Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-02-2018, 16:59   #1
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Vin Funker norwegians i første klasse?

Ja, for å finne ut det er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å ta med seg en kaptein fra Norwegian ut på flytur.

Vi hadde begge fri en periode i slutten av januar og begynnelsen av februar, så hvorfor ikke dra til en annen verdensdel? Vi var begge åpne for det meste innen destinasjoner, men reiseruten kunne ikke bli for komplisert når vi skulle være borte såpass få dager. Tokyo med All Nippon var lenge under vurdering, men til slutt landet vi på noe såpass enkelt som New York. Delmålene med New York var å få flydd både gjennom München og Frankfurt, fly både A340-600 og 747-8I, samt besøke Lufthansas eneste ikke-tyske First Class Lounge.

Dette skulle faktisk bli min 3 tur i F til USA på under et år, noe som er ny rekord. I tillegg kom det en tur i i business.

Avreisedagen startet grytidlig, med taxi bestilt klokken 03:55 for å rekke flytoget kl 04:15. Klokken ble 03:50, og da tikket det inn en SMS, der det sto at taxi var forsinket og man ville få ny beskjed når bilen var underveis. Gode råd er dyre, når planlagt tid på OSL er akkurat 60 minutter. Taxiselskapet kunne selvsagt ikke si noe om når bilen skulle komme, det ville jo være for mye og for langt. Privat transport ble så arrangert til vill jubel, og da tikket selvsagt melding om at taxi var på vei og kunne hente 04:15. Greit nok, god til til å rekke neste tog, som igjen ga nok tid til å nå flyet fra OSL. Kjip start på dagen, men det ble fort glemt uten at man ble for svett på ryggen.
Kvelden før fikk jeg testet ut Rimowas Electronic tag. Det tok litt tid å sette opp siden det var første gang både med den appen, og Lufthansa sin app som også måtte installeres. Resultatet ble forøvrig bra. Litt kul greie, men i mine øyne mer en gimmik enn noe som har praktisk verdi for oss her i Norge

IMG_1771


Innsjekk på OSL gikk selvsagt smertefritt, men pga sen ankomst ble det ingen frokost i loungen. I stedet ble det heller rolig gange til ytterst på pir nord, der boarding startet etter 5 minutter. Ingen ting å melde på denne turen til MUC. Prøvde å sove litt, det gikk dårlig, og i stedet ble det tatt noen biter av den lite imponerende frokosten.

IMG_1772


Ankomst til MUC var omtrent på rute, og da var det egnelig bare å forflytte seg til satellitten. Loungen der overbeviste på forrige besøk, og selv om den gamle er oppusset nylig, er de i hver sin liga når det gjelder størrelse og utsikt. Det ble ingen privatsjåfør mellom pirene denne gangen, men toget virker såpass bra at det gikk helt greit. Man har gjerne godt av å gå litt på slike reisedager også, det blir nok sitting/drikking/spising.
Da er det vel bare å komme seg inn døra, og vise reisefølget litt rundt.

IMG_1773

Selve loungen er greit beskrevet og dokumentert med bilder i denne rapporten https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=143811 så jeg skal ikke repetere meg selv for mye.
Klokka var nå rundt 0900, og det var på tide med en lett frokost. Vi ville rekke lunsj i loungen også, så det var ingen vits å fylle på for mye.

IMG_1774

Det ble selvsagt tid til den opgligatoriske champagne-klokka-halv-ni-og-informere-om-dette-til-venner-på-snap. Favoritten var selvsagt Cuvee Louise 2004, en meget godt champagne og muligens den beste jeg har fått i en flyplasslounge. I tillegg hadde de blant annet Devaux brut

IMG_1775

Etter en kjapp dusj var det på tide å få i seg litt skikkelig mat.
Ser ut som jeg mot normalt har glemt å ta bilder av menyen i loungen. Det ble i alle fall småkjafs fra buffeten til forrett, blant annet sushi, balik og varmrøkt laks

IMG_1778


Etterpå ble det en biff, mulig det var hjort. Dessverre var rødvinen temmelig dårlig og temmelig for varm. Hva med et vinskap, Lufthansa?? Maten var uansett god, og reisefølget ga skikkelig gass i en verden han ikke hadde besøkt før.

