Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2020, 14:11   #341
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by C130 View Post
Takker !
Da får jeg vente og se.... :-/

Vil det lønne seg å velge voucher eller cashback for den kansellerte flygningen ?
Det er vel håp om at voucheren kommer innen en uke, pengene kan vel fort ta 2-3 måneder....
Men hvordan brukes en voucher som delbetaling av en eventuelt dyrere reise ?
Jeg ser ikke det alternativet ved bestilling.
Og akkurat nå kom programmet for juli

https://www.sasgroup.net/newsroom/pr...uming-in-july/
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2020, 14:13   #342
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by C130 View Post
Prøvde å ringe men ga opp etter over en halvtime i kø....
Litt bortskjemt md EBG der, ja ...
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2020, 12:20   #343
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Litt bortskjemt md EBG der, ja ...
Tja, virker som hele prioriteten er borte, sitter i `vanlig telefonkø her nå ...

Etter 25 min. i kø brytes samtalen, blir deretter oppringt av Sas´s automatiske som spør hva jeg synes om samtalen ...

Last edited by Eirik; 17-06-2020 at 12:34.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2020, 12:19   #344
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Kan du ikke ringe og be de booke om til en routing med fx. Aegean eller Lufthansa ?
De booka meg kjapt om til LH da de kansellerte første leg av Hau-Osl-Muc her tidligere.
I dag fikk jeg tak i dem på telefon.
Fikk ombooking til ATH i stedet for CHQ så tar jeg Aegean derfra.
Null ekstra utgifter :-)
C130 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2020, 15:03   #345
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Og akkurat nå kom programmet for juli

https://www.sasgroup.net/newsroom/pr...uming-in-july/

Steik!

Da blir nok ikke flighten min fra OSL til ALC med hele familien 2/7 kansellert, og jeg må gå noen slitsomme runder med forsikringen for å få tilbake pengene. Nesten så jeg mistenker at SAS spekulerer i dette, for reiserådet er per dags dato fortsatt negativt for Spania.

Hvorfor kjører de da flightene som «normalt»?
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2020, 16:01   #346
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post

Hvorfor kjører de da flightene som «normalt»?
Fordi det er kunder som har behov. Iflg Dagbladet, som var ombord, var dagens flight hovedsaklig fylt med spanjoler på vei hjem.
At din flight fortsatt opererer er nok bare 'uflaks'. Det meste er kansellert. Ser du på flyradaren og filtrerer på SAS, vil du se ett fly på vei til/fra Middelhavet. På denne tiden på en søndag er det normalt minst 20. Og det blir ikke så veldig mange flere etter 1/7.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2020, 18:22   #347
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Fordi det er kunder som har behov. Iflg Dagbladet, som var ombord, var dagens flight hovedsaklig fylt med spanjoler på vei hjem.
At din flight fortsatt opererer er nok bare 'uflaks'. Det meste er kansellert. Ser du på flyradaren og filtrerer på SAS, vil du se ett fly på vei til/fra Middelhavet. På denne tiden på en søndag er det normalt minst 20. Og det blir ikke så veldig mange flere etter 1/7.

Ok. Interessant. Akkurat det behovet må jeg nesten akseptere at de søker å fylle.

Vi får se hva som skjer.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2020, 20:02   #348
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Antakelig fordi de er omtrent utsolgt, og det derfor er god butikk å fly.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 11:49   #349
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Jeg har en reise til Stavanger - Split med retur 27/7. Har nå blitt automatisk ombooket og fått nye billetter der utreise ble via OSL, men returen er fortsatt direkte hjem til Stavanger.
Om vi velger å reise, så stiller jeg meg fortsatt undrende til om hjemreisen faktisk er satt opp i noen Juli program hos SAS? Noen måte å finne det ut? Finner ikke billetter til salgs fra SPU-SVG på sas. Heller ikke BGO-SPU hvilke er normalt den innkommende flighten som skal tilbake til SVG.
Så ut fra dette finnes ikke denne avgangen. Noen som har innsikt i dette?

