Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2017, 10:44   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default MOW goes Ryan - play by play ..

Etter to dager i London går ferden videre til Mosjøen for litt jobbing, og første etappe går med et for meg nytt selskap - Ryanair. Det å komme seg fra London til Oslo på en søndag kan være en utfordring, og da jeg fant en greit timet flight til $79 med bagasje, sete, fasttrack og pri boarding innebygd, var egentlig valget greit.

Så ved åttetiden stilte jeg ved flybussholdeplassen rett ved hotellet med en syvpunds billett innkjøpt på nettet.



Stansted ligger minst like langt ut på landet som Gardermoen, men på en søndag er trafikken grei.



Fortsettelse følger.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 12:11   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Tidlig fremme .. pga nevnte mangel på trafikk. Stansted er blitt en grei flyplass og terminalen virker romslig og luftig.

Heller ingen kø hos Ryanair.



Med ‘Full pakke’ var det bare å rusle rett til FlexiPlus-skranken.



Litt drama i området pga kansellerte fly, men de fleste var nok booket om på forhånd. Kun noen få rundt serviceskranken.

Kofferten min var en kilo for tung, men det ble ikke bemerket. Fikk passet sjekket og godkjent og ble sendt videre.



Så var det å tusle videre gjennom security. Ingen kø på Fasttrack, men som vanlig i UK var mine ladere, ledninger og andre småting veldig spennende. Så dette tok alene lengre tid enn alt det foregående.

Hadde uansett beregnet meg veldig god tid, så no sweat. Etter security ventet en lang gåtur. Veldig lang, faktisk, før jeg igjen fikk se dagslys. Parfyme, sprit, kosebamser, ‘Genuine British Food’ .. you name it. Handlegate fra Hælvete der jeg humpet avgårde på den vonde foten min som allerede hadde fått seg en tøff weekend. Menmen, de har tydeligvis lært av sin største kunde. Nå har jeg fått meg en kaffe og litt mat og sløver meg frem mot avgang ...

Fortsettelse følger ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 14:40   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Åjåjåj... mer omsorgssvikt her ser jeg. Gleder meg til fortsettelsen.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 17:27   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default MOW goes Ryan - play by play ..

Britene kan dette med effektivitet. For eksempel må du gå tilbake mot avlukkene for å finne håndtørkerne etter at du har vasket deg. Fint når det er fullt av folk. Denne morgenen var det imidlertid relativt stille. I tillegg holder man alle inne i kjøpesenteret inntil man finner det for godt å sette gatenummeret på tavla. Sånn ca 50 minutter før avgang. Igjen, trafikken hadde ikke kommet fullt i gang ennå.



Deretter var det full stampede ut til gatene, hvor det plutselig skulle gå tre fly samtidig.



Boarding begynte ganske prompte da flyet, 11 år gamle EI-DLG, svingte inn på plassen. Litt dårlig merket for pri-boardingen, men det ble håndhevet steinhardt før vi ble sendt inn i gateloungen ned i nesebroa, hvor vi ble stående en stund.



Deretter var det ned på tarmac og opp flytrappa. Alle nesebroer sto ubrukt.



Så var jeg ombord. Håndbagasje ble ikke sjekket særlig nøye og crewet fikk omtrent hysterisk anfall da et indisk følge kom tråkkende bak meg med ... mye. La oss bare si det sånn. Men det ordnet seg, alle fant plassene sine og plutselig stengte de dørene.



Forsettelse følger.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 19:24   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default MOW goes Ryan - play by play ..

Vi gikk på tid. Og jeg hadde ledig midtsete.



Knyttenevetesten ble nesten bestått på 4C.



Foran satt det en brite og en med tysk etternavn og dro i spakene. Begge så relativt oppegående ut. Kabinen var befolket av fem ungdommer av ubestemt nasjonalitet. Trolig hovedsaklig østeuropeisk. En var trainee og hun gjorde muligens sin første demo på ordentlig. Men grundig var hun, og det var de andre også. Belter og håndbagasjeplassering ble grundig fulgt opp.



Kjapt i luften, og man startet med en runde med mat og drikke-tralla. Fulgt av en runde til. Deretter kom taxfreetralle 1, etterfulgt av skrapelodd og taxfreetralle 2. Til slutt ble søpla samlet inn, og så var vi nesten fremme.



Kabinen var holdt i ‘standardfargene’, som vel er på vei ut, samt masse reklame.





Doen var imidlertid helt standard.



1:45 flytid plasserte oss på Gardermoen litt før rute, men til min skuffelse fikk jeg ikke høre Ryanairsangen.

Null kø i passkontrollen, bagasjen kom kjapt og plutselig sto jeg foran innsjekkingsautomaten til SAS. Men det er en annen historie.

