Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-11-2022, 12:29   #21
andreas_a
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2011
Location: Tønsberg
Posts: 786
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Innstilling på UTube eller på forumet?
Har lagt ut videoer før som funket fint, skal lete litt og se hva som har skjedd med denne.
På Youtube
andreas_a is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2022, 12:50   #22
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

New and improved settings:

Norse 787-9 Landing FLL just before hurricane Nicole makes landfall
https://youtu.be/5UCXF1ebQSI
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2023, 13:09   #23
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Er det noen som skjønner hvorfor sete 11H, som er midten på fremste 3 seter, på høyre side i Economy og 27D, som er venstre sete i midtre 3seter på første rad i bakre Economy. alltid er reservert?

Dersom vi hadde bestilt det samme i dag, som vi bestilte i romjulen, 2pax i premium T/R FLL så ville vi i dag betalt 11000kr+ mer en det vi betalte. Av 56 premiumseter, er nå 25 reservert på til FLL 18.01 og 15 på returen 27.01.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2023, 14:16   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Norse flytter til T7 på JFK fra kommende helg

https://twitter.com/flynorse/status/1639240616931360769
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2023, 21:51   #25
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Norse Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

I anledning Norse's 1 års dag i dag har de en ukes salg. Ser ut som om tilbudene starter i august. Bangkok 2974,- per veg 5959,- i Premium, selvfølgelig utenom ferier. LA: 2188/4631, fra LA 2081/4392 NYC:1491/3194 retur:1417/3186 FLL/Miami: til 1867/4277 retur 1638/3960
Futura is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2023, 17:57   #26
LikerFlyturer
Newcomer
 
Join Date: Oct 2013
Location: Bergen
Posts: 23
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Slo til på BKK i november!

Noen andre som har flydd med Norse i det siste? Har de fortsatt ikke mobilt boardingkort?

Noen som har flydd med de, og vet hvor strenge de er på håndbaggasje på OSL? Er det måling, eller er de like fraværende som gateagentene til Norwegian?
LikerFlyturer is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2023, 19:55   #27
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Quote:
Originally Posted by LikerFlyturer View Post
Slo til på BKK i november!

Noen andre som har flydd med Norse i det siste? Har de fortsatt ikke mobilt boardingkort?

Noen som har flydd med de, og vet hvor strenge de er på håndbaggasje på OSL? Er det måling, eller er de like fraværende som gateagentene til Norwegian?
Min erfaring er at man alltid må innom innsjekkings skranken, for å få nytt boardingkort. Man kommer seg gjennom security med selvprintet, men det stopper ved boarding.
Jeg synes de har vært overraskende slappe med å sjekke bagasjemengden pax tar med ombord, i forhold til hva folk har betalt. Nå har jeg bare flydd fra OSL 2 ganger. Åpningsturen til FLL for 366 dager siden som var litt spesiell, med snorklipping og servering før avgang og de 3 andre har jeg i Premium, dog har jeg boardet litt sent, sammen med Economy. Det var også dårlig belegg, spesielt på turene i Januar, med ca 1/3 belegg i Eco.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2023, 21:21   #28
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Endel datoer i vinter med LAX-LGW Premium $318 OW. Fikk epost fra flyertalk.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2023, 11:43   #29
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Jeg følger som vanlig litt med på setereservasjonene hos Norse. Når vi skal hjem fra BKK, 04.02 er det 11 reserverte seter i Premium inkludert våre i 2G og J men for de som skal til BKK før jul er det reservert:19 desember: 12, 21.12: 5 og 23.12 er det bare 4 reserverte. Merkelig lite på 21 og 23 desember. Og merkelig at folk som betaler 12-15k for en billett, ikke tar seg råd til setereservasjon.
På den annen side synes vi det var såpas billig at vi tok det med og kom opp i 11k totalt for vår reise.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2023, 02:55   #30
LikerFlyturer
Newcomer
 
Join Date: Oct 2013
Location: Bergen
Posts: 23
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Noen som har flydd med Norse i det siste og vet om man fortsatt må igjennom manuelle innsjekkingsskranker? Flyr fra Bergen via Oslo til Bangkok, så hadde jo vært greit å slippe å gå igjennom sikkerhetskontrollen i Oslo.
LikerFlyturer is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2023, 06:47   #31
bihaeng
Newcomer
 
Join Date: Jul 2023
Location: Singapore / BGO
Posts: 7
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Men hva skjer med flytiden (14t15min) ? Fikk samme melding, og nå spøker det for videreforbindelsen (som heldigvis er fleksibel). Flyr de på en motor, eller er det bug i systemet?