IMG_1781

Igjen, denne loungen leverer på høyeste nivå. Mulig den beste 1.kl loungen jeg har besøkt. Den har alt, både god plass, god mat, mye og variert drikke, dusjer og soverom, takterasse og oppmerksomme ansatte. Og ja, den er bedre enn FCT, nettopp på grunn av lavere belegg, takterasse og utsikt. At man må gå til flyet gjør meg null og niks, så lenge man slipper sikkerhetskontroll. En passkontroll uten kø lever man fint med. Investerer Lufthansa et par tusen euro i et vinskap, så finner jeg ikke noe å pirke på.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 22-02-2018 at 17:03.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 17:07   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Etter lunsj var det egentlig bare å pakke sammen og tusle de 5 minuttene bort til gaten. Dette var jo en USA-flight, og da skal man gjennnom en ny sikkerhetskontroll. Der ble vi bare vinket forbi.
Her er dagens fugl, som ser ut som en 330 fra denne vinkelen.



Enten man har stresset eller hatt god til for å nå flyet, lite smaker bedre enn det første glasset med champagne man får på bakken etter boarding. Det ble 02A på denne turen, og reisekompis vekslet mellom å bruke 01A og 02D.




Rundt kl 12 var det foruten oss, flere andre widebody som skulle både østover og vestover. 77W til YYZ, 772 til IAD, A350 til SIN, 346 til LA, 333 til CLT og en A-350 som skulle til DEL:



Vinmenyen på denne flyturen (som for øvrig er lik for alle flighter i januar). Dette var en ny champagne for meg, og vi ble aldri helt venner. Det var for mye smak av gjærbakst og for lite frukt for min del.




Hvite viner, litt uvanlig at det ikke er en Chablis blant valgene, men man er jo ikke så langt borte geografisk med en Santennay.




Røde viner, her var Coyam fra Chile en gammel kjenning, den hadde de også i desember 2015. Nydelig vin, som passer ekstra bra i tynn og tørr luft siden den er så kraftig! Ellers jevnt bra nivå på vinene, ingen av de var dårlige, og Coyam og Toscaneren var de beste.



Dagens meny:



Før landing:



Estimatet på landingstid skulle senere vise seg å være feil, turen tok en del lenger tid enn forventet. Klager man over det? Neppe! På bildet står det 9 timer igjen, og da var 15 minutter unnagjort. Reell flytid ble hele 9:30 på grunn av sterk vind.




Litt snack mens man venter på maten




Standard start på forrettene med kaviar. Det er jo alltid godt! De klarte til og med å lure i oss litt vodka, men det ble med to slurker. Et slikt ete og drikkegilde er for dumt å ødelegge med vodkabælming.



Var egentlig overfylt allerede, så klarte bare en forrett. De andre frista heller ikke så mye. Denne var derimot god, reker og papaya med litt chilli. Vinene måtte også smakes. Den tyske spätlese var meget god, og Santenay var en skuffelse.

__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 17:10   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Dette blir spennende å følge med på!!!

Men ser det står HON på bagtag. Har du blitt HON-Circle? Det er jo vanvittig. Vi har aldri hatt noen sånne her før vel?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 17:14   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Så måtte jeg faktisk kaste inn håndkleet. Magen spilte ikke på lag, og jeg klarte ikke få ned noe mer. Det ble en god time i horisontalen, før jeg var klar for en ny økt. Tidligere hadde jeg bestilt hjort, og den var da blitt varmet opp. De hadde kun den igjen, så da måtte den evt varmes opp på nytt. Jeg hadde ingen klar preferanse på hva jeg skulle spise, så var like fornøyd da de sa at de hadde hane i vin som ennå ikke hadde vært varmet opp. Den var skikkelig god!



Deretter ble det litt ost og portvin



Før måltidet ble avlsuttet med sjokolade og mer rødvin



Mye motvind og en lang tur. Her nede i 685km/t



Etter hvert var det bare å begynne å spise igjen. Piloten syntes sushien ikke var spesielt god, det er min erfaring med flysushi også. Derfor ble det suppe.
Tom Ka Gai, som de alltid serverer på bakken i Frankfurt. Den var god, og hadde såpass mye chilli at jeg måtte plukke ut litt.



