart ut og gå 1000m på skeiser. Moro
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 12:06   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: God morgen fra Colombo

Quote:
Originally Posted by Ruby View Post
Helgen står for tur, og i kveld skal jeg trøkke i meg en 500gr biff og en 1998 Faustino I, siste flaska av den årgangen
Er det ikke lettere å få i seg den vinen om du tømmer den ut av flaska, istedenfor å trøkke den i deg?


Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Satser på å ligge den halvtimen foran skjema resten av dagen. #jinx.
#jinxdeluxe #nuffsaid #snaaarthelg #ikjøeskapetjemmeerdetøl
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 12:09   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God morgen fra Colombo

Usj, 5 timer transit på LHR. Synd at det ikke er noen by eller severdighet i nærheten som man ikke allerede har fått med seg.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 12:28   #18
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: God morgen fra Colombo

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Usj, 5 timer transit på LHR. Synd at det ikke er noen by eller severdighet i nærheten som man ikke allerede har fått med seg.
Ha. Jeg tviler på at du har vært på Siren Brewery.

God lunsj fra Bergen og bussen. BGO neste og helg med altbier og kølsh som fokusområder. Sjalabais!

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 12:35   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God morgen fra Colombo

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Ha. Jeg tviler på at du har vært på Siren Brewery.
Jeg er vel så langt unna målgruppen deres som man kan bli.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2018, 12:47   #20
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: God morgen fra Colombo

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Etter hva jeg har sett er standarden at samtlige som skal online får hjelp med spesialkode fra besetningen hos SAS.

God morgen fra loungeløs fra gate F21 på OSL. Etter enda mere surr klarte personen i skranken endelig sjekke meg inn for BA. Kaoset med bookingen min og at de med visum ikke trenger ESTA til USA ble bare for mye for damen: Hun ga meg boardingkordingkort til USA uten å spørre om jeg hadde pakket koffertene selv.

Så nå er det ut på nye eventyr, optimistisk med badebukse og solbriller for sesongen.

Ha en god en alle som har planlagt å sjekke badetemperaturen i løpet av dagen.
Du blir kanskje sjekket ved gate i LHR. Jeg ble iallefall det i gaten på CPH PÅ vei ut før jeg fikk et stempel på boardingkortet om at jeg var godkjent.

Ellers nærmer man seg slutten på denne flygingen. 133 igjen står det på skjermen og frokosten er servert. Ikke rare greiene men men fungerer jo. Timene har flydd av sted bokstavelig talt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God strålende morgen fra Colombo SQ 777 Flyforum 16 22-02-2018 21:18
God morgen og god helg fra Disney World x 100 SudCaravelle Flyforum 13 28-11-2013 20:53
God morgen fra bushen Utflyttet Flyforum 16 22-02-2013 00:46
God mandag fra Colombo Tommy777 Flyforum 25 27-02-2012 22:21
God morgen fra Flytoget fredag morgen! fluxie Flyforum 21 07-10-2011 14:15


All times are GMT +2. The time now is 19:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.