Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2012, 02:48   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
UK Info om flyplasser og transfer i London (LCY/LHR/LGW/STN)

Skal prøve å komme meg fra Gatwick til Heathrow med gjennomgående billett med BA.

-Kan man da få dekket transporten med gjennomgående billett slik man kan med Air France i Paris?
-Er det noen bedre alternativer enn bussen til National Express http://www.nationalexpress.com/coach...BA/Between.cfm ?
-På websidene står det fra-pris for bussen. Hva er pris om man bare møter opp?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 03:12   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default

Som det står i FAQ'en ...

Are your online fares the same price as the fares I pay at a ticket office?

Our fares online, excluding Funfares, are the same price as the fares available at our ticket offices.

The best way to guarantee your seat, for the best value fare, is to book in advance online.



National er eneste direktetransport mellom flyplassene, foruten taxi. Jeg har tatt dem flere ganger. Helt greit.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 08:33   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Takk, måtte lete litt for å finne at de hadde en FAQ.

Regner med at det er "Funfares" de oppgir som fra-pris på nettet. Kan ikke se at de oppgir fulle priser. Ser ellers at å bestille online ikke er særlig lurt:
"What should I do if I miss my coach?

If you miss your coach, your ticket will no longer be valid and a new ticket must be purchased if you wish to travel on a later service."

Bruker bussene ofte være fulle slik at man likevel bør ha bestilt plass?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 13:02   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Sånn til info så ser jeg bakover i nettbanken at jeg betalte 24,50 pund på en slik billett i juni i fjor. Da kjøpte jeg billetten på automaten under halvtimen før avgang.

Jeg ville nok gått for bussen om jeg skulle gjort det igjen, samt ventet med billettkjøpet til jeg var på flyplassen.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 13:07   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Takk, da er det jo lite å spare på å bestille på forhånd og risikere at man må kjøpe én billett til.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 16:02   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Og angående det å få dette inkludert i flybilletten: Nei. Det står egentlig ganske klart når man booker på ba.com.

Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 20:11   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Mener å ha lest at billigste alternativ er T-banen, men så klart er det upraktisk hvis man har bagasje + at man må bytte linje (til buss?) underveis.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 20:19   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Mener å ha lest at billigste alternativ er T-banen, men så klart er det upraktisk hvis man har bagasje + at man må bytte linje (til buss?) underveis.
Man kan ta tog fra Gatwick til Victoria station og t-banen derfra. Sist jeg sjekket tok t-banen mellom Victoria og LHR ca. like lang tid som hele bussturen.

Gatwick Express koster 18,90 pund en veg, kjøpt på stasjonen og tuben koster 5,30 (om Robert ikke har et Oystercard). Det blir 24,2 pund mot 25 pund for bussen .

Det finnes billigere tog fra LGW til London også, men er usikker på prisen. Billigere blir det selvsagt.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2012, 20:24   #9
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Tube"en er nok neppe noe alternativ. Du må, som Martin skriver, først ta tog til Victoria fra LGW, deretter bytte til circle line på tube'en til South Kensington og deretter bytte til Piccadilly Line i retning LHR. Jeg vil tro at toget inn til Victoria tar rundt 35 minutter (som ikke er utpreget billig), undergrunnen til South Kensington tar ca 10-15 minutter med ventetid, og deretter undergrunnen til LHR som sikkert tar 45-50 minutter fra South Kensington.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 00:31   #10
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Det "vanlige" toget fra LGW til Kings Cross koster omkring 3,50,- fra der kan man bytte til tuben
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 00:45   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
Det "vanlige" toget fra LGW til Kings Cross koster omkring 3,50,- fra der kan man bytte til tuben
Det billigste jeg har sett er rundt 10 pund inn til London Bridge (men det finnes et tog som koster rundt 8-9 pund inn til London Bridge, men som tar rundt 50 minutter). Problemet der er at det er nokså kronglete å komme seg fra London Bridge og til LHR. Mest sannsynlig er det beste å ta Jubilee Line til Green Park og Piccadilly Line videre til LHR, men det tar nok nærmere 1,5 timer med ventetid/bytte fra London Bridge. Så konklusjonen er vel at man kan komme seg fra LGW til LHR for rundt 14 pund en vei, hvis man aksepterer en reisetid på opp mot 2.5 timer... Alternativt så tar man bussen direkte og bruker 24 pund for en reise som iallefall er 1 time kortere (og betydelig mindre strabasiøs...).

Til Kings Cross går det svært sjelden direktetog fra LGW.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 00:51   #12
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Det billigste jeg har sett er rundt 10 pund inn til London Bridge (men det finnes et tog som koster rundt 8-9 pund inn til London Bridge, men som tar rundt 50 minutter). Problemet der er at det er nokså kronglete å komme seg fra London Bridge og til LHR. Mest sannsynlig er det beste å ta Jubilee Line til Green Park og Piccadilly Line videre til LHR, men det tar nok nærmere 1,5 timer med ventetid/bytte fra London Bridge. Så konklusjonen er vel at man kan komme seg fra LGW til LHR for rundt 14 pund en vei, hvis man aksepterer en reisetid på opp mot 2.5 timer... Alternativt så tar man bussen direkte og bruker 24 pund for en reise som iallefall er 1 time kortere (og betydelig mindre strabasiøs...).

