Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-05-2010, 11:37   #41
KrisFlyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
Default Re: Singapore

Bo: Marina Mandarin, Crown Plaza på Changi Airport (noen rom med utsikt til flight line), Raffles Hotel.

Spise: Raffles Grill (dyrt, men minneverdig); Banana Leaf i Little India (billig, eksotisk og godt).

Se: Vaio shopping centre, Bintan Island (dagstur til Indonesia inkl. snorkling eller golf), Jahor Bahru (dagstur til Malaysia, hvor man ser de spennende kontrastene mellom Singapore og det muslimske nabolandet Malaysia), Singapore Zoo, shopping på Orchard Road.

Har vært i Singapore flere ganger, men vil tro at du fort klarer å fylle syv dager uten å kjede deg. Som andre har nevnt, er Singapore en velorganisert og ren by.
KrisFlyer is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2010, 04:37   #42
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by KrisFlyer View Post
Bo: Marina Mandarin, Crown Plaza på Changi Airport (noen rom med utsikt til flight line), Raffles Hotel.
Samme hotellene som jeg pleier å bo på.

Det jeg har prøvd å finne er et hotell i Singa med basseng med litt lengde på, uten veldig hell. Har bodd på Crowne Plaza på flyplassen, men aldri forsøkt bassenget der. Ellers anbefales rom med utsikt til flyplassen, men nå er mye av utsikten ødelagt av disse "bladene" som er montert på hele bygget.

En annen ting er at club-rom på Marina Mandarin ikke er så mye å trakte etter, men hotellet ligger glimrende til ellers.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2010, 11:58   #43
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Det jeg har prøvd å finne er et hotell i Singa med basseng med litt lengde på, uten veldig hell.
Marina Bay Sands Resort har nylig åpnet, og der burde bassenget ha brukbar lengde for de fleste, så snart det blir ferdigstilt. Antagelig er utsikten brukbar også... 150 m basseng på toppen av byggene. Ser ganske spektakulært ut!

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Marina-Bay-Sands.jpg
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 08:33   #44
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by espenlok View Post
Marina Bay Sands Resort har nylig åpnet, og der burde bassenget ha brukbar lengde for de fleste, så snart det blir ferdigstilt. Antagelig er utsikten brukbar også... 150 m basseng på toppen av byggene. Ser ganske spektakulært ut!

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Marina-Bay-Sands.jpg
Var en reportasje i Nettavisen derfra i dag. Stilig basseng

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2932576.ece
Quote:
Feriegjester på Marina Bay Sands kan nyte utsikten av Singapores skyline fra hotellets enestående svømmebasseng, som tilsynelatende ikke har noen kan
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 09:08   #45
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Singapore

Heisann, har vært der noen ganger, og har noen tips, noen nevnt før, noen ikke.

Sentosa Island. Har en grei berg og dalbane, fine strender, delfinshow, vann/laser show(songs of the seas), museum fra WW2 og et fantastisk Underwater World.

Singapore Zoo, en av verdens beste dyrehager, lagt opp slik at du kommer veldig nær dyrene, uten spesielt å legge merke til skillet mellom deg og dyrene.

Night Safari, men med toget, og IKKE ta et av de tidligste togene. Da er det litt for tidlig for de fleste dyrene til at de kommer fo å spise. Vi tok tog litt senere og fikk med det meste.

East Coast Seafood Center, restauranten Long Beach. Har fantastisk Chili- og pepperkrabbe. Dig in!!

The Beach Hut på East Coast, et perfekt "home away from home". Strandbar med god mat og drikke, og et personale som virkelig vet å bry seg om gjestene. Sist vi var der talte vi 139 skip rett utenfor, og de har et gult seilbrett der som fungerer som gjestebok.

Sunday brunch på feks Hyatt. Et etegilde der du velger om du vil ha sjampis eller rødvin til maten, og glasset deretter ALDRI er tomt. Mat fra alle verdenshjørner på en gang, og du bør være sulten når du går dit;-)

Changi. Regner med du er flyinterressert siden du er på forumet her. Ta taxi til Changi Village, og følg veien ned mot stranden. Da kan du finne deg en plass rett under innflygningsbanen og få masse bra bilder. Vi brukte timesvis der sist gang, og jeg kan love deg at det er et mektig syn når 380'en kommer sigende inn fra havet!!

