Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-09-2021, 00:12   #41
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: God tirsdag fra L1

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Dæven, på tide å investere ser jeg. Herfra kan det kun gå oppover! Høyner med en Japp og en gul farris.
Det er bare å investere. Her ser det sykt lyst og fint ut. Vi har blitt booket om til economy på KLM til CPH (kan ikke sjekke inn eller velge sete på den) og SAS Plus fra CPH til OSL. Kan ikke velge seter på den heller.

Så det er jo en helt classic-bongo det her. Vi brukte en haug med cash for å fly business ned. foran i kabinen og ikke ved siden av noen pga Covid. Så bonuspoeng hjem i PLUS av ca samme årsak. Og så får vi to stappfulle run i eco uten setevalg i stedenfor.

Vi overlever sikkert. Men det ble jo litt dust og kunne da kanskje heller fløyet begge veier i eco og spart noen tusen kroner i ukepenger. Så send over den farrisen. Vi trenger den.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 16-09-2021, 00:21   #42
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Så send over den farrisen. Vi trenger den.
Kan hentes i Mosjøen om tre uker.
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2021, 00:22   #43
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Kan hentes i Mosjøen om tre uker.
Vi kommer.

(Via Lakselv, Kiruna og Vaasa)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Old 16-09-2021, 00:38   #44
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Vi kommer.

(Via Lakselv, Kiruna og Vaasa)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

The Bongo Way.
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2021, 00:39   #45
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
The Bongo Way.
The only way

Old 16-09-2021, 01:04   #46
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Du er så full i faktafeil at det går forbi det morsomme og blir hoderystende.

At voksne folk ikke kan barneskole matematikk og klarer å se regnestykke på hvor lite og ubetydelig vi som nasjon er i et globalt sammenheng så skjønner ikke jeg hvordan dere klarer å knyte skoene om morgenen. Din forskrudde virkelighetsoppfattelse må behandles akkurat som Politiskeparti som er under sperregrensen, de burde vært ignorert og tiet ihjel og ikke hatt talerett i det offentlige rom. Sov godt og sov lenge så det blir stilt.

FQTV
Pussig at du skriver nettopp dette i dag - hvor BBC og New York Times begge trekker frem Norges betydning i Globale sammenhengen - nettopp som et Olje Produserende land som KAN vaere et baade et eksempel i positiv forstand men ogsaa i negativ forstand hvor land viser til hva Norge ikke er villige til aa bidra med.

Kanskje mangler et Globalt Perspektiv og kanskje innspill fra litt mere Globale kilder ?

Ja du har helt rett i at dere i Norge har det svaert KlimaTrygt - men saavidt jeg kan se kan Norge neppe stenge vaersystemer ute - og hva vi opplevde her i Seattle i sommer (meget likt Norges klima) haaper jeg du aldri aldri opplever!
Old 16-09-2021, 07:41   #47
Henshaw
ScanFlyer Crusty

Henshaw's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Pussig at du skriver nettopp dette i dag - hvor BBC og New York Times begge trekker frem Norges betydning i Globale sammenhengen - nettopp som et Olje Produserende land som KAN vaere et baade et eksempel i positiv forstand men ogsaa i negativ forstand hvor land viser til hva Norge ikke er villige til aa bidra med.

Kanskje mangler et Globalt Perspektiv og kanskje innspill fra litt mere Globale kilder ?

Ja du har helt rett i at dere i Norge har det svaert KlimaTrygt - men saavidt jeg kan se kan Norge neppe stenge vaersystemer ute - og hva vi opplevde her i Seattle i sommer (meget likt Norges klima) haaper jeg du aldri aldri opplever!

Det er vel også noe som heter feie for egen dør eller noe slikt.
Siden Norge er et lite og ubetydelig land, så kan jeg med samme logikk slutte å bære rundt på søppel til jeg finner en søppelbøtte, og like sånn godt bare kaste det på gata eller i naturen. Den colaflasken og tomme bolleposen er uansett lite og ubetydelig bare på mengden forsøpling i Oslo. Ser man på mengden søppel i India så kan jeg jo like greit ta alt husholdningsavfall å kaste ut døra i stedet for å bære det helt til søppelconteinerene.

Klima eller ei, så er det heller ikke feil å få triveligere lokalmiljø med færre skadelige gasser og partikler (og mindre søppel på gata og i naturen)

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2021, 07:49   #48
FQTV
EBG - QR Gold

FQTV's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post

Kjære deg.

Om BBC og New York Times sier noe så forandrer ikke det regnestykket som ikke går opp. BBC er så politisk klima påvirket at de er nesten blitt løpebud for klimasaken. Du kan fjerne Norge fra verdenskartet med folk, fe, fisende dyr og all andre utslipp, det påvirker ikke verden i klimasammenheng. Dette vet politikere, selv i Miljødirektoratet.

Verden styres av penger. Stor politikk er penger.
Skal vi være med i det gode selskap, politisk, så må vi som outsidere i EU følge det de store vil. Trump trakk USA fra Parisavtalen for den var dårlig business for han og sine. Igjen, penger. Så kom Biden som er politiker og ikke businessmann og så var de inne igjen.

Jeg, har selv kjøpt meg inn i noen grønne Fond som har gitt god (teoretisk) avkastning hittil, det skal nok opp og oppover inntil boblen sprekker. Klima er penger.

Tilslutt, vi må gjerne redusere de globale utslippene. Da gjøres det der utslippene er så store at det faktisk påvirkere og merkes. Som f.eks Kina, India, Asia, Sør-Amerika og tildels USA.
Hele Skandinavia med ca 22 millioner som har bilpark med Euro 5/6 og moderere teknologi fra industrien påvirker ikke klimaet globalt. Det blir for smått i et globalt sammenheng. Matematikken går ikke opp.

FQTV

Juli: BGO AMS OTP // OTP AMS BGO // BGO SVG // SVG BGO
Aug: BGO CPH EWR // EWR CPH BGO // BGO SVG
Sept: SVG BGO // BGO OSL FRA MEX // MEX FRA CPH OSL BGO // BGO SVG
Okt: SVG BGO // BGO OSL // OSL BGO
FQTV is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules