Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2018, 01:26   #41
Bluescan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 120
Default Re: Førstereis på første klasse

Veldig artig lesing!

På det første bildet i post #28, hva er det du har på skjermen der?
Bluescan is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2018, 13:25   #42
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Originally Posted by Bluescan View Post
Veldig artig lesing!

På det første bildet i post #28, hva er det du har på skjermen der?

Tusen takk Det er "cockpit view" fra kartfunksjonen
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2018, 15:36   #43
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Førstereis på første klasse

Hei Cecilie - ønsker meg neste del snart - fyllesyk i FCT.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2018, 12:46   #44
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Lufthansa 8 timer i Lufthansa First Class Lounge, og heimatt

Den som venter på noe godt, etc., etc.

Jeg slapp inn i FCT igjen, ca 48 timer etter at jeg ankom sist. Man kommer inn i FCT og FCL med Lufthansa C connection etter ankomst med LH F. Siden jeg allerede hadde sjekket inn hele veien til Kristiansand i Chicago, og fått passende boardingkort med first class-omslaget i sølv og rødt, ble jeg geleidet rett gjennom sikkerhetskontrollen. Det var litt mer folksomt der nå enn to dager før, men det var ikke mange minuttene før jeg var gjennom. Siden jeg skulle videre innenfor Schengen kunne jeg også beholde passet mitt selv.

Jeg var litt uggen i formen og ganske sliten på dette tidspunktet. Så jeg spurte etter et ledig soverom som det finnes to eller tre av i FCT. Ett var ledig umiddelbart. Rommet var ganske basic, kun en seng, nattbord og en liten benk.



Senga var skikkelig hard, og det som skulle forestille en dyne var mer ett tynt laken. Puta var ganske liten. Lounge attendant'en tilbød meg noe å drikke, og jeg takket ja til et glass med isvann. Hun kom tilbake med en flaske Voss-vann og et glass med isbiter til meg. Namnam, ingenting er som å starte dagen med litt Ivelands-vann.

Jeg fikk ikke akkurat så veldig god søvn på den harde feltmadrassen, men jeg vred meg rundt i 2-3 timer før jeg gav opp. Fortsatt ganske uggen i formen, men ikke verre enn at det kan repareres med et bad! Da jeg stod opp, var det ene dusjrommet som også har badekar, ledig. Jeg fikk innlosjert meg der og plasket rundt med badeanda mi.



Nyvasket og ren, var jeg tilbake ute i loungen hvor jeg fant meg en god stol og satt meg ned med en bok og nøt roen som var i FCT denne formiddagen. Litt snacks og drikke underveis (var ikke akkurat supersulten etter det etegildet om bord LH431 natten i forveien), og plutselig nærmet klokken seg 15.30 og boarding til Oslo-flighten.



Det er ikke mange plassen tiden flyr like fort som i FCT. En fantastisk rolig og behagelig atmosfære, og serviceinnstilte og hyggelige servitører gjorde dette til en fin avslutning på min første F-tur.

Men selve F-opplevelsen var ikke helt ferdig enda. Nede i kjelleren ventet sjåføren og en Porsche på å kjøre meg til flyet. Denne gangen slapp jeg å dele bilen med noen andre også. Man blir raskt godt vant på sånne turer, skjønner du.





Det regnet kraftig i Frankfurt denne ettermiddagen, så jeg turte ikke å fiske frem telefonen for å knipse noen bilder av det ganske så alminnelige A320-flyet som stod ved gate, da vi parkerte like ved venstre vingetupp. Opp en heis, inn på broa, og rett på plass i setet mitt, 1F til Oslo.

En helt alminnelig reise til Oslo. Wienerschnitzel ble servert, jeg leste i boka mi og kikka ut av vinduet. Og plutselig var vi på innflygingen til Oslo.





I Oslo landet vi på rutetid og jeg tenkte at jeg faktisk kunne rekke en tur innom taxfree'en for å kjøpe kvota. Men, da jeg akkurat hadde satt oppi den siste vinflaska i kurva, så går alarmen og vi får beskjed om å evakuere ut nærmeste utgang. Jeg plasserte kurven min inntil en av pallene med varer, og trakk ut mot nærmeste utgang hvor folk gikk ut, pent og pyntelig.



Noen luringer hadde visst utløst brannalarmen, så vi ble stående ute på plassen i 10-15 minutter før det ble erklært falsk alarm og ingen brann.



Utrolig nok, så fant jeg greit frem til kurva mi igjen, inne i taxfree'en, og det var heller ikke så ille kø i kassene. Det var dessverre litt bomstopp i bagasjeutleveringen, men kofferten min dukket opp etterhvert, så da var det bare å komme seg opp til bagdrop og inn gjennom sikkerhetskontrollen igjen.

På grunn av forsinkelsen med evakueringen, så ble det ikke tid til noe loungebesøk i innenriksloungen. Men, tror ikke det gjorde så mye, hadde sikkert bare vært en nedtur uansett etter en laaaaang dag i FCT

Det ble boarding etter hvert fra gate A-ett-eller-annet like ved Travel Value, og jeg fikk flashet Lufthansa First-omslaget godt og lenge i boarding køen. As one does.