Og til slutt China Town og Little India. Spesielt sistnevnte er et vell av sanseinntrykk. Ta av fra "hovedgaten" og stikk inn i de små basarene langs veien.

Misunner deg en hel masse, og ikke hør på de som disser Singapore, de er ikke godt nok kjent med stedets attraksjoner ;-) God Tur!!
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2011, 23:19   #46
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Singapore

Noen som har testet ut Marina Bay Sands? Lurer på om jeg skal kjøre på og booke to netter i august eller spare 2k og gå for Traders Hotel i stedet. Vil det være verdt 4800,- for to netter?
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2011, 01:09   #47
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Singapore

Lufthansa tilbyr nå Singapore fra 3899,- for tur i vinter så det er lett å komme seg dit nå.

Noe ingen har tipset om er Jurong Bird Park som jeg syntes var verdt besøket. Ellers har de for at turistene skal ha det bra premiering av de stedene i Singapore med best offentlig toalett, "Happy Toilet Award". Enkelte steder er det virkelig en opplevelse å besøke toalettet slik som i dyreparkene hvor det er forskjellige temaer og egne "view" inn mot dyrene fra toalettene. Høres rart ut, men bør oppleves.

Ellers så går juledekorasjonene langs Orchard Road Las vegas en høy gang. Da jeg var der i oktober var de allerede godt i gang.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 11:51   #48
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Singapore

Har to spørsmål angående lounge i Singapore.

1. Har tilgang til *A Business lounge. Hvilken av Thai Royal Silk Lounge og SIA Premier Lounge burde jeg velge?

2. Skal fly med KLM til Bail fra terminal 1 og har da tilgang til Diners lounge. Hvilken burde jeg velge her da?
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 13:42   #49
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Har to spørsmål angående lounge i Singapore.

1. Har tilgang til *A Business lounge. Hvilken av Thai Royal Silk Lounge og SIA Premier Lounge burde jeg velge?

2. Skal fly med KLM til Bail fra terminal 1 og har da tilgang til Diners lounge. Hvilken burde jeg velge her da?
Ble det Marina Bay Sands på deg? Har du *A-loungetilgang i kraft av businessbillett eller gullkort?
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 15:44   #50
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Singapore

Det ble Marina Bay Sands ja. Gleder meg!

Har medlemskap i US Airways Club med tilhørende adgang til samtlige *A Business lounge. Har ikke fått brukt kortet enda, men har hørt at de kan være vanskelig på OSL når det gjelder adgang der, spesielt med gjest. Får printe ut "Lounge Access Policy" og smelle i bordet om det skulle bli nødvendig. Returen fra Singapore via BKK er i business med Thai/SAS så der kommer vi i alle fall inn.
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 16:14   #51
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Singapore

SKL er vel kun med SQ business-billett, ellers blir man henvist til SQ *G-loungen.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 16:59   #52
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by orhel View Post
Det ble Marina Bay Sands ja. Gleder meg!

Har medlemskap i US Airways Club med tilhørende adgang til samtlige *A Business lounge. Har ikke fått brukt kortet enda, men har hørt at de kan være vanskelig på OSL når det gjelder adgang der, spesielt med gjest. Får printe ut "Lounge Access Policy" og smelle i bordet om det skulle bli nødvendig. Returen fra Singapore via BKK er i business med Thai/SAS så der kommer vi i alle fall inn.
Blir sikkert knall det. Selv om du i prinsippet skal ha tilgang til alle *G lounges med kortet er SQ mindre glade om du kommer dit og er booket med TG.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 17:35   #53
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post

Det jeg har prøvd å finne er et hotell i Singa med basseng med litt lengde på,

-A
Ett par: Sheraton Towers, Grand Hyatt og storts ett alt paa Sentosa
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2011, 20:47   #54
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
SKL er vel kun med SQ business-billett, ellers blir man henvist til SQ *G-loungen.
Mener det har vært slutt på dette en god stund; selv om de nok er flinke å hinte til andre løsninger.

