Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-03-2009, 08:29   #1
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
OBB 6 Påsketur til Pattaya.

I påsken skal jeg på tur til Thailand for utøve litt fysisk forstring (spille golf). I den forbindelse tenkte jeg å prøve meg på en liten live-rapport, ettersom det er langt mellom turene i dag, og det er få rapporter fra LX M-klasse. Etterhvert vil det også komme inn noen bilder, men ikke fra red-eye flighten i morges.

30.03 SK236 06:10 BGO-OSL 1B LN-TUI
Det var noe i nærheten av fullt på morgenens SK236. Så vidt jeg kunne se fra gårsdagens priser, så virket det som det var det like fullt på de neste avgangene BGO-OSL i morges. Dette har egentlig vært trenden siden slutten av januar, at morgenflygningene tidlig i uken langt på vei har fått tilbake belegget sitt. Det samme gjelder ettermiddag torsdag/fredag. Det er jo en god ting, selv om det betyr at jeg av og til havner i midtsete. I dag var jeg sikker på at jeg hadde valgt 11A før helgen, men enten har min Altzheimer light blitt tyngre, eller så har noen flyttet meg. Jaja, ikke lange turen uansett.

Morgenflygning med SAS betyr mange trøtte tryner, og frokost. SK leverer i dag eksakt som forventet, verken mer eller mindre, og bra er egentlig det.

Nå blir det møter og litt organisering av ukens gjøremål for alle andre, siden jeg skal reise vekk Greit med delegering! Deretter blir det å returnere til OSL.

30.03 SK1467 13:15 OSL-CPH 2F(tror jeg....) er neste flygning. Stay tuned!
__________________


Last edited by Hickok; 30-03-2009 at 16:02.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 09:19   #2
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Ble litt betenkt da fysisk fostring ble nevnt, men nervene ble noe mer beroliget nå når jeg leser videre at det ikke dreier seg om fysisk fostring Speedbird style Ser fram til rapporter underveis. God tur!
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 09:21   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Live-rapporter er gøy Ser frem til resten!

(Flyttet forresten tråden til TripReports-forumet..)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 09:40   #4
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Takk skal du ha Martin. Tror jeg var bra i svime i morges da jeg skrev dette. Det var meningen å legge det under tripreports.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 11:03   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Pattaya - Fysisk fostring - kølle (høy kølleføring?)

Ja, det høres ut som de 3 tingene hører godt sammen! Pattaya er jo kjent for å ha mange gode hull (ja, på banene altså! )

God fornøyelse!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 13:43   #6
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

He he. Godt folk har logisk sans her inne!

Da er andre del av dagens flymaraton i gang. Har akkurat kommet meg inn på OSL, og skal ta SK1467 til CPH om en halv time. Blir så sittende i nesten 6 timer der nede for å vente på LX. Sånn går det når en skal reise på 3 separate billetter..... Bagasjen er uansett sjekket gjennom, og det er det viktigste. Det er jo tross alt nett nede på CPH, så da får jeg logget en full arbeidsdag også. Ikke gale det på en avreisedag.

Ny info følger fortløpende.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 16:02   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Da var jeg på plass i Scandinavian Lounge på CPH, som skal være mitt hjem de neste 5 timene. Her følger en kort rapport fra etappe 2:

30.03 SK1467 13:15 OSL-CPH 2A LN-TUL
Avreise på rute fra OSL med dagens andre tur med en tidligere BU maskin. Denne gang med WL-fittede LN-TUL. 4 rader på Y+ på denne turen, og det var kun 3 ledige midtseter så vidt jeg kunne se, ett av disse ved siden av meg. Bak virket det også som om at det var noe nær 100% belegg. Positivt. Turen forløp uten de store hendelsene, med avgang på rute, og landing før rute. Dette mistet vi derimot igjen pga trøbbel med en lite medgjørlig airbridge.

Serveringen bestod av noe ris (godt) med noen små gode salte pølser, og et av disse sunne brødene som er ut som, og smaker, bark... Det ble skylt ned med en god GT, så det kurerer jo det meste. Alt i alt en helt kurant tur med SAS igjen, noe som jeg stort sett forventer av de. Må vel egentlig innrømme at de stort sett leverer varene. En ting som dog må bemerkes, var at det i dag KUN ble lest opp hva som de på M kunne kjøpe, ikke et ord om hva de i Y+ fikk servert. Er dette noe nytt de har begynt med? Dette er noe jeg personlig synest er veldig positivt, ettersom denne opplesingen av hva de foran gardinen får servert bare blir platt og virker langt på vei mot sin hensikt. Lavmål i så henseende, var på en tur (fra CPH tror jeg), der de brukte lang tid på å fortelle alle godsakene de på C skulle få. Problemet var at det ikke satt noen der.....

