Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-01-2018, 00:04   #21
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default På novembertur til California -en rapport fra de bakre gemakker

Tirsdag 7.november
SK936 SFO - CPH
Airbus A340-300 Astrid Viking/OY-KBM
Economy, sete 35A
Jeg ankom gate G102 i god tid. Folk begynte tidlig å stille seg opp i kø for boarding, egen kø for priority, men lang den køen også. Det tok tid før de kom ordentlig i gang med boarding for vanlig pax, flere rullestoler og småbarnsfamilier skulle ombord først og det tok lang tid. Men ganske effektivt når de først var i gang.
På turen bort hadde jeg ledig sete ved siden av meg, og håpet selvfølgelig på det nå også, hadde byttet seteplass tidligere på dagen. Men da jeg beveget meg bakover til sete 35A forsto jeg at det var et fåfengt håp. En godt tilårskommen herre satt allerede i sete 35b. Det var såvidt han klarte å reise seg opp av sete for å slippe meg inn. Vel, vel, jeg skjønte nå at flyet var så godt som smekk fullt, så ikke mye å gjøre med det.
Jeg fant meg til rette, og ganske snart var vi klare til takeoff, pushback akkurat på tid, 17.30.
Etter en stund kom FA med drikketrallen, jeg kjøpte meg en hvitvin i tillegg til 7Up som var complimentary. Fant fram nøtte/snacksblandingen som jeg tok med fra loungen og lot som om jeg reiste i Plus...



Det ble litt ubehagelig trangt i setet etterhvert, for den gamle mannen i setet bredvid var en røslig kar, i tillegg annekterte han med største selvfølgelighet armlenet, med albuen langt inn på min side. Jeg presset meg så godt jeg kunne inn mot vindusveggen... Er pingle i forhold til å si fra om sånt, dessverre...
Etterhvert kom matserveringen, sedvanlig chicken or beef tror jeg var valget, jeg tok i hvert fall chicken. Og maten smakte faktisk ganske godt!



Flyturen forløp ellers ganske greit, jeg så en film, leste litt, slumret litt, hørte musikk (er lykkelig for mine lyddempende hodetelefoner), og klarte til og med å sove en time eller to!
Halvannen time før ankomst ble det servert frokost, og den var også overraskende god!



Vi landet rolig og fint på CPH en stund før oppsatt rutetid13.20. Det var nesten ikke kø i passkontrollen, så jeg kom meg kjapt inn SAS-loungen, deilig å slappe av i en myk lenestol der etter en lang nattflight.

Klokken 15.25 tok så SK1460, en Airbus A321, meg videre nordover til OSL. Tror jeg må ha sovet, for jeg husker ikke noe av turen, før mot slutten, hvor jeg fikk et flott glimt av Norges lengste elv, den som renner ut i havet i hjembyen min. Landet ti minutter før tiden.



Alt i alt en tur jeg var veldig godt fornøyd med. Herlig å se igjen fine steder i California, noen dager vekk fra alt stress her hjemme, og jeg synes at SAS leverte et godt produkt også på economy LH.
Fikk selvfølgelig de sedvanlige spørsmålene i etterkant, om hvorfor jeg reiser så langt for kort tid, er det ikke slitsomt osv.
Da er det godt å ha et flyforum hvor det finnes likesinnede
Takk for at du leste


Sent from my iPad using Tapatalk

Last edited by Yeager; 05-01-2018 at 00:20.
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2018, 01:09   #22
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: På novembertur til California -en rapport fra de bakre gemakker

Kom også frem til at Stevenson var et rasjonelt valg...
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kort rapport fra tur til Marseille med AF jb1 TripReports 2 28-03-2012 03:52
Novembertur til TLV Twin Otter Reiseforum 10 05-11-2010 03:41
Live rapport vs. rapport når man kommer hjem fra reisen? Twin Otter TripReports 2 26-06-2010 09:10
En novembertur med uvanlig reiserute. Til LAX via BEY. Farmer TripReports 51 27-03-2009 12:11


All times are GMT +2. The time now is 09:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.