Greit med litt enkel frukt til dessert etter en dag med mye mat som blir tung for magen



Dagens fly, her nærmer vi oss det store eplet



Må si at jeg liker luftigheten i kabinen. Det blir aldri det samme med suiter



Fin utsikt mot Manhattan før landing. Vi landet mot nord, på bane 04L



En liten film av landingen

https://youtu.be/hdOW3uqpV-c

Oppsummert denne flighten blir som følger:
-Middels service, mulig den dårligste jeg har hatt i F hos Lufthansa. Hun som hadde ansvar for oss virket noe surrete og incompetent. De var selvsagt hyggelige og alt det der, men man forventer kanskje litt mer enn det.
-God mat, god drikke. Spesielt de røde var bra, de hvite mer på det jevne. Champagnen var ingen favoritt, men heller at de bytter hver mnd og man treffer noen man ikke er så stor fan av, enn at man kjører samme champagnen år ut og år inn.
-Jeg liker åpne kabiner. Det er privat nok når man kjører opp skjermen. Sengen blir ganske så bra, men ikke helt på nivå med senga som var oppe i 744.
-IFE brukte jeg ikke til annet enn airshow, jeg så på medbrakt nettbrett og prata sjit med reisefølget.
-Reisefølget var imponert over turen, og koste seg fra start til mål. Charter til Granka blir aldri det samme etterpå.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 17:17   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Dette blir spennende å følge med på!!!

Men ser det står HON på bagtag. Har du blitt HON-Circle? Det er jo vanvittig. Vi har aldri hatt noen sånne her før vel?
Dessverre nei. Det står alltid HON på taggen når man blir sjekket inn i F av de som kan sakene sine. F.eks. hadde jeg HON både som elektronisk- og papir-tag og reisefølget som kom med et tidligere tog og sjekket inn med noen andre hadde vanlig pri. Fasit av det var at jeg fikk bag 20 min før han på JFK. Får man ikke HONOSL så er det lurt å si i fra, det kan lønne seg.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2018, 17:20   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Dessverre nei. Det står alltid HON på taggen når man blir sjekket inn i F av de som kan sakene sine. F.eks. hadde jeg HON både som elektronisk- og papir-tag og reisefølget som kom med et tidligere tog og sjekket inn med noen andre hadde vanlig pri. Fasit av det var at jeg fikk bag 20 min før han på JFK. Får man ikke HONOSL så er det lurt å si i fra, det kan lønne seg.
Hah... Det visste jeg ikke. Tøft.

Uansett takk for rapport. Rakk å lese igjennom alt under boardingen av SK til BRU.

PLUS blir aldri det samme det heller, etter en sånn tur.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2018, 16:39   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Jeg ser at det er på overtid å gjøre ferdig denne her. Tilstrømming av nye reiserapporter på forumet er også urovekkende lavt, tydelig at storhetstiden er over.

Etter ankomst og en kjapp immigrasjon var det bare å vente på bagasjen. LH har egen dedikert kø for F/HON.
IMG_1840

Bagasjen min kom først. Bagasjen til reisefølget hadde kun vanlig pri-tag, og kom 20 min senere.
IMG_1837

Vi valgte et hotell som var 6-7 min å gå fra Penn, rimelig praktisk og uber fra JFK ble overflødig. LIRR funker fint når man har lite å dra på, selv med togbytte på Jamaica.

Det ble noen bra dager i NYC, med litt shopping, IPA og selvsagt noen turistfeller. Hotellet nå da også like ved MSG, noe som nødvendiggjorde et besøk på en NBA-kamp.

IMG_1858

I strålende vintervær ble det også en tur til lower Manhattan

IMG_1878

Ingen kø, og nydelig utsikt
IMG_1873

Får alltid litt 9/11 frysninger når jeg er i det området
IMG_1866

Utsikten er meget bra, men synes den er enda flottere fra top of the rock.
IMG_1870

En kveld med typisk NY mat ble det også tid til. Litt pussig at en hovedrett koster like mye som en full meny på f.eks. Galt.

IMG_1887
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2018, 16:40   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Til slutt var det på tide å bevege seg østover igjen. Første stopp JFK. Var litt usikker på JFK i utgangspunktet, siden de har mye tidligere avganger enn EWR. Fordelen er at de har en MYE bedre lounge, siden Polarisloungen på EWR ikke hadde åpnet ennå.

Ingen kø i innsjekk. Vi var nemlig altfor tidlig ute. Vi var faktisk så tidlig ute at loungen ikke hadde åpnet ennå. Det gjorde ikke så mye, det er alltid litt fly å se på JFK.