Om bord hadde jeg tildelt meg selv 06A, og der måtte jeg dele treseteren med to karer. First-opplevelsen var så definitivt over.

Vi kom oss avgårde fra 19R og det var en fin flyging nedover Sørlandskysten i nydelig kveldssol, til og med rett over øya hjemme hos mine foreldre.




Flosterøya og deler av Tromøya

Vi landet på Kjevik på rutetid, og der ble jeg møtt av store plakater for Arendalsuka som skulle starte uken etter.



Tusen takk for at du har lest alt, utdrag eller stykkevis og delt. Det har vært veldig moro å få gjenoppleve turen ved å skrive om den. Det blir nok en god stund til neste First-tur, men det frister så absolutt til gjentakelse. Akkurat nå står det 9000 EuroBonus-poeng på kontoen min, så jeg må nok ut og handle litt mer på Kiwi på Trippel Trumf fremover.

Sophie var også veldig godt fornøyd med turen og ymtet frempå at dette kunne hun gjerne tenke seg igjen.



Men så er det jo noe med det, også, å komme heim. Heim til hund, klesvask og hverdagen. Dagen etter jeg kom hjem, sørget mamma for å få meg ned fra First Class-skyen min. Vi kjørte tidlig fra Arendal om morgenen, over fjellet til Bergen og overnattet en natt på en campingplass i Indre Arna. No kidding.
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 06-03-2018, 19:24   #45
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Førstereis på første klasse

Nydelig rapport!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2018, 19:34   #46
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Førstereis på første klasse

Flott rapport! Velskrevet og fin!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 10:25   #47
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Førstereis på første klasse

Flott rapport. Fin avslutning med fingeren godt stukket i jorden paa en campingplass. Spurte du etter Porsche der for kjoering til dusjen?
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 11:42   #48
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 484
Default Re: Førstereis på første klasse

Heisann!

Sorry for et litt of topic spørsmål, men jeg leser overalt at man kommer inn i FCT ved ankomst F og videre til Norge i C. Jeg leser reglene slik at man strengt tatt ikke har adgang ved ankommende F. Reglene til LH sier dette:

https://www.lufthansa.com/online/myp...l=en&cid=18002

Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.

Er det slik at lounge personalet velger å overse denne regelen når paxen står der, eller er det jeg som tolker det feil?
__________________
[

Last edited by tdb; 07-03-2018 at 11:55.
tdb is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2018, 13:09   #49
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Førstereis på første klasse

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Nydelig rapport!
Tusen takk

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
Flott rapport! Velskrevet og fin!
Tusen takk

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Flott rapport. Fin avslutning med fingeren godt stukket i jorden paa en campingplass. Spurte du etter Porsche der for kjoering til dusjen?
Tusen takk Ja, det ble en skikkelig reality check. Jeg måtte labbe over fra campinghytta, til sanitæranlegget. I øs, pøs regn. Det må ha vært de mest kontrastfylte 48 timene i mitt liv

Quote:
Originally Posted by tdb View Post
Heisann!

Sorry for et litt of topic spørsmål, men jeg leser overalt at man kommer inn i FCT ved ankomst F og videre til Norge i C. Jeg leser reglene slik at man strengt tatt ikke har adgang ved ankommende F. Reglene til LH sier dette:

https://www.lufthansa.com/online/myp...l=en&cid=18002

Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.

Er det slik at lounge personalet velger å overse denne regelen når paxen står der, eller er det jeg som tolker det feil?
Hmmm. Kanskje reglene har blitt endret fra da jeg reiste? Det var ingen spørsmål om forbindelse videre i LH F, de ville bare se ankomst BP fra ORD.
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 15-09-2019, 10:08   #50
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Lufthansa Re: Førstereis på første klasse

Glimrende rapport - særlig aktuell nå som det er billigere billetter tilgjengelig hos LH first og jeg vurderer en bestilling...

Når det gjelder adgang til First Class Terminal ved ankomst er det vel tillatt så lenge du har viderereise på gjennomgående billett? Slik jeg leser det er det ankommende passasjerer som bare skal til Frankfurt som ikke har adgang.

(1) Access to the First Class Terminal in Frankfurt is only possible with a confirmed First Class flight on the same day with Lufthansa or SWISS. HON Circle Members have access to the First Class Terminal for Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines flights departing on the same day. Passengers flying into Frankfurt have no access to the First Class Terminal.

With your First Class boarding pass for a flight operated by Lufthansa or SWISS on the same day, you have access to the First Class facilities (First Class Terminal and First Class Lounges). Passengers who, in addition to their First Class flight, are taking a connecting or feeder flight, have access to the First Class facilities, as long as the entire First Class journey is a through booking.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bangkok i første og andre klasse. SudCaravelle TripReports 26 14-03-2018 00:05
Nybegynnerspørsmål for første klasse Peppep Reiseforum 18 14-05-2013 20:29
Første dag i første klasse Hypern TripReports 34 11-09-2011 11:42
UffdAA - kAAkkerlakker på første klasse .. LN-MOW Flyforum 2 16-03-2010 21:46
Ensomt på første klasse LN-HAT Flyforum 21 22-05-2006 11:21


All times are GMT +2. The time now is 16:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.