Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-04-2008, 03:31   #1
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Billig tur ut i Europa

Jeg lurer på å ta meg en tur ut i Europa for å titte litt Har ikke så mye penger å bruke på noe slikt, så jeg er veldig interessert i tips fra dere.

Flyplass er SVG. Kan også fly fra OSL, KRS og TRF, men da må prisen være under 2000.
Pris: ikke over 2500, helst under 2000 (ja, jeg vet at det er veldig lite)
Sted: uspesifisert (vet bare at jeg ikke vil innom CDG eller LHR) Routing om flere forskjellige flyplasser er ønskelig.
Tidsrom: 9 mai (avreise må være etter 1700 hvis avreise fredag), t.o.m 12 mai. Minimum 1 overnatting. Ellers så kan jeg ta det som en helgetur (fra fredag ettermiddag/kveld t.o.m søndag) på et annet tidspunkt. Helst før sommerferien setter igang.

Har funnet en mulighet selv, SVG-AMS-SVG med KL til 2000kr. Avreise lørdag 10 mai (første flight) retur 11 mai (siste flight).

Hotell og slikt kan jeg finne selv, men hvis dere har tips der og så er det bare å komme med de. Hotell er ikke inkludert i de 2000-2500kr.

Tusen takk for alle tips som kommer
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2008, 10:54   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Billig tur ut i Europa

Hva med airBaltics direkterute fra Stavanger til Riga? Kjenner ikke til rutetabellen deres, men hos dem pleier det å være lett å oppdrive noen billige billetter...
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2008, 18:47   #3
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Billig tur ut i Europa

Takk for tipset FlightDeck

Fant ut at Air Baltic flyr RIX-SVG-RIX på mandager og torsdager. Dessuten så virker det som at det ikke er mulig å booke flighter via OSL eller CPHwww.airbaltic.com. Så da blir det uaktuellt med dem, planen er også å unngå å ta fri fra jobben. Fant da SVG-AMS-RIX-AMS-SVG med KLM til under 2500, men da ble det ETA 2340 på lørdag og avreise 0555 på søndag. Slipper ihvertfall hotell

Har du flere tips, så mottas de med takk
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2008, 19:19   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Billig tur ut i Europa

Hva med SAS til København og eventuelt videre et sted i Europa? Søker man litt, f.eks. på wideroe.no, kan man finne noen gode priser til spennende destinasjoner, kommer jo litt an på hva du er ute etter. Alternativt Lufthansa/Eurowings til Frankfurt, eller Widerøe til Newcastle. Norwegian flyr jo til Paris, London og Berlin, f.eks. Ellers er det jo sånn at billetter i helgene generelt kan være ganske dyre om man ikke bestiller lenge i forveien. Men en billigbillett til Bergen (!) er sikkert lett å oppdrive hos Norwegian, eller en billett fra Haugesund til London med Ryanair.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2008, 20:24   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Billig tur ut i Europa

Vel hvorfor ikke FR til Barcelona, kr. 1.219 plus bagasje etc ?++ Fra TRF litt
billigere til Marseilles.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2008, 16:38   #6
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Billig tur ut i Europa

Takk for tipsene begge to.

FR tror jeg blir uaktuellt.

Så i tråden Billige billetter til Frankrike! og syntes at Nice hørtes ut som en fin plass å reise til. Kanskje slikke litt sol på stranden, og hvem kan vel motstå muligheten til å komme hjem like rød som en nykokt krabbe?

Etter litt søking hos KLM så har jeg funnet billige billetter med dem t/r NCE. De skal ha ca 2200 for den turen, eneste "draw-back" er at jeg da må reise hjemover igjen kl 0605 søndags morgen men med avreise 1740 på fredagen så får jeg da i det minste hele lørdagen til å gjøre hva jeg vil. Dato er 16-18/5. Går da glipp av 17 mai, men da det sikkert som vanlig blir regn her i Egersund, så gjør ikke det for mye

Billig hotell har jeg også funnet, ca 1300 for 2 netter, og rett ved flyplassen. Håpe på rom med airportview
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2008, 16:56   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Billig tur ut i Europa

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Takk for tipsene begge to.

FR tror jeg blir uaktuellt.

Så i tråden Billige billetter til Frankrike! og syntes at Nice hørtes ut som en fin plass å reise til. Kanskje slikke litt sol på stranden, og hvem kan vel motstå muligheten til å komme hjem like rød som en nykokt krabbe?

Etter litt søking hos KLM så har jeg funnet billige billetter med dem t/r NCE. De skal ha ca 2200 for den turen, eneste "draw-back" er at jeg da må reise hjemover igjen kl 0605 søndags morgen men med avreise 1740 på fredagen så får jeg da i det minste hele lørdagen til å gjøre hva jeg vil. Dato er 16-18/5. Går da glipp av 17 mai, men da det sikkert som vanlig blir regn her i Egersund, så gjør ikke det for mye

Billig hotell har jeg også funnet, ca 1300 for 2 netter, og rett ved flyplassen. Håpe på rom med airportview
Faktisk det samme reisealternativet jeg har funnet for min eventuelle tur til NCE. Hva heter det hotellet du fant?
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 27-04-2008, 17:53   #8
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Billig tur ut i Europa

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Faktisk det samme reisealternativet jeg har funnet for min eventuelle tur til NCE. Hva heter det hotellet du fant?
Mercure Nice Cap 3000 Aeroport. Det er bare et 2* hotell, men man skal da vel kun sove der

Men hvis du får muligheten så bestill flight hjem igjen med den som går til AMS kl 1205, så slipper dere å stå opp før fuglene.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2008, 22:30   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Billig tur ut i Europa

Husk å sjekke tripadvisor.com før du bestiller hotell.

Det kommer flere 17. mai.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2008, 23:59   #10
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Billig tur ut i Europa

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Husk å sjekke tripadvisor.com før du bestiller hotell.

Det kommer flere 17. mai.
Det skal jeg gjøre, takk for tipsene

Hadde tenkt at det skulle komme minst 40 17. mai til før jeg pakker inn årene
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 19:09   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Billig tur ut i Europa

Husk at flyplassen i NCE ligger et godt stykke unna sentrum og at det er lite å finne på i området rundt flyplassen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 19:16   #12
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Billig tur ut i Europa

Fullt klar over at flyplassen ligger et godt stykke fra Nice, men når jeg tar ferie så er planen å slappe av mer eller mindre hele tiden. Og ikke springe rundt å se på serverdigheter. Så da passer det perfekt å ligge på stranden å kikke på fly som kommer inn for landing

Men etter et kort besøk tannlegen idag så kom det frem at jeg sannsynligvis må trekke en visdomstann Hvis jeg får gjort det hos en offentlig tannlege så har jeg fremdeles råd til å reise, men hvis jeg må til spesialist er tingene ikke så sikre lenger
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 22:20   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Billig tur ut i Europa

? Flyplassen ligger jo så godt som "midt i sentrum" Det er ca 5 kilometer til Negresco.

Et godt alternativ vi pleier å gjøre er å leie en bil i NCE og drar til Cannes. Koster nada via feks. ebookers. En BMW 3 serie ligger på ca 500 kr per dag.
Her er det brått litt minder norske turister
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 22:23   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Billig tur ut i Europa

Det er ikke gangavstand til sentrum var mitt poeng
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2008, 21:15   #15
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Billig tur ut i Europa

Da er flybillett bestillt. Avreise blir fredag 16 mai med retur 18 mai. Ble samtidig Flying Blue medlem. Med de fordeler og "ulemper" det skulle medbringe Tror neppe jeg blir Gold medlem der med det første

Takk for hjelpen til dere som har kommet med tips
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Europa tur i M staring LH/SK krølle TripReports 6 16-09-2012 11:58
Billig C (Z) fra US til Europa md LH i sommer Discus Reiseforum 2 03-06-2008 03:09
Da er det klart for en ny tur ut i Europa LN-KGL TripReports 28 10-09-2007 11:56


All times are GMT +2. The time now is 18:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.