Flyprat


Go Back   Flyprat > Spotterforum > NSFF-forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2011, 22:30   #1
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Spotterplattformen ved OSL

NSFF har fått en henstilling fra SAS Museet og OSL om at det er observert personer oppe på taket av SAS Museet, de som ble snakket til sa at de ikke hadde hørt noe fra "foreningen" om at det ikke var lov.

NSFF presiserer at det IKKE er lov til å bruke plattformen til å gå opp på taket til SAS Museet, hvis dette blir ett problem som fortsetter så kan vi bli tvunget til å stenge hele plattformen.

REPEKTER DETTE.

NSFF
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2011, 00:22   #2
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,908
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

OSL AS har hengt opp skilt med telefonnummer man kan ringe for å varsle ureglementert/mistenkelig adferd langs flyplassgjerdene. Det er også et slikt skilt på plattformen. Ikke nøl med å slå på tråden om du observerer det NSFF beskriver, eller andre observasjoner du mener OSL bør vite om langs flyplassen. Korrektive tiltak vil da bli iverksatt.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2011, 00:46   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Apropos skilt på plattformen: Jeg mener da at jeg så et skilt der om et det nettopp ikke var lov å klatre på taket av museet da jeg stod der sist torsdag?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2011, 01:06   #4
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Stemmer det Martin, NSFF satte opp skilt ang det når plattformen ble inviet så bør folk ha fått med seg.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2011, 21:57   #5
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Hvorfor skal folk oppå taket til Museet !!! Plattformen er einet sted å stå. Jeg brukte plattformen både lørdag, søndag og deler av mandagen og har aldri sette at noen har prøvd seg på dette. Håper at vedkommende leser dette og beklager at slik adferd kan skade oss andre ved at plattformen blir borte,

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 18:36   #6
TobyAllan
PROFIL IKKE AKTIV
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 775
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Quote:
Originally Posted by ATC-flyradar View Post
Hvorfor skal folk oppå taket til Museet !!! Plattformen er einet sted å stå. Jeg brukte plattformen både lørdag, søndag og deler av mandagen og har aldri sette at noen har prøvd seg på dette. Håper at vedkommende leser dette og beklager at slik adferd kan skade oss andre ved at plattformen blir borte,

Jan
Ja kan jo lure på om det er noen som er med i foreningen, eller bare slengte ut denne melding, ihvertfall mener jeg at så fremt dette er en person som er medlem og ikke kan respektere de fastsatte regler, enten må stå frem og unnskylde det som personen gjorde, eller annet tiltak om man finner ut hvem som gjorde dette, skulle det være ett NSFF medlem, kan han vel bli sparket ut for uegnet oppførsel, trodde egentlig de fleste folk kom fra ett hjem møbler, og hadde lært åssen man oppfører seg, men åpenbart ikke.

MVH Torben
TobyAllan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2011, 20:16   #7
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Klatre opp på taket??
Av alle dårlige ideèr kommer den ganske langt opp, det må jo være en god bit ned til bakken derfra og ikke nevneverdig bedre utsikt.

Håper egentlig at det ikke er noen som hører til forumet/foreningen..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2011, 01:34   #8
Dreyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2007
Posts: 749
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Dere prater kun om straffelser. Hva med å heller prøve å gjøre litt ekstra slik at dette ikke skjer igjen? Jeg har aldri vært på platformen, så vet ikke hvordan det ser ut der, men kan ikke se for meg at avstraffelser skal hjelpe noe veldig.

Håper folk dog klarer respektere de regler som er satt, slik at det blir hyggeligere for alle.
Dreyer is online now   Reply With Quote
Old 11-05-2011, 20:34   #9
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Dere prater kun om straffelser. Hva med å heller prøve å gjøre litt ekstra slik at dette ikke skjer igjen? Jeg har aldri vært på platformen, så vet ikke hvordan det ser ut der, men kan ikke se for meg at avstraffelser skal hjelpe noe veldig.