IMG_1897

Loungen åpnet vel et par timer før avgang. Vi var de første oppe i 3. etasje.
Enkelt og ganske så spartansk, og relativt få muligheter når det gjelder avslapping og arbeid. Heldigvis er det gode sjanser for at man klarer å finne noe som kan spises og drikkes.
IMG_1899

IMG_1905

Loungen er laget som et messanin, litt som f.eks. The Wing.
IMG_1900

Det er god utsikt til den ene av rullebanene, den mye brukte 13R/31L på hele 14 572ft. Mye aktivitet, både av medium og store fly.

IMG_1918

Baren så slik ut
IMG_1902

IMG_1903

IMG_1904

IMG_1906

IMG_1907

Greit utvalg, men romtemperert vin er FY-FY
IMG_1908

IMG_1909

Menyen i loungen
IMG_1912

IMG_1913

De ble scampi med Ruinart Blanc de Blancs, innertier
IMG_1914

Og hummer-ravioli med Ruinart Brut Rose, også en innertier
IMG_1917

Alt i alt en bra lounge, med god mat og drikke, rikelig med sitteplasser og fin utsikt. Likevel ville jeg heller valgt Polaris i Chicago, til tross for at den var mye tettere befolket. Den loungen har alt, og man kan være der mye lenger uten å kjede seg. *A loungen på TBIT er jo også meget bra, men tror jeg likte den på JFK bedre. Den er verdt et besøk, men ikke et sted man gidder å henge i timevis.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2018, 14:19   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Til slutt var det på tide å tusle ut mot gaten, 50-60 meter. Terminalen er temmelig trist, rart de ikke satser litt mer her. TBIT er i en helt annen divisjon.

IMG_1920


Hun vil alltid være dronningen, og har vært den soleklart mest elegante i lufta etter at Concorde ble satt på bakken.

IMG_1921


Boarding hele 40 min før pushback, og vi var vel omtrent først ombord.
Min første gang på 1A i en 748 hos Lufthansa, 1A og 1K er såpass tett at det anbefales kun hvis man har reisefølge. Ellers er det mer privatliv på 2AK og 3AK.


IMG_1925

Hadde håpet på en ny champagne på returen siden det nå var blitt februar, men den hang dessverre igjen fra januar.


IMG_1926

Vi tok av på 13R, og utsikten fra 1A er jo formidabel under avgang. Man ser en del fremover, spesielt under sving.
Får alltid litt flashback til serien Pan-Am når jeg ser JFK.


IMG_1942

Superhyggelig crew på denne turen, som tok godt vare på oss. Det startet med en liten appetittvekker


IMG_1947

Mens man tittet på menyen
IMG_1948


Frokostmenyen. Jeg ville sove og heller spise i loungen, så denne var ikke så interessant. JFK-FRA med vinter-jetstrømmer er ca halvparten så lang som den burde være når man sitter foran det som er av gardiner.
IMG_1949



Hvitvin som skulle serveres på returen (dessverre så lastet de vin fra januar, så denne var bare å kaste). Weil GG hadde nok vært bra, mens Wente Riva Ranch vet jeg er skikkelig elendig.

IMG_1950

Rødvinen var heldigvis lastet, og flere av de var noe jeg gledet meg til.

IMG_1951

Uvanlig at de ikke har tysk dessertvin

IMG_1952

Så var man i gang. Forutsigbart og lite spennende? Mulig. Godt? Definitivt!

IMG_1956

Dagens forretter. Hvitvinsmaking ble det ikke, siden de hadde det samme som noen dager tidligere. Dessverre så husker jeg ikke nøyaktig hvordan det smakte, men mener å huske at det var typisk Lufthansa (dvs godt uten å være fantastisk)

IMG_1959


Til hovedrett ble det scampi runde 2. Loungematen var nok hakket bedre.

IMG_1960

Litt ost og knallgod sennepsmarmelade

IMG_1963

Så var det bare å kjøre i gang med litt vinsmaking. Dette ser jo ut som businessglass, uvant å få sånne glass foran. Glassnerd som jeg er, ble jeg litt satt ut. Ser på vivino at jeg har gitt alle samme karakter, men husker at jeg likte den amerikanske cabben best. Det ble faktisk for fristende til at jeg klarte å la være å be om et glass til.

