Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2013, 08:01   #41
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Flotters! Skal innrømme at det frister litt med en tur inn til ICN, samtidig som at man nesten må se det an på formen der og da

Det perfekte ville jo vært om det fantes noe sighseeinglignende opplegg fra airporten.
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2013, 00:38   #42
janarne101
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 183
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Flotters! Skal innrømme at det frister litt med en tur inn til ICN, samtidig som at man nesten må se det an på formen der og da

Det perfekte ville jo vært om det fantes noe sighseeinglignende opplegg fra airporten.

Mener å ha sett et skilt om at man kan kjøpe sightseeingturer. Tror skiltet sto i nærheten av der hvor rulletrappa går opp til loungene.
janarne101 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2013, 00:42   #43
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Flotters! Skal innrømme at det frister litt med en tur inn til ICN, samtidig som at man nesten må se det an på formen der og da

Det perfekte ville jo vært om det fantes noe sighseeinglignende opplegg fra airporten.
OT men du finner det her http://www.visitkorea.or.kr/enu/SI/SI_EN_3_5_1.jsp
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2013, 12:58   #44
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Flotters! Skal innrømme at det frister litt med en tur inn til ICN, samtidig som at man nesten må se det an på formen der og da

Det perfekte ville jo vært om det fantes noe sighseeinglignende opplegg fra airporten.
Jeg har også et ca 6 timers ophold på ICN om tre uger. Men efter at have kikket på temperaturerne på denne tid af året i Korea bliver det desværre nok kun til et ophold i lufthavnen. Da destinationen er Cambodia med 30-35 grader pakker jeg ikke noget vintertøj
pingo is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 10:50   #45
jann787
Cruising altitude
 
Join Date: Jul 2012
Location: Sk hub: OSL
Posts: 48
Kamera 23 h layover i ICN

Hei folkens,

jeg skal ut på en kort tur i felles-ferien i år, og skal bl.a. ha 23 timer layover i ICN. Har aldri flydd/ mellomlandet ved ICN før, og planen er å reise in til Seoul by før turen fortsetter videre til NRT. Jeg ankommer ICN kl. 12 midt på dagen, og håper å få tips og råd hva jeg skal gjøre. Hva er must-do i Seoul med en så kort layover? og hvilken hotell anbefaler dere, verdensvante mennesker? Neste fly går kl. 11 dagen etter, så en grei og billig hotell vil fungere kjempefint.

på forhånd takk for all tips/ råd!!
jann787 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 13:00   #46
Altitude
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 257
Default Re: 23 h layover i ICN

Quote:
Originally Posted by jann787 View Post
Hei folkens, jeg skal ut på en kort tur i felles-ferien i år, og skal bl.a. ha 23 timer layover i ICN. Har aldri flydd/ mellomlandet ved ICN før, og planen er å reise in til Seoul by før turen fortsetter videre til NRT. Jeg ankommer ICN kl. 12 midt på dagen, og håper å få tips og råd hva jeg skal gjøre. Hva er must-do i Seoul med en så kort layover? og hvilken hotell anbefaler dere, verdensvante mennesker? Neste fly går kl. 11 dagen etter, så en grei og billig hotell vil fungere kjempefint. på forhånd takk for all tips/ råd!!
De jeg kjenner som har vært i sentrum sier Seoul er en fantastisk spennende by. Hvis jeg skulle velge (og ikke bare satse på Gangnam style), tror jeg Korean War Museum må være interessant, mtp landets urolige historie. Er visst en B52 der også.

Hotell: Et med et godt anti-missile system på taket.

Ellers er Hotel The Designers åpenbart det hotteste i Seoul om dagen. Ligger i Gangnam også.

God tur!

Last edited by Altitude; 16-04-2013 at 13:26.
Altitude is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 18:42   #47
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: 23 h layover i ICN

Hva liker du å gjøre når du er på byferie? Hva er ditt budsjett og ønsker til hotell? Seoul er en storby med godt utvalg av aktiviteter og hoteller.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 19:31   #48
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: 23 h layover i ICN

Det jeg kommer på som er must see er DMZ, men det har du ikke tid til
For shopping kan du ta en tur til Dongdaemun-området. Anbefaler det spesielt i kveldingen. Da spretter det opp all slags boder rundt omkring. Noen T-banestasjoner er samlokalisert med større eller mindre underjordiske kjøpesentre. De kan være ganske interessante!

Foretrekker du å kikke på templer og slott er Gyeongbuk-palasset definitivt verdt et besøk. Inngang koster veldig rimelige 15 kroner og T-banen tar deg rett inn i den ytterste gården. Var vel også tilgang til et museum for koreansk kultur rett ved siden av inkludert.

Seoul Tower på Namsan gir god utsikt over byen hvis du er heldig med været. Går ikke an å ta taxi opp lengre, så du må ta kabelbanen opp eller gå.