Beklager om jeg spør i feil tråd. Flytt gjerne.
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 16:46   #350
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Jeg har en reise til Stavanger - Split med retur 27/7. Har nå blitt automatisk ombooket og fått nye billetter der utreise ble via OSL, men returen er fortsatt direkte hjem til Stavanger.
Om vi velger å reise, så stiller jeg meg fortsatt undrende til om hjemreisen faktisk er satt opp i noen Juli program hos SAS? Noen måte å finne det ut? Finner ikke billetter til salgs fra SPU-SVG på sas. Heller ikke BGO-SPU hvilke er normalt den innkommende flighten som skal tilbake til SVG.
Så ut fra dette finnes ikke denne avgangen. Noen som har innsikt i dette?

Beklager om jeg spør i feil tråd. Flytt gjerne.
Den er sperret for booking, så regner med at den blir kansellert. Den eneste mulighet til å komme hjem på samme dag er via Arlanda og Bergen .. SK1832 - SK1481 - WF547. De er alle åpne og det er et godt tegn, selv om det fortsatt kan skje endringer. Ellers blir det overnatting i Oslo på egen (eller forsikringens) expense.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 10:31   #351
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Den er sperret for booking, så regner med at den blir kansellert. Den eneste mulighet til å komme hjem på samme dag er via Arlanda og Bergen .. SK1832 - SK1481 - WF547. De er alle åpne og det er et godt tegn, selv om det fortsatt kan skje endringer. Ellers blir det overnatting i Oslo på egen (eller forsikringens) expense.
Hvis ombooking av SAS på forhånd krever overnatting underveis kan det hende SAS dekker det. Har ihvertfall opplevd det der overnatting i CPH var nødvendig, avtalen med SAS var at de dekket opp til et visst beløp mot kvittering.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2020, 11:00   #352
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Om SAS endrer vår opprinnelige reise, så er de vel pukka nødt til å ordne overnatting om det blir nødvendig for å få meg hjem som avtalt?

Edit: Står i oppdateringen at jeg må ta kontakt med SAS om jeg har innsigelser mot ombookingen innen 10 dager, eller anser de den som godkjent. Morsomt når det er umulig å få kontakt med dem. Kundeservice telefon er kun ringelyd i 15 minutter før det bryter.

Edit 2: Fikk tak i SAS omsider. Fikk etter mye sjekking infomasjon om at SK4762 var oppsatt men blokkert for booking og kun åpen for ombooking av kundeservice. Føler meg ikke helt beroliget av denne tilbakemeldingen.

Last edited by HS-TGA; 03-07-2020 at 11:54.
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 11:17   #353
tstyles
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 64
Default Refusjon ved kansellert reise.

Hei,

Jeg bestilte reise til ATL med SAS i slutten av oktober for ca 6mnd siden i håp om at grensen ville åpne til den tid. Betalte med amex elite og har mottatt poeng. Jeg la ut for 5 andre kollegaer ifm kurs og har fått refundert utlegget av arbeidsgiver. Bestilte plus smart som er refunderbart mot et gebyr. Nå åpner grensene først i November og da må reisen uheldigvis kanselleres.

Vet dere om det er mulig å få summen refundert direkte til konto eller til et annet kort der jeg kan tilbakebetale til min arbeidsgiver utenom amex?

Å beholde poengene er jo selvfølgelig også et pluss.
tstyles is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2021, 19:52   #354
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Refusjon ved kansellert reise.

Normalt går refusjonen tilbake til samme kort.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2022, 21:20   #355
Fokker 50
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2005
Posts: 216
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Hadde booket bonusbillett Oslo-Hammerfest i slutten av juli. Fikk først beskjed om at avgangen med SAS var endret til en senere avgang, noe som førte til at vi ikke ville nå avgangen med Widerøe. Fikk så beskjed om at ombooking var umulig. Etter å ha sittet lenge i telefonkø, fikk jeg høre at ombooking til en senere avgang med Widerøe var umulig (selv om det var mye ledig). Begynte å bli litt opptrekt. Da jeg ga opp og ba om å få endret til Oslo-Alta brøt operatøren kontakten. Kan ikke være enkelt å jobbe i kundeservicen til SAS for tiden. Booket tidligere i år sommertur til Sør-Europa. Valgte Norwegian selv om SAS var 1000 spenn billigere per snute. Var i tvil om det var det beste, men ingen tvil lenger.
Fokker 50 is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2022, 23:36   #356
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by Fokker 50 View Post
Hadde booket bonusbillett Oslo-Hammerfest i slutten av juli. Fikk først beskjed om at avgangen med SAS var endret til en senere avgang, noe som førte til at vi ikke ville nå avgangen med Widerøe. Fikk så beskjed om at ombooking var umulig. Etter å ha sittet lenge i telefonkø, fikk jeg høre at ombooking til en senere avgang med Widerøe var umulig (selv om det var mye ledig). Begynte å bli litt opptrekt. Da jeg ga opp og ba om å få endret til Oslo-Alta brøt operatøren kontakten. Kan ikke være enkelt å jobbe i kundeservicen til SAS for tiden. Booket tidligere i år sommertur til Sør-Europa. Valgte Norwegian selv om SAS var 1000 spenn billigere per snute. Var i tvil om det var det beste, men ingen tvil lenger.