TG flyr konsekvent fra gater langt ute i T1-enden av terminalen og er sådann upraktisk med tanke på T3. Det er vel ca 20 min gange fra SKL i T3 til T1-områet TG pleier å bruke.

Har selv brukt TG litt på SIN-BKK de siste årene og jeg har stort sett bodd siste natten på hotellet ute ved T3 og plasket i bassenget og slappet av på rommet med spotting så lenge som mulig, enn å jakte på lounger.

En annen ting som derimot er verdt tiden, er å finne et av stedene og få alt av nakke og bein knadd og dradd ut av ledd og satt pent sammen igjen. Så starter man turen avslappet.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 09:43   #55
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Singapore

Hmmm..... Mye intressant her.

Da var billetter til SIN bestillit via LH's tilbud til under 4000,- pr. pers, og man kan begynne å skumlese litt på hva man kan gjøre i SIN.

Jeg ser at Singapore Airforce's flymuseum ble nevnt? Noen som vet hva det inneholder av fly, og hvor det ligger?
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2011, 13:06   #56
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Singapore

Museet ligger ved Paya Lebar flystasjon. Husker jeg ikke feil kostet det ca 100Nok med taxi dit fra sentrum av byen. Når du skal tilbake ringer personalet etter taxi til deg

Det er ikke så veldig mange fly utstilt, men de som er der er godt holdt og ser bra ut.
Husker ikke helt det som var der, men bl.a så jeg Hawker Hunter, A4-S skyhawk, Bell UH-1B, SF-260 SIAI Marchetti

Har du tid og liker fly, så er det greit å få med seg. Regn med å vær alene, vi var de eneste der sist gang
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2011, 22:12   #57
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Singapore

Melder meg på denne tråden tilfelle den kommer flere gode tips. Jeg har også benyttet meg av LH tilbudet og fikk billetten til Singapore for 3900 kroner
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2011, 11:25   #58
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Singapore

Velkommen i det gode selskap

Skal ta en liten prat med gamlingen som bor der nede, og se om han ikke har noen gode tips.

Er det noen som f.eks. hvordan det vil forholde seg dersom vi drar ut av Singapore og inn igjen i mens vi er der?

Norske borgere trenger ikke søke visum. De får automatsisk visum i passkontrollen og 90 dagers opphold. Men hvordan forholder det seg dersom en drar ut av Singapore? Sitter og funderer på om vi skal ta en tur til Thailand, Malaysia, Indonesia o.l. Kan vi slite på innreise til Singapore igjen?
__________________
Mine bilder på Airliners

Last edited by sirpjalle; 12-08-2011 at 11:28.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2011, 11:34   #59
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Singapore

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Norske borgere trenger ikke søke visum. De får automatsisk visum i passkontrollen og 90 dagers opphold. Men hvordan forholder det seg dersom en drar ut av Singapore? Sitter og funderer på om vi skal ta en tur til Thailand, Malaysia, Indonesia o.l. Kan vi slite på innreise til Singapore igjen?
Jeg er rett nok nederlandsk, men jeg har da dinglet inn og ut 2-3 ganger på samme dag, og det eneste jeg har fått er noen spørsmål om hvor jeg har vært.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2011, 11:38   #60
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Singapore

Har nettopp dratt fram og tilbake mellom Singapore, Malaysia og Indonesia med Singapore som "base" og det var ingen problemer.
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Transfer og om flyplassen i Singapore Hpkris Reiseforum 40 03-11-2023 12:05
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 Bizflyer Flyforum 58 15-09-2020 15:58
Singapore med Singapore-Seattle Someone Flyforum 5 05-11-2018 18:04
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore Chriscross Flyhistorisk forum 4 29-03-2012 13:11
Singapore VoiceCom Reiseforum 10 11-12-2007 01:10


All times are GMT +2. The time now is 22:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.