Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-11-2016, 10:56   #161
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg vet ikke om det var riktig eller ikke (agenten virket overrasket), men betalte bare 368 kroner for bonustur med Thai BKK-OSL-BKK i økonomi nylig
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2016, 10:58   #162
Geffelator
Business Jockey
 
Geffelator's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: TRF
Posts: 79
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Companion ticket skal brukes og tur på First bookes.
Har funnet availability med både Thai og Air China via United og booket en rute med Thai.

Så leker man litt med tanken om å få prøve flere flyselskap da. LH er det bare å vente tålmodig på til det er 15/14 dager til avreise, men ANA og SIN lurer jeg litt på. Finner ikke availability på United hos dem bak i bussen en gang.
Noen som vet hva muligheten er for å finne F award med en av dem og hvor man best leter etter akkurat dem?
Geffelator is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2016, 11:34   #163
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Jeg vet ikke om det var riktig eller ikke (agenten virket overrasket), men betalte bare 368 kroner for bonustur med Thai BKK-OSL-BKK i økonomi nylig
Ja det hørtes veldig billig ut Ville ikke prøvd å forandre på den billetten, har hørt om folk som har fått drivstoffgebyr etter å ha skulle forandre datoer.

Quote:
Originally Posted by Geffelator View Post
Noen som vet hva muligheten er for å finne F award med en av dem og hvor man best leter etter akkurat dem?
Anbefaler sterkt awardnexus.com. Bruker disse selv til å finne turer. Hvert søk koster "poeng", men du får nok poeng til noen søk når du blir medlem. Er du flyertalk medlem får du enda flere.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 04-11-2016 at 11:36.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2016, 20:31   #164
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
SAS Award tilgjengelighet som EBG

Jeg vil gjerne vite hvor mye det utgjør å holde EBG mtp award tilgjengelighet. Er EBB og holder greskegullet, men flyr egentlig nok for å oppnå EBG (bare at SAS ikke matcher :/). Nå har jeg flere ganger forsøkt å bestille bonusbiletter innen europa, men enten er det ingen tilgjengelighet, eller så er det bare tilgjengelig via den mest omstendige routing (via CPH). Tidligere i år prøvde jeg meg på langdistanse med samme resultat. Har aldri opplevd en så dårlig award tilgjengelighet (LH i sammenlikning var mye bedre -som non-status).

Så spørs er om disse setene bare forbeholdes EBG og EBD. Noen kommentarer/erfaringer? Dessverre er det ofte heller ingen tilgjengelighet via expertflyer - men om dette har noe å si vet jeg ikke...
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2016, 20:51   #165
Kiev
Ex Spært
 
Join Date: Sep 2014
Location: Trondheim
Posts: 148
Default Re: Award tilgjengelighet som EBG

Det er generelt dårlig tilgjengelighet på attraktive ruter utenfor Skandinavia, men derimot god tilgang nasjonalt. Tror ikke det det er noen stor forskjell på status for tiden, men dette er annonsert som en av endringene på det nye Eurobonus som kommer Real Soon Now.
Kiev is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2016, 21:19   #166
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
Default Re: Award tilgjengelighet som EBG

ok takk. innenfor skandinavia er ikke av så stor interesse :/
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2016, 11:29   #167
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Anbefaler sterkt awardnexus.com. Bruker disse selv til å finne turer.
Hmm. Gjorde et forsøk med dem. Opplever du at de har noen særlige fortrinn framfor United / ANA / experflyer?
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 17:26   #168
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default EB poeng - tips?

Har noen et bra tips om hvordan man kan få seg en C-klasse billett til USA eller Østen med ca 70.000 EB-poeng?
Vet at det må kjøpes noe ekstra, men hva er den beste/billigste varianten av dette? Å bruke SAS-poeng på andre Star Alliance selskap gjør vel at man "taper" en del poeng ift. å fly med SAS?

Last edited by KnutW; 11-01-2017 at 17:29.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 17:52   #169
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: EB poeng - tips?

Du kan jo bruke 70K til å delbetale men det blir fort en god del ekstra å betale cash. Kjøpte en gang C til EWR med beste tilgjengelighet. Enveis. Kosta 125K EB-poeng + noen kroner utenom. Men til gjengjeld så opptjener man da bonuspoeng, så netto kostet det med ca 112k EB-poeng
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 19:05   #170
aboerr
ScanFlyer Blue
 
aboerr's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Drammen
Posts: 206
Default Re: EB poeng - tips?