Last edited by bihaeng; 13-10-2023 at 06:57. Reason: tid
bihaeng is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2023, 13:29   #32
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by bihaeng View Post
Men hva skjer med flytiden (14t15min) ? Fikk samme melding, og nå spøker det for videreforbindelsen (som heldigvis er fleksibel). Flyr de på en motor, eller er det bug i systemet?
Jeg synes det høres mye ut med 14:15. Har de allerede beregnet å fly rundt midtøsten, etter oppblomstringen i Israel-PLO konflikten? Nå vet ikke jeg hva som er "normal" flytid BKK-OSL. Men den skal vel ikke være så veldig mye mer enn Norwegian hadde pre corona, når de nå også må utenom Ukraina.
Det er fremdeles 3,6 måneder (04Feb) til jeg skal fly strekningen, så jeg blir ikke overrasket om flytiden kan bli endret enda en gang innen det. Så er jeg enda mer glad jeg skal reise i Premium. 14:15 på turistklasse i en 787 er lenge.
14:15 kurerer vel all glede ved å fly for en god stund. Dette vil være feriens 11 til 14tende flight(ikke alt booket enda) Blir det også siste flytur i 2024?
Futura is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2023, 01:43   #33
LikerFlyturer
Newcomer
 
Join Date: Oct 2013
Location: Bergen
Posts: 23
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Jeg synes det høres mye ut med 14:15. Har de allerede beregnet å fly rundt midtøsten, etter oppblomstringen i Israel-PLO konflikten? Nå vet ikke jeg hva som er "normal" flytid BKK-OSL. Men den skal vel ikke være så veldig mye mer enn Norwegian hadde pre corona, når de nå også må utenom Ukraina.
Det er fremdeles 3,6 måneder (04Feb) til jeg skal fly strekningen, så jeg blir ikke overrasket om flytiden kan bli endret enda en gang innen det. Så er jeg enda mer glad jeg skal reise i Premium. 14:15 på turistklasse i en 787 er lenge.
14:15 kurerer vel all glede ved å fly for en god stund. Dette vil være feriens 11 til 14tende flight(ikke alt booket enda) Blir det også siste flytur i 2024?
Jeg bestilte til BKK med avgang i november, og da var det 12 05 østover og 13 timer vestover, men nå er det endret til 12 30 østover og 14 15 vestover. De har også endret avreisetid med nesten 3 timer tilbake fra oppsatt originaltid. Det er jo ikke helt heldig for alle, og ikke fikk jeg noe melding om det heller...

Last edited by LikerFlyturer; 15-10-2023 at 01:47.
LikerFlyturer is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2023, 09:26   #34
bihaeng
Newcomer
 
Join Date: Jul 2023
Location: Singapore / BGO
Posts: 7
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Og da var første tur BKK-OSL unnagjort. Flytid på 12:14, ganske nøyaktig 2 timer mindre enn rutetid. Hva er hensikten med dette?
bihaeng is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2023, 10:56   #35
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by bihaeng View Post
Og da var første tur BKK-OSL unnagjort. Flytid på 12:14, ganske nøyaktig 2 timer mindre enn rutetid. Hva er hensikten med dette?
Ikke bland sammen rutetid og flytid. Rutetiden er block-block, og enkelte steder er det ikke uvanlig med opptil 30-40 minutter på bakken i travle perioder.
To timer er et stort avvik, men på såpass lange strekninger kan vindforholdene utgjøre opptil én time forskjell i flytid.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2023, 16:07   #36
bihaeng
Newcomer
 