Ellers er Itaewon et greit sted å gå og kikke

Edit: Vet ikke hvordan det er med busser derifra til flyplassen, men Gangnam er på feil side av byen i forhold til flyplassen(e). Hvis du vil sove en halvtime-time ekstra/ha litt bedre tid om morgenen kan det være en idé å overnatte nær Seoul Station, så er det bare å hive seg på AREX til flyplassen (tips: commuter service tar bare 10 minutter lengre enn express, men koster under halvparten. Begge er raskere og rimeligere enn limousinebussene). Trafikken i Seoul er forøvrig ikke den verste i Asia, så det kan fort spare litt tid å ta taxi rundt i byen istedenfor T-bane. Taxiene i Seoul er i svært god stand og ganske rimelige.

Last edited by Mjolnir; 16-04-2013 at 19:45. Reason: lagt til informasjon
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 21:53   #49
jann787
Cruising altitude
 
Join Date: Jul 2012
Location: Sk hub: OSL
Posts: 48
Default Re: 23 h layover i ICN

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Hva liker du å gjøre når du er på byferie? Hva er ditt budsjett og ønsker til hotell? Seoul er en storby med godt utvalg av aktiviteter og hoteller.
sight seeing på byer som jeg ikke har vært til før, og på en dag, passer mer vel i dette tilfellet. Typisk turist ting som man må få med seg vil fungere utmerket for meg. Budsjettet ligger vel på medium minus. videre så tenker jeg på hotell som har lett tilgjengelig med transport tilbake til flyplassen, eller evt. en flyplass hotell...

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Det jeg kommer på som er must see er DMZ, men det har du ikke tid til
For shopping kan du ta en tur til Dongdaemun-området. Anbefaler det spesielt i kveldingen. Da spretter det opp all slags boder rundt omkring. Noen T-banestasjoner er samlokalisert med større eller mindre underjordiske kjøpesentre. De kan være ganske interessante!

Foretrekker du å kikke på templer og slott er Gyeongbuk-palasset definitivt verdt et besøk. Inngang koster veldig rimelige 15 kroner og T-banen tar deg rett inn i den ytterste gården. Var vel også tilgang til et museum for koreansk kultur rett ved siden av inkludert.

Seoul Tower på Namsan gir god utsikt over byen hvis du er heldig med været. Går ikke an å ta taxi opp lengre, så du må ta kabelbanen opp eller gå.

Ellers er Itaewon et greit sted å gå og kikke

Edit: Vet ikke hvordan det er med busser derifra til flyplassen, men Gangnam er på feil side av byen i forhold til flyplassen(e). Hvis du vil sove en halvtime-time ekstra/ha litt bedre tid om morgenen kan det være en idé å overnatte nær Seoul Station, så er det bare å hive seg på AREX til flyplassen (tips: commuter service tar bare 10 minutter lengre enn express, men koster under halvparten. Begge er raskere og rimeligere enn limousinebussene). Trafikken i Seoul er forøvrig ikke den verste i Asia, så det kan fort spare litt tid å ta taxi rundt i byen istedenfor T-bane. Taxiene i Seoul er i svært god stand og ganske rimelige.
Veldig gode råd, så takker så meget!
jann787 is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 22:32   #50
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: 23 h layover i ICN

Bare et lite tips (selv om jeg aldri har vært i Seoul): Det tar omtrent en time fra flyplassen til byen. Hadde definitivt ikke gått for flyplasshotell, da du får mye mindre tid i byen
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2013, 23:41   #51
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Etter grundig research havnet jeg på Ibis Ambassador Myeong-dong Hotel.
-Buss 6015 fra flyplassen stopper rett utenfor
-Lotte stormagasin er rett over gaten, har foodcourt i kjelleren
-Nedgang til t-bane like utenfor
-Gågater bak hotellet med mye folkeliv. Salgsboder og spesielle ute/spisesteder


Sjekk om det er noen religiøse festivaler/opptog noen steder i Seoul når du er der. De kan ha noen fantastiske fargerike parader.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2013, 18:46   #52
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Jeg kan tipse om et par hotell som jeg føler ga mye for pengene:

- Metro Hotel, ligger ikke langt fra tidligere nevnte Ibis i Myeongdong. Jeg betalte ca. kr 580 pr natt. Rommene er små, men det er rent og pent.