Håper folk dog klarer respektere de regler som er satt, slik at det blir hyggeligere for alle.
At "voksne" mennesker bruker denne plattformen til å klatre opp på et tak er så dumt at det grenser til det straffbare.
Hadde det vært barn, ok. Men ikke voksne mennesker. Om de ikke forstår dette i utgnagspunktet bør de straffes, om ikke annet så de kanskje lærer.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2011, 11:29   #10
TobyAllan
PROFIL IKKE AKTIV
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 775
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
Dere prater kun om straffelser. Hva med å heller prøve å gjøre litt ekstra slik at dette ikke skjer igjen? Jeg har aldri vært på platformen, så vet ikke hvordan det ser ut der, men kan ikke se for meg at avstraffelser skal hjelpe noe veldig.

Håper folk dog klarer respektere de regler som er satt, slik at det blir hyggeligere for alle.
Mener en ordentlig straf er på sin plass i ett tilfelle som dette, du må tenke på at en person som gjør sånt, faktisk kan ødelegge noe for mange andre mennesker, kunne ha vært bra om personen faktisk hadde falt ned fra taket og skadet seg skikkelig, da hadde personen fått som fortjent, og sikkert lært noe av det !!!

Torben
TobyAllan is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2011, 11:57   #11
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Har ordentlig straff stoppet idioter fra å drepe, voldta eller mishandle? Nei. Idioter vil alltids få rare innslag. That's life.

Jeg var på spotterplattformen nå i helga, og jeg ser hvorfor noen kan få innfall om å sette seg oppå taket. Det er jo svært lett tilgjengelig. Mangler du impulskontroll og analytisk evne er det jo ingen ting som stopper deg. (Jeg på min side tenkte umiddelbart "åherregud en hel flyplass hadde sett meg!")

Løsningen vil nok bli å sette opp noen form for blokkering. Barnehageopplegg er i visse tilfeller nødvendig helt opp til 40-50årsalderen Oftest for mannfolk *plystre tra la la*
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2011, 21:17   #12
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Sett opp en fotocelle tilknyttet en sterk sirene som virker hvis du kommer 10 cm opp på taket - la lydebn slås seg av så fort man ikke bryter fotocellen

Eller en blits av stor dimensjon som blender vedkommende i minst 10 minutter - tuller.

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 11:12   #13
Halvorsn
ScanFlyer Molded
 
Halvorsn's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Det er jo nok av overvåkningskameraer, bl.a. vendt mot plattformen. Jeg vet både driftsentralen og Sikkerhet ser mot der jevnlig, men siden man har mulighet til å identifisere med bilder hvem personen er synes jeg en kollektiv straff som å fjerne plattformen er drøyt. Vi får krysse fingerene for at de få ikke ødelegger for de mange denne gang.
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III
Halvorsn is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2011, 23:12   #14
ATC-flyradar
Traveler
 
ATC-flyradar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo
Posts: 4,822
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Sette opp eget kamera opp mot USTREAM.tv - så kan alle se på hva som skjer på taket og rundt bygningen til enhver tid - trenger bare tilgang til ADSL til Museet

Jan
__________________


Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2011, 20:15   #15
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Spotterplattformen ved OSL

Honnør til folket her for protestaksjonen mot disse tullingene, i andre interessemiljøer blir varsleren boikottet og sett på som en svikter.

Igjen sier jeg det - miljøet her er helt konge!
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Askebeger spotterplattformen SAS museet. kekker NSFF-forum 7 03-07-2017 09:00
Spotting ved OSL Nja Flyspotting 3 06-03-2014 16:38
Arbeidsulykke ved OSL kekker Småprat 1 10-03-2011 17:27
OSL fra spotterplattformen ENGM 911 Bilder & foto 16 16-10-2010 20:11
Spotterplattformen LN-MOW NSFF-forum 1 16-06-2010 12:27


All times are GMT +2. The time now is 06:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.