Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-02-2014, 12:06   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Spørsmål Reisetips for Bahrain?

Noen anbefalinger for hvor man bør bo i Bahrain? Har enda ikke somlet meg til å booke hotell. Klarer ikke helt finne et strøk hvor man kan gå litt rundt.

Har gullkort hos Ritz Carlton, men det er usentralt og altfor dyrt. Og Hilton er enda ikke i landet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 01-02-2014 at 12:09.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 04:38   #2
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: Reisetips for Bahrain?

s
Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Noen anbefalinger for hvor man bør bo i Bahrain? Har enda ikke somlet meg til å booke hotell. Klarer ikke helt finne et strøk hvor man kan gå litt rundt.

Har gullkort hos Ritz Carlton, men det er usentralt og altfor dyrt. Og Hilton er enda ikke i landet.
Skall du også til Baharain,reiser du med UA,LAX-BAH for 600 usd? Jeg gjør dette to ganger som MR,med UA, 28/2 til 2/3 og 7/3 til 9/3 med en dag ophold på begge,4 dager til Grand Canyon imellom.Har bestilt BAH) HIX(Holiday inn)ca 60 usd pr dag. Å leie bil er veldig billig,ca 18 usd om dagen,og bensin koster"ingen ting" Tror at Hora er det beste strøket,skjønt byen er neppe veldig "tuslevenlig",hvis man liker å "tusle" litt,det er nært nasjonalmuseest og nasjonalnoskeen,og sjøen. Vær forsiktig i BAH med hoteller som er veldig populære med Saudiarabere,hvis du ikke liker å ha en natklubb i etasjen over deg og en annen i etasjen under!,det er 30 km fra Saudi og "ikke sprit og russiske....,til BAH og masse rusiske ho... for vanvittig mye penger!!!" Det er en tråd,egentlig,nå,2,(jeg starta den første,for å briefe litt) på FT om BAH,der du kan lære litt om BAH. Hvis du bruker LAX-BAH,kan du registrere deg på FT,for å møte andre FT ere,det er en ganske stor greie,selv om den hvar større før nyttår,pga UAs optjeningsregler!!

Last edited by geirfugl; 02-02-2014 at 05:21.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 07:33   #3
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Noen anbefalinger for hvor man bør bo i Bahrain? Har enda ikke somlet meg til å booke hotell. Klarer ikke helt finne et strøk hvor man kan gå litt rundt.

Har gullkort hos Ritz Carlton, men det er usentralt og altfor dyrt. Og Hilton er enda ikke i landet.
OT, men digger reisevirksomheten din
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 14:44   #4
peterfox
Peter Fox
 
peterfox's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Fighter town - Gardermoen
Posts: 409
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Noen anbefalinger for hvor man bør bo i Bahrain? Har enda ikke somlet meg til å booke hotell. Klarer ikke helt finne et strøk hvor man kan gå litt rundt.

Har gullkort hos Ritz Carlton, men det er usentralt og altfor dyrt. Og Hilton er enda ikke i landet.
Jeg vil virkelig anbefale Ritz Carlton, det er 5 minutter unna byen med en taxi, og for et hotell. Men Bahrain er ganske kjedelig.
__________________
Peter Fox
EBG & EBD since 1993 - Club Carlson Gold - HH Gold - Qatar Airways Privilege Club - Platinum. https://frequentflyer.no.
peterfox is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 15:06   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Skall du også til Baharain,reiser du med UA,LAX-BAH for 600 usd?
LAX blir en veldig omvei for en helgetur til BAH. Drar med LH via FRA.

Quote:
Originally Posted by peterfox View Post
Jeg vil virkelig anbefale Ritz Carlton, det er 5 minutter unna byen med en taxi, og for et hotell. Men Bahrain er ganske kjedelig.
Takk, har sett at det er et sted jeg burde velge om jeg bare skal sløve og kose meg på et hotell, men jeg har knapt 24 timer i landet og skal prøve å få med meg litt av landet. Da blir det bortkastet å betale 3-4 gangere mere for hotell-luksus jeg ikke får tid til å teste. Og så liker jeg å ha mulighet til å nå noe til fots selv om sandkassebyene ikke akkurat er tilrettelagt for denslags.

Etter hva jeg har forstått er et øde tre landets største sevedighet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 15:01   #6
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Noen som har vært i Bahrain i senere tid?

Prøver å lage en Bahrain og Kuwait tur slik at jeg får noen nye land på listen
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 02:02   #7
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Tror jeg var siste turist som slapp inn.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 12:53   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Tror jeg var siste turist som slapp inn.
Hva mener du?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 16:42   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hva mener du?
At jeg tydeligvis ikke hadde satt på nok smileys til at folk skulle skjønne at det var en spøk.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 21:25   #10
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Tror jeg var siste turist som slapp inn.
Hvordan er det på flyplassen når en skal inn i landet? Mye styr og stell, eller enkelt slik som i Dubai?

Hvor mange dager trengs der, 1 eller 2?
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 22:07   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Hvordan er det på flyplassen når en skal inn i landet? Mye styr og stell, eller enkelt slik som i Dubai?

Hvor mange dager trengs der, 1 eller 2?
De var ikke helt vant med turister og skjønte de gjorde noe feil da de ville plassere emg i samme kø som fremmedarbeiderne fra Bangladesh. Kom tilslutt inn i landet da det kom en sjef som hadde hørt om turister.