IMG_1966

Dette ble ikke den natta man satt oppe for å drikke mest mulig, i stedet krøp jeg under dyna i “rimelig tid”

IMG_1969
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2018, 14:23   #10
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Det ble noen få timer søvn, nok til at man ikke var helt i koma resten av dagen. Flyet var en av de første som landet på FRA denne morgenen, lenge før flyplassen hadde våknet skikkelig til liv

IMG_1975


Det er sjelden et dumt valg å prioritere soving ombord, og heller spise frokost i loungen. Ei heller denne gangen


IMG_1976

IMG_1977

IMG_1979

IMG_1981

IMG_1982

IMG_1983

Så sluttet jeg visst å ta bilder. Det betyr at det morsomme av turen var over. En flight i business til OSL kunne like gjerne vært i plus eller øko, man gidder hverken spise eller drikke uansett.

Oppsummert så leverer Lufthansa. Som ALLTID. Eneste jeg stusser over at FRA crew er såpass mye bedre, akkurat som de var på turen i August 17. F kommer jo til å forsvinne mer og mer fra MUC, så da blir det kanskje FRA som blir det naturlige valget uansett.
Vel er kanskje Lufthansa dårligere i lufta enn en del andre, med mat og vin som sjelden når helt til topps. I tillegg vil mange si at kabinen ikke er helt 2018. Likevel er det noe med helheten som tiltrekker meg. Flyvertinnene er ekte og folkelige, kabinen er åpen og luftig, vinen er klassisk og variert og champagnen varierer som regel fra måned til måned. Loungen i MUC er fantastisk bra, kanskje verdens beste? Tilbudet på bakken i FRA er også best of the best, og gjør at reisen blir mer avslappet. Hadde jeg reist mye og måtte valgt et selskap, så hadde det trolig blitt Air France med Lufthansa på 2. plass. De asiatiske når dessverre ikke opp, spesielt på grunn av et vesentlig dårligere bakkeprodukt. Jeg har jo alltid vært stor fan av Swiss F, men avgangstidene vestover gjør at man ikke får brukt den fantastiske loungen på E-piren. Skal man derimot et sted der man har avreise fra ZRH i ti elleve-tiden på kvelden, så er garantert Swiss høyt på lista. Et annet moment som taler for LH er 300% bonuspoeng, mot Swiss sine 200%. Heldigvis kan Swiss og LH ofte kombineres, og da har man rett og slett jackpot.

Ser jeg tilbake noen år, så var jeg ganske kritisk til Lufthansa, men det er tydelig at behov og de tingene som gjør at man ønsker å komme tilbake, endrer seg med årene.

Målene for turen ble oppnådd med glans; vi fikk prøvd både loungene i MUC, JFK og i FRA, vi fikk prøvd de flotteste flyene Lufthansa flyr i dag og vi fikk en skikkelig guttetur i New York.
Nå har denne piloten fått seg Am-Ex, så da er det bare å håpe at han får nok poeng og finner noe spennende å bruke det på.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2018, 19:58   #11
AndersE
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 111
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Takk for rapport! Desse er alltid fine. Skal fly nesten identisk tur neste veke. Har du nokon gode tips blant juni-vinane? Det er spesielt dei raude eg har interesse av!
https://www.lufthansa.com/mediapool/...1998066160.pdf
AndersE is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2018, 20:58   #12
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Quote:
Originally Posted by AndersE View Post
Takk for rapport! Desse er alltid fine. Skal fly nesten identisk tur neste veke. Har du nokon gode tips blant juni-vinane? Det er spesielt dei raude eg har interesse av!
https://www.lufthansa.com/mediapool/...1998066160.pdf
Hei
Beklager, har kun smakt champagnen. Det er bare å be om smaking, egentlig både interessant og godt. Man lærer gjerne nye druer og regioner/land å kjenne. Dessuten kan man jo prøve å finne igjen aromaene som menyen beskriver. Kanskje man lærer litt om sin egen smak når man smaker flere side ved side også.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2018, 00:55   #13
AndersE
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 111
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Det er verdt eit forsøk!
AndersE is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2018, 10:04   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Funker norwegians i første klasse?

Takk igjen. Fabelaktige reisebrev.

Enig i konklusjonen også, utover at jeg aldri har prøvd Swiss F.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Førstereis på første klasse Cecilie TripReports 49 15-09-2019 10:08
Bangkok i første og andre klasse. SudCaravelle TripReports 26 14-03-2018 00:05
Nybegynnerspørsmål for første klasse Peppep Reiseforum 18 14-05-2013 20:29
Første dag i første klasse Hypern TripReports 34 11-09-2011 11:42
Ensomt på første klasse LN-HAT Flyforum 21 22-05-2006 11:21


All times are GMT +2. The time now is 11:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.