Stay tuned, mer følger, da også med bilder fra M-class på LX IC.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 16:07   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Serveringen bestod av noe ris (godt) med noen små gode salte pølser, og ......
Har de byttet serveringskonsept? Har aldri fått annet en matboksen med de to (bittesmå) sandwichene på intra-Scan Y+ får
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 30-03-2009, 16:25   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har de byttet serveringskonsept? Har aldri fått annet en matboksen med de to (bittesmå) sandwichene på intra-Scan Y+ får
Serveringen avhenger vel av om det er SAS NO eller SAS DK som opererer flighten?

Når det er SAS NO er det gjerne en liten kald-rett som han beskriver. Er det SAS DK er det et lite dansk smørrebrød.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2009, 10:46   #10
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Da var jeg landet i BKK. Tripreport med noen bilder følger senere i dag. Inntrykket av M-klasse hos LX var sånn helt umiddelbart trangt! Faktisk tror jeg de nye B738 til DY har bedre beinplass, men mer om det senere...
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2009, 10:48   #11
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Det hørtes trangt ut Får håpe oppholdet blir bra!
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2009, 12:45   #12
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Swiss skal vel ha standard 32 pitch, så trangere enn de fleste andre er det vel neppe.

http://www.swiss.com/web/EN/services...ntinental.aspx
Seating 2-4-2, seat distance 81.3 cm / 32'’, seat width 44 cm / 17.3’’
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 12:55   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Ikke la golfingen ta helt overhånd da, Hickok, vi venter på rapport!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2009, 19:49   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Da var jeg på nett. Jeg skal prøve å få lagt inn den i løpet av kort tid, men jeg sliter med å få lagt over bilder. Telefonen nekter å sende med blåtann! Skal legge inn uten bilder nå, og så oppdatere når jeg kommer tilbake.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2009, 07:51   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

30.03 LX1273 20:00 CPH-ZRH 8F HB-IOD

Etter en lang dag på CPH, som faktisk endte opp som en riktig så effektiv arbeidsdag, så var det klart for dagens tredje leg. Etter å ha flydd LX i biz for en måneds tid siden, så hadde jeg egentlig litt forventninger til at M-klasse også skulle være bra. På denne A321-111 fra 1995 var interiøret de nye setene som LX har i de fleste Europa-flyene sine nå. Disse er riktig så god å sitte i, og gir bra beinplass, selv om det er så mange som 200 seter i denne maskinen. Hva service angår, så vet jeg egentlig ikke all verden, siden jeg sovnet nesten umiddelbart etter avgang. Jeg får derfor komme tilbake med det på returen. Knyttnevetesten var forresten bestått her. Belegget på denne flygningen var nok rundt 95% i M, og på de 3 radene C satt det 4 stykker så vidt jeg kunne se.

Bilde fra boardingen. Naboflyet ser dog ut til å ha det mye morsommere... (HA-LOL for de som har gode øyne)

Last edited by Hickok; 07-04-2009 at 15:41.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2009, 10:15   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Påsketur til Pattaya.

30.03 LX182 22:45 ZRH-BKK 24D HB-JMB

Med en connection på en time, var det bare å sette kursen direkte mot terminal E etter ankomst ZRH. Det tok meg faktisk nesten en halv time å forflytte meg over til gate 24 i terminal E, der flyet gikk fra. Det var lange køer i sikkerhetskontrollen inn i denne terminalen, så det var bare å smøre seg med tålmodighet. Ved ankomst gaten, var boardingen kommet godt i gang, og det var bare å gå rett om bord. Jeg hadde valgt meg sete 24D ved innsjekk kvelden før, og det var da ikke all verdens seter å velge i. Bl.a. var samtlige vindusseter opptatt. Det første som slo meg da jeg satt meg ned, var AVOD boksen under setet. Denne hadde jeg glemt at var under vindussetene, samt D og G setene. Det skal visstnok være 32” pitch på denne A343 fra 2003, men det har jeg virkelig vanskelig for å tro. Jeg satt på 2. rad på M, og denne klassen starter temmelig nøyaktig midt i flyet. De har 172 seter på M, og for å si det enkelt: Med AVOD boks under setet foran, og en knyttnevetest som på ingen måter ble bestått, så var det en lang flygning til BKK. Jeg har flydd flere ganger med A343 og A333 med både SK, OS og NW, og alle disse har mye bedre beinplass, selv om jeg har satt på sete med AVOD boks under setet foran. Jeg kommer derfor til å legge mye innsats i å skaffe med midtgangsete på 2-seteren ved vinduet tilbake.