Til Kings Cross går det svært sjelden direktetog fra LGW.
London Bridge stemmer, jeg som tenkte feil Men billett til 3,50,- har jeg kjøpt, men det kan skyldes at vi var en gjeng på 8 stk at prisen ble såpass rimelig
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2012, 19:10   #13
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Transfer Gatwick-Heathrow?

Londontoolkit er et utmerket nettsted når det gjelder info som dette.

http://www.londontoolkit.com/travel/...k_transfer.htm

Quote:
The cheapest way to travel between Gatwick and Heathrow Airports is by London Underground and bus. Expect a travel time of around 3 hours though and being required to drag luggage up escalators and stairs and travel in crowded train carriages.

Going in the Heathrow to Gatwick direction you would get the London Underground from Heathrow to either Victoria or Fulham Broadway.

You then get either the National Express London Victoria to Gatwick Airport bus or the easyBus Fulham Broadway - Gatwick bus.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2012, 01:58   #14
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 187
Ryanair Transit i Stansted

Jeg skal flyve til Dublin i januar og har set lidt på Ryanair via Stansted, da jeg så kan flyve fra Billund.

Jeg lander i STN kl 06.55 og skulle kunne nå Dublin-flyet kl. 08.05 og da jeg ingen bagage har med (Kun håndbagage) er jeg vel ikke nødsaget til at gå ud og ind igennem security igen eller hvad? Nogen der ved noget om transit i STN? Har søgt lidt på Google, men finder ikke rigtig noget
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2012, 14:25   #15
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Transit i Stansted

Har søkt og lest litt på nett og det virker som om du må gjennom Customs for så å gå inn gjennom security igjen, dette er fordi Stansted bare er bygd slik virker det som, men ta contact med STN Airport og hør hva de sier! Du kan også ta en kikk på denne siden - http://www.stanstedairport.com/stans...ng-at-stansted
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers

Last edited by LN-CMN; 05-11-2012 at 14:27.
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2012, 15:37   #16
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Transit i Stansted

Er vel uansett ny sikkerhetskontroll for transferpax i Storbritannia?

Ville hatt en backupplan for legget STN-DUB hvis du skal prøve noe slikt. 1:10 mellom separate bookinger er ihvertfall ikke mer en du må ha.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2012, 15:44   #17
ValdaIsaksson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 187
Ryanair Re: Transit i Stansted

Tusind tak for svar! Jeg booker bare den et par timer senere, selvom det betyder afgang kl. 12 først.. Så mange timer i Stansted er ikke særlig sjovt :P
ValdaIsaksson is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2012, 03:52   #18
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Hvordan få 7 timer til å gå ved Gatwick

Ok folkens! Da skal unge lovende Grindstein ut på tur om 4uker. Eneste minuset er at man har 7timers transfaretid ved Gatwick Er det noen som vet hva man kan gjøre for at denne tiden skal gå litt raskere?

Skal ut å fly med Emirates, og trippraporter kan forventes.
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2012, 11:43   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Hvordan få 7 timer til å gå ved Gatwick

Om du har 7 timer på Gatwick ville jeg overveid en tur inn til London. Mye bedre det enn å henge rundt på flyplassen iallefall.
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 31-12-2012, 12:38   #20
Turtle
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 935
Default Re: Hvordan få 7 timer til å gå ved Gatwick

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Ok folkens! Da skal unge lovende Grindstein ut på tur om 4uker. Eneste minuset er at man har 7timers transfaretid ved Gatwick Er det noen som vet hva man kan gjøre for at denne tiden skal gå litt raskere?

Skal ut å fly med Emirates, og trippraporter kan forventes.
7 timer?! Som det foreslås er nok en kjapp tur inn til byen det beste tidsfordrivet. Hvis du gjør det må du være obs på at togbilettene er operatøravhengig (jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt folk som ikke får det med seg før de sitter på feil tog. De nordmenn jeg har hørt blir pluteslig veldig dårlige i engelsk når de skjer ).

Vil anbefale å ta Southern (ikke Gatwick Express) inn til Victoria da der det gangavstand til mange fine områder og dermed unngår du å kaste bort tid og penger på undergrunn/buss. Er rundt £15 for off-peak day return med dem og der er tog jevnt og trutt og tar kun noen minutter mer enn Gatwick Express.

Alternativet er First Capital Connect til London Bridge/Farringdon/St. Pancras som er billigere (rundt £10 tror jeg) men da havner en litt mer i utkanten, om en kan bruke det ordet, og skal du henge på London travel card blir det dyrere.

Ellers har du jo "metropolen" og "sjarmerende" Crawley som er 10min med buss (£2 hver vei) fra terminalen hvor du kan treffe på horder av flyplassarbeidere samt der er en County Mall som er fyllt av mer eller mindre "interessante" mennesker Hver sin lyst!

Last edited by Turtle; 31-12-2012 at 12:40.
Turtle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer LGW->LHR Twin Otter Reiseforum 8 27-06-2011 15:09
BU STN vs LGW? Discus Flyhistorisk forum 7 04-11-2009 00:15
BAA må selge LGW og STN CK Flyforum 0 19-03-2009 22:21
Fotografering på CPH, LCY, STN sirpjalle Bilder & foto 9 01-05-2008 03:09
Flere flyplasser med juletåke - LHR/LGW/LCY Someone Flyforum 1 24-12-2007 02:00


All times are GMT +2. The time now is 09:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.