Vil si at 1 dag holder.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 22:36   #12
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
De var ikke helt vant med turister og skjønte de gjorde noe feil da de ville plassere emg i samme kø som fremmedarbeiderne fra Bangladesh. Kom tilslutt inn i landet da det kom en sjef som hadde hørt om turister.

Vil si at 1 dag holder.
Takk Robert. Slike triks som at en ikke må finne seg i å stå i fremmedarbeiderkøen kan være lurt å ta med seg. Havnet i en slik i Dubai for mange mange år siden. Det gikk saaaaaakte....

Ingen dokumenter eller betaling nødvendig for å komme seg inn, altså bare bånn gass til passkontroll ved ankomst.

Hvordan var prisnivået. har lest at taxi kan være dyrt, men alt er vel relativt hvis en kommer fra Norge og har prøvd Oslotaxi eller lignende
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2018, 22:49   #13
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by A-380 View Post
Ingen dokumenter eller betaling nødvendig for å komme seg inn, altså bare bånn gass til passkontroll ved ankomst.

Hvordan var prisnivået. har lest at taxi kan være dyrt, men alt er vel relativt hvis en kommer fra Norge og har prøvd Oslotaxi eller lignende
Mener jeg måtte vise noen papirer ved ankomst, men sjekk.

Kan ikke huske at prisnivået utmerket seg spesielt i noen retning. Bodde på The Diplomat Radisson BLU som hadde et greit bassengområde.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2023, 12:02   #14
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Er det noe å finne på I Bahrain på kvelden? Noe å se på? Noe å oppleve? får man sett noe av landet på 8 timer, når man lander 19:15 og flyet videre går 03:00? Leiebil koster 350kr for de timene, så jeg lurer litt å leie det.
Dette da jeg vurderer Gulf Air som alternativ på Kuwait-Dhaka, etter at Jazeera Airways kansellerte flighten min og flytt meg til en verken fugl eller fisk avgang med ankomst DAC 03:00
Futura is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2023, 18:35   #15
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Manama sentrum er ikke så halvgæernt, men hele resten av landet er totalt føkka av oljeindustri(en). Uberørt natur finnes ikke, men det kan likevel være interessant å ta en tur rundt å se på djævelskapen. Noe å se på? Egentlig ikke.
De har et Bahrain nasjonalmuseum som kan være verdt en tur. Rett ved siden av ligger nasjonalteateret med litt spesiell modernistisk arkitektur. Relativt norsk prisnivå. Den ganske store og moderne flyplassen har en takterrassebar med gløtt ut til oppstillingsplassen og rullebanen.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2023, 09:16   #16
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Jeg har prøvd å finne ut av visum reglene til Bahrain. Et turistvisum koster US$85 Har man mellomlanding på mer en 8 timer, må man ha visum. Men reiser man med Gulf Air og har transit med dem, blir det annerledes. Er tiden mellom flightene mindre en 24 timer, men mer en 7 timer kan man få overnatting og mat(STPC-STopover Payed by Carrier) om man har betalt mer en US$450 for billetten. Man må også reise med første flight til destinasjonen og kan ikke stå over en flight. Ellers kan man betale US$80 for en STPC pakke. Reiser man derimot til eller fra det Indiske Subcontinent, får man 2 mat vouchere uansett billettpris. Det tilbys også gratis bysightseeing for transit passasjerer som har mellomlanding på mist 7 timer. Siste Sightseeing starter kl 20 og man skal møte opp 1 time før. Vi skal være 7:45 i transit og lander 19:15 så da får jeg se hva vi klarer å få ut av dette.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2023, 11:22   #17
Korsvoll
Korsvoll
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo,Norway
Posts: 41
Default Re: Reisetips for Bahrain?

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Jeg har prøvd å finne ut av visum reglene til Bahrain. Et turistvisum koster US$85 Har man mellomlanding på mer en 8 timer, må man ha visum. Men reiser man med Gulf Air og har transit med dem, blir det annerledes. Er tiden mellom flightene mindre en 24 timer, men mer en 7 timer kan man få overnatting og mat(STPC-STopover Payed by Carrier) om man har betalt mer en US$450 for billetten. Man må også reise med første flight til destinasjonen og kan ikke stå over en flight. Ellers kan man betale US$80 for en STPC pakke. Reiser man derimot til eller fra det Indiske Subcontinent, får man 2 mat vouchere uansett billettpris. Det tilbys også gratis bysightseeing for transit passasjerer som har mellomlanding på mist 7 timer. Siste Sightseeing starter kl 20 og man skal møte opp 1 time før. Vi skal være 7:45 i transit og lander 19:15 så da får jeg se hva vi klarer å få ut av dette.

Til info så koster single entry turistvisum 5 BHD (ca. 13 USD) og ikke 85USD. Nordmenn kan få visa on Arrival, men kan også søke om e-Visa på forhånd (tilkommer en avgift da). Ser også i en annen tråd at det var snakk om Kuwait også, de gir tydeligvis norske statsborgere gratis visum, i hvert fall e-Visa etter egen erfaring (trolig grunnet Norges innsats under Gulfkrigen).
Korsvoll is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Berlin - Slovakian AF LET 410, Bahrain Amiri B747SP Berlin_Spotter Bilder & foto 4 18-06-2013 08:53
One more is gone (Bahrain Air konkurs) sk931 Flyforum 7 18-02-2013 12:39
Bahrain Airshow SeatBelt Reiseforum 0 07-10-2009 12:45


All times are GMT +2. The time now is 02:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.