(Mulig det ikke er så lett å se, men det går ikke en finger en gang mellom sete og knær)

Tilbake til flygningen, så kom vi oss av gårde på rute, og etter en sedvanlig lat takeoff med A343, så kom vi oss til slutt opp i luften. Drikkeserveringen kom raskt i gang, og jeg fikk meg en 7 Up og et glass appelsinjuice. Målsetningen min var å få sovet på turen over, ettersom jeg skulle rett på bowling og øl så snart jeg kom meg til Pattaya. Jeg trengte derfor all den søvn jeg kunne få. Middagen kom også ganske så raskt deretter- Jeg valgte bort kyllingen for lasagne, noe som pleier å være et trygt valg på fly, men ikke her. Her hadde de byttet ut kjøttet med noe som minnet om linser, og tomatsausen med salsa, og jeg må ærlig innrømme at dette var den verste lasagnen jeg noensinne har smakt.

Dette ble skyllet ned med rødvin, og siden smaken var som den var, så trengtes det to røvin for å få det meste ned!

Under maten startet jeg opp Quantum of Solace, som jeg faktisk ennå ikke hadde sett, og kom meg gjennom denne, før jeg hadde en avtale med Jon Blund. Dette passet svært så godt inn med da lyset om bord ble avslått. Like etter at sovingen startet, kom sikkerhetsbeltet på, og flyet ristet en hel del. Denne pågikk sikkert i to timer. Jeg sov meg gjennom mesteparten, helt til en dame fremme på C, som tydeligvis led av kreftig flyskrekk, fikk nok og begynte å skrike. Først forsiktig, men etter hvert begynte hun å legge full trøkk på, og hele flyet våknet. Hun holdt sikkert på i et par minutter før noen må ha klart å roe hun ned. Dermed kunne vi andre legge oss til å sove igjen. Jeg tror jeg fikk meg tre-fire timers søvn om bord, kanskje til og med litt mer, selv om jeg følte meg som en makrell i tomat. Dette er nok det trangeste jeg har opplevd på langtur, og det var til og med trangere enn US sin B762. Rent bortsett fra det, så var betjeningen hyggelig og grei, slik at dette dro litt i positiv retning, men det er nok den nest verste turen jeg har hatt på IC totalt sett, kun slått av en US 762 tur. Nå håper jeg på at jeg var uheldig med setevalget denne veien, og at returen skal bli bedre.
__________________


Last edited by Hickok; 07-04-2009 at 15:44.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 21:11   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Og her bilde fra hull 19 i Pattaya!

http://www.partybar-pattaya.com/imag...attaya%204.jpg
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 21:57   #18
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Og her bilde fra hull 19 i Pattaya!

http://www.partybar-pattaya.com/imag...attaya%204.jpg
Jøss! De viser jo fotball der!!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2009, 01:27   #19
petru26
evig optimist
 
petru26's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Kolby gård
Posts: 1,551
Default Re: Påsketur til Pattaya.

blir litt bekymret når det er det du legger merke til ;-)
__________________
When children cry and crows fly, you know its going to be a really good lowpass
petru26 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2009, 01:28   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Påsketur til Pattaya.

Quote:
Originally Posted by petru26 View Post
blir litt bekymret når det er det du legger merke til ;-)
Du vet, menn tenker kun på to ting.. Det andre er fotball
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Påsketur til Manchester. Solaspotteren TripReports 8 06-07-2014 03:09
Påsketur til Vestkysten! WooAa TripReports 4 27-04-2014 21:50
Påsketur til Oregon og Washington Cecilie TripReports 40 23-04-2013 19:55
Påsketur til Nord-Asia C/F kimmam TripReports 35 04-01-2013 20:57
Påsketur (ikke lenger til USA)? Martin Reiseforum 53 08-01-2012 18:18


All times are GMT +2. The time now is 20:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.