Snipp snapp snute, så var Ryanairjomfrudommen røket .....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 01-10-2017 at 19:40.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 00:23   #6
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Tja, hva skal man si?
Virker jo ikke akkurat fristende, men heller ikke direkte frastøtende. Er pris og tid riktig, vil jeg nok vurdere det. Skal godt gjøres, da fordelene som GFB må inkluderes.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 00:24   #7
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Takk til Andreas som deler
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 11:28   #8
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Tja, hva skal man si?
Virker jo ikke akkurat fristende, men heller ikke direkte frastøtende. Er pris og tid riktig, vil jeg nok vurdere det. Skal godt gjøres, da fordelene som GFB må inkluderes.
Reisen i seg selv er ikke nødvendigvis frastøtende (det jeg fant mest frastøtende var tilstanden toalettene var i ca 20-30 minutter inn i en flyvning på 3-4 timer til Hellas, men spørs om ikke det var det stappfulle flyet med grekere som hadde årsak i det). Ryanair er dritstrenge på priority boarding, og har klart å finne en ganske effektiv måte å gjennomføre den på. Fargen inne i flyet er vel forsåvidt noe frastøtende

Jeg savner litt info om hva MOW synes om de j~vlige setene? De føles som de ser ut, synes jeg. Heldig som hadde et cabin crew som var nøye, men det spørs om du ikke hadde rett i at vedkommende var ny (ergo ikke drttlei) siden hun var så nøye. På min ene reise med Ryanair løp purser rundt med tralle mens vi var på finale og hjulene var ute, og hennes lille apprentice så bekymret ut vinduet mens hun lefset noen poser inn i tralla, smalt tralla inn i sin hule, bremsene på, slag raua i setet sitt og hadde sine egne setebelter på ca 15 sekunder før touchdown. Aldri sett makan til tempo og stress, og den "cabin cleared"-meldinga til pilotene må ha vært en kreativ en
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 12:40   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

Jeg savner litt info om hva MOW synes om de j~vlige setene? De føles som de ser ut, synes jeg. Heldig som hadde et cabin crew som var nøye, men det spørs om du ikke hadde rett i at vedkommende var ny (ergo ikke drttlei) siden hun var så nøye.
De var alle grundige. Hun nye ble grundig passet på av purseren og han pekte, forklarte og fulgte henne grundig opp.

Setene er ikke verre enn f.eks. Swiss/Helvetic som jeg fløy fredag, med unntak av at de ikke kan legges bakover. De er faktisk litt tykkere og føles mykere. Rompa mi sa fra umiddelbart på Swiss... Hvordan de nyeste setene til Ryanair er vet jeg ikke.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 13:39   #10
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Men synes du ikke de var klamme og ekle med det syntetskinnet? Mulig det var mer tydelig på en 3timers flyreise, men hoddamn. Fakeskinn er klamt.. D:
Visste ikke Ryan har nyere seter.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 14:54   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Det er vel samme stoffet jeg satt på fra Atlanta til Zurich torsdag natt ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2017, 12:38   #12
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Takk for rapport. Høres ut som om alt fungerte som det skulle.

Morsomt å ha fulgt hvordan de andre flyselskapene i Europa har reagert på Ryanair:
-først ignorert
-så latterliggjort
-så kritisert
-til slutt kopiert
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2017, 11:31   #13
Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Ser det skrives en del om setene til Ryanair, jeg er helt enig at de er estetisk grelle, men jeg må erkjennne at det er det eneste flysetet (på kortdistanse) jeg har klart å sove i

Fløy passivt tilbake til OSL fra LPA med oss (Norwegian) her forleden; splitter ny og superfresh -800 med siste generasjons Recaro slimline seter, jeg må ærlig innrømme at jeg satt vondt, selv på nødutgang. FR setene er mere behagelige enn våre. Vi har forøvrig de samme slimline setene på MAXen.
SAS har vel begynt å installere slimline seter, men med stofftrekk, noe som gir milevis bedre sittekomfort, kudos!

Last edited by Kabinsjef@DY; 04-11-2017 at 11:32. Reason: Edit
Kabinsjef@DY is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2017, 11:25   #14
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,005
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Morsomt å ha fulgt hvordan de andre flyselskapene i Europa har reagert på Ryanair:
-først ignorert
-så latterliggjort
-så kritisert
-til slutt kopiert
Ja det gjelder jo også Norwegian. FlyViking ligger vel mellom trinn 2 og 3

Fin rapport BTW. Jeg likte de Ryanair-inspirerte sokkene til med-passasjeren din på bilde 2.
Desk pilot is online now   Reply With Quote
Old 01-10-2022, 16:08   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Ser ut som at tapatalk sletter bilder etter en viss tid, men her er beviset ..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Img_7859.jpg
Views:	284
Size:	202.6 KB
ID:	52153  
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2022, 16:56   #16
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: MOW goes Ryan - play by play ..

Veldig bra rapport. Tusen takk!
B747-8 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
easy vs Ryan LN-MOW Flyforum 4 18-09-2009 12:22
Ryan på Sola idag Lennart Flyforum 17 23-04-2007 22:40
Ryan international iceman Flyforum 5 13-02-2007 17:00


All times are GMT +2. The time now is 11:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.