Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-09-2016, 16:55   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Ut av setene pga turbulens?

Quote:
http://www.bbc.com/news/world-europe-37228479

Leste artikkelen, og stusset over passasjeren som sier at de ble beordret til å komme seg ut av setene og sette seg på gulvet.

Det høres jo helt absurd ut?

Pointet må da være å stramme setebeltet og sitte i stolen. Ikke ha 260 pax kavende rundt i midtgangen under kraftig turbulens?
Quoter min egen post fra tråden om UA som ble re-routed til Shannon pga kraftig turbulens.

Kan det virkelig stemme at folk blir beordret ut av setene sine og ned på gulvet under turbulens?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2016, 17:03   #2
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default Re: Ut av setene pga turbulens???

Høres rart ut. Har opplevd en gang og bli holdt igjen av setebeltet i stolen, og ville ikke sittet løst på gulvet da!
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2016, 20:23   #3
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: Ut av setene pga turbulens???

Mens den turbulente situasjonen pågår må det å sitte godt fastspent og se opp for flyvende objekter og personer det eneste riktige.

Antagelig er det feil i artikkelen, men hvis en forutsetter at det er korrekt så kan det jo være at de når kaptein antok at turbulensen var over så trengte de seter til sårede og plasserte folk på dørken. Men det høres ut som regelbrudd og er nok en dårlig teori fra min side.
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 21:48   #4
Pilot1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
Default Re: Ut av setene pga turbulens?

Ved kraftig turbulens som kommer uventet og plutselig er det ikke utenkelig at kabinpersonale og andre som ikke kan nå setene sine beordres ned på gulvet. Så kanskje bare en liten misforståelse.
Pilot1 is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 22:18   #5
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Ut av setene pga turbulens?

Værste turbulense jeg har vært i var mellom JFK og MIA. Fløy som pax i andre etasjen på jumbo og var på vei fra lav til setet. Plutselig ristet og hoppet det så mye at jeg klarte ikke stå eller gå, måtte bare sette meg på dørken og holde meg fast i noe. Hadde vært bedre å sitte fastspent i et sete ja..
Ingen som ble skadet på den turen så jeg kan tenke meg at det er værre turbulense ute og går, men heldigvis aldri fått smake på den..
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva må egentlig til for at en flyselskap kan selge setene som "C" jamesclandestine Reiseforum 7 20-11-2013 16:30
Hvordan er setene på økonomi interkontinental? Bluejuice Småprat 17 11-04-2013 15:00
First setene i Inception Someone Flyforum 2 08-08-2010 17:55
Oppgradering på fly: Slik får du de beste setene BSSW Flyforum 3 30-04-2008 04:43
Hva gjør man ikke for å fylle opp setene? Jens W Flyforum 0 01-05-2007 17:32


All times are GMT +2. The time now is 16:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.