- Sutton Hotel Myeongdong (ikke Sutton Hotel, som alle taxisjåfører tror det er). Jeg betalte ca. kr 700 pr natt for et såkalt "terrace room" med stooooor balkong og utendørs jacuzzi for to

Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2013, 19:00   #53
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Grand Ambassador tidligere Pullmann. Også Accor. De har gratis shuttle som går til området Robert nevner..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2013, 22:30   #54
jann787
Cruising altitude
 
Join Date: Jul 2012
Location: Sk hub: OSL
Posts: 48
Smil Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by teamseacow View Post
Bare et lite tips (selv om jeg aldri har vært i Seoul): Det tar omtrent en time fra flyplassen til byen. Hadde definitivt ikke gått for flyplasshotell, da du får mye mindre tid i byen
Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jeg kan tipse om et par hotell som jeg føler ga mye for pengene:

- Metro Hotel, ligger ikke langt fra tidligere nevnte Ibis i Myeongdong. Jeg betalte ca. kr 580 pr natt. Rommene er små, men det er rent og pent.

- Sutton Hotel Myeongdong (ikke Sutton Hotel, som alle taxisjåfører tror det er). Jeg betalte ca. kr 700 pr natt for et såkalt "terrace room" med stooooor balkong og utendørs jacuzzi for to

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Grand Ambassador tidligere Pullmann. Også Accor. De har gratis shuttle som går til området Robert nevner..
Thanks guys! Gleder meg nesten til turen.
jann787 is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 01:48   #55
Entusiasten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 72
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by jann787 View Post
Thanks guys! Gleder meg nesten til turen.
En liten innskytelse: Sjekk ut guide-tidene for keiserpalassene og keisergravene. Du får langt mer ut av det med en engelskspråklig guide. Er gratis også, eller inkludert i billetten rettere sagt, så er verdt å få med seg.

Sjekk også ut CoEx. Akvariet/zoo'en, er en dyretragedie, så hold deg unna. Bare vondt å se på, men stikk innom Kimichi-museet (AWESOME), drikk bubble tea (ikonisk drikk, er blitt "it"-drikke i London, men her får du ekte vare) og sjekk ut tempelet tvers over gaten. Artig kontrast forøvrig, men sinnsykt flott tempelpark.

Ellers kan øvrige som tenker seg en tur ned i de trakter med fordel booke gratis buss med turistmyndighetene i Korea (t/r samme dag, enveis eller flere dagers opphold) til Busan, eventuelt spandere på seg en togtur (200 kr eller noe) til Busan. Fjelltempelet Beomeosa er verdt hvert eneste minutt av turen. Spesielt om du går opp selv. Start dagen tidlig, så du får med deg gratis vegetarlunsj sammen med munkene (starter serveringen rundt 10:30 tror jeg det var). Turistkontoret der oppe guider deg også gjerne personlig rundt om du spør pent.
Entusiasten is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 02:12   #56
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Kimichi smaker kjetting og det er nesten ett år siden bubble-tea også kom til Oslo. Det kommer forresten fra Taiwan og ikke Korea.

Tok selv en dagstur med toget til Busan. Besøkte Haedong Yonggung som er noe så sjeldent som et kysttempel.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 08:47   #57
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Ang Bubble Tea:

Skal du ha "ekte vare" så må du til Taiwan.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 09:09   #58
gygrid
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 245
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Ang Bubble Tea:

Skal du ha "ekte vare" så må du til Taiwan.
Tja. Har ei sjappe 100 meter hjemmefra som er selvstendig og selv importerer hva det måtte være de trenger direkte fra Taipei. Siden de stort sett har 30-50 i kø på fortauet utenfor og like mange på innsiden (90% tenåringer av ymse asiatisk opphav) hele kveldene, antar jeg de te-greiene deres er ekte nok. Særlig med tanke på de virker å selge langt mer enn de 4-5 andre bubble tea-utsalgene i nabolaget gjør tilsammen.

Skjønner ikke hypen og har aldri smakt - kan da umulig være verdt å stå 30-60 minutter i kø for? Men så er ikke te min greie...
gygrid is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 10:18   #59
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by gygrid View Post
Tja. Har ei sjappe 100 meter hjemmefra som er selvstendig og selv importerer hva det måtte være de trenger direkte fra Taipei. Siden de stort sett har 30-50 i kø på fortauet utenfor og like mange på innsiden (90% tenåringer av ymse asiatisk opphav) hele kveldene, antar jeg de te-greiene deres er ekte nok. Særlig med tanke på de virker å selge langt mer enn de 4-5 andre bubble tea-utsalgene i nabolaget gjør tilsammen.
Er dette i Oslo eller Seoul?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2013, 10:34   #60
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Sør-Korea/Seoul - hovedtråd

I motsetning til robertaas er jeg hekta på kimchi. Må prøves av alle som besøker Korea!
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DMZ Nord/Sør Korea Roxman Reiseforum 25 20-05-2013 18:34
Reise mellom Nord Korea og Sør Korea? lebeda Reiseforum 5 21-01-2013 01:22
Kina og sør Korea. valen TripReports 12 07-10-2010 23:38
Kronprinsparet til Sør-Korea Bizflyer Flyforum 23 09-05-2007 13:54


All times are GMT +2. The time now is 17:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.