Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-02-2025, 05:45   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Buenos Dias altså. Det er onsdag!

God onsdag fra taxi på vei til OSL. Litt fakir-arbeidsdag i dag. 2 møter på en diger messe i Barcelona og med syk irritasjon over høye hotellpriser fikk jeg mekket det til som en dagstur. En stor bonus er jo at jeg kommer hjem til Storsmurfen i kveld. En liten nedtur er at det betyr første balje ut fra OSL og nest siste tilbake. Blir lang dag.

Og så tror taxisjåføren at han er Mika Häkkinen i den sure Priusen sin her. Motoren høres ut som lungene til en 90 år gammel kjederøyker på vei opp de syv søstre mens vi forsøker skvise hver siste lille dråpe ut av bilen.

Jeg er forøvrig aldri lettirritert om morgenen.

Jeg vil ha kaffe og kanskje noe å spise.

Hadde bra!

UPDATE: Og så får vi selvfølgelig klassikeren; "duuuuu, vi har litt problemer med bankterminal i dag...".

BINGO!

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 05-02-2025 at 05:55.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 07:27   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Buenos Dias altså. Det er onsdag!

Fin onsdag morgen fra Ris. Enn så lenge i sengen før jeg krykker meg over til sofaen. Gårsdagens utskiftninger ble slett ikke ille…så det blir nok noen nettaviser jeg kan pløye meg gjennom i dag også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 08:03   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra trd, sovet godt på mitt faste rom 551. Frokost inntatt og nå ventes det på tog mot forskningshovedstaden. Videre til Stavanger i kveld for å fortelle hvor flink heg er i morgen. Har egentlig kuttet ut koffein av ren nysgjerrighet, men glemte jo det da jeg svingte inn på frokosten.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 09:24   #4
Gunnar
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Og så tror taxisjåføren at han er Mika Häkkinen i den sure Priusen sin her.
Sikker på at det ikke bare er Priusen som tror den er rally-bil?

God morgen fra Forus. Eldste arvingen er med på kontoret igjen, og insisterer fremdeles på at FR B738 og KL E190 er bedre enn SK MD81 i janne-farger. På grunn av winglets

Nuvel, jeg har kaffe, og arvingen har sjokolademelk og leker. Så da er det bare å sette i gang med kontoreringen.
Old 05-02-2025, 09:44   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra kontoret.. Full gass i studioet i dag også og en gode 600 kalorier brent bort. Det kommer godt med da jeg har tatt med Delfia-kake på kontoret i dag (tydeligvis lite kjent kake på Oslo Vest).

I kveld er det cowboy-middag hvor fem raringer skal planlegge hver sine US road-tripper sammen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 10:21   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

God Morgon,

Precis gjort av med några tusenlappar av koncernens pengar för en resa till Panama och Costa Rica om tre veckor. "I feel gooooood"

Annars går dagen 100% i teams innan den avslutas med en bättre indisk middag.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 10:48   #7
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
(tydeligvis lite kjent kake på Oslo Vest).
Oslo vest burde vite at - som så fryktelig mye annet godt, kult, funksjonabelt, praktisk, spennende, teknologisk fornuftig etc - delfiakake stammer fra Tyskland Altså ingen grunn til å leve i uvitenheten, den har eksistert siden tidlig 1900-tallet. Og har usedvanlig mange navn, svigerfar kaller den "Kalte Schnauze". Førte til en liten google-ekspidisjon fra min side, hvor jeg fant ut at mormors delfiakake er en tysk oppfinnelse. Som så ofte, som nordmannkvinne, trodde jeg at det var noe ultranorsk og superspesielt. Kanskje til og med super"nordnorsk". Nope. Selv vaffeljernet med hjerter er en tysk oppfinnelse. Er vel bare Kvæfjordkaka som er noe særnordnorsk...

Kaffen er på bordet, og jeg har en liten pause fra pleie av mine 3 RSV-pasienter. Puh. Den eldste er den som er sykest. Mannen min har 1 ukes sykemelding for første gang siden vi traff hverandre. Trodde ikke RS var så gæli, men skjønner hvorfor gamlinger bør vaksinere seg.

Last edited by Polaris; 05-02-2025 at 10:50.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 10:48   #8
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Elvebyen. Liten pause fra sanatoriet i Tønsberg, da 1 av 2 barn er oppegående igjen. Litt kranglete i korsryggen etter å ha løftet litt feil og bært litt mye på minstemann de siste to dagene, samt halv natt på litt for tynn madrass på gulvet hos eldstemann, men det pleier å gå seg til med litt bevegelse, tid, tøy og bøy samt litt paracet og ibux