Dessverre har jeg to slike opplevelser med bonusbilletter i år. Etter en kansellering nektet SAS å booke om til en annen avgang enn den de først hadde booket min familie om til. Vi kunne ikke reise på den det ble booket om til. Jeg bad om en annen, da det fantes senere avganger. Det var ikke mulig sa kundeservice, da det ikke fantes poengseter på de avgangene. At det var SAS som kansellerte avgangen hadde ingen betydning. Grrr. Løsningen ble å avbestille og bestille med annet selskap og betale for en vanlig billett.Da jeg endelig fikk svar fra SAS lenge etter at reisen viste de til 14 dagers-regelen og at jeg hadde avbestilt. Kompensasjon for nye billetter kunne jeg bare glemme. Det var jo ikke noe annet å gjøre når de ikke ville ordne opp til tross for at det hadde vært mulig. Jeg tror det blir mange saker i klageorganer fremover.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738

Last edited by jb1; 30-05-2022 at 08:13.
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2022, 16:23   #357
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

5 av 5 reiser med SAS fra OSL siste året enten booket om via CPH eller datoer flytter til senere avganger. Mulig jeg har vært uheldig men fra nå av bookes det ingen flere billetter med SAS. Alternativene leverer gang på gang uten problemer. #overleverSAS?
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2022, 10:21   #358
eirikub
Newcomer
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 36
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Det er mange artiklar i media no om dagen om feriar som går i vasken fordi eit fly blir kansellert. For nokre år sidan blei ein jo berre booka om automatisk i slike tilfelle – skjer ikkje det lenger?

Og har SAS slutta å booke om til partnarane i Star Alliance ved behov? Når skjedde eventuelt det?

Eg flyg mykje, men har heldigvis hatt få kanselleringar på utanlandsturar dei siste åra, så eg stussar veldig over framstillinga av dette i media.

Og eit anna spørsmål: Er det slik at flyselskapa (f.eks. SAS) ikkje bookar om dersom årsaka til kanselleringa er streik?
eirikub is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2022, 10:40   #359
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Problemet nå på sommeren er nok at det ikke er ledige plasser å booke om til. Det er allerede kanselleringer i Europa grunnet kapasitetsproblemer på flyplasser, i tillegg til generelt høyt belegg. Erfaringen fra i vår var at det ble booket om til andre selskap om nødvendig, men det er nok vanskeligere nå.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2022, 12:38   #360
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: SAS - generelt om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by eirikub View Post
Og eit anna spørsmål: Er det slik at flyselskapa (f.eks. SAS) ikkje bookar om dersom årsaka til kanselleringa er streik?
SAS forsøker å booke deg om til en annen flyging:

https://www.flysas.com/en/customer-s...celed-flights/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United - booking, endring, kansellering av billetter petter380 Reiseforum 58 01-11-2023 11:56
05400 og endring av billetter. Hickok Reiseforum 12 23-06-2013 12:40
Gebyr for endring av SAS billetter nick5000 Reiseforum 2 30-11-2012 12:17
Endring av flybilett SAS - min eller deres feil? jch1 Reiseforum 10 04-07-2012 21:56
SAS tar dobbelt så mye som Norwegian for endring av billetter. tiemand Småprat 19 24-02-2012 20:19


All times are GMT +2. The time now is 20:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.