En grei måte å skaffe litt ekstra poeng på er å kjøpe Trumf poeng av familie/venner/kolleger. Kan helt lovlig overføres til hvilke som helst EB konto.
Koster så klart penger, men hvis man ikke trenger så mye går det jo an.
aboerr is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 09:40   #171
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: EB poeng - tips?

Kan jo hende det finnes *A-partnere som er billigere enn SK på kjøp av bonusreise. SK vil ha 100 000 pluss avgifter for en t/r i C til USA eller Asia. SK sitt C-produkt er rimelig allright. Men når du kun har rundt 70 000 blir det antagelig grisedyrt å komme opp til 100 000 og jeg antar du ikke har en companion ticket liggende som kan anvendes alene til å rabattere poengbehovet med 50%

Mitt tips er å kjøpe en billigere billett og så legge inn bud på oppgradering med poeng. Er jo risiko for at du ikke får innvilget oppgraderingen, men om det funker er det nok billigste løsningen.
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 09:53   #172
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: EB poeng - tips?

Det med "Beste Pris" lønner seg helt klart ikke, i hvert fall. Sjekket til EWR nå, og du må ut med 15.000,- NOK + 70.000 EB poeng. Det er dumt når One World selger deg C-billetten for ca 14.500,- i samme periode.

Det beste - selv om det er en gambling - er muligens å kjøpe en billig economy billett og å satse på oppgradering?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 11:49   #173
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: EB poeng - tips?

Evnt ta i mot et par kredittkort fra SAS om du ikke har de fra før. Da kan du fort tjene en hel del i sign-up bonus, samt dra inn poeng på de kortene slik at du treffer 100 000 poeng om ikke alt for lenge.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 16:44   #174
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: EB poeng - tips?

Takk for tips og råd!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 02:08   #175
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Eurobonus 3.0

Neste spørsmål:
hvis jeg vil booke en eurobonusbillett Hamburg-Oslo-Düsseldorf, hvordan gjør jeg det? Må jeg ringe til SAS? Hvorfor kan jeg bare booke f.eks Oslo-Hamburg/Düsseldorf-Oslo :< Doesn't help me!
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 03:33   #176
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Neste spørsmål:
hvis jeg vil booke en eurobonusbillett Hamburg-Oslo-Düsseldorf, hvordan gjør jeg det? Må jeg ringe til SAS? Hvorfor kan jeg bare booke f.eks Oslo-Hamburg/Düsseldorf-Oslo :< Doesn't help me!
For å bestille retur til annen by må du ringe inn. Det er kun mulig å bestille hjemreise fra annen by på sas.no.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 09:55   #177
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
For å bestille retur til annen by må du ringe inn. Det er kun mulig å bestille hjemreise fra annen by på sas.no.


SAS og IT forstå det forholdet den som kan. Man kan heller ikke bestille bonusbilletter gjennom app'en. Det er vanlig at det er mulig. Det virker ikke som SAS bryr seg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2017, 14:47   #178
FlygendeFly
Newcomer
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 1
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Spørsmål:

Jeg bruker United.com til å finne ledige bonusbilletter.

Jeg gjorde dette nå i dag og fant tre ledige på business til Canada med Air Canada i september. Når jeg ringer opp SAS klarer imidlertid ikke den jeg prater med å finne disse billettene.

Har noen vært borte i dette før? Er det noen begrensninger eller vilkår som er årsaken, eller er det bare ikke så flinke til å lete hos SAS?
FlygendeFly is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 18:38   #179
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det finnes noen "spøkelseseterr" på United dotcom. Disse finnes ikke i virkeligheten. En annen mulighet er at fu må spesifisere eksakt hvilke avganger de skal sjekke.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2017, 10:15   #180
GT007
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 49
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Har endel poeng som utløper nå i september, men har ingen mulighet til å reise. Det jeg lurer på er om jeg booker en tur i dag til feks Feb- Mars, og booker om denne når jeg har reiseplanen klar. Vil dette være mulig? eller blir poengene borte?
GT007 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 15:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 15:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 10:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 11:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 22:24


All times are GMT +2. The time now is 11:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.