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 11:27   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God dag fra Asker. Hjemmekontor, etter en tur med eldste arving på DrDropin i morgentimene. Gav opp at den ørebetennelsen skulle gå over av seg selv, så ble nødt til å få litt tryllemikstur. Kona driver med sin karriere, så da er jeg og barna hjemme, og med ymse sykdom er det plutselig ingen treninger som må kjøres til. Ha en fin dag.
Old 05-02-2025, 13:31   #10
bamseh
Air Traffic Controller

bamseh's Avatar

God morgen fra Stavanger! Etter å ha jobbet natten gjennom, og deretter noen velfortjente timer på øyet i dag tidlig var det virkelig en bonus å se sol og tålelig bra vær ute!
Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det kommer godt med da jeg har tatt med Delfia-kake på kontoret i dag (tydeligvis lite kjent kake på Oslo Vest).
En forhenværende kollega av meg og undertegnede diskuterte en gang om det var så mye fett i Delfia-kake, at man kunne gå opp mer i vekt enn man faktisk spiste - altså om det var sånn at 100g delfia-kake resulterte i 200g opp på vekta
bamseh is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 13:48   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Nesten så jeg skulle vurdert Dr Dropin selv , men tviler nå på at en vanlig forkjølelse er noe som de kan hjelpe mye med. Denne her sitter litt kraftigere i enn det jeg vanligvis har og har blitt litt verre siste døgnet så har ligget lenge i senga i dag.
Ja og sånn går nu dagan, kanskje jeg bare skal gå en tur til butikken bare for å komme seg ut littegranne iallefall.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 14:06   #12
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Det ble doktoren her også. Skulle fått cellegift, men prøvene var ikke bra nok. Dermed endte det med innleggelse og tapping og så blir det MR enten senere i dag eller morgen, så får vi se om de finner ut av utfordringene. Egentlig like greit at det ble innleggelse nå, da de forhåpentligvis finner ut av dette.
Old 05-02-2025, 14:51   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Delfiakake er tradisjonell Bærumsmat ..

G’morgen fra SC. Tilbake fra lang tur med berneren. Mye biler og mye rådyr i dag. Og en coyote.

Amazon var på døra før halv seks.. Riktignok var pakka to dager forsinket, men fyren skulle bare visst at det han leverte var en tube ‘buttpaste’ for svigerbeistet ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 15:23   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Delfiakake er tradisjonell Bærumsmat ..

G’morgen fra SC. Tilbake fra lang tur med berneren. Mye biler og mye rådyr i dag. Og en coyote.

Amazon var på døra før halv seks.. Riktignok var pakka to dager forsinket, men fyren skulle bare visst at det han leverte var en tube ‘buttpaste’ for svigerbeistet ..
Sånn barrierekrem typ? Vil jo nesten tro det er enklere å få tak i på USAs mange apotek (som egentlig er vel ikke apotek, men et sted hvor man kjøper øl, sprit, cola og alt annet enn apotekvarer)
Old 05-02-2025, 15:33   #15
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by bamseh View Post
En forhenværende kollega av meg og undertegnede diskuterte en gang om det var så mye fett i Delfia-kake, at man kunne gå opp mer i vekt enn man faktisk spiste - altså om det var sånn at 100g delfia-kake resulterte i 200g opp på vekta
Ikke utenkelig. I følge internettet inneholder 50 gram delfiakake 300 kalorier, så Sud’en bør nok legge på en kilometer eller to i bassenget med mindre planen er å passe inn blandt lokalbefolkningen langs landeveien i USA.

Her på østkanten (av Asker) er det gjort et svært lite vellykket forsøk på å gå tur i solskinnet. Broddene kom til kort, her bør man nok ha kjetting og småspiker under skoene for å komme seg frem til fots. Eventuelt truger. Alternativene var våt isholke eller dyp løssne. Ingen av delene fristet, så da ble det kaffe og sjokolade (50g = 200 kalorier) i solveggen i stedet.
Fortreffelig eftermiddag ønskes alle!

Last edited by KnutW; 05-02-2025 at 15:36.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 15:47   #16
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Sånn barrierekrem typ? Vil jo nesten tro det er enklere å få tak i på USAs mange apotek (som egentlig er vel ikke apotek, men et sted hvor man kjøper øl, sprit, cola og alt annet enn apotekvarer)
Ja, no sånt .. Men vi bor et stykke fra nærmeste tettsted, og det er bare sååå mye enklere å bruke 'bokhandelen' til Åtter'n for slike rutinekjøp. Ikke lite slikt man trenger med en pasient i huset ...
Radar Station KGRV3
Old 05-02-2025, 16:24   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hadde jeg hatt behov for noe som skulle smøres på rumpa, hadde jeg nok foretrukket å handle på nett jeg også.

Gudd dei fra gjemmekontoret. Ble her istedenfor borte i dag, da man har hostet litt i et par dager. Det går nok over.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2025, 17:55   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hadde jeg hatt behov for noe som skulle smøres på rumpa, hadde jeg nok foretrukket å handle på nett jeg også.

Gudd dei fra gjemmekontoret. Ble her istedenfor borte i dag, da man har hostet litt i et par dager. Det går nok over.

Ha en god en
Dere er heldige som har mulighet for hjemmekontor. Vanskelig det når man jobber i helsevesenet gitt.
Old 05-02-2025, 19:33   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Dere er heldige som har mulighet for hjemmekontor. Vanskelig det når man jobber i helsevesenet gitt.
Du kan jo ha 'kontor' hjemme hos noen? Det er jo noe ..
Radar Station KGRV3
Old 05-02-2025, 19:43   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du kan jo ha 'kontor' hjemme hos noen? Det er jo noe ..
Gjemmesykepleier har jeg hørt det er noe som heter.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules