Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-07-2020, 13:19   #501
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,680
Default Re: Dubaitråden

En av de saftigere degraderingene av et program jeg kan huske. Som du sier er det vel få som bryr seg om gratis 7serie om de først har brukt 450k i samme kjede..
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2020, 19:32   #502
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Der ryker nok den allerede usikre høstferien for oss.. (nå er ikke Dagbladet min mest populære kilde, men..)

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=40308
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 18:45   #503
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Booker fly til DXB nå i løpet av helgen. Det er påsken hvor hotell er allerede bestilt. Det kommer opp "gunstige" priser med Emirates men på noe som heter sembo.no.

- Er Sembo.no bare tøys?
- Det er OSL-ARN-DXB-ARN-OSL og da med SAS som connecting flights. Får vi da lounge på OSL og ARN med kort? Får man poeng på SAS reisene OSL-ARN og ARN-OSL?

Takk
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 19:14   #504
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Dubaitråden

Du får poeng i henhold til bookingklasse, ikke kjøpssted. Sembo? Rimer på Bongo .. nesten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2022, 22:57   #505
Voipe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 377
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Booker fly til DXB nå i løpet av helgen. Det er påsken hvor hotell er allerede bestilt. Det kommer opp "gunstige" priser med Emirates men på noe som heter sembo.no.

- Er Sembo.no bare tøys?
- Det er OSL-ARN-DXB-ARN-OSL og da med SAS som connecting flights. Får vi da lounge på OSL og ARN med kort? Får man poeng på SAS reisene OSL-ARN og ARN-OSL?

Takk
Sembo er eid av Stena Line. Er testet, og fungerer fint, i hvert fall hvis du ikke trenger å snakke med noen på kundeservice.
Blir kanskje litt kjipt med kanselleringer, og flight erstattes med Stena Saga fra Stockholm til Dubai...
Voipe is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2022, 09:49   #506
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Du får poeng i henhold til bookingklasse, ikke kjøpssted. Sembo? Rimer på Bongo .. nesten.
Men så flightene OSL-ARN vil gi poeng og lounge uansett hva slags merkelig flightnummer som måtte komme opp etter det er bestilt hos Sembo?

Sikkert litt smålig, men akkurat den timen i loungen er alltid en koselig start på ferien.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2022, 14:13   #507
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Men så flightene OSL-ARN vil gi poeng og lounge uansett hva slags merkelig flightnummer som måtte komme opp etter det er bestilt hos Sembo?
Du vil jo se flightnummer under bestilling før du betaler så burde ikke være noen utfordring å sjekke det. Emirates og SAS har ikke codeshare så det blir ikke EK flightnummer uansett.
view is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 09:42   #508
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Da ble alternativ Dubai booking booket.. Sambo skulle plutselig ha 1000 kroner per koffert noe som må være tøv. Ringte kundeservicen (som svarte kjapt) og jeg lurte på hvorfor de charget for kofferter som er gratis? De svarte at sånn er det.

Booket da via det slitne navnet Tripmonster hvor man sparte disse 5000 kronene og vips så lå faktisk bookingen inne i SAS appen til og med (wow)

34.000 kroner for fem personer DXB i påsken er faktisk svært rimelig og total reisetid er rett over 8 timer. Da slipper man ekstra testing på DXB (må det med Turkish), får Covid insurance av Emirates, priority booking og lounge på OSL.

Mesteparten av tiden i luften er da også med store skjermer og ganske OK monkey.

Det beste er at man kan ta nattflight fra ARN og man sparer en natt på hotell som er kvalmende dyrt i påsken.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 11:55   #509
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Dubaitråden

[QUOTE=SudCaravelle;1245448
Booket da via det slitne navnet Tripmonster hvor man sparte disse 5000 kronene og vips så lå faktisk bookingen inne i SAS appen til og med (wow)[/QUOTE]


Lykke til:

https://no.trustpilot.com/review/tripmonster.no
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 12:17   #510
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Takker. Blir godt med litt ferie.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 12:19   #511
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takker. Blir godt med litt ferie.
Virker som folk flest (i likhet med meg) ikke er så begeistret for tredjeparts booking-sider.

https://no.trustpilot.com/review/sembo.no

Man er dessverre låst til dem da visse ruter ikke kan bookes via flyselskapets sider.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 12:34   #512
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Virker som folk flest (i likhet med meg) ikke er så begeistret for tredjeparts booking-sider.

https://no.trustpilot.com/review/sembo.no

Man er dessverre låst til dem da visse ruter ikke kan bookes via flyselskapets sider.
Uten å sjekke om dette gjelder Tripmonster, så er enkelte av disse tredjepartssidene er f.eks. flinke til å "sette sammen" bookinger.
Altså at man sitter med separate bookinger.
Om SAS f.eks. kansellerer din OSL-ARN, kan du ha et problem. Eller om Emirates er forsinket på returen og du mister SAS-flighten hjem. Da kommer SAS antageligvis til å henvise deg til Tripmonster, som jeg etter hva jeg kan se har et kontaktskjema som eneste kontaktmulighet.

De nevner at dette kan gjelde ved at man f.eks. får en booking for utreise og en for retur, men ikke usannsynlig at det også kan gjelde OSL-ARN/ARN-DXB på separate bookinger.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 13:05   #513
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Dubaitråden

Og siden dette er i neste sesongprogram (sommerprogrammet begynner siste helgen i mars), er du rimelig utsatt for schedule changes. Med 90% enstjernes anmeldelser …. Jaja…
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 13:27   #514
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Man er dessverre låst til dem da visse ruter ikke kan bookes via flyselskapets sider.
Men "måtte" du via Stockhom?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 13:29   #515
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Da ble alternativ Dubai booking booket.. Sambo skulle plutselig ha 1000 kroner per koffert noe som må være tøv. Ringte kundeservicen (som svarte kjapt) og jeg lurte på hvorfor de charget for kofferter som er gratis? De svarte at sånn er det.

Booket da via det slitne navnet Tripmonster hvor man sparte disse 5000 kronene og vips så lå faktisk bookingen inne i SAS appen til og med (wow)

34.000 kroner for fem personer DXB i påsken er faktisk svært rimelig og total reisetid er rett over 8 timer. Da slipper man ekstra testing på DXB (må det med Turkish), får Covid insurance av Emirates, priority booking og lounge på OSL.

Mesteparten av tiden i luften er da også med store skjermer og ganske OK monkey.

Det beste er at man kan ta nattflight fra ARN og man sparer en natt på hotell som er kvalmende dyrt i påsken.
Bra du holdt deg unna Sembo! Jeg brukte dem for mange år siden. Bare tull og tøys. De sendte meg aldri bestillingsbekreftelsen og jeg fikk aldri pengene tilbake. Jeg måtte gå via kortselskapet for å få refundert pengene.

Var det så dyrt med Emirates da? Vi drar også ned i påsken og det var ca 4.200 per pers.

Hvor bor dere denne gang? Vi deler ferien i 2 med 1 uke ved Centara og resten i Downtown. Vurderer å bytte ut The Address med en air bnb i en av skyskraperne rett ved Dubai Mall.
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 13:32   #516
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,700
Default Re: Dubaitråden

Disse OTAene er noe man på generelt grunnlag bør styre unna.
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 16:35   #517
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men "måtte" du via Stockhom?
Vi ønsket nattflight til Dubai etter skole/jobb på torsdag.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 16:39   #518
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Bra du holdt deg unna Sembo! Jeg brukte dem for mange år siden. Bare tull og tøys. De sendte meg aldri bestillingsbekreftelsen og jeg fikk aldri pengene tilbake. Jeg måtte gå via kortselskapet for å få refundert pengene.

Var det så dyrt med Emirates da? Vi drar også ned i påsken og det var ca 4.200 per pers.

Hvor bor dere denne gang? Vi deler ferien i 2 med 1 uke ved Centara og resten i Downtown. Vurderer å bytte ut The Address med en air bnb i en av skyskraperne rett ved Dubai Mall.
Det var kveldsflight som lokket oss til ARN. Da er vi på hotellet tidlig fredag morgen i stedet for fredag kveld. Da får vi en hel dag ekstra på stranden.

Det ble gode gamle Jumeirah Dar Al Masyaf - alt på ett sted: https://www.jumeirah.com/en/stay/dub...campaign=hotel
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 16:44   #519
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Uten å sjekke om dette gjelder Tripmonster, så er enkelte av disse tredjepartssidene er f.eks. flinke til å "sette sammen" bookinger.
Altså at man sitter med separate bookinger.
Om SAS f.eks. kansellerer din OSL-ARN, kan du ha et problem. Eller om Emirates er forsinket på returen og du mister SAS-flighten hjem. Da kommer SAS antageligvis til å henvise deg til Tripmonster, som jeg etter hva jeg kan se har et kontaktskjema som eneste kontaktmulighet.

De nevner at dette kan gjelde ved at man f.eks. får en booking for utreise og en for retur, men ikke usannsynlig at det også kan gjelde OSL-ARN/ARN-DXB på separate bookinger.
Jeg takker for din bistand Martin. Det er telefonnummer å ringe ja:



Prøvde å ringe Sembo i går som får enda dårligere kritikk, og deltok faktisk telefonen raskere enn SAS EBD.

Vi får prøve og se..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2B9D0EB8-FBEC-47A8-9E57-6BEE959D084A.jpg
Views:	202
Size:	64.7 KB
ID:	50884  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2022, 16:52   #520
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Dubaitråden

Disse sitene har fått utrolig mye tyn under Covid, og stort sett berettiget. Det er ikke moro for flyselskapene heller, som jo ikke er i stand til å hjelpe kunder som har gitt sine penger til disse aktørene. Det skader jo deres renomme også.

Vi får håpe at ihvertfall noen av disse ruster opp sin kundeservice fremover ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.