Join Date: Jul 2023
Location: Singapore / BGO
Posts: 7
Default Re: Nytt flyselskap: Norse Atlantic Airways

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Ikke bland sammen rutetid og flytid. Rutetiden er block-block, og enkelte steder er det ikke uvanlig med opptil 30-40 minutter på bakken i travle perioder.
To timer er et stort avvik, men på såpass lange strekninger kan vindforholdene utgjøre opptil én time forskjell i flytid.
Den er grei. Men sammeligner man eks. snitt flytid hos Thai på BKK-CPH med rutetid, er marginene betydelig mindre. Snitt flytid (fra FR24) er 11:36, rutetid 12:05. SIN-CPH med SIA er hhv. 12:50 og 13:45.

Nå gjenstår snitt flytid for Norse å se an, men kan det være for å redusere evt. EU-kompensasjon ved forsinkelser? Eller er det bare manglende erfaring som gjør at de tar i på rutetiden?

Last edited by bihaeng; 04-11-2023 at 16:08. Reason: .
bihaeng is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2023, 00:08   #37
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,065
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Hvor mange flyvninger og i hvilken periode bruker de til å betegne snittet?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2023, 12:56   #38
geha
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 239
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Det er bildet akkurat nå. Det kan selvfølgelig endre seg.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.
geha is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2023, 13:03   #39
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,701
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Quote:
Originally Posted by geha View Post
Har en følelse av at Norse priser seg høyt. Skal en tur til Bangkok fra midten av januar med retur første uke i februar. Har søkt en del både på Finn og selskapenes egne sider. Legger til grunn innsjekket bagasje, håndbagasje, måltider og setereservasjon. Kan være litt fleksibel på datoene, likevel ende jeg på 15-16 000 på Norse, 13-14 000 SAS, litt rimeligere på Finnair enn SAS, rundt 11 000 Qatar og drøye 10 000 Emirates.

Det er bildet akkurat nå. Det kan selvfølgelig endre seg.

Ja, jeg vet det er kun Norse som flyr direkte, men likevel gitt at de profilerer seg som lavpris tar de frisker priser. Men klarer de fylle flyene med disse prisene, så er det vel bare fryd og gammen for dem.

Jeg endte hos Emirates.
Bangkok er en destinasjon hvor prisene har blitt veldig stive. HUsker de dagene hvor man kan kunne få en businessbillett med Qatar ned mot 10-15 lapper. Det er det bare å drite i nå for å si det sånn selv om prisene nå er noe lavere enn de var for bare et år siden hvor det var helt galematias priser til BKK. Nå er jo selvsagt kostnadene gått opp til Bangkok pga Russland er stengt så det er jo en del av bildet selvsagt. Men for Qatar og EK er jo ikke Russland stengt (men usikker på om de flyr over Russland fra europeiske destinasjoner likevel)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2023, 05:37   #40
bihaeng
Newcomer
 
Join Date: Jul 2023
Location: Singapore / BGO
Posts: 7
Default Re: Spørsmål og svar om å reise med Norse (billetter, bagasje, innsjekk m.m.)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Hvor mange flyvninger og i hvilken periode bruker de til å betegne snittet?
Usikker, ser ut til å gå en tid tilbake. Men nå har Norse igjen endret flytiden. Ny flytid satt til 13t 30min.
bihaeng is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian - spørsmål om innsjekk/bagasje/seter og setereservasjon Ryan Reiseforum 157 19-03-2024 09:59
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) K3nn7 Reiseforum 357 05-03-2024 18:03
Spørsmål om American - billetter, reise m.v. nesjon Reiseforum 32 01-11-2023 23:11
Reise med SunClass - Tips og Spørsmål om bagasje/innsjekk/seter Someone Reiseforum 3 28-08-2023 22:00
Spørsmål om reise med Eurowings - tur/retur-billetter Polaris Reiseforum 5 22-03-2018 06:37


All times are GMT +2. The time now is 03:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.