Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2012, 10:54   #1
Tomba
Newcomer
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 12
USA Washington DC (IAD) - om flyplassen (transfer, til/fra, etc)

Hei, et "amatør" spørsmål her. Skal til Vegas i november via CPH og IAD fra OSL. Trenger jeg å sjekke inn bagasjen på nytt i IAD eller blir den sendt hele veien, og er 1 time og 30 min nok på IAD?
Tomba is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 11:11   #2
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Vegas

Det normale er at både du og alle bagasje må gjennom full imigration og tollbehandling ved første flyplass man kommer til i USA.

Det finnes noen få unntak med kombinasjon av flyplass du reiser til, fra og flyselskap om destinasjonen ikke er i USA, men dette er virkelig sjeldent og da jeg har opplevd det viste ikke engang informasjonesavdelingen på flyplassen om at det var mulig.

Husker ikke hvor lang tid jeg brukt i immigration i Washington, men slikt tar fort en time. Med gjennomgående billett setter de deg uansett på neste fly om du ikke rekker det. Washington har også en sær ordning hvor det kan ta over en halvtime fra flyet lander til du kommer inn i terminalbygningen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 09-10-2012 at 11:13.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 11:35   #3
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Vegas

Det må sies at tollbehandling og bag-drop ikke tar veldig lang tid. Det er immigration som tar tid. 1,5 timer høres litt snaut ut. Hadde 1t 35m i Detroit i august, og det gikk bra, men bare fordi det ikke var kø i immigration. I IAD er det egen immigration for transfer, som kan gjøre det litt smidigere.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2012, 11:51   #4
hstad
geocaching traveler
 
hstad's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 109
Default

Kommer veldig an på når flyet lander. Ofte kø på IAD ved halv 4 tida, men det kan være tomt en halvtime før. 1.5 time bør gå, men vær lur og plasser deg rett innafor døra på bussen inn til terminalen, da kjem du deg fort ned til immigrasjonen. Stå i rommet rett bak føreren om mulig!
hstad is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2012, 12:33   #5
hubbabubba
Newcomer
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 1
SAS Flybytte i CPH og på IAD

Jeg skal snart til USA, og har dermed to flybytter. Først på Kastrup, deretter i Washington. Har aldri reist så langt med fly alene, så er litt nervøs med tanke på å rekke å bytte fly.
Kan jeg gå i transit på Kastrup, eller må jeg hente bagasje, sjekke inn osv på ny?

Og hva skjer i washington? Regner med jeg må gjennom alt sammen der for så å ta fly videre innenriks. Har 1 t og 50 min til neste fly, holder det??
Reiser med SAS hele veien.
hubbabubba is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2012, 12:40   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Flybytte

På Kastrup kan du bare gå rett til flyet. I Washington må du først gjennom immigrasjonen, deretter hente bagasjen og ta den gjennom tollen. Etter dette går du rett til transfer check-in og leverer bagasjen, før du til slutt må gjennom sikkerhetskontrollen og så kan gå til ditt neste fly. 1:50 BØR holde, men man vet jo aldri.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2012, 12:54   #7
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Flybytte

Nå må det sies at IAD er godt bygget for transfer, de har egen immigration for transfer. immigrasjon, bagasjeutlevering, toll, bagasjeinnsjekk og security foregår så og si i samme rom, det er altså en smidig prosess.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2012, 14:27   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Transfer i Washington (IAD)

Var selv på IAD for noen uker siden. Skulle videre med DL, som holder til på B, som er så langt vekk som det er mulig å komme. Brukte 1t og 30 sekunder, blokk-til-gate...

Det 'lovlige' minimum er 1.45...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 25-12-2012, 14:29   #9
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det normale er at både du og alle bagasje må gjennom full imigration og tollbehandling
Finnes det også delvis imigration og tollbehandling, jf. din ordbruk 'full', eller var det bare misvisende?
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2012, 18:51   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Transfer i Washington (IAD)

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Finnes det også delvis imigration og tollbehandling, jf. din ordbruk 'full', eller var det bare misvisende?
Finnes ikke noe delvis immigrasjon og tollbehandling i USA nei. Alle i transit må teknisk sett inn i USA uavhengig om man skal innenlands eller utenlands.
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 13:23   #11
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default 1 1/2t mellomlanding i Washington

Hei

Har kommet over følgende reiserute til Mexico i juli til en fin pris
Utreise: fredag 29. juli 2016




SK 4629

SAS


fr. 09:50 Sola lufthavn (SVG), Stavanger

fr. 10:50 Heathrow (LHR), London

UA 919

United Airlines


fr. 12:15 Heathrow (LHR), London

fr. 15:25 Dulles Intl (IAD), Washington

UA 1566

United Airlines

fr. 17:15 Dulles Intl (IAD), Washington

fr. 21:10 Benito Juarez Intl (MEX), Mexico City

Har noen erfaring med immigrasjon og customs på IAD i forhold til hvor lang tid det normalt tar?
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 13:34   #12
Sykkelthor
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: BGO
Posts: 155
Default Re: 1 1/2t mellomlanding i Washington

Det er to år siden, så jeg har glemt og eller fortrengt opplevelsen, men IAD tror jeg er den tregeste flyplassen jeg har opplevd i USA. Tror jeg brukte drøye 2 timer fra flysete til fortau, og eviglange køer i immigration. I tillegg har de et relativt jalla system med noen skikkelg treige monsterbusser som kjører folk hit og dit, så jeg synes ikke 1,5 time høres veldig romslig ut. Det kan gå, men jeg tror fort du ender opp med en strafferunde via Denver, Houston eller Chicago som er mulige ombookingsalternativer hvis du blir stående for lenge i immigration.
Sykkelthor is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2016, 17:01   #13
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Transfer i Washington (IAD)

Jeg ville nok unngått denne routingen, både pga. IAD og LHR. Førstnevnte med latterlig immigrasjon og rare/treige busser som nevnt ovenfor, sistnevnte fordi du må gjennom ny sikkerhetskontroll+litt vind e.l. så blir det fort forsinkelser når LHR operer på 99,9%
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2022, 17:55   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,833
Default Re: Transfer i Washington (IAD)

Ser at metroen fra sentrum og ut til IAD åpner i dag.

Dog usikker på hvor lang tid den bruker ut dit
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 18-11-2022, 10:37   #15
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Re: Transfer i Washington (IAD)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ser at metroen fra sentrum og ut til IAD åpner i dag.

Dog usikker på hvor lang tid den bruker ut dit
Det tar visst en drøy time fra IAD til downtown. Bra at amerikanerne begynner å forstå at det er behov for skikkelige kollektivløsninger, selv om en time er lang reisetid.
Herlov is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer i Amsterdam (og annet om rise til/fra/via flyplassen) teamseacow Reiseforum 115 21-02-2024 20:30
Til/fra/transfer i Hong Kong (flyplassen) Fnate Reiseforum 30 19-02-2020 11:09
Washington (IAD) til Albany 16. mai? Cecilie Reiseforum 6 13-05-2013 22:12
Transfer fra domestic til int på IAD Chriscross Reiseforum 3 10-03-2010 10:57
Washington Dulles (IAD) til Beijing (PEK) Dag Johnsen Flyforum 1 10-01-2007 01:34


All times are GMT +2. The time now is 19:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.